Kirjoittaja Aihe: Baracuta  (Luettu 80515 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #45 : 20.09.10 - klo:16:19 »
En tiedä onko oma tutkani vain herkistynyt mutta tuntuu siltä, kuin harringtonit olisivat viime aikoina kovasti yleistyneet katukuvassa. Ovatko muut tehneet tällaista huomiota?

Olet kulkenut liian monen taksitolpan ohitse?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #46 : 20.09.10 - klo:17:52 »
Vermon tolpan.
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #47 : 20.09.10 - klo:19:35 »
En tiedä onko oma tutkani vain herkistynyt mutta tuntuu siltä, kuin harringtonit olisivat viime aikoina kovasti yleistyneet katukuvassa.

Yritin kesällä laskea myynnissä olevien harrington-tyylisten takkien määrän stockalla ja sekosin jossain kymmenen tuolla puolen. Kai niitä joku osti.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #48 : 21.09.10 - klo:01:51 »
Ostin Slim Fit G4:n kokoa 38 tässä joku aika sitten. Pistänpä huvikseni mitat, mitä toivoisin näkeväni täällä enemmänkin. Suoraan sanottuna jonkinlainen vaatetietokanta olisi paikallaan - ehkä oman keskustelualueen muodossa.

Kainalosta kainaloon: 54,5 cm.
Niskasta helmaan: 69,5 cm.
Kauluksen ympärysmitta: 44 cm
Kauluksesta hihansuuhun (raglan): 78 cm
Hihan leveys hauiksen kohdalla: 21,5 cm
Hihansuun leveys (nappi kiinni, ulkopuolelta): 12 cm
Helman leveys: 52 cm

Meikäläiselle tässä on rintakehä täysin kohdallaan ja alle menee aavistuksen paksumpikin neule. Takki on hartioista aika nafti ja hiha n. 3cm liian lyhyt (ainakin noin isolla kädentiellä), mistä johtuva hihojen nousu on havaittavissa esim. pyöräillessä. Kaupunkikäveleskelyyn tämä on tosi hyvä ja taskut ovat kätsyt käsien taskussapitelyyn, vaikka ovatkin snadisti turhan ylhäällä meikäläisen roikottimille. Käyttäjä on 184 cm ja 72 kg (atm) ja varsin pitkäkätinen.

Mitä laatuun tulee, niin muutaman viikon jälkeen alkaa jo Made in U.K. -takista näköjään kauluksen nappi irrota, muuten ok. Vallan mukava takki kyllä keskimäärin ja olen valkannut sen päälleni hetkonen, about joka päivä ostamisen jälkeen.

Lätsää tämän kanssa ei voi käyttää, ellei halua näyttää vanhalta ukolta. Onneksi kohta on pipokelit. :)

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #49 : 21.09.10 - klo:08:06 »
Ostin Slim Fit G4:n kokoa 38 tässä joku aika sitten. Pistänpä huvikseni mitat, mitä toivoisin näkeväni täällä enemmänkin. Suoraan sanottuna jonkinlainen vaatetietokanta olisi paikallaan - ehkä oman keskustelualueen muodossa.
Jussi perusti sellaisen ketjun äskettäin http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=977.0

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #50 : 21.09.10 - klo:09:38 »

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #51 : 23.09.10 - klo:08:45 »
Olen tutkaillut Baracutan takkeja lukuisat kerran. Muuten takit ovat erittäin hyvän näköisiä, mutta mielestäni selkäosana "sahanlaita" sauma on mahdottoman setämäinen.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Baracuta
« Vastaus #52 : 23.09.10 - klo:08:53 »
Baracutan perusolemus on pysynyt samana vsta 1937, joten eivät vissiin ole nähneet mitään syytä muuttaa sahalaitaa.. Ja mikäänhän ei ole koskaan de facto 'setämäistä', kyse on aina siitä mitä kokonaisuus kertoo. Vrt. pitkään käyty keskustelu 'pappaloafereista'.

Toisaalta, Baracuta yrittää nyt kovasti nousta trendi-brändiksi logoineen kaikkineen, joten eiköhän sieltä kohta ala tippua shatonta ultraslimmiä harrya kauden väreissä. ;)

Ja onhan noita harringtoneja muillakin valmistajilla. Lacostella oli viitisen vuotta sitten ihan timmi tulkinta aiheesta.
get your kicks on route six six six

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #53 : 23.09.10 - klo:09:01 »
Eversti hyvä, ymmärrän kyllä, että ongelma on aivan omani.
Toisaalta olen etsinyt lyhyempää takkia, mutta omalla kohdallani tie on noussut pystyyn aina tuon takin selkämyksen kohdalla. Ehkäpä tässä vaiheessa voin jo myöntää itselleni etten ole Baracuta-miehiä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Baracuta
« Vastaus #54 : 23.09.10 - klo:09:03 »
Totta.. ei semmoista väkisin kannata hankkia.

Hickey & Freeman tekee / on tehnyt aiheesta todella timmin oloista modernisoitua versiota. Tosin olen nähnnyt takin vain kuvissa, etupuolelta joten selkämyksestä en osaa sanoa.

Mimmoiset selkämykset tämän hetken Fred Perryissä on? Ovat ainakin siirtyneet raglanhihaan istutetuista.
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #55 : 23.09.10 - klo:09:44 »
Lacostella oli viitisen vuotta sitten ihan timmi tulkinta aiheesta.

Ettei olisi edelleen? Ainakin stockalla panin merkille, että lacostella oli ehkä fiksuimman näköinen harrison kymmenien yrittäjien joukossa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Baracuta
« Vastaus #56 : 23.09.10 - klo:09:51 »
^Paljon mahdolllista. Täällä meillä päin kun krokoa ei paljon pyöri pikeepaitoja lukuun ottamatta.

Vanhat Izod Lacoste -harryt ovat 'spot on'. Pitää varmaan hankkia yksi semmoinen.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #57 : 23.09.10 - klo:10:19 »
Eversti hyvä, ymmärrän kyllä, että ongelma on aivan omani.
Toisaalta olen etsinyt lyhyempää takkia, mutta omalla kohdallani tie on noussut pystyyn aina tuon takin selkämyksen kohdalla. Ehkäpä tässä vaiheessa voin jo myöntää itselleni etten ole Baracuta-miehiä.

Mutta löytyyhän B-cutalta myös malleja joissa ei ole tuota sahalaitaa/sateenvarjokuviota selässä.. Esim. G10. Voisiko tuossa olla ratkaisu ongelmaasi, jos kuitenkin muuten pidät Baracutan Harringtoneista?

Itse kun olen nyt tullut suureksi G9 faniksi, niin ihmettelen kuinka noin vanha malli (ajatelkaa, vuodelta 1937!!) voi olla niinkin ajaton. Kyllä ennen on osattu.

B-cutan G9:n mitoitukset ovat myös todella passeleita minulle. Moni pitää mitoitusta outona, mutta minulla on ilmeisesti oudon mallinen kroppa, koska minulla ei ole koskaan ollut noin sopivilla mitoituksilla olevia vapaa-ajan takkeja. Esimerkkinä paljon parjattu hihojen lyhyys on minulle suorastaan onnenpotku, koska muuten minulle sopivissa takeissa on aina liian pitkät hihat. Mutta G9:ssä hihat ovat jo melkoisen passelit. Toki eihän hihan pituus ole läheskään niin tärkeää rentojen vapaa-ajan takkien kanssa kuin esim. puvuntakkien ja irtotakkien kohdalla, mutta on se silti mukavaa kun on sopivan kokoiset kamppeet myös hihoista. (poikkeuksena tosin tuo yksi G9, joka on minulla myynnissä tuolla laatutorin puolella. Siinä on jostain kumman syystä selvästi pidemmät hihat kuin muissa.)
Myös G9 slimfit versiot ovat niitä harvoja slimfittejä, jotka eivät kinnaa kainaloista tai käsivarsien tai yläselän kohdalta. Tosin eiväthän ne olekaan sellaisia slimfittejä jotka ovat oikeasti todella laihoille poitsuille slimmejä.

G9 pusakat näyttävät olevan myös ainoita takkeja, joissa on kaksikin sopivaa kokoa minulle.. Tosin slimfiteistä ainoastaan koko 40 on sopiva, mutta original fiteissä sekä 38 että 40 ovat hyviä. Original fit 38:t ovat minulle sopivia keväällä ja kesällä, jolloin alle ei tule kuin t-paita tai korkeintaan ohut kauluspaita, kun taas koko 40 on loistava syksyllä ja kylmemmillä ilmoilla kun alle tulee neuletta tai jopa tuhdimpaa villapaitaa. Ilmeisesti juuri se "outona" pidetty mitoitus, sekä etenkin raglanhihat tekevät tuon kahdella eri koolla kikkailun mahdolliseksi.
Muiden takkien kohdalla, jos koko 40/50 on minulle sopiva, niin minun on turha edes yrittää tunkea kokoa 38/48 olevaa takkia päälleni.
Mutta 38 kokoinen Baracutan original fit G9 sujahtaa mukavasti ylle, kunhan alla ei ole kovin paksuja vaatteita.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo:11:53 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #58 : 23.09.10 - klo:13:08 »
Miten se lepakkoläppä voi olla setämäinen? Sehän on kuin Batmanilla. No, ehkä Batman on jo setäiässä.
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #59 : 23.09.10 - klo:13:29 »
Miten se lepakkoläppä voi olla setämäinen? Sehän on kuin Batmanilla. No, ehkä Batman on jo setäiässä.

Baracuta-kostajat kirmaavat pitkin katuja weejunit lätisten ja musta lepakkoläppä hulmuten: "nä-nä ,nä-nä, nä-nä, bät-määään!"