Kirjoittaja Aihe: Hihapitimet...  (Luettu 10552 kertaa)

Pasigo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Hihapitimet...
« : 27.08.11 - klo:20:01 »
... tai ainakin luulisin että niitä suomeksi niin kutsutaan. Eli käyttääkö foorumiiteistä kukaan moisia tarvikkeita. Tarkoitan siis käsivarsiin suurinpiirtein hauiksen kohdalle laitettuja joustavia lenkkejä, jotka pitävät paidan hihat juuri sopivan pituisina puvun- tai pikkutakin alla.
Jos käyttäjiä löytyy, niin onko ne ostettu jostain, vai tehty? Itse olen joskus joutunut käyttämään kuminauhoja samaan tarkoitukseen  että paidan hiha ei tule liian pitkälle.
Niin, mittatilauspaita olisi tietysti ratkaisu, kuitenkin näissä hihanpitimissä on mielestäni oma vintage-viehätyksensä. Ja valitettavasti minulla on monta paitaa joissa kaulus on sopiva, mutta muuten paita on pitkähihainen teltta.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #1 : 27.08.11 - klo:20:08 »
http://www.woodsofshropshire.co.uk/shop/mens-accessories/armbands/mens-armbands

tuommoiset minulla käytössä. Stockmannilla myydään kuminauhasta valmistettuja.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #2 : 27.08.11 - klo:21:00 »
Kahdet on mutta käytän harvoin, viime viikonloppuna oli kaverini häissä, mutta oli oikeastaan käytössä pitkälti vain rekvisiittana. Kyseessä oli vintage teemalla häät ja ne nyt sattuivat sopimaan asuun. Samanlaiset kuin atas linkitti, tosin taitaa olla eri paikasta. Lisäksi omaan valkoiset kuminauhasta tehdyt.

Mutta itse en ainakaan ollut tyytyväinen noihin viimeviikonlopun perusteella, en tiedä missä vika mutta hihat tuntuivat nousevan koko ajan ylemmäs, ja hihoja saikin täten nykiä alaspäin. Tiedä sitten missä vika.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #3 : 27.08.11 - klo:21:54 »
Stockalta tosiaan saa. Kannattaa tuommoiset hankkia siksi aikaa kun paidat vaihtaa sopiviin, mutta muutenhan noita ei pidä erkkikään. Omissa suunnitelmissa on aloittaa mittapaitoihin talven aikana ja sitten se on morjens kuminauhoille. Nytki. Käytän erittäin harvoin.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #4 : 27.08.11 - klo:23:29 »
Joudun toisinaan käyttämään, ostettu kaksin kapppalein jostakin. Jossain foorumilla keskusteltiin aiemmin hihanlyhentäjän oikeasta paikasta: kyynärpään ylä- tai alapuolella.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #5 : 28.08.11 - klo:00:01 »
Ainakin nämä metallista valmistetut on syytä pitää kyynärpään alapuolella, muuten saattaa hajota.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #6 : 29.08.11 - klo:15:56 »
Henk. koht. ajattelen hihastimien olevan pieni tyylimoka. Paidat vaan oikean kokoisiksi, niin moisia ei tarvita :/

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #7 : 29.08.11 - klo:16:02 »
No suurelle osalle maamme kansalaisia nuo olisivat hyvä apu. Kuitenkin suuri osa käyttää valmispaitoja, joita saa vai normaalilla tai pitkällä hihamitalla. Minulle se normaalikin on pitkä. Jos käyttäisin peruspaitoja, voisin harkita hihastimien käyttämistä. Nykyään noille ei ole käyttöä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #8 : 29.08.11 - klo:16:08 »
Henk. koht. ajattelen hihastimien olevan pieni tyylimoka. Paidat vaan oikean kokoisiksi, niin moisia ei tarvita :/
No aika pieni tyylimoka se on, vai mistä tiedät käyttääkö joku hihastinta vai ei?
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #9 : 29.08.11 - klo:16:27 »
Henk. koht. ajattelen hihastimien olevan pieni tyylimoka. Paidat vaan oikean kokoisiksi, niin moisia ei tarvita :/
No aika pieni tyylimoka se on, vai mistä tiedät käyttääkö joku hihastinta vai ei?

Totta, ei sitä mistään näekkään - jos tyyli pitää loppuun asti :). 

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #10 : 29.08.11 - klo:17:42 »
Itse käytän hihastimia kahdesta syystä

a) omistan todella lyhyet kädet, joten räkkipaidat ovat väistämättä hihoistaan liian pitkiä. En kuitenkaan halua / jaksa viedä kaikki paitoja ompelijalle tai lyhentää hihoja itse, joten nämä tästä ongelmasta selviän hihastimilla.

b) diggailen siitä, miltä hihastimet näyttää. Itse omistan sekä "hopeiset", että "kultaiset", enemmän tulee käytettyä niitä kullan värisiä. Esim. housunkannattimet ja hihastimet tuovat sopivan piristyksen "perusduunisettiin", joten minulle ne ovat myös esteettinen valinta.

En ole myöskään itse kokenut, että ne millään tavalla häiritsisivät esim työntekoa tai muutenkaan olisivat epämukavat.

Pasigo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #11 : 29.08.11 - klo:19:11 »
Nuo Woods of Shopshiren hihastimet vaikuttaa aika hyviltä, täytynee harkita tilaamista kun siellä näyttää olevan aika mukavan näköiset molskiliivit ja muutakin mielenkiintoista tarjolla. Tuossa kun puhuitte noista metallisista hihastimista niin minkänäköisiä ne sitten ovat? Jos olisi jokin kuvakin vaikka linkittää, niin asia selkenisi.
Itselläni syy hihastimien käyttöön on enempi käytännönläheinen, soittohommissa kun kädet ei ole juurikaan normaaliasennossa. Mittatilauspaitoja ja -takkejakaan kun ei (vielä) löydy pukukaapista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #12 : 30.08.11 - klo:14:00 »
CB:stä olen ainakin nähnyt kuvan jossain baaritiskillä tms, liivi päällä ja oli tuollaiset metalliset hihastimet, mutta en nyt sitä löytänyt. Missä lie nähnyt :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #13 : 30.08.11 - klo:14:05 »
Minä muuten käytän hihastimia joskus tarkoituksella - vaikka paitani mittapaitoja ovatkin. Osa paidoista on mitoitettu sen mukavan pari senttiä ylipitkiksi juuri sen takia, että saan lisättyä pienen yksityiskohdan. Löytyy sekä kahdenlaisina metallisina että pari kuminauhaversiota. eBay palvelee, metalliset maksoivat muistaakseni punnan per pari.

Ovat muuten vastaava juttu kuin naisten sukkanauhat - vastakkainen sukupuoli kohdistaa niihin melkoisen paljon positiivista huomiota.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Hihapitimet...
« Vastaus #14 : 30.08.11 - klo:14:18 »
Mites miesten sukanauhat, tuovatko liian vahvasti mieleen 90-luvunalun  "Tutti Frutti"-shown vai ovatko jees?
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.