Kirjoittaja Aihe: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne  (Luettu 16430 kertaa)

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« : 19.08.11 - klo:08:07 »
En nopeasti tsekattuna löytänyt sopivaa kohtaa "accesories"-jutuille.

Itsellä tarve löytää tyylikäs silmälasikotelo lukulaseille. Hakusessa nahkainen, kivijalkaliikkeiden
tarjonta tuntuu olevan varsin olematon(tyylitön).
 
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #1 : 19.08.11 - klo:09:41 »
Käväise tupakkaliikkeessä. Appiukko käyttää lasikotelona nahkaista, kahdelle sikarille tarkoitettua sikaritaskua. Oikein kiva.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #2 : 19.08.11 - klo:10:33 »
Käväise tupakkaliikkeessä. Appiukko käyttää lasikotelona nahkaista, kahdelle sikarille tarkoitettua sikaritaskua. Oikein kiva.

Totta, löytyy jopa kotona yksi iskemätön Longchamp :)
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

erno

  • Vieras
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #3 : 16.04.12 - klo:10:05 »
Herätelläänpä vanhaa ketjua lompakko-ongelmassa:

Nykyherrasmiehen kiusa on lompakko. Se pullottaa ikävästi puvun povitaskussa, kun lompakkossa täytyy kanstaa ziljoona jäsen-, etu-, luotto-, kirjasto-, ym. korttia. Tosi herrasmies tietysti selvittäisi ongelman kantamalla vain yhtä, riittävän vakuuttavaa korttia (AE Black tms.) sekä riittävän isoa seteliä. Nehän eivät pullottaisi juurikaan.

Mutta tavallisen palkkatyöntekijän kohtalona on kantaa koko kortistoa mukana. Onko joku onnistunut läytämään näppärän ratkaisun tähän? (Siis lähinnä hyvän lompakon, kai.)
« Viimeksi muokattu: 16.04.12 - klo:10:13 kirjoittanut erno »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #4 : 16.04.12 - klo:10:09 »
Otan niin ikään hyviä esimerkkejä vastaan, sillä kortit eivät ole vähenemään päin, lisäksi pitää kuljettaa käyntikortteja ja sitten on vielä avaimet (tälle on tosin nahkakoteloita vaikka kuinka).

Sama on laulu aurinkolasien kanssa, kun ihan aina niitä ei voi tai viitsi roikottaa takin rintataskussa tai napinlävessä.

Socrates

  • Vieras
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #5 : 16.04.12 - klo:10:23 »
Liiat kultapossukerhojen jäsenkortit huitsin nevadaan, muuten lopputulos on aina ns. Costanza wallet.

HSK

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #6 : 16.04.12 - klo:11:37 »
Tärkeimmät kortit menevät pieneen luottokorttilompakkoon ja ylimääräiset plussakanta-asiakasvideovuokraamokortit mummomallisessa kolikkokukkarossa olkalaukussa. Ongelmia tietysti tuottaa se, jos ei kanna laukkua mukana.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #7 : 16.04.12 - klo:11:38 »
Niitä turhakekortteja voi myös pitää autossa, jos sillä on liikkeellä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #8 : 16.04.12 - klo:11:42 »
Mä olen ratkaissut ongelman olkalaukulla. Mutta en tosin kuljekaan puvussa... Silloin kun on puku päällä niin riittää pankkikortti ja hieman käteistä sekä kotiavain ja jos huono tuuri käy niin auton avain. Aurinkolasit pidetään silloin joko päässä tai tökätään naisihmisen laukkuun tai jonnekin muualle jemmaan.

jjari

  • Vieras
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #9 : 16.04.12 - klo:13:09 »
Mä ostin joskus lentokoneesta nahkaisen Dalveyn luottokorttilompakon jossa tällähetkellä 9 korttia. 8 isossa taskussa ja eniten käytetty erillisessä sivutaskussa. Takapuolella on metallinen seteliklipsi. Erittäin hyvä. Korkeutta ja leveyttä komistuksella noin 2 senttiä yli luottokortin molempiin suuntiin ja paksuus 9:llä kortilla ja 5:llä setelillä noin 2-3 senttiä. Mulla on harvoin yhtään käteistä mukana, maksan kaiken mahdollisen aina kortilla. Mahdolliset kolikot sitten menee taskun pohjalla mutta tyhjennän taskut aina heti kun kotiin pääsen.

Tuoltahan se löytyykin: http://www.dalvey.com/shop-online/card-cases-money-clips/credit-card-case-money-clip/black-caviar-leather

Edit: huono puoli tuossa on se kun siellä aikansa on 8:aa korttia pitänyt niin nahka venyy eikä vähempi määrä kortteja enää pysy sisällä..
« Viimeksi muokattu: 16.04.12 - klo:13:13 kirjoittanut jjari »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #10 : 16.04.12 - klo:15:09 »
Tämä "lompakko-ongelma" on tosiaan sellainen ärsyttävä pikkuvaiva erityisesti kesäaikaan.. Itse olen yrittänyt ratkaista sitä vähentämällä kylmästi mukana kuljetettavan tavaran määrää kesällä. Eihän se ongelmaa täydellisesti poista, mutta parempaakaan konstia ei oikein ole. Ongelmahan tuossa on se, että joskus sitten se tietty kortti jota olisikin voinut käyttää, on kotona juuri sillä hetkellä. Toki ennakointi hieman auttaa asiaa, mutta ei aina. No jos olet menossa esim. terassille paukulle tai vaikkapa kävellen ihan vaan kahvilaan, niin tästä voidaan jo päätellä ettei ainakaan ajokorttia tai kirjastokorttia mukana tarvita, ellet ole sen verran nuoren näköinen, että joutuisit pitämään ajokorttia mukana todistaaksesi ikäsi...

Itse olen siirtynyt takaisin käteiseen, eli kortilla ei tule nykyään maksettua kuin isoimmat ostokset ja polttoaine. Kaikki ns. päivittäisostokset käteisellä. Tämä hieman helpottaa tavaramäärää, muttei tämäkään ongelmaa kokonaan ratkaise. Setelit kulkevat kyllä erittäin näppärästi pienessä nipussa tai klipsissä ja ostoksista takaisin saatavat kolikot laitan kotiin palattuani yleensä aina "säästöpossuun" tai mikäli olen reissun päällä, niin autoon parkkirahaksi.

Toisaalta.... Yksi ainoa maksukortti eikä mitään muuta.... Vaikeaa. Ihmeellinen korttiyhteiskunta tämä nykyään prkl.

VASTATUULEEN!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #11 : 16.04.12 - klo:16:16 »
Nykyherrasmiehen kiusa on lompakko. Se pullottaa ikävästi puvun povitaskussa, kun lompakkossa täytyy kanstaa ziljoona jäsen-, etu-, luotto-, kirjasto-, ym. korttia. Tosi herrasmies tietysti selvittäisi ongelman kantamalla vain yhtä, riittävän vakuuttavaa korttia (AE Black tms.) sekä riittävän isoa seteliä. Nehän eivät pullottaisi juurikaan.

Mutta tavallisen palkkatyöntekijän kohtalona on kantaa koko kortistoa mukana. Onko joku onnistunut läytämään näppärän ratkaisun tähän? (Siis lähinnä hyvän lompakon, kai.)

Omassa lompakossani on 4 korttia nopeasti käytettävissä omissa taskuissaan ja toiset 4 korttia sekä käteistä vähän hankalemmisa kahdessa taskussa. Lompakko on aika kompakti, enkä jaksa vekslata sen sisältöä edes takaisin, eli sisältö pysyy vakiona.

Suosittelen luopumaan suosiolla turhasta tilpehööristä. Kaikki tahot tyrkyttävät kortteja ja lippulappusia, mutta nuo voi heittää roskiin tai kantaa kotiin laatikon pohjalle pölyttymään. Arjessa tarvitsee aika harvaa korttia.

Hamstereille hyvä ratkaisu voisi olla iso korttilompakko, johon laittaisi kaikki harvoin tarvittavat kamat. Eli ottaa käyttöön kahden lompakon systeemin. Arjessa mukana on vain kompakti lompakko ja jos epäilee tarvitsevansa muuta niin ottaa mukaan toisen, jolloin mukana on kaikki omistetut härpättimet.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #12 : 16.04.12 - klo:18:09 »
Kännykkäkoteloa etsivälle voin suositella Senan tuotteita. Oma iPhone asustaa ko. valmistajan ultraslim-kotelossa ja tyytyväinen olen ollut. Toimitus oli muistini mukaan nopsa.

TomFringe

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Blogi laukkualalla työskentelevän miehen huomioista.
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #13 : 18.07.12 - klo:23:05 »
Mutta missä herrasmiehen (tai myyntiedustajan) tulisi kantaa sitä puhelinta? Itse ostin Nokian E7:n kanssa Gigantista samalla Insmatin vyökotelon ja se on ollut itseasiassa ihan kestävä ja näppärä mutta mitäs itse sanotte?

Pikkutakki tai villaslipoveri peittää kotelon kivasti mutta näin kesäaikaan kun kerroksia ei ole paljoa päällä eli ollaan helposti paitahihasillaan niin siellähän se sitten roikkuu näkyvissä vyöllä. Etutaskuihin puhelin ei sovi, siellä on jo pieni lompakko ja toisessa avainnippu. Laukkua en kantele koko ajan. Takataskussa se ei selviydy.

Mitenkäs puvun takin kanssa? Puhelin povitaskussa vetää takkia epätasapainoon. Kun nuo nykyajan puhelimet ovat vielä niin painaviakin.

Onko vyökotelo ihan kamala ja nou-nou?
Onko tästä jo keskusteltu? En löytänyt aiempaa keskustelua.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Lompakot, kännykkä-ja silmälasikotelot jne
« Vastaus #14 : 18.07.12 - klo:23:38 »
Mulla on luurina keskikokoinen BlackBerry ja kannan sitä yleensä aina kädessä paitti talviaikaan takin povarissa. Ei se oikeen sovi mihkään taskuun enkä ala mitään kotelovirityksiä edes yrittämään.