Kirjoittaja Aihe: Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?  (Luettu 2330 kertaa)

Pröyssi

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
    • Kaarle XVII blogi
Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?
« : 08.08.11 - klo:15:32 »
Eli minulla on kotona sellainen seinässä oleva kuuma pyykkitelin-lämpöpatteri-sekoitelma ja olen sitä käyttänyt kuivattamaan vaatteita, mutta myöhemmin olen ajatellut että kun se on todella kuuma, että kärsiikö vaatteet näin nopeasta kuivattamisesta? varsinkin jos ne jää siihen kuivumisen jälkeen kuumustelemaan? lähinnä materiaali on puuvillaa siis mitä olen siinä kuivaillut, kauluspaitoja ja muita vastaavia..

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?
« Vastaus #1 : 08.08.11 - klo:17:13 »
...onko sinulla jokin erityinen syy saada vaatteet kuivattua hyvin nopeasti? Minulla kun ei kiire ole, annan ajan hoitaa kuivauksen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?
« Vastaus #2 : 08.08.11 - klo:17:34 »
Ellei kangas suorastaan pala (vertaa vaatteen päälle jätetty kuuma silitysrauta) niin tuskinpa nuo sen kummemmin kärsii, kuivataanhan vaatteita kuivausrummuissakin.

Aikanaan lasna ollessa äitini käytössä oli hänen työpaikkansa kautta perinteinen pyykkitupa kaikkine jännittävine 50-lukulaisine koneineen. Pyykin kuivattamista varten siellä oli erillinen kuivaushuone - lienee tuttu kaikille intin käyneille - jossa iso lämpöpatteripuhallin kierrätti varmaan 50-60 asteista ilmaa naruille ripustettujen pyykkien välissä.

Damn! Palasi niin elävästi mieleen keittopadassa pestyjen auton korin murskaamiseen riittävällä paineella mankeloitujen, tiukiksi rulliksi käärittyjen puuvillalakanoiden tuoksu ja tuntu!
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?
« Vastaus #3 : 08.08.11 - klo:17:40 »
Puuvilla tuskin kärsii nopeasta kuivattamisesta, villan tilanne voi riippua laadusta (jos pitää muotoilla välillä jne.) ja nahan kuvattaminen on aika herkkää puuhaa (EI patterin päällä). Kuivausrummun ohjeista voi varmaan hakea osviittaa materiaalien kestävydestä, mutta kuivausrumpu itsessään kuluttaa vaatteita.
Nemo propheta in patria

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kärsiikö vaatteet nopeasta kuivauksesta?
« Vastaus #4 : 08.08.11 - klo:19:26 »
Tokkopa puuvilla tuollaisesta kärsii. Välillä tulee vastaan tilanteita jolloin kämpässä ja ulkonakin on niin kosteaa, ettei pyykki tahdo kuivua millään. Liian hitaasta kuivumisesta voi jäädä vähän ikävä haju vaatteisiin, varsinkin paksumpiin kankaisiin.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.