Kirjoittaja Aihe: Mitä inhottavaa näit tänään?  (Luettu 2130608 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3960 : 11.04.12 - klo:22:50 »
Ymmärrän tuskan tuossa kafkamaisessa prosessissa. Toisaalta, jos olisit kertonut kuka autoa ajoi, olisi homma mennyt sinun kannaltasi helpommin. Jotenkin minun on vaikea uskoa, ettei kuski olisi selvillä. Firmojenkin autoissa pitää kai olla ajopäiväkirja.
Missä vaiheessa olisin kertonut (en kyllä edes tiedä kuka autoa on ajanut, todennäköisesti puolisoni), asiaahan ei myöskään ole multa koskaan kysytty. Tai sitä on varmaan kysytty siinä ekassa kirjeessä joka on kadonnut, ja kun en ole sitä kiistänyt niin se on pistetty mun piikkiin. Eli itsehän sain asiasta oikeastaan tiedon siinä vaiheessa kun oli jo myöhäistä.

Missään tapauksessa en kiistä sitä, että viranomaisen toiminta on ollut surkeaa. Laki kieltämättä antaa siihen mahdollisuuden. Tuonkin voi välttää sillä, että ajaa rajoitusten mukaan. Sovellan itse sitä, kun paljon ajavana kortti on muuten löysässä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3961 : 11.04.12 - klo:22:54 »
En viitti rikkoa foorumia giganttisella kuvalla, mutta...

http://26.media.tumblr.com/tumblr_m2bnrxUPTZ1qad1efo1_1280.jpg

Viime aikoina usko kyseisen herran tyylitajuun on horjunut vähän turhan monta kertaa. Puku/irtotakkisetit ovat yleensä loistavia, mutta kun aletaan sekoilemaan fedora päässä tai streetwear-puolella, mennään metsähallituksen puolelle välittömästi.

Totta. Ethanilta on tullut viime aikoina varsin vähän kuvia ja niissäkin taso on laskenut. Tuo linkkaamasi kuva on pohjanoteeraus.

PS. Ei lierihattu ole Ethan Newtonia koskaan pilannut, vaikka toisinaan sen olisi voinut jättää kotiin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3962 : 11.04.12 - klo:22:54 »
Ymmärrän tuskan tuossa kafkamaisessa prosessissa. Toisaalta, jos olisit kertonut kuka autoa ajoi, olisi homma mennyt sinun kannaltasi helpommin. Jotenkin minun on vaikea uskoa, ettei kuski olisi selvillä. Firmojenkin autoissa pitää kai olla ajopäiväkirja.
Missä vaiheessa olisin kertonut (en kyllä edes tiedä kuka autoa on ajanut, todennäköisesti puolisoni), asiaahan ei myöskään ole multa koskaan kysytty. Tai sitä on varmaan kysytty siinä ekassa kirjeessä joka on kadonnut, ja kun en ole sitä kiistänyt niin se on pistetty mun piikkiin. Eli itsehän sain asiasta oikeastaan tiedon siinä vaiheessa kun oli jo myöhäistä.

Missään tapauksessa en kiistä sitä, että viranomaisen toiminta on ollut surkeaa. Laki kieltämättä antaa siihen mahdollisuuden. Tuonkin voi välttää sillä, että ajaa rajoitusten mukaan. Sovellan itse sitä, kun paljon ajavana kortti on muuten löysässä.
Jep, tämähän se itselläkin on ongelma. Oli jo plakkarissa kameratolpista pienillä ylityksillä saatuja sakkoja sen verran että kortti normaalisti lähtisi. Olin saanut neuvoteltua niin että vuoteen ei saa tulla mitään rikettä niin saan pitää korttini (täällä maalla kun ei ilman oikein pärjää ja kilometrejä itsellekin tulee se joku 50 000 vuodessa). Toijalan poliisi ei tietenkään ollut kovin tyytyväinen tästä tapauksesta, mutta en sitten tiedä eikö ne voi helposti katsoa koneelta kamera kuvaa että en sitä minä ole ajanut.

Voi olla että tämä koko prosessi ei ole vielä loppuun käsitelty, vaan vielä kutsuvat mut laitokselle tunnistamaan se henkilö siitä kuvasta, jos vielä kehtaavat vaivata mua tällä asialla :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3963 : 11.04.12 - klo:22:54 »
En viitti rikkoa foorumia giganttisella kuvalla, mutta...

http://26.media.tumblr.com/tumblr_m2bnrxUPTZ1qad1efo1_1280.jpg

Viime aikoina usko kyseisen herran tyylitajuun on horjunut vähän turhan monta kertaa. Puku/irtotakkisetit ovat yleensä loistavia, mutta kun aletaan sekoilemaan fedora päässä tai streetwear-puolella, mennään metsähallituksen puolelle välittömästi.

Ihan hyvä kaupassakäynti/roskienvientiasu jos kummallisen kimonosta saksitun valtavan bolo tie -kaulavaatteen jättää pois. Ethan on kyllä tosiaan parhaimmillaan (lue: seuraamisen arvoinen) lähinnä nimenomaan pelatessaan vähän varmemman päälle ja jättäessään pitti- ja japsikatumuotijutut niiden eksperteille.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3964 : 11.04.12 - klo:23:02 »
Ihan hyvä kaupassakäynti/roskienvientiasu jos kummallisen kimonosta saksitun valtavan bolo tie -kaulavaatteen jättää pois.

No ei kyllä iske yhtään toi kenkien ja farkunlahkeiden yhdistelmäkään. Ethan on vähän turhan rouhean kokoinen ja näköinen kaveri tollaiseen yliyrittämiseen.

Jos setti olisi muuten pakko pitää samana, ite vaihtaisin selvästi raskaamman sarjan popot jalkaan.
« Viimeksi muokattu: 11.04.12 - klo:23:05 kirjoittanut Ron Burgundy »
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3965 : 11.04.12 - klo:23:05 »
No skrollasinpas loppuun - joo, korniltahan toi alaosa näyttää. Jotkut bootsit jalkaan farkkujen ja sirot cordovan(?)-loaferit sitten sinne Pittiin puukalojen ja hei kaikki, minä täällä -puuvillahousujen kanssa.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3966 : 11.04.12 - klo:23:06 »
No skrollasinpas loppuun - joo, korniltahan toi alaosa näyttää. Jotkut bootsit jalkaan farkkujen ja sirot cordovan(?)-loaferit sitten sinne Pittiin puukalojen ja hei kaikki, minä täällä -puuvillahousujen kanssa.

Vastasit ennen kuin editoin ylläolevaan viimeisen lauseen. Samoilla linjoilla siis.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3967 : 12.04.12 - klo:00:14 »
Jamin kommelluksiin voin lisätä oman kokemukseni poliiseista, että sitten kun istut takapenkillä lausumassa "...mörökölli minut vieköön", niin kannattaa ihan anekdoottina kysyä, että ovatko korjanneet manuaaleissa olevan virheen käytettävästä lomakkeesta. Nimittäin ainakin puolitoista vuotta sitten manuaalin mukaisella lomakkeella ylinopeuteni olisi kirjattu rattijuopumuslomakkeelle. Onneksi vanhempi konstaapeli huomasi asian otti oikean lomakkeen, joka oli siis eri kuin mitä manuaalissa sanotaan.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3968 : 12.04.12 - klo:11:21 »
...
Eli sen, että joku muu, kuin sinä,  ajaa omistamallasi autollasi ylinopeutta, voi välttää sillä, että itse ajaa rajoitusten mukaan?-) Eipä tuo Jamin tilanne kai olisi ollut välitettävissä kuin sillä tavalla, ettei autoaan kenellekään lainaa (ei, ei edes sille tunnetusti kevytjalkaiselle kuskille, sillä ainahan kameraan ajaminen on jossain määrin vahinko, kukapa sitä tahallaan).

Vastaan vaikkei ehkä pitäisi. Tämä ei sitten millään lailla kohdistu Jamiin.

Firman autossa on jo verottajankin takia hyvä olla se ajopäiväkirja. Jos sattuu vahinko, sen voi myöntää. Jos sattuu toistuvia vahinkoja, kannattaa miettiä olisiko omassa käyttäytymisessä parantamisen varaa. Siellä tien varressa on niitä numerokylttejä ja minusta niiden viesti on aika selkeä. Jos niitä ei huomaa tai näe, voi ohjelmoida tolppien paikat vaikka navigaattoriin ja kytkeä varoituksen päälle. Jos minä lainaan autoani, edellytän lainaajaa kantamaan vastuunsa, jos jotakin sattuu. Riittää, että tunnustaa ajaneensa siihen kameraan ja tarvittaessa maksaa vakuutuksen omavastuun jos kolisee.

Tämä on tätä samaa vääntöä kuin yksityisessä pysäköinninvalvonnassa. Jotkut tampiot pysäköivät mihin huvittaa ja paikan vuokrannut ei pääse sille tai kauppakeskuksen parhat pysäköintipaikat ovat täynnä aamun liityntäliikennepysäköijiä. Se, ettei ns. laillisia paikkoja ole tarpeeksi, ei oikeuta rikkomaan sääntöjä. Ja sitten kun ilkeä pysäköinninvalvoja kirjoittaa maksumääräyksen, alkavat aikuiset miehet itkeä kaiken maailman ihmisoikeuksien perään.

Minulla on omakohatsia kokemuksia siitä, miten oma vuokrapaikka oli jonkun "ihan vain vähäksi aikaa pistäydyin" -tyypin käytössä. Se on illalla kiva tulla kotiin ja koittaa löytää jostain omalle autolle paikka. Koska olen perin lainkuuliainen ja rauhan mies, en syyllistynyt vahingontekoon.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3969 : 12.04.12 - klo:12:07 »
Tuosta viranomaisien postin lähettelystä. Esimerkiksi sosiaalitoimiston ja kelan kirjeet tulee kaikki normaalissa postissa. Se onkin sitten kiva kun ne hukkuvat tai menevät väärään paikkaan. Siinä voi olla elämä melko myllerryksessä kun pahimmillaan se voi viivästyttää päätösten saantia melkein puolella vuodella.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3970 : 12.04.12 - klo:12:17 »
En kyllä muista minkään muun kuin kertausharjoitusmääräyksen tulleen kirjattuna. Pysäköintivirhemaksut, sakot jne. ovat tulleet ihan postissa. Mutta toisaalta, niinhän muutkin laskut. Niitä tosin harvemmin joutuu kiistämään.

ps. Helsingissä pysäköintivirhemaksu lähisiirrolla parhaimmillaan lähes puoli vuotta tapahtuman jälkeen. Yritä siinä nyt sitten kiistää mitään.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3971 : 12.04.12 - klo:13:56 »
Tuosta viranomaisien postin lähettelystä. Esimerkiksi sosiaalitoimiston ja kelan kirjeet tulee kaikki normaalissa postissa. Se onkin sitten kiva kun ne hukkuvat tai menevät väärään paikkaan. Siinä voi olla elämä melko myllerryksessä kun pahimmillaan se voi viivästyttää päätösten saantia melkein puolella vuodella.

Joku ilmoitus kirjeestä olisi toki hyvä saada.

Kirjatussa on vain se ongelma, että niihin siirtymisen jälkeen kaikki valittaisivat kun pitää ravata postissa ja kuinka paljon rahaa tuhlataan pelkkään kirjeiden lähettämiseen...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3972 : 12.04.12 - klo:14:28 »
Totta tuokin. Kysyvät kuitnekin spostia ja puhelinta mutta harvemmin niitä kait käyttävät mihinkään...

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3973 : 12.04.12 - klo:15:44 »

Minulla on omakohatsia kokemuksia siitä, miten oma vuokrapaikka oli jonkun "ihan vain vähäksi aikaa pistäydyin" -tyypin käytössä. Se on illalla kiva tulla kotiin ja koittaa löytää jostain omalle autolle paikka. Koska olen perin lainkuuliainen ja rauhan mies, en syyllistynyt vahingontekoon.


Kännykällä voi lähettää rekisterinumeron tekstiviestinä palveluun joka kertoo auton omistajan. Tämän jälkeen pistät omistajalle tekstiviestin tyyliin että viittiks viedä kiesisi muualle, se on mun paikallanin tjsp.

Käsittämätöntä miten vaikeaa suomalaisten on kommunikoida suoraan toistensa kanssa ilman että siihen huudetaan viranomaista tai jotain wannabe pol-isiä väliin.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #3974 : 12.04.12 - klo:15:50 »
^tosin en pistäisi tekstaria vaan puhelun. Mutta kaikki ei pysty noihin palvelunumeroihin edes oleen yhteydessä ja maksaahan se. Mutta aina ei ole tuokaan auttanut, kerran jouduin soittaan poliisit ja lopulta hinausauto vei auton pois. Meillä ei ollut keskustassa mitään muuta mahdollisuutta säilyttää pakettia-autoa. Yhden kerran sain myös autonomistajan kiinni ja oli ulkomailla, mutta siinä oli ollut vain väärinkäsitys ja sille oli neuvottu väärä paikka, onneksi itse saatiin käyttön se paikka missä sen auton olisi pitänyt olla.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi