Kirjoittaja Aihe: Mitä inhottavaa näit tänään?  (Luettu 2130667 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2310 : 17.03.11 - klo:12:45 »
Hjalliksella ongelma on vaan tuo housujen mitta.
Vyötärö on yksinkertaisesti liian alhaalla ja näyttää suunnilleen roikkuvan, muuten ihan toimiva kokonaisuus ja hihojakin on ilmeisesti räätälöity.

Sen sijaan ton toisen kaverin hihat on aika pitkät saati sitten lahkeet ja ilmeisesti kaikkien kengät ovat kiiltonahkaa...

Tosin pitää muistaa, että käsittääkseni mm. Turo sponsoroi diiliä ja vaikka kyseessä onkin täysin väärinymmärretty merkki, niin todennäköisesti sopimuksessa edellytetään, että kaikki pukeutuvat Turoon ja kaiketi vain Hjallis on käynyt ompelijan kautta.

En yllättyisi myöskään siitä, että ohjelmalla olisi uudella tuotantokaudella kenkäsponsori.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2311 : 17.03.11 - klo:12:49 »
Lisähuomiona vielä Hjalliksen housuntaskut, joihon on nähtävästi tungettu kaikki mitä on aamulla kotoa lähtiessä sattunut tulemaan mieleen.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2312 : 17.03.11 - klo:13:01 »
Ay caramba, siellähän on silmänruokaa juryssä! En puhu nyt miesten vaatteista.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2313 : 17.03.11 - klo:21:16 »
Ay caramba, siellähän on silmänruokaa juryssä! En puhu nyt miesten vaatteista.
I agree!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2314 : 17.03.11 - klo:21:24 »
Ay caramba, siellähän on silmänruokaa juryssä! En puhu nyt miesten vaatteista.
I agree!

Silmänruoan kengät ja kampaus ovat vain tuohon yhteyteen asiattomat. Menevät enemmän GTi-lehden autotytön maailmaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2315 : 18.03.11 - klo:14:57 »
Jaa-a, mistähän sitä aloittaisi...

Tiettyjen ihmisten ajotyyli. Heti kun aurinko alkaa hiukkasenkin paistella, niin sillä leasing-Skodalla täytyy ehdottomasti kaahata Etu-Töölön pikkukatuja niin että sora lentää pysäköityjen autojen päälle. Eikö sitä intoa voisi edes hiukan hillitä?

Mäkkäri. Miksi minua pitää teititellä, vaikka ikäni alkaa kakkosella? En minä nyt hittolainen sentään mikään vanha rahjus ole. Enpä toisaalta viitsinyt asiasta huomauttaakaan, sillä noiden työ on varmaan muutenkin aika kurjaa jo ilman että minä alan aukoa päätäni.

Niin ja nuo kiiltopuvut mallia Hjallis eivät kyllä ihastuta minua alkuunkaan.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2316 : 18.03.11 - klo:15:24 »
Mäkkäri. Miksi minua pitää teititellä, vaikka ikäni alkaa kakkosella? En minä nyt hittolainen sentään mikään vanha rahjus ole. Enpä toisaalta viitsinyt asiasta huomauttaakaan, sillä noiden työ on varmaan muutenkin aika kurjaa jo ilman että minä alan aukoa päätäni.
Höps, olisit hyvilläsi, kun jotkut osaavat käytöstavat. Vieraita ihmisiä, paisti lapsia, teititellään. Suomessa ihmiset ovat muka tehneet jotkin hiljaiset sinunkaupat. En pidä.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2317 : 18.03.11 - klo:15:24 »
Mäkkäri. Miksi minua pitää teititellä, vaikka ikäni alkaa kakkosella? En minä nyt hittolainen sentään mikään vanha rahjus ole. Enpä toisaalta viitsinyt asiasta huomauttaakaan, sillä noiden työ on varmaan muutenkin aika kurjaa jo ilman että minä alan aukoa päätäni.
Mielestäni on ihan hyvä, että jossain asiakaspalvelijat sentään vielä teitittelee. Kyllä vanhoja hyviä tapoja pitää kunnioittaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2318 : 18.03.11 - klo:16:14 »
Pidän kanssa teitittelystä vaikka 30 ei ole vielä rikki. Se saa kuulostamaan itsensä tärkeämmälle :).

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2319 : 18.03.11 - klo:16:29 »
Pidän kanssa teitittelystä vaikka 30 ei ole vielä rikki. Se saa kuulostamaan itsensä tärkeämmälle :).

Minä en ymmärrä teitä, herra Hypno. Minusta on suorastaan loukkaavaa että joku parikymppinen neito teitittelee minua ihan niin kuin jotain vanhaa pappaa. En todellakaan usko, että he haluaisivat itse tehdä niin - teitittely liittynee johonkin McDonaldsin sisäiseen asiakaspalvelumuistioon.

Mainittakoon, että ei opinahjossanikaan kukaan opiskelija harrasta teitittelyä. Oudolta se tuntuisikin tehdä yhdessä jotain harjoitustehtävää ja kysyä: "Haluaisitteko, neiti Hakkarainen, että tulostan Teillekin luentomonisteet?" ja vastaus kuuluisi: "Kiitoksia, nuoriherra Cooper. Kyllä setä on eri kiva!"

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2320 : 18.03.11 - klo:16:37 »
Minä en ymmärrä teitä, herra Hypno. Minusta on suorastaan loukkaavaa että joku parikymppinen neito teitittelee minua ihan niin kuin jotain vanhaa pappaa. En todellakaan usko, että he haluaisivat itse tehdä niin - teitittely liittynee johonkin McDonaldsin sisäiseen asiakaspalvelumuistioon.

Mainittakoon, että ei opinahjossanikaan kukaan opiskelija harrasta teitittelyä. Oudolta se tuntuisikin tehdä yhdessä jotain harjoitustehtävää ja kysyä: "Haluaisitteko, neiti Hakkarainen, että tulostan Teillekin luentomonisteet?" ja vastaus kuuluisi: "Kiitoksia, nuoriherra Cooper. Kyllä setä on eri kiva!"[/quote]

Kaksi eri tilannetta.
Ensimmäisessä tilanteessa toinen on asiakaspalvelija ja toinen on asiakas.
Toisessa tilanteessa molemmat ovat samanarvoisia opiskelijoita.

Asiakaspalvelutilanteessa tai asiointitilanteessa teitittely ei liity mitenkään ikään vaan tilanteeseen.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2321 : 18.03.11 - klo:16:44 »
Kaksi eri tilannetta.
Ensimmäisessä tilanteessa toinen on asiakaspalvelija ja toinen on asiakas.
Toisessa tilanteessa molemmat ovat samanarvoisia opiskelijoita.

Justiinsa noin. Minusta tietyissä ensikontakteissa on hyvä teititellä ja sitten säätää jatkoa toisen reaktion mukaan.

Itse teitittelen aina alussa asiakkaita, mutta ryhdyn sinuttelemaan aika nopeasti ilman mitään virallisia sinunkauppoja. En itse asiassa muista, milloin viimeeksi joku olisi ehdottanut minulle tai kuulleni sinunkauppoja.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2322 : 18.03.11 - klo:17:33 »
^ Aikanaan Saksassa reissatessa. Ja kun ihmisiä tapasi paljon ja osan kanssa oli tehnyt sinunkaupat ja osan ei, oli siinä muistaminen. Virheen tekeminen suuntaan tai toiseen, ts. sinunkauppojen unohtaminen tai vahingossa sinuttelu olisi ollut lähinnä skandaali.

Muutenhn teitittelyyn törmää asiakkaana toisinaan. Ei se häiritse, päinvastoin osoittaa myyjän arvostavan asiakasta. Vihaan sinuttelua silloin kun sitä tekee kaupallisen radion toimittaja (esimerkiksi Novalla, jota inhoan) ja kaipaan aikaa, jolloin vielä sanottiin: hyvät kuuntelijat.
« Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo:17:43 kirjoittanut henrypitkin »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2323 : 18.03.11 - klo:17:59 »
^ Aikanaan Saksassa reissatessa. Ja kun ihmisiä tapasi paljon ja osan kanssa oli tehnyt sinunkaupat ja osan ei, oli siinä muistaminen. Virheen tekeminen suuntaan tai toiseen, ts. sinunkauppojen unohtaminen tai vahingossa sinuttelu olisi ollut lähinnä skandaali.

Saksassa nyt sinuttelu kuuluu kulttuuriin ja toisaalta helpottaa ulkomaalaisen elämää, ovat teitittelymuodot perusmuotoja ;)

Suomessa on mukava piiloteitittely eli ei sano suoraa "teille" vaan käyttää muuten monikkomuotoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #2324 : 18.03.11 - klo:18:24 »
^ Aikanaan Saksassa reissatessa. Ja kun ihmisiä tapasi paljon ja osan kanssa oli tehnyt sinunkaupat ja osan ei, oli siinä muistaminen. Virheen tekeminen suuntaan tai toiseen, ts. sinunkauppojen unohtaminen tai vahingossa sinuttelu olisi ollut lähinnä skandaali.

Muutenhn teitittelyyn törmää asiakkaana toisinaan. Ei se häiritse, päinvastoin osoittaa myyjän arvostavan asiakasta. Vihaan sinuttelua silloin kun sitä tekee kaupallisen radion toimittaja (esimerkiksi Novalla, jota inhoan) ja kaipaan aikaa, jolloin vielä sanottiin: hyvät kuuntelijat.

Joo, jossain yhteyksissä (esim. puhelinmyyjät) esiin tuleva tekopirteä ylituttavallisuus (No hei Matti! Kiinnostaisiko sinua...) on toisaalta vähän ärsyttävää. Kyllä teitittelyllekin siis varmasti paikkansa on, mutta esim. saksankielessä se on minusta huomattavasti luontevampaa - jostain syystä.