Kirjoittaja Aihe: Mitä inhottavaa näit tänään?  (Luettu 2130301 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4350 : 28.07.12 - klo:11:49 »
Tottakai suomalaisilla oli kansallisasu tuulitakki. Sitä voidaan sitten myydä olympialogolla massoille kaikissa Prismoissa ja Cittareissa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4351 : 01.08.12 - klo:11:08 »
Sun ei tarvi tyytyä summiin mitä ne ehdottelee, jos ei muuta niin sitten korjaavat entisen auton siihen kuntoon kun se oli ennen kolaria.

Itse sain vuosi sitten lunastuksesta ok hinnan. Pajerosta olin maksanut 10500e, ajoin sillä 50 000km ja muistaakseni sain lunastushintana 16 000e. Eka koitti ehdottaa jotain pienempää mutta hetki neuvoteltiin kun totesin että alle 16 000e en vastaavaa vaan saa edes saksasta hakemalla.

Ensimmäinen kappale on epätosi niiltä osin, että korjaisivat. Hinnasta voi toki valittaa kunhan on ensin hyväksynyt ns. riidattoman osuuden. Toinen kappale pitää paikkansa eli katsotaan markkinahinta käteisellä yksityiseltä myyjältä tinkivara vähennettynä. Näin siis ainakin teoriassa.

Mulle ei ainakaan puheltu mistään riidattomasta osuudesta. Tarjottu hinta oli just se halvin mitä nettiautosta löytyi ja joka ikisessä ilmoituksessa oli hinnasta riippumatta olevinaan vähintään tonnin tinkivara. Tutustuin prosessin aikana omin päin aika perusteellisesti tuohon arvonmuodostukseen joten neuvotellessa oli tavallaan hieman kättä pidempää apuna. Lopunviimein sain tiristettyä tarjousta 500€ korkeammaksi, mutta paska maku jäi koko toiminnasta.

No siis riidaton osuushan on toisinsanoen se, mitä sinulle tarjotaan tai sen pohjalta neuvotellaan ja jos kokee kokevansa vääryyttä, suositellaan se kai otettavaksi ja valituksen tekemistä lopuista.

Mutta tämä meni mielestäni nyt minulla ihan mukavasti. Todella ystävällinen palvelu ja tarjottu summa seisontakorvauksineen oli ihan reilun oloinen, kymmenisen prosenttia nettiauton halvimman pyynnön yli. Hieman enemmän myös kuin toteutuneiden kauppojen keskiarvohinta palvelun mukaan kun varusteita käytiin ensin vähän läpi.
« Viimeksi muokattu: 01.08.12 - klo:11:13 kirjoittanut Co-respondent »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4352 : 01.08.12 - klo:11:24 »
Ensimmäinen kappale on epätosi niiltä osin, että korjaisivat. Hinnasta voi toki valittaa kunhan on ensin hyväksynyt ns. riidattoman osuuden. Toinen kappale pitää paikkansa eli katsotaan markkinahinta käteisellä yksityiseltä myyjältä tinkivara vähennettynä. Näin siis ainakin teoriassa.
En tiedä mitä laki ja sopimukset sanoo mutta esim puolisolla oli aikanaan vanha Punainen 1200L Lada. Joku pukkas pikkasen perään niin että taakse tuli pieni vaurio. Vakuutusyhtiö tarjosi jotain 50e mutta puoliso vaati että joko auto korjataan täysin siihen kuntoon kun se oli ennen kolaria tai sitten hän vaatii vastaavan auton tilalle (samanvuotista aatteenpunaista 1200L ei mistään löytynyt, arvoahan sellasella olisi ollut silloinkin vaan muutama satanen) joten lopulta antoivat kertakorvauksena käteisenä lähemmäs tonnin koska se vaati peltiseppää ja punaisestä väristä johtuen muistaakseni koko auton ylimaalauksen (maalari ei olisi saanut maalattua sitä samaan väriin). Kotona olivat sitten oikasseet lommon kakkosnelosella ja lekalla.

Varsinkin tapauksessa jossa itse en olisi syypää niin en tyytyisi ihan mihin vaan. Jos itse olisin syypää niin sitten voi vähän katsoa peiliin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4353 : 01.08.12 - klo:11:46 »
Jos auto voidaan katsoa museotavaraksi tai vastaavia on niin vähän tarjolla, ettei hintavertailua voida suorittaa, on syytä kääntyä Keskuskauppakamarin tavarantarkastajan puoleen. Laitettu harrasteauto on eri juttu kuin kolhittu Avensis. Lada-tapaukseen en osaa ottaa kantaa.

pekkakizz

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4354 : 01.08.12 - klo:16:56 »
Surullinen ja inhottava näky oli tänään, kun töistä tullessa kävin hakemassa matkahuollon paketin ja jakelupisteen pihalla auringosta nautti pahasti ylipainoinen nuorehko naishenkilö Classic-jäätelöä. Olen sitä mieltä, että noin lihaville ei pitäisi myydä runsaskalorisia herkkuruokia samaan tapaan kuin ei myydä alkoholia liian juopuneille. Kyseinen naishenkilö kuitenkin vaikutti kovin onnelliselta sen hetkiseen tilanteeseen jäätelö kädessä. Oli sitä kokoluokkaa, jossa mistään Euroopan kaupasta ei löydy sopivaa vaatetta jaloissa tarrasandaalit ja sukat.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4355 : 01.08.12 - klo:17:45 »
^Seuraavaksi sitten vauhdista pitävälle ei myytäisi autoa, moottoripyörää tai vaikkapa laskettelusuksia?

Ricardo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4356 : 01.08.12 - klo:17:52 »
^Seuraavaksi sitten vauhdista pitävälle ei myytäisi autoa, moottoripyörää tai vaikkapa laskettelusuksia?
Aina naurattaa kun kuulee lihavilta, yleensä naispuolisilta henkilöiltä selityksen: "Emmä voi itelleni mitään, mä vaan tykkään syödä". Ja sitten itketään omalle peilikuvalleen...

Joona_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4357 : 01.08.12 - klo:17:58 »
Surullinen ja inhottava näky oli tänään, kun töistä tullessa kävin hakemassa matkahuollon paketin ja jakelupisteen pihalla auringosta nautti pahasti ylipainoinen nuorehko naishenkilö Classic-jäätelöä. Olen sitä mieltä, että noin lihaville ei pitäisi myydä runsaskalorisia herkkuruokia samaan tapaan kuin ei myydä alkoholia liian juopuneille. Kyseinen naishenkilö kuitenkin vaikutti kovin onnelliselta sen hetkiseen tilanteeseen jäätelö kädessä. Oli sitä kokoluokkaa, jossa mistään Euroopan kaupasta ei löydy sopivaa vaatetta jaloissa tarrasandaalit ja sukat.

Eli olet siis nähnyt ylipainoisen ihmisen ja tämä oli mielestäsi surullista ja inhottavaa? Silläkään ei taida kokemuksesi kannalta olla merkitystä että itse nainen "vaikutti kovin onnelliselta"?

Ei pahalla mutta missä tuollaista ylimielisyyttä myydään? Haluaisin itselleni myös vähän lisää.
Your ad here? High Traffic/Low Rates

Joona_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4358 : 01.08.12 - klo:18:12 »
Söin tänään onnellisena Classic-jäätelöä. Jalassani minulla oli lempisandaalini ja sukat. Kaikki meni hyvin ja olin onnellinen kunnes vetelä ja tyylitajuton urpo alkoi tuijottamaan minua. Minusta tuijottavilta ihmisiltä pitäisi ottaa silmät pois aivan kuten rattijuopolta otetaan ajokortti.

Sait ansiosi mukaan, ei sitä niin vaan pelata kansanterveyden kanssa.

edit: Hymiö pois, niitä ei vissiin saanut käyttää.
Your ad here? High Traffic/Low Rates

pekkakizz

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4359 : 01.08.12 - klo:18:19 »
Surullinen ja inhottava näky oli tänään, kun töistä tullessa kävin hakemassa matkahuollon paketin ja jakelupisteen pihalla auringosta nautti pahasti ylipainoinen nuorehko naishenkilö Classic-jäätelöä. Olen sitä mieltä, että noin lihaville ei pitäisi myydä runsaskalorisia herkkuruokia samaan tapaan kuin ei myydä alkoholia liian juopuneille. Kyseinen naishenkilö kuitenkin vaikutti kovin onnelliselta sen hetkiseen tilanteeseen jäätelö kädessä. Oli sitä kokoluokkaa, jossa mistään Euroopan kaupasta ei löydy sopivaa vaatetta jaloissa tarrasandaalit ja sukat.

Eli olet siis nähnyt ylipainoisen ihmisen ja tämä oli mielestäsi surullista ja inhottavaa? Silläkään ei taida kokemuksesi kannalta olla merkitystä että itse nainen "vaikutti kovin onnelliselta"?

Ei pahalla mutta missä tuollaista ylimielisyyttä myydään? Haluaisin itselleni myös vähän lisää.

Sairaasti ylipainoisen, joka ei selvästi halua tai pysty muutokseen. Surullista se on, kun ihminen syö itsensä sellaiseksi. Varmasti työkyvytön ja alle kolmekymmentävuotias sairaseläkeläinen. Sillä hetkellä se nainen oli onnellinen, tuskin 10 minuuttia jäätelön syömisen jälkeen.

Vapahtaja

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4360 : 01.08.12 - klo:18:24 »
Ei kyllä surullisinta on se, että joku avautuu asiasta, joka ei itseään koske.

pekkakizz

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4361 : 01.08.12 - klo:18:26 »
Söin tänään onnellisena Classic-jäätelöä. Jalassani minulla oli lempisandaalini ja sukat. Kaikki meni hyvin ja olin onnellinen kunnes vetelä ja tyylitajuton urpo alkoi tuijottamaan minua. Minusta tuijottavilta ihmisiltä pitäisi ottaa silmät pois aivan kuten rattijuopolta otetaan ajokortti.

Hauska sattuma, mutta eri henkilö kyseessä, sillä en tuijottanut naishenkilö. Joskus on mahdotonta olla huomioimatta tällaisia asioita. Oli niin lihava nainen, ettei sellaisia näe kuin televisiossa.

Ketju on mitä inhottavaa näit tänään? - joten tähän saa kirjoittaa, jos näkee sukat ja tarrasandaalit. On lihavuuskin aika inhottavaa.

erno

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4362 : 01.08.12 - klo:18:28 »
Pekkakizz: tänne ei kaivata lainkaan muiden ihmisten ruumiillisen olemuksen, sen paremmin kuin henkisten ominaisuuksienkaan arvostelua. Varsinkin kun jälkimmäinen perustuu arvaukseen ja (ennakko)luuloon. Olisi toivottavaa koettaa pitää keskustelu vaatteissa.


EDIT: Ketjun aiheeseen liittyen: kirjoituksesi oli inhottavinta, mitä tänään näin.
« Viimeksi muokattu: 01.08.12 - klo:18:29 kirjoittanut erno »

Joona_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4363 : 01.08.12 - klo:18:29 »
Surullinen ja inhottava näky oli tänään, kun töistä tullessa kävin hakemassa matkahuollon paketin ja jakelupisteen pihalla auringosta nautti pahasti ylipainoinen nuorehko naishenkilö Classic-jäätelöä. Olen sitä mieltä, että noin lihaville ei pitäisi myydä runsaskalorisia herkkuruokia samaan tapaan kuin ei myydä alkoholia liian juopuneille. Kyseinen naishenkilö kuitenkin vaikutti kovin onnelliselta sen hetkiseen tilanteeseen jäätelö kädessä. Oli sitä kokoluokkaa, jossa mistään Euroopan kaupasta ei löydy sopivaa vaatetta jaloissa tarrasandaalit ja sukat.

Eli olet siis nähnyt ylipainoisen ihmisen ja tämä oli mielestäsi surullista ja inhottavaa? Silläkään ei taida kokemuksesi kannalta olla merkitystä että itse nainen "vaikutti kovin onnelliselta"?

Ei pahalla mutta missä tuollaista ylimielisyyttä myydään? Haluaisin itselleni myös vähän lisää.

Sairaasti ylipainoisen, joka ei selvästi halua tai pysty muutokseen. Surullista se on, kun ihminen syö itsensä sellaiseksi. Varmasti työkyvytön ja alle kolmekymmentävuotias sairaseläkeläinen. Sillä hetkellä se nainen oli onnellinen, tuskin 10 minuuttia jäätelön syömisen jälkeen.

Ja mistä sinä voit tietää ettei nainen halua muutosta tai - mikä vielä syvempi väite - pysty muutokseen? Mistä tiedät että hän kymmenen minuutin jälkeen on onneton? Siitä, että sinä hänen asemassaan toimisit niin?

Lisäksi vaikka nainen olisikin ollut ylipainoinen ja omaisi kuvaamasi kohtalon, niin ei todellakaan ole hyväksyttävää tulla itkemään internetin mitä inhottavaa- threadiin että "MÄÄ NÄIN TÄNNÄÄ FÄTTÄRIIN JA SE PILAS MUIN PIÄVÄN". Ei vaikka olisi miten pukeutunut. Pahoittelen jo toistamiseen suoruuttani, mutta näin se vain on.  
Your ad here? High Traffic/Low Rates

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #4364 : 01.08.12 - klo:19:38 »
Kosteiksi jääneet nahkapohjat homehtuu melko tehokkaasti, mutta onneksi kyseessä oli vain Bexleyn beaterit. Pitäisi purkaa reissun tavarat nopeammin..
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.