Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 311288 kertaa)

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: RE: Barbour
« Vastaus #90 : 22.08.12 - klo:20:22 »
Tuo mun Sylkoil Beaufort ei ainakaan ole tahrannut mitään. Parina ekana päivänä siitä kyllä jäi käteen sellainen pieni rasvaisuus. Auton penkkien puolesta pelkäsin alkuun, mutta en enää.

Mitään rankkasadetta tuokaan ei kyllä pidä kuten tuli tänään koettua. Pitänee vissiin vähän vahailla ja katsoa miten vaikuttaa.

Sent from my Lumia 800 using Board Express
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #91 : 22.08.12 - klo:20:58 »
Kapteenska?

Mitä Tommin mietintöihin tulee - itse lähtisin Barskan perusklassikoihin, Beaufort, Bedale, Northumbria tms.

Itsellä on Beaufort - diggailen.
get your kicks on route six six six

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #92 : 22.08.12 - klo:21:31 »
^ Pelkään, että noista klassikoista tulisi samat maalaisfiilikset kuin tikkitakistakin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #93 : 22.08.12 - klo:21:34 »
^ Kaikista Barbourin öljy- tai vahakangastakeista mallista riippumatta tulee maalaisfiilis. Pl. ehkä International.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #94 : 22.08.12 - klo:21:51 »
^ Jollain asteella kyllä, mutta asia ei ole mielestäni ihan noin mustavalkoinen (vrt. esim. Hardwick ja Northumbria).
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #95 : 22.08.12 - klo:22:05 »
Re. maalaisfiilis, ei pidä paikkaansa.

Jälleen kerran: kaikki on  kiinni siitä minkä kanssa kyseistä takkia käyttää. Barskaa ei ole pakko käyttää paksuvakoisten, upslaakillisten sammareiden, tattersall-paidan ja tweedlätsän kanssa. Farkkujen, kapealinjaisten chinojen ja joidenkin dessujen kanssa (joku perus Beaufort) takki on ihan urbaani käyttövehje siinä missä vaikka M65, etenkin jos rotsi on kulunut. On totta että ihan pränikkä Barbour on aina hiukan pönötystakin oloinen.

Itse pidän tarkkaan huolen että barbourin kaverina on aina farkut tai chinot (no, jotkut ohutvakoiset sammarit käy myös just ja just) ja kenkinä desert bootit, penny loaferit, camp mocit, canvastennarit tms, jotta perienglantilainen maalaisfiilis pysyy mahdollisimman kaukana. Tykkään Barvourin öljykangastakeista mutta englantilainen maalaistyyli ei oikein tipu, eli näin olen asian ratkaissut.

Toki pari kunnon känniä ja taksijonopainia tms. takaa sen että Barbourkin pääsee sopivasti rouheaan kuntoon.
get your kicks on route six six six

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #96 : 22.08.12 - klo:23:40 »
Pistän parit kuvat Barbour-landepaukuista. Ei kannata kiinnittää muuhun huomiota kuin siihen, kuinka landepaukuksi tuo Barbourin takki nämä ihmiset tekee.

[spoiler]Darth Wader on Luken isä.[/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

Varovaisten city-ihmisten kannattaa välttää niitä vihreitä ja ruskeita sävyjä. En keksi, miksei sellainen sininen perus-Barbour menisi vaikka puvun päällä, kun sadekelillä jonnekin tärkeille asioille on menossa - jos ei nyt aivan virallisiin juhliin kuitenkaan.

Sopivasti yhdistelemällä jotain utility-takkia voi saada aikaan myös militanttifiiliksiä, jos tykkää nahkatukkameiningeistä.

Pari lisää:

[spoiler]Tämä kaveri ei edes jaksaisi nostaa lapiota:
[/spoiler]

[spoiler]Näissä tamineissa on hyvä tarpoa lannassa:

[/spoiler]

Linkkaan tähän vielä jonkun artikkelin: Why city kids like me are on the hunt for Barbour?
« Viimeksi muokattu: 22.08.12 - klo:23:49 kirjoittanut SloBo »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #97 : 23.08.12 - klo:08:28 »
OK. Olin väärässä. En ehkä täysin, mutta kuitenkin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #98 : 23.08.12 - klo:08:32 »
[spoiler][/spoiler]

Tämä tyyppi voisi kyllä käyttää ihan hyvän annoksen landepaukkuutta. Tai sitten sitä sartoriaalista liekinheitintä.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #99 : 23.08.12 - klo:18:39 »
Päädyin nyt jonkinlaiseen kompromissiratkaisuun - osittain everstin väliintulon ansiosta.

Tilaukseen lähtenyt takki ei ollut alunperin harkittavien mallien listalla. Everstin ehdottama Bedale alkoi vähitellen tuntua ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta sen thornproof-pinta ja istuvuus epäilyttivät paljon. Sitten huomasin, että Bedalesta on olemassa myös "hipsteriversio", Ashby. Siinä on sylkoil-pinta, joka ei ole yhtä kiiltävä ja öljyä erittävä kuin thornproof. Siitä huolimatta sitä käsitellään samalla tökötillä kuin thornproof-takkeja. Lisäksy Ashby on leikattu kapeammaksi kuin Bedale.

Tämän perusteella voisi arvella, että tulossa on täysin toiveitani vastaava takki.

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #100 : 23.08.12 - klo:19:06 »
Hyvältä näyttää. Voisin ottaa itsellenikin tuollaisen.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: RE: Barbour
« Vastaus #101 : 23.08.12 - klo:20:04 »
Olen käyttänyt takkiani tweedlätsän ja Huntereiden kanssa sekä dessujen ja istuvampien farkkujen kanssa. Kontekstit molemmille eri eikä jälkimmäisessä ole koskaan tullut maalaisfiilistä. Vaikka tuo on sellainen vihreä takki niin se on hämmästyttävän monikäyttöinen. Kun istuvuus on kohdallaan niin siinä ei ole navetasta häivähdystäkään.

Summa summarum: Ivymanin opeilla onneen.

Sent from my Lumia 800 using Board Express
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #102 : 27.08.12 - klo:10:32 »
Olen väijymässä pariakin käytettyä Barbourin Beuaufortia* ja ongelmaksi tuli taas koko:
Olen tällä hetkellä aika tasan rinnanympärykseltäni 125 cm ja C50 on juuri 127 cm mitoituksella. Ok, oikeasti tuo on 57 tuumaa eikä 50 eli uskaltaisiko tuollaisen juuri numeroiden mukaan naftin ostaa. Tarkoitus olisi kuitenkin mennä takilla koko talvi villapaitojen ja Harris Tweed -takkien kera.

Tuossa aikaisemmin oli puhetta että takit on mitoitettu että alle mahtuu rouhea villapaita mutta mites ihan pikkutakki?

Näkeekö jostain Barbourin mallimerkinnät (A100, A104 ja A105... väri ja kangas?).

Saako Suomesta jostain paikkasarjoja ja vahaa? Kapteenska?

Ja koska ollaan Barbour-ketjussa, mitkä ovat parhaita tattersal-paitoja? Barbour vai onko tuo Hoggs of Fife ok**?

(* olen pienenemässä ja laihtumassa noin vuoden-kahden aikajanalla joten en halua uutta ostaa)
(** kyllä, huolimatta purjemallisista tuotekuvista)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #103 : 27.08.12 - klo:10:39 »
Olen väijymässä pariakin käytettyä Barbourin Beuaufortia* ja ongelmaksi tuli taas koko:
Olen tällä hetkellä aika tasan rinnanympärykseltäni 125 cm ja C50 on juuri 127 cm mitoituksella. Ok, oikeasti tuo on 57 tuumaa eikä 50 eli uskaltaisiko tuollaisen juuri numeroiden mukaan naftin ostaa. Tarkoitus olisi kuitenkin mennä takilla koko talvi villapaitojen ja Harris Tweed -takkien kera.

Beaufort ei ole mitenkään kapea rotsi. 57" (takissa) riittää väljyyttä aivan taatusti myös irtotakin päälle. Irtotakin käyttöväljyys kun on n. 3-5 tuumaa rintamitan päälle. Päällystakin seitsemän tuuman väljyys on aika reipas.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #104 : 27.08.12 - klo:10:48 »
No tätä tietoa kaipasinkin, pistetään tilaukseen, ei nuo niin kalliita ole käytettynä.
Tuohon on varmaan tarkoitettu alle se tweed-puku mahdollisesti moleskin -liivillä tai rouhealla villapaidalla ja lisäksi varaa on jätetty varmaan sille napitettavalle (villa)vuorelle.

Huvittaa kyllä kun alkaa vaatekaappi hiljalleen muistuttaa Fast Showta yhä enemmän (Ralph & Ted).