Kirjoittaja Aihe: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta  (Luettu 13271 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #15 : 06.08.09 - klo:17:14 »
Lainaus käyttäjältä: "joe"
Lainaus käyttäjältä: "Pchan"
Kyllä alakulttuurit ovat tänä päivänäkin selkeitä valintoja. Pitää vain ymmärtää, että viime vuosikymmeninä alakulttuurien tehtävänä ei juuri koskaan ole ollut valtavirrasta erottautuminen. Alakulttuurin pukeutumisessa tärkein tarkoitus on erottautua muista alakulttuureista.

Nimenomaan. Kyseessä ovat nimenomaan univormut, joilla osoitetaan muille, millä "puolella" ollaan. Tyylitietoisimmat soltut toki virittävät univormuaan siten, että muut ryhmään kuuluvat huomaavat, että ylimääräistä vaivaa on nähty.

Tässä James Mollisonin keikoilla kuvaamia univormuja. Osaatteko yhdistää kuvat oikeisiin artisteihin:
Oasis
Iggy Pop
Dolly Parton
Madonna
Marilyn Manson
Snoop Dogg
Rod Stewart
Willie Nelson
Radiohead
Missy Elliot
Motörhead
U2
























Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #16 : 07.08.09 - klo:00:36 »
...pelottavaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #17 : 07.08.09 - klo:11:20 »
Mutta tuo on siis keikoille pukeutumista... Mutta on se mun mielestä tavallaan hienoa että jos kovasti tunnustaa jotain tiettyä aatetta/musiikkia/tms pukeutuu sen mukaiseen univormuun. Ei periaatteessa klassisessakaan pukeutumisessa ole kyse muusta kuin klassisen pukeutumisen mukaisesta univormusta ;)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #18 : 07.08.09 - klo:11:55 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Mutta tuo on siis keikoille pukeutumista... Mutta on se mun mielestä tavallaan hienoa että jos kovasti tunnustaa jotain tiettyä aatetta/musiikkia/tms pukeutuu sen mukaiseen univormuun. Ei periaatteessa klassisessakaan pukeutumisessa ole kyse muusta kuin klassisen pukeutumisen mukaisesta univormusta ;)

Komppaan. Väittäisinpä, että keikarin foorumimiitistä voitaisiin ottaa vastaava kuvasarja ja univorumaisuus olisi ihan yhtä selkeästi havaittavissa.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #19 : 07.08.09 - klo:20:52 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Mutta tuo on siis keikoille pukeutumista...

Kyllä noita näkee ihan arkena katukuvassakin. Itse en erota esim. erityylisiä 'hoppareita' toisistaan, mutta erotan monia tyylisuuntia mustanpuhuvasta metallikansasta: vanhan koulukunnan hevarit, gootit, pingviinit, industrialit, jne.

R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #20 : 08.08.09 - klo:00:00 »
Lainaus käyttäjältä: "jaro"
Samaa mielenkiintoista aihetta - ei vain kuteita vaan kulttuuriamme - sivuaa myöskin BBC:n British Style Genius -sarjan jakso Loud And Proud - The Street Look

Jakso sinätuubissa:
http://www.youtube.com/watch?v=EsAwqT61 ... playnext=1

PS.
Tohdinpa arvella, että usea Keikarin jäsen on mahdollisesti kiinnostunut sarjan muistakin jaksoista.

Vallan mainio pikainen läpileikkaus englantilaisen työväenluokan muodin lähihistoriaan, kiitos linkistä! Onko teillä foorumilaisilla kokemuksia sarjan loppupuolella esitellyistä Fred Perryistä ja Ben Shermaneista? En omista itse vielä kumpaakaan merkkiä mutta molempia on harkinnassa.

Kun ketjun otsikossa mainitaan logot, täytyy mainita että jostain syystä olen erittäin viehtynyt logoihin joista löytyy seppele. Varmaankin mm. tästä syystä merkit kuten Fred Perry ja Henri Lloyd hivelevät omia silmiäni.
"The unexamined life is not worth living."

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: logopukeutumisen maailmanvalloituksesta
« Vastaus #21 : 08.08.09 - klo:16:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Pchan"
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Mutta tuo on siis keikoille pukeutumista...

Kyllä noita näkee ihan arkena katukuvassakin. Itse en erota esim. erityylisiä 'hoppareita' toisistaan, mutta erotan monia tyylisuuntia mustanpuhuvasta metallikansasta: vanhan koulukunnan hevarit, gootit, pingviinit, industrialit, jne.

Näkee kyllä. Erottaa niitä hoppareitakin toisistaan... yleensä kyllä pistää silmään eniten nuo värikkäisiin isologoisiin vaatteisiin pukeutuneet.