Kirjoittaja Aihe: Trenssin pienentäminen  (Luettu 20001 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #15 : 25.08.09 - klo:15:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Voland"
Vyö on niin pitkä että soljen käyttö on hiukan hankalaa, ja muutenki solmu edessä näyttää mielestäni paljon tyylikkäämmältä. Muutamalla vähän vanhemmalla herralla olen joskus nähnyt hienoja solmuja, harmi kun ei tullut kysyttyä miten ne tehdään.
Onneksi syksyyn on vielä aikaa, joten voin harjoitella solmujen tekemistä pari kuukautta.

Olen keksinyt, miten perperiin tehdään solmu. Solmitaan tavallinen yksinkertainen ämmänsolmu niin, että soljellinen pää roikkuu päällimmäisenä alas, ja sitten työnnetään soljeton pää ensimmäisen D-lenkin läpi (joka ainakin itselläni on solmun solmimisen jälkeen juuri oikeassa kohdassa tarjolla). Näin solmu pitää mutta siitä ei tule sellaista kaksinkertaisen solmun kaltaista suurta palloa, josta sojottavat viikset suoraan sivuille.
Suositellaan täysraittiutta.

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #16 : 27.08.09 - klo:10:50 »
Kiitos vinkistä, solmu näyttää toimivan.

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #17 : 09.09.09 - klo:12:05 »
^Asusteesta tulee aika mielenkiintoinen, sillä muutostöiden osuus on helposti 90% asusteen ostohinnasta. Toisaalta, jos muutos epäonnistuu, taloudellinen takaisku jää varsin pieneksi.

No takista ei ehkä tullut ihan niin slimmiä kuin olisin halunnut. No pitää tyytyä tuohon ennenkuin löydän uuden. Olen etsiskellyt uutta ebaystä mutta minua askarruttaa eniten oikean koon valitseminen. Haluaisin istuvan mutta en kuitenkaan liian piukkaa päällystakkia, jonka alle mahtuisi pikkutakki. Vaikeinta on hartioiden ja rinnanympäryksen oikea valitseminen. Paljonko isompi pitäisi olla ry ja hartialeveys jotta takki olisi istuva mutta pikkutakki mahtuisi alle? Esim tuuman verran molemmista?
Kiitos neuvoista

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #18 : 20.10.09 - klo:17:01 »
^Asusteesta tulee aika mielenkiintoinen, sillä muutostöiden osuus on helposti 90% asusteen ostohinnasta. Toisaalta, jos muutos epäonnistuu, taloudellinen takaisku jää varsin pieneksi.

No takista ei ehkä tullut ihan niin slimmiä kuin olisin halunnut. No pitää tyytyä tuohon ennenkuin löydän uuden. Olen etsiskellyt uutta ebaystä mutta minua askarruttaa eniten oikean koon valitseminen. Haluaisin istuvan mutta en kuitenkaan liian piukkaa päällystakkia, jonka alle mahtuisi pikkutakki. Vaikeinta on hartioiden ja rinnanympäryksen oikea valitseminen. Paljonko isompi pitäisi olla ry ja hartialeveys jotta takki olisi istuva mutta pikkutakki mahtuisi alle? Esim tuuman verran molemmista?
Kiitos neuvoista

Itse kyselin tätä eBaysta. Firmaa pyörittävä myyjä sanoi, että rintakehän ympärysmittaan lisätään 8 tuumasta (melko kireä) 12 tuumaan (todella löysä). Pikkutakin kanssa tuo luku kallistuu enemmän tuon 12 tuuman suuntaan (30cm).

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #19 : 30.10.09 - klo:19:57 »
Ostin jokunen viikko sitten eBaysta Burberryn huippukuntoisen trenssin, hintaa tuli kotiovelle toimitettuna hiukan yli sata euroa. Olen hankintaani todella tyytyväinen, takin kunto on kertakaikkisen erinomainen ja takki on todella tyylikäs.

Oma trenssinikään ei täydellisesti istunut ja odottaakin tällä hetkellä ompelijalla käyntiä. Hihoja ainakin täytyy pidentää. Luulisin, että trenssin kavennuksetkin ovat kohtuullisen helppoja tehdä ompelijallakin.

Itse hankkisin äskettäin myös eBaysta trenssin, jonka hihojen pituudet ovat siinä ja siinä menetteleekö. Miten sinulla hihojen pidennys onnistui, ts. onko näissä perpereissä jotakin pidentämisen varaa? Takki on tosiaan erinomainen, erityisen mukavaa on hartioiden taattu istuvuus raglan-sleevessä.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #20 : 30.10.09 - klo:20:29 »
Ostin jokunen viikko sitten eBaysta Burberryn huippukuntoisen trenssin, hintaa tuli kotiovelle toimitettuna hiukan yli sata euroa. Olen hankintaani todella tyytyväinen, takin kunto on kertakaikkisen erinomainen ja takki on todella tyylikäs.

Oma trenssinikään ei täydellisesti istunut ja odottaakin tällä hetkellä ompelijalla käyntiä. Hihoja ainakin täytyy pidentää. Luulisin, että trenssin kavennuksetkin ovat kohtuullisen helppoja tehdä ompelijallakin.

Itse hankkisin äskettäin myös eBaysta trenssin, jonka hihojen pituudet ovat siinä ja siinä menetteleekö. Miten sinulla hihojen pidennys onnistui, ts. onko näissä perpereissä jotakin pidentämisen varaa? Takki on tosiaan erinomainen, erityisen mukavaa on hartioiden taattu istuvuus raglan-sleevessä.
Olin tosiaan melkein kiikuttamassa takin ompelijalla, mutta lopulta päätin, että hihat saavat kelvata tuollaisenaan. Pelkäsin oikeastaan eniten, että vuosia vanhassa, vaaleassa takissa näkyisi painauma tai muita jälkiä tämän hetkisen hihan suun kohdalla. Takkiin olen kyllä ollut tyytyväinen, mitä nyt kerran pahassa myrskyssä päästi vettä lävitse kyynärpäästä.