Kirjoittaja Aihe: Trenssin pienentäminen  (Luettu 19982 kertaa)

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Trenssin pienentäminen
« : 10.04.09 - klo:17:16 »
Ajattelin ostaa itselleni Trenssitakin, mutta valitettavasti köyhänä opiskelijana ei ole varaa pistää sitä tonnia Burberryn uuteen hienoon takkiin, joten olen vähän selaillut second hand tavaraa netistä ja pari varteenotettavaa vaihtoehtoa sieltä on löytynytkin. Ongelmana on sitten se, että ne takit joista tykkään ovat aina yhden koon liian isot (oma koko on 50).
Onko mahdollista pienentää takkia? En haluaisi että takki näyttäisi päälläni jätesäkiltä tai liian isolta hartijoista, pidän enemmän vartaloa myötäilevistä slim fit mallisista vaatteistä.

Kiitos etukäteen neuvoista!

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #1 : 10.04.09 - klo:19:59 »
Ostin jokunen viikko sitten eBaysta Burberryn huippukuntoisen trenssin, hintaa tuli kotiovelle toimitettuna hiukan yli sata euroa. Olen hankintaani todella tyytyväinen, takin kunto on kertakaikkisen erinomainen ja takki on todella tyylikäs.

Oma trenssinikään ei täydellisesti istunut ja odottaakin tällä hetkellä ompelijalla käyntiä. Hihoja ainakin täytyy pidentää. Luulisin, että trenssin kavennuksetkin ovat kohtuullisen helppoja tehdä ompelijallakin.
« Viimeksi muokattu: 10.04.09 - klo:20:18 kirjoittanut Elenkhos »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #2 : 10.04.09 - klo:20:17 »
On ihan järkevä ajatus ostaa edullisesti vaatteita ja varautua niiden muutostöihin. En kuitenkaan ostaisi tietoisesti liian suurta takkia. Käsittääkseni esim. olkapäiden leveyttä ei saa fiksusti muutettua ja trenssi saattaa jäädä hölmön näköiseksi muutosten jälkeenkin. Hakuja vaan lisää eri maiden ebayhin sun muihin. Kyllä sieltä löytyy omakin koko.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #3 : 11.04.09 - klo:00:13 »
Päällystakin muutostyöt ovat aina melko kalliita ja suurella vaivalla toteutettavia. Olen kerran kavennuttanut villakangastakin selästä, ja olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Sivusaumat ovat todennäköisesti vaikeampi pala.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #4 : 11.04.09 - klo:18:00 »
Joo, pitääkin sitten jatkaa etsimistä. Vähän kyllä pelottaa ostaa vaatteita meren takaa, kun ei niitä voi oikein etukäteen sovittaakaan. Toiseksi epäilyttää ostaa netistä koska voi käydä niin kuin eräälle kellon ostajalle joka näki kellosta ainostaan ajan jolloin hän on sen paketista ottanut.

Tosta tulikin mieleen että VIlle voisi kirjoittaa jonkun artikkelin blogiin joka käsittelee vaatteiden tilaamista netin välityksellä? Luulen ainakin että kokemusta on enemmän kuin useammalla meistä. :)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #5 : 11.04.09 - klo:18:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Voland"
Tosta tulikin mieleen että VIlle voisi kirjoittaa jonkun artikkelin blogiin joka käsittelee vaatteiden tilaamista netin välityksellä? Luulen ainakin että kokemusta on enemmän kuin useammalla meistä. :)

Totta, laitanpa tekstin tulemaan parin päivän sisällä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #6 : 14.04.09 - klo:09:44 »
Itse pienennytin UFFista löytämäni Burberryn trenssin noin koosta 52 noin kokoon 50. Olen tosin melko leveäharteinen, joten ompelijan täytyi ainoastaan poistaa liika leveys, ilmeisesti sivusaumoista. Lopputulos on jopa parempi kuin originaali - minulla on aina ollut vaikeuksia löytää päällystakkeja, jotka eivät kiristä hartioista eivätkä muistuta telttaa. Varsinaista slim fittiä en kuitenkaan hakenut, sillä käytän tätä trenssiä puvun ja irtotakkien kanssa. Kustannuksia tuli muistaakseni 65 euroa, tähän sisältyi irtovuoren kavennus saman kokoiseksi ja vyön lyhennys.

Lienee jokaisen itse harkittavissa, kannattaako ottaa riski ja luottaa ompelijan kykyihin. Ko. trenssi tuli maksamaan reilut 100 euroa muutostöineen, joten tässä tapauksessa kyllä kannatti :).
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #7 : 14.04.09 - klo:10:06 »
harkitsen parhaillaan oman aquascutum-macini viemistä ompelijalle, takin lievähkö telttamaisuus nimittäin risoo hieman. kenties tyydyn kompromissiin ts. käytän takkia sellaisena kuin se on nyt kevään verran ja vien ompelijalle kesällä, jotta san sen slimmimpänä syksyksi käyttöön. riskin otto tosin hirvittää jonnin verran.
get your kicks on route six six six

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #8 : 06.07.09 - klo:21:53 »
Noniin! Ostin Vihdoin viimein trenssin!

http://uk.burberry.com/fcp/product/clot ... ryurl=true

Tommonen tuli muutama päivä sitten paketissa kotiin ja täytyy sanoa että oli hintansa värtti! Aivan mielettömän hieno takki, istuu täydellisesti ja on mukavan rento päällä vaikka slim fit tyyppinen onkin.
Ainoa asia jota en vielä hallitse on tuo solmun tekeminen, osaisiko joku neuvoa mukavan ja siistin solmun?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #9 : 06.07.09 - klo:23:02 »
^Ei hassumpi, itsellänikin musta kaksirivinen Perperi Stockan talvialesta ja vaalea yksirivinen piilonapitettu irtosi sopuhintaan kesäalesta. Katsopa mitä olen kysynyt kaulushärpäkkeestä toisaalla päällysvaatteet-osiossa, tutkaile omaasi ja lausu mielipiteesi.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #10 : 07.07.09 - klo:13:15 »
^^Koska vyön materiaali on todennäköisesti enemmän keinokuidun puolelle menevää, tuplasolmu pitänee sen paikallaan. Ainakin oman vanhan trenssini kohdalla tuplasolmu oli ainoa joka toimi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #11 : 07.07.09 - klo:14:40 »
^^^Itse olen kallistumassa soljen käyttöön, vaikka sen kanssa saakin säätää. Ainoa tyylikäs solmu on yksinkertainen mutta se ei montaa sekuntia löystymättä kestä.
Suositellaan täysraittiutta.

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #12 : 07.07.09 - klo:19:11 »
Vyö on niin pitkä että soljen käyttö on hiukan hankalaa, ja muutenki solmu edessä näyttää mielestäni paljon tyylikkäämmältä. Muutamalla vähän vanhemmalla herralla olen joskus nähnyt hienoja solmuja, harmi kun ei tullut kysyttyä miten ne tehdään.
Onneksi syksyyn on vielä aikaa, joten voin harjoitella solmujen tekemistä pari kuukautta.

P.S Tosin nyt kun katsoo ikkunasta ulos, niin crazy finnish summer on täydessä vauhdissa, lämpötila +11 ja sataa.

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #13 : 11.08.09 - klo:09:18 »
Löysin eilen paikalliselta ekotorilta pitkään etsimäni trenssin. Hintaa takilla oli 2e. Jännittää vain onnistuuko takin kavennus sivusaumoista sekä olkapäiden nostaminen. Mikäli ei, niin uutta takkia hakuun.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Re: Trenssin pienentäminen
« Vastaus #14 : 11.08.09 - klo:09:59 »
^Asusteesta tulee aika mielenkiintoinen, sillä muutostöiden osuus on helposti 90% asusteen ostohinnasta. Toisaalta, jos muutos epäonnistuu, taloudellinen takaisku jää varsin pieneksi.