Kirjoittaja Aihe: Fere mukana foorumilla  (Luettu 13566 kertaa)

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Fere mukana foorumilla
« : 12.04.11 - klo:22:17 »
Terve foorumilaiset,

Olen lueskellut tätä foorumia aika-ajoin ja kommetoinutkin parikertaa joitan aiheita. Nyt ajattelin sitten ilmoittautua mukaan Feren nimissä.

Eli olen Sami Eklund ja olen työskennelyt nyt Feressä 3 vuotta. Ensin myymäläpäällikkönä ja  elokuusta 2010 alkaen Feren toimitusjohtajana. Ennen Fereä olin Stockmannilla noin 10 vuotta myyjänä ja siitä suurimman osan aikaa mittapukuosaston mittamestarina. Viimeiset 2 vuotta olin osto-osastolla miesten pukuostajan asistenttina.

Koulutukseltani olen markkinointi merkonomi ja vaatturiksi opiskelin Roihuvuoren ammattikoulussa. Olen suorittanut myös vaatturin ammattitutkinnon vuonna -97, joka on 4 päiväinen ammattinäyttökoe. Koe sisältää teoriaa ja työnäytteitä. Siitä myös nimimerkkini Kisälli. Mestarin tutkintoa en ole suorittanut koska tällä hetkellä en suoranaisesti tee vaaturin töitä, kuin omaksi ja ystävien iloksi.

On ollut mielenkiintoista seurata foorumia ja huomata että täällä on paljon aktiivisia jäseniä. Minulle voi esittää kysymyksiä Ferestä, antaa palautetta jota on jo tullutkin  sekä esittää kysymyksiä liittyen mittapukuihin, tilauspukuihin, edustaamimme merkkeihin ym. Vastaan jos osaan,  kokemusta alalta on kuitenkin kertynyt noin 15 vuoden ajalta, eli jotain on tarttunut matkanvarrelta.

Vaatturin ammattiasioita seuraan ja ylläpidän ihan oman mielenkiinnokin vuoksi.  Itse pidän Italialaisesta miesten pukeutumisesta ja arvostan suuresti Italialaista vaatturitaitoa ja tyyliä, niin paidoissa kuin raskaammassa pukeutumisessa.


Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #1 : 15.04.11 - klo:00:12 »
Fereen en ole uskaltautunut vielä sisään. Hintaluokasta olisi kiva tietää hieman, eli miten paljon pätäkkää saa taskun pohjalta löytyä ennen kuin voi edes kuvitella kävelevänsä "off the rack" puku päällä ulos?

PS. Olisi kiva, jos nettisivulla olisi vähän enemmän tietoa merkeistä ja miksei liikkeen kulloisestakin valikoimasta. Valitettavasti nykyään useimmilla vaatemerkeillä on Flashilla toteutetut nettisivut, jotka ovat vähintään tuskaisia selata ja painottavat enemmän komeita fiilistelykuvia kuin selkeitä tuotekuvia ja -tietoja. Kenkäfirmat syyllistyvät tähän onneksi edes hieman harvemmin.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #2 : 15.04.11 - klo:08:21 »
Hyvä pontti tuo valmistajien nettisivujen puutteellisuus. Varsin usein asiakkaan kannalta olennaiset asiat puuttuvat.

Toinen minua välillä kismittävä asia on esim laatupaitojen pakkausten puutteelliset kokomerkinnät. Paidoissa usein merkitty vain kauluksen koko.Kuitenkin hihan pituus, hartialeveys ja rinnanympärys minulle ainakin yhtä tärkeitä. Luulisi näiden tietojen helpottavan myyjänkin hommaa merkittävästi.

Toki ainahan voi kokeilla paitaa ja näin teenkin. Ehkä kuuluu "suomalaiseen" häveliäisyyteen, mutta tuntuu hieman epäkohteliaalta availla nippua hienosti pakattuja paitalaatikoita kokojen arvuuttelua varten :). Minulle jää jostain syytä hieman syyllinen fiilis kun pöydälle jää nippu
avattuja paitoja jollen ostanut mitään....
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #3 : 15.04.11 - klo:12:37 »
Fereen en ole uskaltautunut vielä sisään. Hintaluokasta olisi kiva tietää hieman, eli miten paljon pätäkkää saa taskun pohjalta löytyä ennen kuin voi edes kuvitella kävelevänsä "off the rack" puku päällä ulos?

Satunnaisen vierailijan kommenttina niin useamman tonnin Brionista oman merkin (Lubiam edelleen) pukuihin, joissa taitaa olla kaupungin paras hintalaatusuhde. Ne ovat varmaan edelleen siinä 400-500 euroa?

Lainaus
PS. Olisi kiva, jos nettisivulla olisi vähän enemmän tietoa merkeistä ja miksei liikkeen kulloisestakin valikoimasta. Valitettavasti nykyään useimmilla vaatemerkeillä on Flashilla toteutetut nettisivut, jotka ovat vähintään tuskaisia selata ja painottavat enemmän komeita fiilistelykuvia kuin selkeitä tuotekuvia ja -tietoja. Kenkäfirmat syyllistyvät tähän onneksi edes hieman harvemmin.

Tähän aika sama.
Rasittaa monessa paikassa kun liike linkkaa valmistajan sivuille ja valmistaja ei kerro mitään oleellisia tietoja.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jamesgatz

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #4 : 15.04.11 - klo:16:12 »
Kiitokset Feren väelle Suomen parhaasta miestenvaateliikkeestä. Ostan suuren osan vaatteistani ulkomailta, mutta Suomesta useimmin Ferestä. Isaia oli hyvä valinta uusista merkeistä.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #5 : 16.04.11 - klo:01:23 »
Mukavaa, että Fere on täällä edustettuna.

Minä en puolestaan panisi pahakseni, jos hintatiedot olisivat esillä. Täälläkin saattaisi olla joku, jota on jo ajat kiehtonut Brionin tai Kitonin kesäirtotakki. :) Mutta sellaisen hankinta vaatii pientä sulattelua ja etukäteisbudjetointia...

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #6 : 16.04.11 - klo:08:18 »
Jovain, tervetuloa Fere ja hienoa että esinnyt avoimesti nimelläsi. Olen jokusen vaatten teiltä ostanut ja kovin olen ollut tyytyväinen. Minua ei ainakaan häiritse, jos mainostat hieman ja kerrot hintatietoja täällä.
Nemo propheta in patria

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #7 : 16.04.11 - klo:21:57 »
Lubiam-pukuvalikoimaa kannattaisi ehdottomasti laajentaa, ja ylipäätään kurkottaa liikkeen otetta myös hintaluokassa joka tarjoaa vastineen geneerisille Boss-puvuille.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #8 : 16.04.11 - klo:22:25 »
Täys- ja puoliliinakangaspukuja sekä irtotakkeja huokeassa hintaluokassa olisi upea saada valikoimiin. Ainakin foorumin jäsenten keskuudessa näille olisi vissi kysyntä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #9 : 17.04.11 - klo:00:28 »
Täys- ja puoliliinakangaspukuja sekä irtotakkeja huokeassa hintaluokassa olisi upea saada valikoimiin. Ainakin foorumin jäsenten keskuudessa näille olisi vissi kysyntä.

Jos tuo Feren oma merkki nyt on tuommoista, niin ei se siitä enää mihinkään halpene?

(Off topic: Kun hinta halpenee, niin itse tingin mieluummin rakenteessa ja työn määrässä kuin kankaassa. Kaikkea kun ei saa kumminkaan.)

ged

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #10 : 20.04.11 - klo:20:11 »
Pakko kehua Feren asiakaspalvelua hieman.  Kun ostin sieltä hiljattain suorat housut, ei tullut tarkistettua että lapuissa jotka sain lukisi milloin housut valmistuvat, enkä siis myöskään kirjoittanut sitä muistiin.  Muistelin vain että oli puhetta "ensi viikosta", joten soitin tiistaiaamuna liikkeeseen kyselläkseni valmistumisaikaa.  Myyjä joka vastasi sanoi vain että "käykö jos haet ne vaikkapa lounaalla, sanon vaatturille että hän tekee ne nyt samantien valmiiksi".  Poimin housut lounastauolla kyytiin, ja samalla tarttui matkaan varsin hyväntuntuinen vaateharjakin.

Tietysti pieni miinus siitä, että asiakkaalle voisi antaa sen valmistumisajankohdan kirjallisena vaikkapa kuittiin kirjoitettuna.  Oiva asiakaspalveluasenne tosin kuittaa tämän miinuksen mennen tullen.  Kiitokset siitä.

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #11 : 11.05.11 - klo:12:43 »
Kiitos kaikille palautteesta ja ideoista. Pahoittelut että vastaaminen/kommentointi on kestänyt hiukan pitkään, on pitänyt kevät kiireitä.
 
Kommentoin tässä muutamia asioita:
Feren oma puku tulee Lubiamilta ja on sekä tulee jatkossakin olemaan se meidän aloitushintaluokan puku. Olemme pyrkineet valikoimissamme korkealaatuisiin tuotteisiin ja toistaiseksi emme ole löytäneet edullisempaa näin laadukasta pukua.

Fere puvut maksavat 595,- - 700,- Irtotakit ovat 395,- - 450,- ja housut 145,- - 160,-

Pal Zilerin puvut maksavat 1050,- - 1600,- irtotakit alkaen 780,- housut alkaen 245,-

Isaia puvut 1650,- ylöspäin takit alkaen 1075,- housut alkaen 290,-

Brioni puvut alkaen 2550,- Irtotakit alkaen 2190,- housut alkaen 265,-

Paidat maksavat 85,- -330,- riippuen merkistä

Sitten on tietysti vapaa-ajan puolella Hackettia ja paljon muuta mukavaa asustetta ym. mm. Taylor of Old Bondstreet parranajo tuotteita.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #12 : 11.05.11 - klo:14:19 »
Onko tarjolla Taylor of Old Bond Streetin partasaippuoita, ja jos on niin mihin hintaan?
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #13 : 11.05.11 - klo:17:20 »
Onko tarjolla Taylor of Old Bond Streetin partasaippuoita, ja jos on niin mihin hintaan?
Löytyy shaving creamea, sandalwood, Avocado ja Rose Hinta on 12,50

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Fere mukana foorumilla
« Vastaus #14 : 20.06.11 - klo:14:22 »
Pakko nostaa ketjua hieman.

Kävin nettisivuilta tsekkaamassa mahdollisia mainintoja alkaneesta alesta. Niitä ei ollut, mutta pari päivitystä blogiin näemmä. Ja täytyy sanoa, että tämä on, kaikessa lyhykäisyydessään ja yksinkertaisuudessaan, yksi parhaista blogiteksteistä mitä olen lukenut mistään pitkään pitkään aikaan.

Edit. Yep, en epäillytkään etteikö olisi, kun tuolta ale-ketjusta sen luin. Tämän johdosta oikeastaan sitten vaan menin sivuilta tsekkaamaan, josko siellä olisi ollut jotain tarkempaa mainintaa aletuotteista jne.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo:14:37 kirjoittanut ChuckBass »