Kirjoittaja Aihe: Kesävyö  (Luettu 9921 kertaa)

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Kesävyö
« Vastaus #15 : 18.12.09 - klo:13:06 »
..., puolen vuoden käyttö ei näy käytännössä lainkaan.

Itse toivon lähes missä tahansa asusteessa - olkoon vyö, kengät, hanskat tai kello -, että käytön jäljet tulevat esiin, ja mahdollisimman piankin. Vasta kaunis patina viimeistelee - useimmiten - asusteen tai vaatteen.

Tämä tarkoittaa usein sitä, että muutaman vuoden jälkeen itse tuote on jo "patinoitunut" käyttökelvottomaksi. Minulle kunnon asuste on sellainen joka näyttää heltymisen merkkejä vasta vuosikymmenten jälkeen.

Puolen vuoden kohdalla sisäänajo on vasta alussaan.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kesävyö
« Vastaus #16 : 18.12.09 - klo:13:15 »
Olen samaa mieltä herra Laineen kanssa. Laatutuotteen tosiaan täytyy kestää niin, ettei sitä tahdo saada patinoitua.
Suositellaan täysraittiutta.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kesävyö
« Vastaus #17 : 18.12.09 - klo:15:20 »
Itse pidän laatutuotteista, jotka nimenomaan ovat aavistuksen patinoituneita, mutta siis käytettävyydeltään ja kunnoltaan erinomaisia. Laadukas tuote, vaikka kokeekin aikaa ja käyttöä - ja ajan kanssa patinoituu sopivasti - kestää erinomaisesti. Siinäpä sen viehätys ja järkevyys onkin. Otetaan vaikka peccary-hanskat, jotka ovat uutena hienot, muttei niin hienot kuin käytettynä; hieman tummuneina, kuin jonkun kerran verstaan työhanskojen virkaa toimittaneina tai metsästyskivääriin monesti tarttuneina, mutta ovat silti erittäin hyväkuntoiset. Tätä tarkoitin 'kauniilla patinalla', jonka annan mielelläni näkyä (vapaa ajan) asusteissani. No, älkäämme menkö tämän pidemmälle itse aiheesta - kesävöistä.
« Viimeksi muokattu: 18.12.09 - klo:15:23 kirjoittanut Gaffer »
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Kesävyö
« Vastaus #18 : 18.12.09 - klo:15:33 »
^define halpa.
Kaikki vyöt, sekä valmiit että teetetyt, taisivat olla tuon 40 euroa.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kesävyö
« Vastaus #19 : 18.12.09 - klo:15:43 »
Tämä tarkoittaa usein sitä, että muutaman vuoden jälkeen itse tuote on jo "patinoitunut" käyttökelvottomaksi. Minulle kunnon asuste on sellainen joka näyttää heltymisen merkkejä vasta vuosikymmenten jälkeen.

Kyllä patinoituminen alkaa hyvin pian esim. ruskeissa nahkakengissä oikein hoidettuna. Asia on tietysti toisin, jos nahan oikean pinnan lankkaa aina piiloon värillisen lankkikerroksen alle.