Kirjoittaja Aihe: Puketumistyylin(i) kohentaminen  (Luettu 46873 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #45 : 14.03.11 - klo:21:03 »
Sinulla taisi olla kokemusta myös Hilditch & Keystä? Minulla on heiltäkin vanha (erinomainen) paita, joten kiinnostaisi, mikäli tiedät tason säilymisestä.

Viime toukokuussa liikkeestä ostetut paidat miellyttävät kovasti.
Muistaakseni maksoivat jossain alessa sellaiset viisikymppiä ja sille hinnalla sai hyvin vastinetta. Muuten laatukategoriassa on kokemusta vain Turnbull & Asserista, Van Laackista ja Truzzista sekä Brooks Brothersin nappikauluspaidoista, niin ihan siinä kategoriassa ei mennä, mutta kyllä CT:n ja Lewinin ohitse. Ongelma vaan H&K:n kohdalla on sitten hinta ja tietynlainen konservatiivisuus sekä malliston vajavaisuus, sikäli liiketila yhdessä Batesin kanssa sopii yritykselle.

Lainaus
Lewin saa näköjään aika ryöpytystä kestävyydestä ja kangaslaadusta valmistajaa koskevassa ketjussa täällä.

Se tuntuu vaihtelevan.
Neljästä paidasta kolme on ihan ookoo, mutta yksi ei sitten kestänyt samanlaista pesua kuin muut.

Lainaus
Joskus mainostamaani M&S Luxury/Collezione -sarjaa pidän parin paidan kokemuksella mustana hevosena hinta-laatusuhteeltaan: hyviä kankaita hintaan nähden.

M&S:n kohdalla saattaa eroja olla erien välillä enemmänkin kun käsittääkseni vaihtelevat toimittajia.

Lainaus
halpavalmistajilla/halpamallistoilla näyttää tosiaan olevan aikamoista laatuvaihtelua. Muutoin on vaikea selittää suuria eroja kokemuksessa (esim. joillakin jonkin valmistajan paidat kestäneet paremmin käyttöä kuin toisilla).

Ymmärtääkseni laadun tasaisuus ja tietynlainen varmuus ovat juuri nostaneet CT:n suositeltavien joukkoon. Se on sitten asia erikseen, jos ei pidä malleista, kankaasta tai muusta, mutta tuttujen kokemusten ja tämän foorumin perusteella tuntuu löytäneen viisastenkiven juuri tasaisuudesta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #46 : 17.03.11 - klo:23:10 »
Ensimmäiset Loaken kengät (Stamford, Brown Grain) on nyt hankittu tämän foorumin kautta ja UK6 on todellakin se oikea koko ainakin näissä kengissä. Tänään lähti tilaukseen CT:ltä non-iron kauluspaitoja vaikka mitoitus menikin hieman tuntumalla. No, vaihdetaan sopiviin, jos tarvetta ilmenee. Tänään löysin foorumin kautta Booksterin sivut ja aloin todella himoitsemaan tweed -takkeja eri malleissa ja kuoseissa. Koska olen vasta kisälli asteella ja asun Itä-Suomessa, niin rohkenen sotkea todellista herrasmiestyyliä hivenen rennommalla (=juntimmalla) kosketuksella ainakin näin alkuun eli tweed sopinee myös farkkujen kanssa vai onko jokin toinen vaihtoehto järkevämpi?

Kenkiä täytyy hankkia useammat parit ja ilmeisesti ruskeat broguet ovat juuri ne monikäyttöisimmät. Mikä on ruskeasta järkevin tai sopivin väri aloittaa vai meneekö tämä mieltymyksen mukaan? Omaa silmää miellyttää ainakin tan ja chestnut brown, mutta kuinka paljon "väärän" ruskean valinta rajoittaa kenkien käyttämistä? Tämä on varmaankin hieman makuasia, vai? Kisällillä on kisällin kysymykset ;-)

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #47 : 18.03.11 - klo:01:22 »
Monikäyttöisyydessä: tummanruskea > keskiruskea > chestnut > tan.

Tweed sopii farkkujen kanssa oikein hyvin, rentoa muttei yhtään junttimaista.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #48 : 25.03.11 - klo:22:23 »
Sain tänään CT:n 3 non-iron slim fit -paitaa. Paidat ovat hyvän tuntuisia, mutta en ole aivan varma, mitä mieltä olen. Oman läskinpolttokamppanjan jälkeen slim fit -paidat tuntuvat teltoilta vaikka hoikemmasta olemuksesta huolimatta rungossa on lihastakin. Omat mitat ovat tällä hetkellä 178/70 ja paidat ovat mitoiltaan 15,5/33. Hihan pituus voisi ehkä olla hieman pidempi eikä muutenkaan kapeampi rakenne olisi huono asia.

Mitä mieltä olette (huonon) kuvan perusteella, onko hihat sopivan mittaiset ja onko paita muuten liian telttamainen? Muuhun pukeutumiseen ei kannata kiinnittää huomiota.



« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo:22:32 kirjoittanut Numa »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #49 : 25.03.11 - klo:23:05 »
Mitä mieltä olette (huonon) kuvan perusteella, onko hihat sopivan mittaiset ja onko paita muuten liian telttamainen? Muuhun pukeutumiseen ei kannata kiinnittää huomiota.

Hihat ovat mielestäni suhteellisen sopivaa mittaa (en itse pidä yhtään tuon pidemmistä). Väljyyttä kuitenkin on sekä kehossa että hihoissa liikaa. Suosittelen siis kavennuttamaan paidat hihoista ja kyljistä (samalla oletettavasti suurehko kädentiekin voidaan korjata pienemmäksi).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #50 : 26.03.11 - klo:00:16 »
Tosiaan, ikävästi pussittaa, mutta ompelupalveluthan siihen vaivaan auttavat. Hihoista olen sitä mieltä, että ne eivät saa missään nimessä olla pidemmät!
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #51 : 26.03.11 - klo:08:50 »
Tosiaan, ikävästi pussittaa, mutta ompelupalveluthan siihen vaivaan auttavat. Hihoista olen sitä mieltä, että ne eivät saa missään nimessä olla pidemmät!

Hihat ovat mielestäni suhteellisen sopivaa mittaa (en itse pidä yhtään tuon pidemmistä). Väljyyttä kuitenkin on sekä kehossa että hihoissa liikaa. Suosittelen siis kavennuttamaan paidat hihoista ja kyljistä (samalla oletettavasti suurehko kädentiekin voidaan korjata pienemmäksi).

Pitää kartoittaa Lappeenrannan ompelupalveluita ja selvittää hintatasoa. Kuinka paljon kustannuksia yleensä syntyy tällaisesta paidan kavennuttamisesta? Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka moni foorumilaisista joutuu kaventamaan paitoja vai löytyykö teille suoraan sopivia ja istuvia vaatteita?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #52 : 26.03.11 - klo:10:19 »
Pitää kartoittaa Lappeenrannan ompelupalveluita ja selvittää hintatasoa. Kuinka paljon kustannuksia yleensä syntyy tällaisesta paidan kavennuttamisesta? Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka moni foorumilaisista joutuu kaventamaan paitoja vai löytyykö teille suoraan sopivia ja istuvia vaatteita?

Olen todennut, että minun ei ole kovin helppoa löytää istuvia paitoja suoraan räkistä, joten käytän Modern Tailorin palveluita. Alennuskankaita käyttäen olen saanut tuolta todella edullisesti paitoja, joiden hintalaatusuhdetta on käytännössä mahdotonta lyödä laudalta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #53 : 26.03.11 - klo:11:48 »
Pitää kartoittaa Lappeenrannan ompelupalveluita ja selvittää hintatasoa. Kuinka paljon kustannuksia yleensä syntyy tällaisesta paidan kavennuttamisesta?

Uskoisin hinnan olevan 10-20€/paita, kokonaisuudesta aina riippuen.


Lainaus
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka moni foorumilaisista joutuu kaventamaan paitoja vai löytyykö teille suoraan sopivia ja istuvia vaatteita?

Ostan paitani mittatilauksena juuri em. Modern Tailorilta. K.o. lafkaa koskeva keskustelu on hyvä paikka aloittaa. Mittausmantrani on omassa käytössä hyväksi todettu, tosin nykyisellään vaatinee hieman päivitystä (koska pyytävät kyynärpään paikkaan tarkennusmitan hartiasaumasta mitaten - käytännössä kaikki muu siis edelleen pätee paitsi "halfway down to cuff" -sanat).
Kaikki villa tottelee rautaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #54 : 26.03.11 - klo:12:51 »
Mä sanoisin että toi paita on muutenkin liian iso ehkä. Voisko ajatella seuraavaksi tilaavansa pykälää pienemmän? Vai ahdistaa sitten jo kauluksesta?

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #55 : 26.03.11 - klo:13:12 »
Mä sanoisin että toi paita on muutenkin liian iso ehkä. Voisko ajatella seuraavaksi tilaavansa pykälää pienemmän? Vai ahdistaa sitten jo kauluksesta?

Kaulus on tällä hetkellä suht sopiva eli napin saa vielä siedettävästi kiinni. Todennäköisesti puoli tuumaa pienempi kaulus alkaa ahdistamaan. Taitaa sittenkin olla parempi palauttaa paidat tai sitten laittaa ne Laatutorille myyntiin...

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #56 : 26.03.11 - klo:16:18 »
Mahdollista voisi olla myös kokeilla jo CT:n tai T.M Lewinin tailored fit-versioita seuravaksi, ellei halua siirtyä mittatilaukseen. Nuo paidat tosiaan ovat liian väljiä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #57 : 27.03.11 - klo:13:31 »
Kuten CB (sallittakoon lyhenne?) tuossa sanoi niin tuo tailored fit taitaa olla vielä kapeampi. Samoin T.M. Leviniltä ne acrombe mallistot tai mitä ne nyt oli niin on kapeampia.

Hieman noin yleisestikin ihmetyttää tuo paitojen mitoitus. Itse valitettavasti olen jonkin verran ylipainoinen ja samoin tuota "olut" vatsaa on niin silti esimerkiksi stenströmin fitted body ei ole liian tiukka.

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #58 : 06.04.11 - klo:18:51 »
Vaatekaappi saa vähitellen uutta sisältöä, mutta selkeästi tällä hetkellä vaikeinta on löytää sopivia kauluspaitoja. Modern Tailorilla on tilaus sisällä ja CT:ltä tilasin Tailored Fit -paitoja kahtena eri kokona eli toivottavati näistä löytyy ratkaisu ongelmaani. Paikallisessa "paremmassa" vaateliikkeessä oli tarjolla seuraavia kauluspaitoja: Olymp, Seidensticker, Petrifun ja Jousipaita. Sopivia kokoja ei ollut tarjolla ja toisaalta hinnat olivat itselleni turhan korkeat.

Tällä hetkellä kaappiini ovat löytäneet tiensä Baracuta G9 ja G10, Burberryn tweed-takki, silkkisolmukkeitasolmuja, Loake Stamfordit, Loake Hopkinsit ja Loake 758DS2:t.



Tilauksessa on Bexleyn Edwardit mustana ja ruskeana sekä heidän lepolestejä ja sukkia on tulossa Viccel:ltä. Kenkien osalta pitäisi hankkia ainakin ne mustat Oxfordit ja jostakin syystä Grensonin Dylanit kiinnostavat.

[edit]silkkisolmukkeita -> silkkisolmuja. Kiitos.[/edit]
« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:19:21 kirjoittanut Numa »

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Puketumistyylin(i) kohentaminen
« Vastaus #59 : 06.04.11 - klo:18:59 »
^ Siitä se lähtee. Hyvännäköisiä kenkiä. Ja nuo kuvassa olevat ovat silkkisolmuja, solmukkeita pidetään kaulassa.