Kirjoittaja Aihe: Savun lumot  (Luettu 308753 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #225 : 14.09.13 - klo:23:38 »
Kyllä se vika mitä todennäköisimmin on käärinnässä, kun sikari ei vedä tai palaa epätasaisesti. Tämä on varsinkin havannalaisten helmasynti. Kokemusteni mukaan dominikaaniset ja hondurasilaiset ovat yleensä paremmin käärittyjä ja palo- tai vetovaikeudet ovat selvästi harvinaisempia näissä.

Mitä tulee polttomääriin, poltan enimmäkseen pikkusikareita - pitkän ajan keskiarvo lienee pari kappaletta viikossa.
Suositellaan täysraittiutta.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #226 : 15.09.13 - klo:02:11 »
Polttelin juuri Tallinnasta ostamani Partagas Serie 4:n ja huonosti sekin veti, vaikka leikkasin jopa reilunpuoleisesti. Pitänee antaa loppujen kuivua rauhassa tuonne 68-69% kosteuteen.

JayH

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #227 : 15.09.13 - klo:13:08 »
Polttelin juuri Tallinnasta ostamani Partagas Serie 4:n ja huonosti sekin veti, vaikka leikkasin jopa reilunpuoleisesti. Pitänee antaa loppujen kuivua rauhassa tuonne 68-69% kosteuteen.

Olen huomannut että käyttöhumissa kannattaa pitää noin 65% kosteutta. Silloin kuubalaisetkin vetävät vielä hyvin ja honduras/nigaragua sikarit eivät ole liian kuivia.

Suosittelen humidoriin näitä kosteudun ylläpitoon: http://www.heartfeltindustries.com/categories.asp?cat=Humidity+Beads

Pysyy kosteus sopivana kun muistaa silloin tällöin vain tislattua vettä lisätä eikä tarvitse PG-liuoksen ja oasiksen kanssa enää pelailla.

Oma poltteluni on kausittaista. Nyt tuntuu enemmän keräilyharrastukselta, kun ei ole aikaa vain tahtonut löytää. Ehkä sellainen 1-2 sikaria per kuukausi välillä kevät-syksy ja sitten kesäloman aikaan 1-3 per viikko :)
"Joo joo, antaa tulla vaan. Kyllä minä olen vastustanut auktoriteetteja ihan tuolla oikeassakin elämässä." - Marso

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #228 : 15.09.13 - klo:18:21 »
Mulla on 1-2 (kaudesta ja vallitsevasta ilmankosteudesta riippuen) Sikaritalon geelikostutinta. Hyvin toimivat, kerran kuussa saa lisätä akkuvettä. Jonkin verran vievät tilaa, joten en suosittele ihan pieneen humiin.
http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=1257
« Viimeksi muokattu: 15.09.13 - klo:18:23 kirjoittanut Bordeaux »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs:
« Vastaus #229 : 16.09.13 - klo:19:10 »
No jos sinne laivalle kerran menet niin mikset pistäytyisi? Ja kerro sitten meillekin.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: RE: Savun lumot
« Vastaus #230 : 16.09.13 - klo:23:17 »
Se ei muistaakseni ollut kummoinenkaan paikka. Enemmänkin avotila kuin klubihuone. Tiski ei ollut miehitettynä ohi kulkiessani joten ei tullut kokeiltua sen enempää. Tästä on pari vuotta aikaa joten olisi tietysti hienoa jos muistaisin asian täysin väärin.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

JayH

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #231 : 17.09.13 - klo:19:29 »
Theodoren kanssa samoilla linjoilla. Olen tainnut 2 pölliä tuolla poltella ja silloin häiritsi ohikulkijat (kyllä, mielestäni siinä meni joku käytävä ihan vieressä), jotka jäivät juttelemaan ja ihmettelemään tätä toimintaa.

Tästäkin toki yli 2 vuotta aikaa, eli voi olla että toiminta on muuttunut.
"Joo joo, antaa tulla vaan. Kyllä minä olen vastustanut auktoriteetteja ihan tuolla oikeassakin elämässä." - Marso

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Savun lumot
« Vastaus #232 : 18.09.13 - klo:14:25 »
En täysin lämpene tälle sikarihifistelylle - vaikka tykkäänkin välillä kärytellä - mutta pitää todeta että Wolfilla on aina helvetion hienot kuvat.
get your kicks on route six six six

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #233 : 18.09.13 - klo:14:53 »
En täysin lämpene tälle sikarihifistelylle...

Lämpenet siis kuitenkin jossakin määrin? Mielestäni se on paljon.
Suositellaan täysraittiutta.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #234 : 20.09.13 - klo:21:50 »
Tänään poltossa Trinidad Reyes, kaverina lasissa Old Pulteney. Molemmat hyvää tasoa matalalla budjetilla.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #235 : 20.09.13 - klo:21:54 »
^Toimiva sikari.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #236 : 21.09.13 - klo:01:50 »
Lähinnä latakiaa sisältävää irlantilaisesta nimestään huolimatta perienglantilaista sekoitusta polttelin.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #237 : 21.09.13 - klo:08:13 »
Reyes on hyvä valinta jos ei vielä oikein Robustot ja muut isommat mene.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #238 : 27.09.13 - klo:22:16 »
Aika hyvin tarkenee vielä lautahökkelissä poltella tuon kaasulämmittimen avulla, vaikka ulkona on vain +3 C. Puolet Kuuba-samplerin robustoista olen jo poltellut, nyt on menossa Cohiba huomisen Cup-finaalin kunniaksi.

Partagas Shorteista pidin niin, että tilasin 25 kappaleen laatikon humidorin täytteeksi. Mukava ja maukas pieni sikari, sopii minulle. Se tukkoinen Partagas S. D 4 oli kyllä huonoin tähän mennessä, selvästi viallinen. Saatan silti hankkia niitä vielä lisää kokeiluun, onhan sitä kehuttu.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #239 : 29.09.13 - klo:17:10 »
Eilen Joya De Nicaragua No.2 Belicoso