Kirjoittaja Aihe: Laatufarkkujen saatavuus??  (Luettu 39330 kertaa)

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #45 : 30.05.09 - klo:01:50 »
Yhdyn siihen, että farkut ovat yhdistelyn suhteen kenties monipuolisimmat housut. Niitä voi helposti muilla vaate- ja asustevalinnoilla dressata ylös tai alas. Ja onhan farkuissa eroja. Vaaleansiniset puhkikuluneet farkut tuskin näyttävät hyvältä irtotakin ja broguekenkien kanssa, mutta tummat, slimmit, tasaväriset toimivat kyseisessä yhdistelmässä mainiosti.

Olen saanut käsityksen, että nuorison ja nuorten aikuisten mielissä suorat housut (ilman irto- tai puvuntakkia) tuovat väistämättä mieleen vanhemman ihmisen lookin, joten ei ole ihme että suorat housut eivät ole nuorison mieleen.

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #46 : 27.07.09 - klo:11:14 »
Viimeksi etsiessäni uusia farkkuja tuli myös kartoitettua mittafarkkujen saatavuus Helsingin seudulla lähettämällä maileja eri vaatetus ja räätäli liikkeisiin sekä vaatturiliittoon. Itseäni olisi kovasti kiinnostaneet mittojen mukaan tehdyt farkut schoffa ei enään palvelua tarjoa. Ainoastaan yhden rätäli liikkeen löysin joka olisi farkut minulle tehnyt, tosin noin 500€ hinta sai minut suosiolla luopumaan ajatuksesta ja päädyin vanhaan varmaan valintaan, Leviksen raaka demin malliin.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #47 : 28.06.10 - klo:09:30 »
Ihan sivuhuomiona haluaisin kysyä vielä, että käyttääkö kukaan nykyään enää valkoisia farkkuja? Itsellä on aikoinaan Ruotsista jäänyt käteen Lindebergin slimmit "dirty White" (eli ei vitivalkoiset) kivipestyt farkut, joille en oikeen ole keksinyt käyttöä. Siis nyt keskustelun alla olevan mustan nahkatakin ja mustien chelsea bootsien kanssa vois toimiakin sellanen kombo. Monkstrapitkään ei ehkä ois ihan huti. Lindebergin farkuissa mulla on vaan ollut viime aikoina ongelmana se, että muutama vuosi sitten Ruotsissa suosittiin miehille pahuksen tiukkoja byysia ja itse preferoin kuitenkin hiukan tilaa reisiin ja haaroihin, vaikka istuvaa/linjakasta tyyliä hakisinkin. Täytyypä kaivaa esiin ja koekäyttää.

Enpä jaksanut aloittaa uutta aihetta (vaikka topic onkin ollut hiljainen pitkään), mutta ehkä keskustelua farkuistakin voi herätellä ja ajattelin nyt tätä aloitetta kommentoida mieluummin täällä.
Itse kaivoin valkoiset farkut tänä kesänä jälleen kaapista ulos. Olin niistä jo luopumassa, kunnes tosiaan kesän alussa tajusin, että nämähän toimii.
Varmastikin tuo mainittu Chelseat + musta nahkarotsi & valkoiset farkut toimii mainiosti.

Ja tämä on varmasti hyvin pitkälle mielipidekysymys, mutta omaan silmääni valkoiset farkut nimenomaan toimii slimminä paremmin kuin tummat denimit. (tarkoitan siis, että tummat voivat toimia väljempänäkin hyvin, eikä tarvitse olla niin tiukkaa, mutta valkoisista housuista farkut mieluummin slimmeinä ja sitten ehkä pellava ja puuvillahousut voivat olla hieman väljempää). Yhdisteltynä sitten loafereihin, monkstrappeihin jne, niin saa kyllä hyvin kesäisen lookin, millä pärjää, vaikka keli hieman illan tullen viilenisikin.

Edit. niin piti siis sanomani, että eipä kai nuo valkoiset farkut mitenkään kuolleet ja kuopattu ole, vaan kyllä niillä käyttäjiä riittää edelleen :)
« Viimeksi muokattu: 28.06.10 - klo:10:01 kirjoittanut ChuckBass »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #48 : 28.06.10 - klo:11:13 »
^Saatatpa olla oikeassa, mitä tulee valkoisiin farkkuihin ja slimmiyteen, vaikka en itse oikein lämpenekään sen paremmin valkoisille kuin kovin, kovin slimmeille farkuille. Jos siis valkoisia käyttää, varmaankin istuvalle linjalle kannattaa lähteä. Väljistä, valkoisista farkuista tulee maalari mieleen.

Asian sivusta: mitä on foorumin väki mieltä tuon slimmi-sanan korvaamisesta vaikkapa tyköistuvalla. Miltei äidinkielenopettajamaisena hyvän suomen kielen ystävänä tuo sana on alkanut kovasti tökkiä viime aikoina.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #49 : 28.06.10 - klo:11:24 »
Ihan sivuhuomiona haluaisin kysyä vielä, että käyttääkö kukaan nykyään enää valkoisia farkkuja? Itsellä on aikoinaan Ruotsista jäänyt käteen Lindebergin slimmit "dirty White" (eli ei vitivalkoiset) kivipestyt farkut, joille en oikeen ole keksinyt käyttöä. Siis nyt keskustelun alla olevan mustan nahkatakin ja mustien chelsea bootsien kanssa vois toimiakin sellanen kombo. Monkstrapitkään ei ehkä ois ihan huti. Lindebergin farkuissa mulla on vaan ollut viime aikoina ongelmana se, että muutama vuosi sitten Ruotsissa suosittiin miehille pahuksen tiukkoja byysia ja itse preferoin kuitenkin hiukan tilaa reisiin ja haaroihin, vaikka istuvaa/linjakasta tyyliä hakisinkin. Täytyypä kaivaa esiin ja koekäyttää.
Itsellä on yhdet valkoiset 501:set mitä käytän satunnaisesti, itselle ongelmana tuossa värissä on vain se että lika näkyy heti ja tuntuu että mun käytössä ne näyttää aina samantien likaisilta. Olen käyttänyt valko-sinisten Saddle Shoesin ja vaalean ruskeiden wholecuttien kanssa ainakin. Ehkä jotain muitakin kenkiä olen niihin katsonut sopineeksi. Monkstrappeja en ikävä kyllä omista vielä.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #50 : 28.06.10 - klo:11:25 »
^Saatatpa olla oikeassa, mitä tulee valkoisiin farkkuihin ja slimmiyteen, vaikka en itse oikein lämpenekään sen paremmin valkoisille kuin kovin, kovin slimmeille farkuille. Jos siis valkoisia käyttää, varmaankin istuvalle linjalle kannattaa lähteä. Väljistä, valkoisista farkuista tulee maalari mieleen.

Asian sivusta: mitä on foorumin väki mieltä tuon slimmi-sanan korvaamisesta vaikkapa tyköistuvalla. Miltei äidinkielenopettajamaisena hyvän suomen kielen ystävänä tuo sana on alkanut kovasti tökkiä viime aikoina.

Miten olisi solakka, sorja tai kaita :)? Tyköistuva hiukan töksähtää. Toisaalta se korvaisi oikeastaan kaksi sanaa: "slim fit".

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #51 : 28.06.10 - klo:14:23 »
^Saatatpa olla oikeassa, mitä tulee valkoisiin farkkuihin ja slimmiyteen, vaikka en itse oikein lämpenekään sen paremmin valkoisille kuin kovin, kovin slimmeille farkuille. Jos siis valkoisia käyttää, varmaankin istuvalle linjalle kannattaa lähteä. Väljistä, valkoisista farkuista tulee maalari mieleen.

Asian sivusta: mitä on foorumin väki mieltä tuon slimmi-sanan korvaamisesta vaikkapa tyköistuvalla. Miltei äidinkielenopettajamaisena hyvän suomen kielen ystävänä tuo sana on alkanut kovasti tökkiä viime aikoina.

Miten olisi solakka, sorja tai kaita :)? Tyköistuva hiukan töksähtää. Toisaalta se korvaisi oikeastaan kaksi sanaa: "slim fit".

Kapea leikkaus on ihan yleisesti käytössä oleva termi.

Enpä kyllä enää osaa kuvitellakaan pitäväni muulla tavalla istuvia farkkuja. Hiphop-meininki ei ole (enää) minua varten ja välimallin löysyys sitten vain näyttää rumalta.

Toisaalta, en kyllä halua nähdä puvunhousuissanikaan yli 20cm lahkeensuuta, mieluummin vähän alle.


Farkuista: Hyvin istuvat valkoiset ja kermanväriset ovat haussa. Muutoin pidän vain hyvin tummia ja erikoispesuttomia farkkuja. Onnekseni (etenkin lompakon onneksi) parhaiten istuvat löytyvät H&M:ltä, hinta/laatusuhde on erinomainen (kestävät vuosia eivätkä haalistu liikaa).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #52 : 28.06.10 - klo:16:17 »
Lainaus
Farkuista: Hyvin istuvat valkoiset ja kermanväriset ovat haussa. Muutoin pidän vain hyvin tummia ja erikoispesuttomia farkkuja. Onnekseni (etenkin lompakon onneksi) parhaiten istuvat löytyvät H&M:ltä, hinta/laatusuhde on erinomainen (kestävät vuosia eivätkä haalistu liikaa).

Tälle vahvaa komppia. Sliq malliset tummat denimit oli touko-kesäkuun vaihteessa 9,95€. Jopa 32/30 kokoa oli hyllyssä, yhdet löysin kahdesta kaupungista. Ostin toki molemmat, kun kerrankin sai hyllystä jalkaan lyhentämättä. Oli ilman "nahkamerkkiä" takana, tikkaus vain sen paikalla, täydellinen understatement siis :). Tuosta ei hinta-laatu voi enää paljoa parantua, mikäli kestävyys on edes kohtuullinen. Nimim. edelliset farkut suoraan hyllystä vuonna 2003.
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo:15:04 kirjoittanut Cavendish-Bentinck »

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #53 : 29.06.10 - klo:00:34 »

Lainaus
Farkuista: Hyvin istuvat valkoiset ja kermanväriset ovat haussa. Muutoin pidän vain hyvin tummia ja erikoispesuttomia farkkuja. Onnekseni (etenkin lompakon onneksi) parhaiten istuvat löytyvät H&M:ltä, hinta/laatusuhde on erinomainen (kestävät vuosia eivätkä haalistu liikaa).

Tälle vahvaa komppia. Sliq malliset tummat denimit oli touko-kesäkuun vaihteessa 9,95€. Jopa 32/30 kokoa oli hyllyssä, yhdet löysin kahdesta kaupungista. Ostin toki molemmat, kun kerrankin sai hyllystä jalkaan lyhentämättä ja oli ilman "nahkamerkkiä" takana, tikkaus vain sen paikalla. Täydellinen understatement, eikä tuosta enää hinta-laatu voi paljoa parantua :). Nimim. edelliset farkut suoraan hyllystä vuonna 2003.

Minä taas olen kuullut päinvastaista H&M:n farkuista ja siksi jättänyt kokeilematta... Pitäisiköhän antaa toinen mahdollisuus? Voi tosin olla ettei leikkauskaan itselleni alkuunkaan passaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #54 : 30.06.10 - klo:14:34 »
Mulla on tosiaan noista H&M:n vaatteista erittäin huonoja kokoemuksia. Yhdet farkut olen sieltä muistaakseni ostanut ja menivät muistaakseni viikossa haaroista puhki. Ja nyt sitten viimeisimpänä humppari pusakka jonka resorit menettivät elastisuutensa ensimmäisessä pesussa.

Hereto

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
    • Musiikkia
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #55 : 14.03.12 - klo:14:18 »
Farkkuja käytän, koska:

a) kestävät

b) ajattomat

c) ei tarvitse silittää eikä prässätä

d) helppo löytää sopivan kokoiset ja mukavat

On mulla parit khaki-housutkin, mutta ne on liian isoja. Itselläni on myös miehekäs maha, joten korkealla oleva vyötärö tuntuu ikävältä. Ilman vyötä ei pysy ylhäällä. Henkseleiden kanssa taas näyttää klovnilta. Ja jos niitä roikottaa mahan alla, niin sitten sitä vasta hampuusilta näyttääkin.

Jos olisi työn puolesta ulkonäköpaineita, niin teettäisin itselleni räätälillä sopivan kokoiset pöksyt. Vaan eipä ole, työtön kun sattumalta olen. Ja eihän katu-uskottavuudessa farmareiden voittanutta ole.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #56 : 14.03.12 - klo:15:18 »
Hm. Kuinka ihmeessä ei tarvitse silittää eikä prässätä?

Ei liene kohtuutonta silittää farkut pesun jälkeen. Pysyvät siisteinä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #57 : 14.03.12 - klo:15:22 »
Ei farkkuja silitetä. Sama juttu rennompien chinojen kanssa.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #58 : 14.03.12 - klo:16:17 »
Ei farkkuja silitetä. Sama juttu rennompien chinojen kanssa.

Minulla riippuu täysin tilanteesta. Farkkujen (tai chinojen) yleisilme muuttuu paljon, jos ne silittää – vaikkei niistä toki juhlahousuja millään saa.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Laatufarkkujen saatavuus??
« Vastaus #59 : 14.03.12 - klo:16:28 »
Asiallisempaan pukeutumiseen tarkoitetut chinot ovat eri asia. Rennossa menossa silitys ei ole tarpeen. Tottakai silitys voi muutenkin olla paikallaan, jos housut on kuivatettu mytyssä.