Kirjoittaja Aihe: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla  (Luettu 29889 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« : 19.03.09 - klo:12:08 »
Parranajoketjun innoittamana ryhdyin pohtimaan, mikä asema viiksillä ja parroilla on 2000-luvun Suomessa. Kovasti vaikuttaa siltä, että molemmat ovat eninnä keski-ikää lähestyvien tai sen jo ylittäneiden miesten aluetta. Yleisin viiksimalli on kalapuikko, parroissa dominoi siistimätön ja joka suuntaan sojottava au naturelle. Nuoret miehet kaiketi välttävät kasvojen karvoitusta, sillä "naiset eivät niistä tykkää."

Mitä mieltä muu jäsenistö on?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #1 : 19.03.09 - klo:12:14 »
Pidän lyhyenä, viiksiä olen harkinnut, mutta idean hylännyt toistaiseksi nuoren iän takia. Apinakarvoitus on järkyttävä.

arsatiki

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #2 : 19.03.09 - klo:17:42 »
Vaarillani oli muhkeat viikset ja pulisongit. Isääni en ole kai koskaan nähnyt ilman jotain karvoitusta naamalla, vaikka viikset hälle eivät oikein sopineetkaan. Itselläni on jo kohta kymmenettä vuotta parta. En ole ajatellut siitä luopua.

Kuten vaatteidenkin osalta, oma tyylitaju on tärkein asia.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #3 : 19.03.09 - klo:18:27 »
Mulla on ollut leukaparta noin 17-18 vuotiaasta asti. Ilman olin intissä. Muuten on ollut ja tulee pysymään. Aikaisemmin oli hieman pidempi mutta nykyään pidän sen noin 4-8 millisenä siistinä. Ikää nyt 29 vuotta.

KaunisJussi

  • Vieras
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #4 : 19.03.09 - klo:20:03 »
Kalapuikkoviikset kasvatetaan usein siinä vaiheessa kun sisäkumi alkaa paistaa päälaelta ja herran täytyy pitää jonkinlainen karvatasapaino kunnossa.

Mutu-tuntumalla arvioituna suomalaismiehillä yleensä on ongelmana - kuten minullakin - epämääräinen parrankasvu. Itselläni kasvaa parta kaikissa sateenkaaren väreissä (puna-musta-valkoinen) ja kaiken lisäksi melko epätasaisesti, jolloin huolitellun, muhkean täysiparran voi huoletta unohtaa. Minulla on myös niin herkkä iho että viikon sängen paikkeilla alkaa kutiaminen olemaan niin armotonta että on pakko tarttua höylään. Myös ammatin takia pitää näyttää siltä ettei ole laskeutunut puusta ihan viime viikolla.

Minusta suomalaiset miehet voisivat kyllä enemmän pelata partojen ja viiksien kanssa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #5 : 19.03.09 - klo:20:15 »
pidän leuan sileänä, johtuen pitkälti kaunisjussin mainitsemista syistä ts. naamakarvoitukseni kasvu on sangen epämääräistä. toisaalta, vaikka karvankasvuni olsi tasaisempaa ja runsaampaa pitäisin erittäin todennäköisesti leukani sileänä ja jättäisin viiksetkin kasvattamatta. olen jotenkin henkisesti allerginen niin kokoparralle kuin eritoten viiksille, vaikka historiassa tyylikkäitä viiksiherroja on vilahdellutkin. ivy-henkisen 'college boy' (talvella)- tai '8-4-2'-hiusmallin (kesällä) kanssa eri toten viikset näyttäisivät kuin toiselta planeetalta tulleilta, kokopartakin kävisi paremmin.  siististi leikattuja pulisonkeja voisin harkita, mikäli parrankasvuni soisi.

sanottakoon tässä, kukin viiksettyköön ja paroittukoon tyylillään, itselläni en kasvokarvoitukselle lämpene.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #6 : 19.03.09 - klo:20:40 »
Lainaus käyttäjältä: "ivyman"
ivy-henkisen 'college boy' (talvella)- tai '8-4-2'-hiusmallin (kesällä) kanssa eri toten viikset näyttäisivät kuin toiselta planeetalta tulleilta, kokopartakin kävisi paremmin...

Siinäpä puristi henkeen ja vereen. Koska saamme laadukkaita, anonyymejä Ivy-kuvia blogiin? Tyyli on yhä esittelemättä, koska kuvat uupuvat...
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #7 : 19.03.09 - klo:20:58 »
Partaa voisin harkitakin, mutta kuten muillakin on ongelmana epämääräinen karvan kasvu naamassa. Viiksiä en ole edes harkinnut, koska minua ei sen jälkeen enää erottaisi isästäni (noh, onhan meillä tietysti hieman ikäeroa, mutta kovasti on yhdennäköisyyttä).
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #8 : 19.03.09 - klo:21:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Lainaus käyttäjältä: "ivyman"
ivy-henkisen 'college boy' (talvella)- tai '8-4-2'-hiusmallin (kesällä) kanssa eri toten viikset näyttäisivät kuin toiselta planeetalta tulleilta, kokopartakin kävisi paremmin...

Siinäpä puristi henkeen ja vereen. Koska saamme laadukkaita, anonyymejä Ivy-kuvia blogiin? Tyyli on yhä esittelemättä, koska kuvat uupuvat...

puristi.. en lainkaan, vain omapäinen! :D

kuvat tulollaan, en ole vielä päättänyt kehtaanko poseerata.. vanha äijä kun olen ja kaikkea.

tänä kesänä en meinaa leikata 8-4-2 -malliin, vaan pidan college boy -tyylin jonka annan hieman kasvaa päältä yli a´la chet baker. saas nähdä miltä näyttää, tukka kun on vaalea..
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #9 : 19.03.09 - klo:21:15 »
kuvista vielä, pitäisi varmaan pyytää lupaa parilta (netti)tutulta: ovat kuvauksellisempia kuin minä vinoine nenineni jne. :D
get your kicks on route six six six

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #10 : 19.03.09 - klo:21:32 »
Kun on viettänyt stressaavan päivän puliveivaten vastahankaisten ihmisten ja asioiden kera, niin mikäs on parempi tapa siirtää ajatukset muualle kuin jo tutuksi muodostunut foorumi. Jonka kävijöitä on oppinut kuuntelemaan, argumentoimaan, naurahtamaan ja arvostamaan. Antiikin foorumi, vapaiden miesten paikka käyskennellä ja pakista.

20-30-vuoden iässä pidin sänkipartaa jota kerran viikossa tasasin saksilla. Epätasainen ja kirjava se oli mutta siinä iässä mielestäni cool. Sitten innostuin etelänmatkalla sukeltamaan ja sänki esti maskin tiiviin istumisen. Karvat lähti siltä seisomalta eivätkä ole takaisin tulleet. Tässä iässä (50+) ei tulisi enää mieleenkään. Ikääntymisessä on se hyvä puoli, että ei enää tarvi etsiä ja hakea niin vimmatusti. On jo suurin piirtein oppinut tietämään mitä haluaa.

Sen sijaan katselen ja ihmettelen ikäluokkani miesten karvakuontaloita. Eivät ne ole yleensä hoidettuja, pukevia partoja vaan epäsiistiä ja väärinymmrrettyä maskuliinisuutta. Halutaan piiloutua jonkun taakse ja ajatellaan että jos tämä puska kävisi. Kuka nainen sellaista haluaa pussata? No, annetaan kyökkipsykologisointi olla ennen kuin menee överiksi...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #11 : 20.03.09 - klo:11:51 »
Lainaus käyttäjältä: "ivyman"
kuvista vielä, pitäisi varmaan pyytää lupaa parilta (netti)tutulta: ovat kuvauksellisempia kuin minä vinoine nenineni jne. :D

Pääasiassa olisivat tietysti vaatteet. Joko anonyymisti taikka omalla nassulla höystettynä.

Mikke: mieltälämmittävin luonnehdinta, jonka pienestä piiristämme olen koskaan lukenut.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #12 : 20.03.09 - klo:18:09 »
Pyrin pitämään naamavärkkini sotilaallisen sileänä. Tämä on viisasta jo heikon parrankasvuni vuoksi, jonka takia kunnon parran voinee unohtaa, mutten ole muutenkaan karvaihmisiä. Yli viisikymppisenä voisin harkita hemingwayläistä täyspartaa, hormonien kera. Toistaiseksi harrastan natsiajoja, joiden jäljiltä leuka on sileä kuin vauvan peppu.
Suositellaan täysraittiutta.

finanssimies

  • Vieras
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #13 : 20.03.09 - klo:18:20 »
Olen joskus vuosikausia sitten lukenut tutkimuksesta (en muista lähdettä, suhtautukaa varauksella), jonka mukaan ihmiset pitävät parrakkaita ihmisiä epäluotettavampina.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Viiksien ja parran asema 2000-luvulla
« Vastaus #14 : 20.03.09 - klo:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: "finanssimies"
Olen joskus vuosikausia sitten lukenut tutkimuksesta (en muista lähdettä, suhtautukaa varauksella), jonka mukaan ihmiset pitävät parrakkaita ihmisiä epäluotettavampina.
Olen myös lukenut saman tutkimuksen. Lähteeksi saattaisin epäillä jotain suomenkielistä tiedejulkaisua, mutta en muista minäkään tarkkaa lähdettä.