Keikari > Vapaa sana

Mitä ostaisit tänään jos löytäisit?

<< < (2/125) > >>

kebab:
Harmaat flanellit oli itselläkin etsinnässä, tänään vihdoin ja viimein löysin sopivan oloiset. Luonnollisesti n. kaksi tuntia tämän jälkeen styleforumin myyntipalstalle ilmestyikin parit näpäkät Mabitexit.
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=216231

VMP:
Frakkipaita, -liivi, -solmuke ja valkoiset olkaimet ts. frakin asusteet. eBaysta olen tiiraillut; T.M. Lewin, CT ja kump. tarjoavat ei-oota.

Musta päällystakki on myös noussut ropisemalla hankintojen tärkeysjärjestyksessä.

Dan-D:
Flanellihousuihin minulla on tarjolla epätyypillisempi vaihtoehto, jonka jälkeen ei housujen ostaminen enää ikinä ole vaikeaa.  Ei onnistu välttämättä heti / kaikilta, mutta jos on jossain vaiheessa mahdollista, voi olla harkitsemisen arvoinen.  Nykyään itse hankin kaikki housuna tätä kautta.

Kävin *ulkomailla* pari vuotta sitten ja menin tällaiselle halparäätälille.  Kyseinen putiikki ottaa mitat ja lähettää ulkomaille, muistaakseni Hong Kongiin, otetut mitat ja kuvat asiakkaasta.  Hinta ei todellakaan päätä huimaa.  Teetin pari paria housuja, joista tuli hyvät.  Sen jälkeen olen hankkinut kankaita milloin mistäkin (mm. Fox Flanellilta), lähettänyt ko. putiikille ja kuukauden kuluttua postissa tulleen paketin myötä olen ollut useampien uusien, todella hyvin istuvien flanellihousujen iloinen omistaja.  Erityisen mukavaa on se, että housuista saa aina juuri haluamansa kaltaiset, eli jos mieli tekee 6 sentin upslaakeja…  (Selvyyden vuoksi: tämä oli alun alkaen syy siihen, että päädyin tälle polulle.  Halusin parit housut törkeillä käänteillä, enkä löytänyt sellaisia mistään.  Kun törmäsin sopivaan mahdollisuuteen teettää edulliset housut, tartuin siihen.)

Uskoisin, että sama onnistuu Suomessa esim. ompelijalla suhteellisen edullisesti.  Lisäksi sellaiset kiertävät ”räätälit”, mitä täältä löytyy, voisivat olla pelkkiin housuihin ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.  En teettäisi pukua todennäköisesti millään tässä esittämälläni tavalla, mutta pelkät housut saa kyllä ihan toimivasti.  Puvun takissa tuntuu olevan enemmän mahdollisuuksia mennä metsään.

Myös ihan perus-mittatilauspuolelta saa toki housuja, mutta hintaa tullee 200-300 euroa.  Tässä esitetyn reitin kautta housuilleni tuli hintaa *muistaakseni* n. 150-170 euroa postikuluineen.  Sekin saattaa jollekulle olla kohtuuttoman kova hinta housuista, minkä ymmärrän toki.  Uskoakseni toisella tapaa ( esim. täällä toimivan aasialaisen ”räätälin” kautta) tehtynä tämän saisi vieläkin kustannustehokkaammaksi, mutta olen ollut housuihin sen verran tyytyväinen, etten aio vaihtaa tavarantoimittajaa. 

vallaton:
 Mark & Spencerillä oli kolme flanellipukua valikoimissa (Winter Warmer Suits), mutta kaksi mallia myytiin jo loppuun. Varsinkin Luxury malliston puku oli ihan harkinnan arvoinen ja itseä jäi kaivelemaan, kun ei heti alennusmyynnin alettua sitä napannut.

Jälkiviisas:

--- Lainaus käyttäjältä: Dan-D - 29.12.10 - klo:09:21 ---Uskoisin, että sama onnistuu Suomessa esim. ompelijalla suhteellisen edullisesti.
--- Lainaus päättyy ---

Itse tilaan nykyään kaikki housuni viimeistelemättömällä lahkeella, koska ompelijalla saa teetettyä kohtuuhintaan täydellisesti sopivan lahkeen. Oma sisälahkeeni kun on suunnilleen eli 32,5 ja lahjetta 33 ei aina saa (eikä sekään ole ihan täydellinen).


--- Lainaus ---Myös ihan perus-mittatilauspuolelta saa toki housuja, mutta hintaa tullee 200-300 euroa.  Tässä esitetyn reitin kautta housuilleni tuli hintaa *muistaakseni* n. 150-170 euroa postikuluineen.
--- Lainaus päättyy ---

Jos laatu ja istuvuus ovat hyviä niin mikäs siinä.
Hintansa puolesta tuo vaikuttaa jo siltä, että materiaalit (no itse hankit) ovat kunnossa ja kun tekijäkin velottaa ilmeisesti ihan ok-hinnan, niin silmään virtsatustodennäköisyys vähenee. Silmään virtsaavilla kun tarkoituksena on halvoilla hinnoilla kasvattaa asiakkaiden valituskynnystä, "maksoi vain pari kymppiä, ei jaksa alkaa valittaa".

Täälläkin joskus mainittu ja ärsyttävästi nimetty Savile Row co. muuten myy flanellihousuja eBayssa ja yhdet hankkineena niin laadusta ei ole valittamista. Muistaakseni maksaa päälle viisikymppiä. Kalliimmasta päästä niin esim. Crombie myy pariin sataan flanellihousuja.

Ketjuhan näyttää ihan toimivan!
Tosin itselle ei ole suuremmin iloa ollut, tsekkasin nuo Chuckin (kiitos!) vinkit ja pikkaisen liian isoa kokoa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta