Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6965341 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9300 : 25.05.12 - klo:10:39 »
Hyvä Konda! Housut on hyvät, mutta jos et totu niihin niin myyt mulle. Vähän ehkä näyttää leveiltä noin suoraan edestä. Trooppinen villa, enpä ole törmännyt. Kevyet ilmeisesti, miten eroaa pellavasta noin käyttötuntumalta?

Esim. hopsack-kudottu, kevyt villakangas voi olla "trooppista". Siitä siis tuulee läpi ja kangas tuntuu viileältä. Pellavan "rapsakkaan" pehmeyteen verrattuna kangas tuntuu erittäin kevyeltä ja "olemattomalta", lisäetuna on rypyttömyys (joskin itse pidän pellavan rypyistä).
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9301 : 25.05.12 - klo:10:44 »
^^^kyllä se sieltä taas tulee. Voin luvata, että mulla on hedälmäkakkuisia kesävaatteita, joita postailen.
^^kitoos. Olet oikeassa - housut eivät ole slimmit. Ja kun olen laiha, näyttää "normaali" leikkaus helposti viitalta. Mutta en usko, että tällaisia tuosta vaan slimminä löytää. Lisäsin spoilerin taakse lähikuvan paidasta ja housuista.

Neulesolmio menee kaulaan klo 14 kun säärpukimon pojat astuvat ovesta sisään ja saan ensimmäisen neuleskragani. Trooppinen villa on erittäin ohutta. Varrattuna pellavaan.. hmm.., sanoisin samanlaista, mutta laskostuu kuten super 150 ilman ainuttakaan ryppyä. Käytännössä nämä eivät rypisty mitenkään.

^ Jussi onko tää mun paita two vai single ply broadcloth eli popliini? Siltä tää mun mielestä näyttää... Ja onkos tässä nyt sitten korkea thread countti, koska on hieman läpipaistava...?
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:10:49 kirjoittanut konda »

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9302 : 25.05.12 - klo:10:52 »
^^kitoos. Olet oikeassa - housut eivät ole slimmit. Ja kun olen laiha, näyttää "normaali" leikkaus helposti viitalta. Mutta en usko, että tällaisia tuosta vaan slimminä löytää.
Housujen leveys ei näytä mielestäni sinällään pahalta, mutta lyhyehkön takin kanssa sopisi kapeampi lahje. Ylä- ja alaosa siis hiukan eriparia, mutta ihan mainiolta kokonaisuus silti näyttää.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9303 : 25.05.12 - klo:10:55 »
Pitääpä katsoa itsellekin tuollaiset housut. Mistä noita Hickeytä saa?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9304 : 25.05.12 - klo:10:56 »
^^ olen kyllä samaa mieltä kanssasi tästä. Mulle muutenkaan ei oikein toimi kuin slimmit housut. Nyt lahje alhaalta 21 cm ja 19 olisi parempi. Laskeutuisi kuitenkin vielä nauhoille. En ole varma, onko housuissa kaventamisvaraa - eikös persus kepene lahkeiden kavennuksen yhteydessä?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9305 : 25.05.12 - klo:10:58 »
Pitääpä katsoa itsellekin tuollaiset housut. Mistä noita Hickeytä saa?
Nämä olivat ebay löytö. Maksoivat jotain 80-100 euron pintaan. eBay searchiin vaan tropical wool niin varmaan löytyy jotain. Saako Hickey Freemania muuten edes Suomessa kivijalasta?

Niin ja uutena hintalapun hinta USD 300-350, eli ei ehkä sen arvoiset! Nämä olivat NWT löytö.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9306 : 25.05.12 - klo:11:03 »
En ole varma, onko housuissa kaventamisvaraa - eikös persus kepene lahkeiden kavennuksen yhteydessä?

Ei kapene. Housuja kavennetaan sivusaumoista ja kavennuksen voi aloittaa miltei mistä tahansa kohdasta lahjetta. Olen viime aikoina kaventanut joitakin pöksyjä n. 10cm polven yläpuolelta alkaen, siten että polven kohdalla kavennusta on ollut pari hassua milliä ja lahkeensuussa jo pari senttiä.

Paidan materiaalia en tiedä, mutta popliini - jos mitään erityistä vinokuviota tai korostuvaa "koripunoskuviota" (oxford) ei ole - on todennäköinen vaihtoehto.


Pöksypuolella kannattaa muuten vilkaista myös Austin Reedin valikoima. Etenkin alepuolen tavara on hinta-laatusuhteeltaan perushyvää (ja sieltä kannattaa poistaa ne vaatekaapin pakolliset harmaat flanellit).
Kaikki villa tottelee rautaa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9307 : 25.05.12 - klo:11:06 »
Saako Hickey Freemania muuten edes Suomessa kivijalasta?
En muista nähneeni HF:a edes missään eurooppalaisessa verkkokaupassa, eli yritys taitaa keskittyä pelkästään kotimarkkinoihin. (=arvailuja)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9308 : 25.05.12 - klo:12:21 »
Kondan housut todella hyvät, parhaat kaikin puolin tähänastisistasi.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9309 : 25.05.12 - klo:12:23 »
Punaiset chinot -challengea odotellessa vähän lämmittelyä. Näin aiemmin aika kivan punainen+valkoinen+ruskea -yhdistelmän (naispuolisella merirosvolla tietokonepelissä) ja ajattelin kokeilla samantyyppistä itse.


Kokovartalo: [spoiler][/spoiler]

Koska mitään selvää ei taas saa väreistä, niin luonnollisempaa kuvaa: [spoiler][/spoiler]

Provosoivasti(?) tupsuloaferit jalassa: [spoiler][/spoiler]
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9310 : 25.05.12 - klo:12:39 »
Saako Hickey Freemania muuten edes Suomessa kivijalasta?
En muista nähneeni HF:a edes missään eurooppalaisessa verkkokaupassa, eli yritys taitaa keskittyä pelkästään kotimarkkinoihin. (=arvailuja)

Pitää paikkansa. Jenkeissäkin merkki on kallis - ei tarjouskamaa, paitsi hyvällä tuurilla käytettynä Evilbaysta.
get your kicks on route six six six

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9311 : 25.05.12 - klo:13:32 »
Hickey taitaa olla niitä kevyesti ylihinnoiteltuja merkkejä.

Liinuri: toimii, mutta mallaappa paita sinisestä kevyestä oxfordista. Toimii sillä vielä paremmin.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9312 : 25.05.12 - klo:13:55 »
Päivän setti:

Värit oikein:


Kännykällä kengätkin mukaan, värit ihan keturallaan:

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9313 : 25.05.12 - klo:14:03 »
^Toimii!

Siniset kengät eivät ole minun juttu mutta toimivat tuossa oikein hyvin.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #9314 : 25.05.12 - klo:14:23 »
Tänään menossa Take Ivy LARP



'


get your kicks on route six six six