Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973673 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8820 : 10.05.12 - klo:14:56 »
Maira testaa ja kerro kokemuksia. Jos vaan viitsisit, niin testaa myös joitain 1880 sarjalaisten kokoeroa F:n ja G:n välillä. Kiinnostaisi tietää missä kengissä G:n voi rauhassa ottaa sen 0.5 kokoa pienempänä.

Siena-lestiä ei ole kuulemma hyllyssä. Mutta taidan jokatapauksessa poistaa tuosta ehkä koon 7.5, niin siitähän se selviää. 95 euroa maksaa pari Juhlagallerian kautta, näin Centauri ilmoitti. Ja lupasi vielä kysellä tehtaalta perusspeksit lestien välisistä eroista.

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8821 : 10.05.12 - klo:15:42 »
Täytyy olla jotenkin todella erikoinen työympäristö, jos pukua ei katsota kieroon, mutta neutraali liina tv-foldilla on liikaa.

Kuka sanoi, että pukua ei katsota kieroon? Katsotaan tietysti, todella kieroon. Sen vuoksi taskuliina vaikka millä foldilla on todellakin jo liikaa. Niin ja on toki erikoinenkin. Työympäristö, siis.

EDIT: Tämä keskustelu työympäristöstäni on käyty perusteellisemmin jo kahteen otteeseen aiemmin täällä, joten ei kannattane aloittaa sitä jälleen. Lyhyesti: työnantajani ovat mm. rastapäisiä hippejä, hevareita yms. nuoria, työtoverini vaihtelevat "vanhat farkut ja t-paita" -nörteistä "kokomusta on paras" -perusasun kannattajiin. "Asiakasrajapinnassa" minulta odotetaan kohtuullisen neutraalia pukeutumista ja yhteistyötahot puolestaan asettuvat  Bossista räätälinpukuun -akselille. Toimittajien kanssakin on kotoisampi olo hieman edes pukeutuneena kuin rasta- tai  farkut ja t-paita -asussa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.12 - klo:16:01 kirjoittanut erno »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8822 : 10.05.12 - klo:15:47 »
Olen ollut itse työympäristöissä, joissa puvut ovat must. Olen myöskin ollut sellaisessa työympäristössä, jossa puku tai edes solmio on tulkittu niin, että olen menossa johonkin edustustilaisuuteen. Näppituntuma on se, että mitä etelämpään Suomessa menee niin sitä formaalimpi pukeutuminen on ihan normaalia. Eikä siinä mitään, mä olen Tampereella toimistossa ihan mieluusti välillä farkuissa ja punaisissa chinoissa. :-)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8823 : 10.05.12 - klo:15:50 »
farkuissa ja punaisissa chinoissa. :-)

Kumpia käytät alushousuina tuossa setissä?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8824 : 10.05.12 - klo:15:51 »
Se vaihtelee päivästä.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8825 : 10.05.12 - klo:16:02 »
Se vaihtelee päivästä.
Eikä vaihtele!

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8826 : 10.05.12 - klo:18:23 »
Taunon pukua piti katsoa Photoshopin kautta, sillä se oli aika tumma (kuva siis). Siitä paistoi ainoastaan läpi napituspiste, joka oli hieman alhaalla omaan makuuni, ehkä pieni ongelma 3-nappisissa puvuissa joissa ylintä nappia ei haluta liian korkealle. Olisi kiva nähdä luonnossa kuva n. rinnan tasolta otettuna vähintään 3-4m päästä, että voisi sanoa varmaksi :)

Barcelonalle pistäisin jonkun värikkäämmän solmion, tuo yläosa menee aika tummaksi muuten noin vaaleiden housujen kera :)

Simo Vaatehuoneelta hei!

  • Kisälli
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8827 : 10.05.12 - klo:18:40 »
Barcelona: neulekamat toimivat. Etenkin nuo Sauman liinat ovat mahtavia.
"Siamo sarti, basta." -Ciro Palermo

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8828 : 10.05.12 - klo:18:40 »
^^ pitääpä ottaa paremmassa valossa ja noilla spekseillä, kun otan puvun käyttöön.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8829 : 10.05.12 - klo:20:04 »
« Viimeksi muokattu: 10.05.12 - klo:20:08 kirjoittanut ChuckBass »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8830 : 10.05.12 - klo:20:08 »
^No niin, tuo tyyppi se oli!

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8831 : 10.05.12 - klo:20:19 »
CB:lla todella hieno puku. Aika vahva hartia. Täysin siis minun makuun mutta etkös ole suosinut viimeaikoina vähän pyöreämpää linjaa, vai meneekö businesspuvut jämäkämmällä linjalla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8832 : 10.05.12 - klo:21:46 »
Erinomaista!

Ei Chuckillakaan ole oikein kehityskohtia jäljellä. Tavoitteeksi jää uskomattoman vaatekaapin kokoaminen ja yhdistelmien mikrohiominen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8833 : 10.05.12 - klo:21:52 »
Kaappi sataprosenttiseksi bespokeksi, siinä kestää hetken. Sen osarahoittamiseksi CB voikin pistää nykyisen garderoobinsa Laatutorille myyntiin. :-D

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8834 : 10.05.12 - klo:21:56 »
CB:llä todella hyvä setti. Erikoismaininta housujen vyötärön korkeudesta & leikkauksesta. Tulee ihan B&Tailorshopin puvut mieleen.

Ps. kuinka leveät upsit?
« Viimeksi muokattu: 10.05.12 - klo:22:03 kirjoittanut Tauno »