Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973598 kertaa)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8775 : 09.05.12 - klo:08:43 »
Mairaksinen: Nämä kuvat valitettavasti menee jo enemmän huumoripuolelle. Hobittimaisuus (kuka mainitsikaan) kuvasi hyvin tuota kuvaa. Kengät jalkaan ja kattellaan sitten. Tarvitset myös jo pikkuhiljaa toiset housut. :)

Tauno: Hienoa! Tason mukaan kun nostetaan korjausehdotuksien kynnystä, niin sinuna tarkistaisin tuota käänteiden rollia hieman? Hieman alemmaksi/pyöreämmäksi (tiäks mitä meinaan?) tai sitten pidät kahta ylintä kiinni kuten sanoit (meh). Kuitenkin, upea silhuetti ja kaunis väri. Kenkiä en hyväksy vielä, odotan että toimitat ne jalassa!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8776 : 09.05.12 - klo:09:55 »
^ Ovat ne. Olen käynyt siellä katsomassa. Mikä myös murskaa illuusion täydellisen hyvin pukeutuvista pankkiireista.

Todella. En ole vieraillut Cityssä työasioissa (thank god!), mutta sen verran on tullut Londresissä vierailtua että on Citynkin meiningit nähty. Samaa huonoa bisnespukeutumista sielläkin on, siinä missä meillä.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8777 : 09.05.12 - klo:09:59 »
Meikäläiselle ei putoa tuo jäykkä, vartalonipistetty kovahartiainen brittityyli yhtään, mutta pitää silti todeta että Tanella on istuva, hyvin tehty, laadukas puku. Taunon setistä muutamat muut brittityyliä hakevat voisivat ottaa oppia.

Muutenkin kovaa settiä vielä parantaa se tosiseikka että Toveri Tauno ei tyyppinä näytä - eikä viestintänsä perusteella vaikuta - harjanvarren nielaisseelta jäykkikseltä.
get your kicks on route six six six

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8778 : 09.05.12 - klo:10:04 »
^ Onko kukaan Lapista kotoisin oleva?

FireDrill

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8779 : 09.05.12 - klo:10:04 »
^ Ovat ne. Olen käynyt siellä katsomassa. Mikä myös murskaa illuusion täydellisen hyvin pukeutuvista pankkiireista.

Oman kokemukseni mukaan M&A-puolella ei tuollaisia näy ja siellä lähtökohtaisesti pukeudutaan erittäin hyvin ns. sääntöjen mukaan. Esim. salkunhoidossa löytyykin sitten jos jonkinlaista menijää melkeinpä putiikista riippumatta.

Vaikkei ehkä city approved, niin ainakin Helsingissä Tanen tossut edustaisi pankkiiripiireissä parhaimmistoa. Myös itse puku on kaunis.

Socrates

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8780 : 09.05.12 - klo:10:04 »
^ Ovat ne. Olen käynyt siellä katsomassa. Mikä myös murskaa illuusion täydellisen hyvin pukeutuvista pankkiireista.

Todella. En ole vieraillut Cityssä työasioissa (thank god!), mutta sen verran on tullut Londresissä vierailtua että on Citynkin meiningit nähty. Samaa huonoa bisnespukeutumista sielläkin on, siinä missä meillä.

Paikallisia turopukuja asustettuna sandwicheilla. City on oikeastaan Lontoon Kallio - leipäjonot yhtä pitkät.

Vetää ne tosin välillä ihan hyvinkin, diggaan kovasti pankkiirien värien käytöstä paita- ja solmio-osastolla.


erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8781 : 09.05.12 - klo:10:07 »
Tässä linee ero terminologiassa. Suomessa pankkiiriksi kutsutaan arvopaperi- tai valuuttakauppaa käyvää henkilöä pankkiiriliikkeessä. Britanniassa 'banker' tarkoittaa käsitääkseni pankkiiriliikkeen omistajaa tai osakasta. (Tarkemmin: 'member', ei osakas, vaan jäsen pankkiiriyhteisäössä, l. pankkiiriliikkeessä. Aseman vastannee jossain määrin asianajoyhteisön tai tilintarkastusyhteisön jäsentä Suomessa.) Heitä nyt ei kovin usein pääse Cityssäkkän tavallinen kuolevainen näkemään edes vilaukselta. Luulen kuitenkin, että Cityn pankkiirit eivät pukeudeu aivan tavanomaisen bisnespukeutumisen mukaisesti, vaikka  pankkiriliikkeiden henkilöstö niin tekisikin.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8782 : 09.05.12 - klo:10:09 »
^ Onko kukaan Lapista kotoisin oleva?

Totta - ei ole vielä tulut vastaan.
get your kicks on route six six six

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8783 : 09.05.12 - klo:11:16 »
Tanelilla minun makuun täydellinen setti. Miehessä tosiaan se hienoa että osaa homman eikä ota sitä huonolla tavalla vakavasti. Turha päteminen ja itsensä jalustalle nostaminen pilaa monen karisman ja auktoriteetin vaikka pukeutuisi miten hienosti. Taunolla onneksi sopiva nöyryys ja pilke silmäkulmassa, kuten lapin mieheltä voi odottaakin.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8784 : 09.05.12 - klo:11:22 »
^Olen samaa mieltä. Kuvista välittyy aina sopiva kieli poskessa -asenne ja huumorintaju. Asenne ei ole mitenkään ylimielinen tai muita tuomitseva saadusta suitsutuksesta huolimatta. Monella kihahtaa ns. kusi päähän ja sitten alkaa tulemaan näitä ei näin, polta tuo jne. epärakentavia kommentteja joissa sivuutetaan kokonaan muiden erilaiset tilanteet ja lähtökohdat.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8785 : 09.05.12 - klo:11:48 »
Kröhm. . .noniin, nyt on aika lopettaa.



Näemmä ei hirveästi muutosehdotuksia herunut. Kiitokset kehujille ;) Uunottajan kommenttiin kauluskäänteistä vastaan, että olet kyllä oikeassa, mutta vaatii jo toisen puvun. Tähän tuota ei voi toteuttaa jo rakenteellisista syistä. On muuten uskomattoman vähällä tuennalla, ja käytännössä ilman toppauksia toteutettu tämän puvun melkein sotilaallinen ryhti. Kelpaa pönöttää.

Kun veti tämän puvun päälle, niin tuli kyllä ranka oikaistua aika tehokkaasti. Kohta tepastelen täällä kuin kukonpoika. katotaan sitten kellä on rautakanki ja missä.

Mutta sitten minulla olisi telle kysymys:
Millaiset lahkeet tällaiseen pukuun? Laakia vai ei? Ja kuinka leveät? Lahkeen mitta? (Tämän puvun ulkoasuun  muuten passaisivat kohtalaisen hyvin hieman foorumimittaa pidemmätkin lahkeet, kuten Mösjöö Gievesillä Roezelin kirjassa tai Prinssi Charlesilla... Jos siis valitaan suora lahje.)

---------
Edit:
Toisaalta tuo lahkeenmitta on hyvinkin, ehkä liiallisuuksiin asti, vanhahtava konservatiivinen.  Ompa herra Gievesillä nähty joskus damaskitkin arkena jalassa...
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:11:57 kirjoittanut Tauno »

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8786 : 09.05.12 - klo:12:37 »
Reunahuomiona: Näkyy muuten olevan talon tyyli aika yhteneväinen, kun vertaa vaikkapa permanent stylen kaverin metsästysasuun.


(kuvanlaatu on mulla vaan sen verran onneton, ettei tuo rintakehän muoto oikein erotu)


« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:12:55 kirjoittanut Tauno »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8787 : 09.05.12 - klo:13:17 »
Monella kihahtaa ns. kusi päähän ja sitten alkaa tulemaan näitä ei näin, polta tuo jne. epärakentavia kommentteja joissa sivuutetaan kokonaan muiden erilaiset tilanteet ja lähtökohdat.

Guilty as charged!

Tosin olen aina ollut samanlainen - kuten myös faija. Meillä kulkee suvussa.
get your kicks on route six six six

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8788 : 09.05.12 - klo:15:33 »
Monella kihahtaa ns. kusi päähän ja sitten alkaa tulemaan näitä ei näin, polta tuo jne. epärakentavia kommentteja joissa sivuutetaan kokonaan muiden erilaiset tilanteet ja lähtökohdat.

Guilty as charged!

Tosin olen aina ollut samanlainen - kuten myös faija. Meillä kulkee suvussa.

Se että on saanut geeniperimänä, polta toi, asenteen on hyväksyttävää ja jopa aika hieno asia. Maailmassa ihan liikaa mussutusta :D Mutta sitten jos asenne tulee oman erinomaisuuden tunteen kautta, niin ollaan ei arvostettavien listalla, ellei sitten jotenkin pysty todistamaan olevansa oikeasti selkeästi muiden yläpuolella. Esimerkiksi minulla, nuorempana ja kännissä, tämä tunne kohosi usein pintaan. Nyttemin vähän harvemmin, mutta siellä se piileksii odottaen otollista tilaisuutta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8789 : 09.05.12 - klo:15:37 »
Tämä menee ihan pehmoiseksi mutta ei minullakaan ivy ollut edes mielen lähellä kun tuollaista ajatellin. Syntymäyrmeät saavat jatkaa ainoalla osaamallaan linjalla!