Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6968624 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8415 : 30.04.12 - klo:10:16 »
AE:n setin ainoa rajoittava puoli on se, että Ilves-paikkoihin kannattaa mennä harkinnan mukaan. :-D
Tosin helppo minun on vinoilla tästä lätkäkulttuurista, kun olen muuttanut paikkakunnalta paikkakunnalle, joissa kummassakaan ei pelata voittavaa kiekkoa.

Potemkinin kulissit

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Katutyylin mitä tänään on päälläsi -ketju
« Vastaus #8416 : 30.04.12 - klo:10:17 »
kerrotko vähän lisää tuosta paidasta?
Guernsey paita crewneck versiona, valmistaja Guernsey Knitwear Company, Guernseyn saarelta. Näitä on kertynyt nyt kolme, ja ovat olleet raskaista neuleistani eniten käytössä menneenä talvena. Ehdottomia suosikkejani submarinerin ja Herningin Fishermanin ohella. Laatu on rautainen ja hinta pyörii koosta riippuen siinä 60-90 punnan tienoilla. Jos tyylillisesti uppoaa, go for it -et voi hävitä. Valmistajan nettikauppa on hieman sekava. Kooksi suositellaan ottamaan 4 tuumaa omaa rinnanympärystä suurempi koko, koska paitaan merkitty koko on actual size. Tämä oli itselleni ainakin liikaa, ja kaksi tuumaa riitti aivan hyvin, joten tarkkana. Tämä tietenkin riippuu kropasta ja omista mieltymyksistä. Kyselyihin ovat vastanneet nopeasti.
Travis Bickle was a man who stood up.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8417 : 30.04.12 - klo:10:20 »
AE:n setin ainoa rajoittava puoli on se, että Ilves-paikkoihin kannattaa mennä harkinnan mukaan. :-D
Tosin helppo minun on vinoilla tästä lätkäkulttuurista, kun olen muuttanut paikkakunnalta paikkakunnalle, joissa kummassakaan ei pelata voittavaa kiekkoa.

Raipe vielä johdattaa meidät kultaan.

FireDrill

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8418 : 30.04.12 - klo:10:20 »
Muutamia kommentteja viimeksi postattuihin kuviin:

Ville: Hyvät värit, varsinkin neule toimii loistavasti ja lätsäkin on mainio. Keskustelua herättänyt lahkeiden pituus on minustakin liian pitkä, vaikke ne olisivatkin sitä mitä haet. Ne eivät ainakaan tuon kuvan perusteella laskeudu erityisen kauniisti.

AlexE: Homma toimii. Tälläsistä pittifiilistelyistä ilman detailikuvia on tosin paha tarkempia kommentteja antaa. Jos jotain vaihtaisin, niin ne olisivat nuo farkut vähemmän daddyihin tai sitten chinoihin.

LH: Kuten Uunottajakin mainitsi, takkisi ovat monessa kuvassa hieman liian pitkän näköisiä. Sulla on pitkät jalat ja housut konservatiivisesti melko ylhäälle kiskottu, mikä yhdessä pitkän takin kanssa saa kokonaislookin näyttämään ainakin omaan silmääni oudohkolta. Plussaa siitä, että hihat ovat täsmälleen oikean mittaiset ja lisäksi tuo taskuliina, joka edellisessäkin kuvassasi oli, pelittää hyvin.

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8419 : 30.04.12 - klo:10:22 »
AE on kyllä tyylikäs nuori herra. Harva 17-vuotias pukeutuu noin hyvin.
" how`s it for stains?"

Socrates

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8420 : 30.04.12 - klo:10:24 »
AE:n setin ainoa rajoittava puoli on se, että Ilves-paikkoihin kannattaa mennä harkinnan mukaan. :-D
Tosin helppo minun on vinoilla tästä lätkäkulttuurista, kun olen muuttanut paikkakunnalta paikkakunnalle, joissa kummassakaan ei pelata voittavaa kiekkoa.

Maira käy herättelemään jos ei nyt poliittista, niin ainakin uskonnollista keskustelua... ja mikäs siinä, kiekkoketjukin voisi olla näinä päivinä paikallaan. Hokipaikoissa voi kyllä pyöriä riikinkukkona, kunhan sujauttaa settiin jonkun snadin seuratunnuksen. Tällä tapaa sataa omaan laariin joka suunnalta.

Juha R

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8421 : 30.04.12 - klo:10:27 »

Vähän ristiriitainen kommentti mutta tiivistänee useimpien kannan. Jos on sitä mieltä että hatut "harvoin toimivat" niin silloin on realisti ja omistaa silmat.

Ftfy.


Niin... viestini alunperin liittyi Villelle kohdistuneeseen palautteeseen, joka oli tuota "ei toimi" tasoa, ja yritin sanoa että lätsänkin kohdalla kritiikki voisi olla vähän analyyttisempaa. Selvästikään maailma ei  ole vielä / enää valmis siihen.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8422 : 30.04.12 - klo:10:32 »
AE:n setin ainoa rajoittava puoli on se, että Ilves-paikkoihin kannattaa mennä harkinnan mukaan. :-D
Tosin helppo minun on vinoilla tästä lätkäkulttuurista, kun olen muuttanut paikkakunnalta paikkakunnalle, joissa kummassakaan ei pelata voittavaa kiekkoa.

Maira käy herättelemään jos ei nyt poliittista, niin ainakin uskonnollista keskustelua... ja mikäs siinä, kiekkoketjukin voisi olla näinä päivinä paikallaan. Hokipaikoissa voi kyllä pyöriä riikinkukkona, kunhan sujauttaa settiin jonkun snadin seuratunnuksen. Tällä tapaa sataa omaan laariin joka suunnalta.

Tein tällaisen: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=2389.0

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8423 : 30.04.12 - klo:10:35 »
Päivän väri-ilottelua vapun kunniaksi. Valitettavasti kuvien laadulla ei nyt voi kehuskella kun ei ehtinyt virittelemään jalustaa. Solmu on ainoa osaamani, eli FIH. Mielestäni liian pieni näille kauluksille mutta toisaalta tuossa kuvassa solmu näkyy alhaalta päin ja on oikeasti suuremman näköinen. Puvun pohjaväri on yönsininen vaikka näyttää ehkä mustalta.




Pahus, kenkävoodoon puutteellisuuskin paljastuu vasta kuvia ottaessa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8424 : 30.04.12 - klo:10:39 »
Teekkari...

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8425 : 30.04.12 - klo:10:40 »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8426 : 30.04.12 - klo:10:40 »
Pittaamassa Tampereella:



Saatoin päästä jonkun toisenkin kameraan kuin äidin..

Näyttää hemmetin hyvältä! Uunottajaa mukaillen, tämä lienee Alexin paras asu. Värit toimivat sukkia myöten erinomaisesti ja nuo farkutkin sopivat teikäläiselle. Olen kuitenkin osittain samoilla linjoilla AK:n ja sproilyn kanssa:

Onhan siinä aika paljon matkittuakin juttua, mutta istuu mielestäni hyvin teikäläisen päälle.

tuo on larppausta.

Selkeästi persoonallisia elementtejä tuossa Alexin setissä ei ole, jos sitä katsoo koko #menswear-maailman näkökulmasta. Siinä mielessä voisi puhua matkimisesta, mutta ainakin Alex matkii itselleen sopivia juttuja ja on matkimisessaan johdonmukainen, eikä poukkoile vaikutteesta toiseen (esim. maanantaina Cucinelli, tiistaina Lino jne.).

Tuohan on siis selkeää "pittilarppausta", mutta Alex tekee sen aika tietoisesti ja hyvällä itseironialla. Mielestäni seuraava kehitysaskel on irrottautua siitä, mitä jotkut sanovat larppaukseksi, tuomalla asuihin jotain uutta ja "omaa".
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8427 : 30.04.12 - klo:10:42 »
Hyvin todettu, Tommi.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8428 : 30.04.12 - klo:10:58 »
Tommi, olen pitkälle samaa mieltä kaikesta kirjoittamastasi. Liian selvä matkiminen (yleisesti, ei nyt vain tässä tapauksessa) toki pilaa vaikutelmaa jossain määrin. Normaali tallaaja ei toisaalta juurikaan Linoista tiedä, joten 99.5 prosentille yleisöstä lookit uppoavat varmasti hyvin. Jos vain itse kestää tietoisen kopioinnin.

Co-respondent: Nätit kengät, mutta: Mielestäni puku, paita ja solmio eivät toimi yhdessä. Paidan raidat ovat aivan liian lähellä puvun kuosia ja kun solmiostakin löytyy raitaa, kaipaa kokonaisuus tuuletusta. Värit eivät myöskään toimi.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8429 : 30.04.12 - klo:11:07 »
Niillä on mentävä mitä on, väri-ilotteluunkin liittyi pientä sarkasmia ;)

Tarkennan, että omistan siis nykyään kolme pukupaitaa, kaikissa raitaa sekä kaksi pukua, yönsininen ja lähes musta harmaa, raidallisia. Otan mielelläni vastaan ideoita, mihin panostaa kun joskus taas pukuhommiin löytyy kiinnostusta.