Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973805 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8400 : 30.04.12 - klo:00:49 »
[spoiler]
 [/spoiler]
Eihän noista saa mitään selvää... Tässä pari lisäräpsyä, hirveän kuvanlaadun sijasta tarjolla huonoa. Sammarit ovat tietty ottaneet tässä vaiheessa iltaa jo kunnolla osumaa.


[spoiler][/spoiler]



Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8401 : 30.04.12 - klo:01:02 »
^Mitä on se "oma"? Eikö riitä, että vaatteet ovat oman itseni päällä ja kannan ne tyylini ja asenteeni mukaan?

Olen yleensä sivustaseurailijana tässä ketjussa kun en kuvillani toisi mitään lisää. Mutta tuo kysymys on niin hyvä, että tekee mieli kommentoida, ottamatta kantaa kuviin. Kysymys on hyvä ja vastaus siihen on: ei riitä. Tarkasti ottaenhan se "oma" ei ole muuta kuin omana itsenä oleminen, pukeutui sitten miten hyvin tai huonosti. Mutta siltikin se "oma" mistä useimmiten puhutaan ei ole vain sitä omana itsenä olemista. Se on jonkin itselle ominaisen tavan tai tottumuksen tai mieltymyksen (esim tiettyyn asusteeseen tai siniseen kaksiriviseen takkiin tms.) jalostamista ja hienovaraista korostamista, toistamista ja alleviivausta. Toistamista siksi, että kävisi selväksi ettei kyse ole virheestä, mokasta tai ohimenevästä viirauksesta. Klassisessa pukeutumisessa reunaehdot sen toteuttamiselle ovat mukavan tarkasti määritellyt. Tuon Lino Ieluzzin kuvia kun saa eteensä väsymykseen saakka, niin hänen oma juttunsa ei ehkä sittenkään ole ne roikkuvat ketjut, turo-olkapäät ja kaksiväriset munkkisämpylät, vaan se enemmänkin se naamalle kuivunut lapsekas irvistys.
« Viimeksi muokattu: 30.04.12 - klo:01:10 kirjoittanut vocatus »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8402 : 30.04.12 - klo:01:17 »
Ottamatta kantaa edelliseen postaukseen on tämän ketjun elinehto, että kuvia postataan. Nyt AE:n kohdalla ollaan tällä kertaa lillukanvarsissa, sillä hänellä on selvästi pittihabitus ja hän sen myöntää? Jos menee yli niin menköön, mutta hän sentään yrittää ja kehtaa sen vielä tuoda julki. Hyi hyi Alex, ettäs kehtaatkin. ;-)

Ylilyöntejä tulee ja nuo menevät varmasti ns. perinteisimmän tyylin ohi lujaa, mutta parempi näin koska hän ehtii pukeutumaan "aikuismaisemmin" kun sen aika on. Se tulee kyllä, ellei sitten elostele läpi elämänsä köyhän miehen Hefnerinä Linon tyyliin.

Itse en noista puuhelmistä perusta, saati Linon tai Lapon huvittavasta palvonnasta, mutta jostain sitä kai on mallia omiin kokeiluihin otettava. Se toinen vaihtoehto on pitää soljet ja napit kiinni ja mennä näin virran mukana.

Minusta on ylipäänsä hauskaa oppia toisten kokeiluista ja etenkin niihin tulleista perustelluista kommenteista (viitaten CB:n loistavaan luokitteluun). Jos näitä kuvia toimitetaan pittiposen kera, niin fine. Ei Lino ja Lapo koko ajan napit auki kulje, vaan kyllähän he tietoisesti tulevat kuvatuksi pittilookissaan.

Koirat haukkuu, mutta karavaani liikkuu.
« Viimeksi muokattu: 30.04.12 - klo:01:29 kirjoittanut mairaksinen »

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8403 : 30.04.12 - klo:01:24 »
^Totta mooses mitä puhut. Itse pohdin sen "oman" olemusta. Eli tyyliä. No ei mulla muuta.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8404 : 30.04.12 - klo:01:28 »
^ Kun olen omalla kohdallani varma omasta aaiastani, niin lupaan kertoa sen. :-) Ymmärrän pointtisi hyvin, mutta eiköhän se nuorella sällillä ahan myötä selviä. Tietty sitä ennen se ehtii vaihtumaan monta kertaa. :-) Tämä siis puhtaalla omakohtaisella spekulaatiolla. Jos sitä ei itse tiedä, niin kyllä kukaan muukaan.

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8405 : 30.04.12 - klo:01:53 »
Linohan on vaatekauppias ammatiltaan,silloin myös kuuluu erottautua harmaasta massasta. Sprezzatura fanit varmaan asioivat sankoin joukoin hänen liikkeessään,jos ei muuten niin katsastamassa onko guru paikalla.
" how`s it for stains?"

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8406 : 30.04.12 - klo:07:11 »

Vähän ristiriitainen kommentti mutta tiivistänee useimpien kannan. Jos on sitä mieltä että hatut "harvoin toimivat" niin silloin on realisti ja omistaa silmat.

Ftfy.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8407 : 30.04.12 - klo:08:30 »
Alex: Mielestäni ehkä paras setti mitä olen sinulta nähnyt. Homma toimii kaikinpuolin. Ainoa mitä muuttaisin on tapa, jolla sidot kaulaliinasi, mutta kukin tavallaan. Olen tainnut aikaisemminkin mukista jo tästä. :)

Niin, ja hommaa tupsuloaferit.

Lh: Simppeliä ja sinun näköistäsi. Hieman lyhyempi takki hieman korkeammalla napituspisteellä saattaisi mielestäni toimia paremmin päälläsi.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8408 : 30.04.12 - klo:08:36 »
Alex: Mielestäni ehkä paras setti mitä olen sinulta nähnyt. Homma toimii kaikinpuolin. Ainoa mitä muuttaisin on tapa, jolla sidot kaulaliinasi, mutta kukin tavallaan. Olen tainnut aikaisemminkin mukista jo tästä. :)

Niin, ja hommaa tupsuloaferit.

Tuosta kuvasta ehkä näkyy vähän huonosti huivin sidontatapa. En ole tätä tapaa kertaakaan vielä kokeillut ja nyt päätin testata..
[spoiler]
[/spoiler]

Ja hupsulouferit täytyy kyllä hankkia kesäksi. Ongelma on vain siinä, ettei ole varaa Septieme Largeurin tuotoksiin. Nämä olisivat aivan loistavat.. Ostakaa joku mun Loaket ja muut jutut pois torilta, niin saan tasselit pomppimaan vielä kesäksi..
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8409 : 30.04.12 - klo:08:57 »
^ Kaverilla on aika kiva takki tossa kuvassa. Jeps, kuvassasi se näytti hiukan siltä samalta ruokalappusolmulta jota olet viljellyt täällä jo aikaisemmin. Tuo on ihan toimiva minusta.

Melkein yhtä hienot noi Septiemet kuin meikän Sutorit. ;)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8410 : 30.04.12 - klo:09:11 »


Lh: Simppeliä ja sinun näköistäsi. Hieman lyhyempi takki hieman korkeammalla napituspisteellä saattaisi mielestäni toimia paremmin päälläsi.
Helma y+3 nappi y+2.

Kyllä.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8411 : 30.04.12 - klo:09:19 »


Lh: Simppeliä ja sinun näköistäsi. Hieman lyhyempi takki hieman korkeammalla napituspisteellä saattaisi mielestäni toimia paremmin päälläsi.
Helma y+3 nappi y+2.

Kyllä.

Juuri noin.

Linoleum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8412 : 30.04.12 - klo:10:09 »
mairaksinen puhuu kyllä asiaa tuolla aiempana.

AE:n setistä yleishuomiona täytyy todeta, että erittäin asiallinen, minä tykkään. Tämä unohtui mainita sprezzakohinan seassa. AE, olet mielestäni erittäin positiivinen tapaus ja osoitus siitä, ettei seuraava suomalainen miesikäpolvi ehkä olekaan tuhoon tuomittu 6-1 ja nyt rillataan -t-paitoineen. Olisinpa itse osannut pukeutua noin sinun ikäisenä tai edes nyt, my respect.

AK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8413 : 30.04.12 - klo:10:12 »
Komeeta Alex! Onhan siinä aika paljon matkittuakin juttua, mutta istuu mielestäni hyvin teikäläisen päälle. Aikaisemmat soraäänet olivat vain kateellisten panettelua, kun jätkä näyttää vaan hyvältä :P

Oranssit sukathan on loistava väripilkku, muuten niin sinisessä asussa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8414 : 30.04.12 - klo:10:16 »
Pidäyttydyn silti mielipiteessäni: tuo on larppausta.

Pittpose ja Linon sprezza sen tekee.

Eikä siinä mitään, olenhan itsekin larppaaja.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.