Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973801 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8250 : 26.04.12 - klo:23:00 »
Erityisesti kaipaisin kommentteja kuvan "paitatakista". Ajaako tällainen halpis/rakenteeton/40%polyester riepu ollenkaan irtotakin virkaa?

Miksei.. Joskin neule on jotenkin raskas suhteessa keveään takkiin, joka tulee  kanssa on jotenkin piukan oloinen. Setti voisi toimia paremmin esim paidan ja viininpunaisen tai tummansinisen neulesomion kanssa. Tai sitten ihan pelkän paidan kanssa, kunhan paidan kaulukset rullaavat kunnolla.

EI taskuliinoja farkkusetteihin! Ainakaan mitään tursukkeita - hyvä juttu kenties iGent #menswear -maailmoissa mutta ei tuolla ulkona, jossa totuus on.

Edit: nuo kengät ei tyylillisesti putoa minulle ollenkaan mutta minä olenkin piintynyt full wing- ja pennyloafer-jäärä!

(mitä oikein valehtelen, tänäänkin oli valkoiset kiinalaiset kumitossut jalassa..)
« Viimeksi muokattu: 26.04.12 - klo:23:02 kirjoittanut ivyman »
get your kicks on route six six six

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8251 : 26.04.12 - klo:23:03 »
Mukavaa että saatiin sinutkin postaajien joukkoon.

Takki tosiaan näyttää halvalta. Prässäys auttaisi asiaa muttei toki pelasta kokonaan. Rakenteettomassa takissa on se ongelma että jos se ei ole hyvin räätälöity se näyttää aika rievulta. Kevyellä rakenteella tämä ei niin silmiin pistävä. Takin mittasuhteissa hitusen jotain häikkää minun silmään. Olisiko napituspiste hiukan liian korkealla tai jotain. Taskuliina toimisi, mieluiten vähäeleisenä taitoksena. Paidan hihat hiukan liian pitkät, meinaa valua peukalon päälle. Uniqloa täällä aika varauksettomasti hehkutellaan mutta itse en ole ihan niin vakuuttunut, näkemieni kuvien ja yhden vierailun Pariisin Uniqlo-liikkeessä perusteella. Toki siellä voi olla ihan hyvääkin kampetta mutta en ole jaksanut ottaa selvää kun näkemäni vaatteet eivät vaikuttaneet laadukkailta.

Tuossa setissä o-aukkoinen neule tekee hiukan tukkoisen fiiliksen kun takin kaulus nousee aika ylös jolloin kaula katoaa. V-aukkoinen saattaisi tuoda ilmavamman fiiliksen. Itse tykkään villaneuleista. Kyseinen neule taitaa olla puuvillaa, joka ei ole minusta irtotakkiyhteensopiva niin helposti.

Farkut sävyltään samat kuin neule. Joku kontrastiero ei olisi pahitteeksi.

Kengistä en oikein saa selvää mutta taitaa olla jotkut bruguet. Vaikea sanoa mitään ilman lähistä.

Aika rankkaa tekstiä vaikka kokonaisuus on periaatteessa ihan jees mutta kun haetaan laadukasta vaikutelmaa, niin valitettavasti tässä näkyy ettei vaatteet ole sieltä ihan laadukkaimmasta päästä. Uskon että menee hyvin töissä, eikä kukaan kiinnittä näihin asioihin huomiota ja olet varmasti jopa ihan tyylikkäänä pidetty kaveri. Pientä viilausta ajan mittaan, niin homma alkaa rokkaamaan.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8252 : 26.04.12 - klo:23:11 »
Olisiko napituspiste hiukan liian korkealla tai jotain.

Ei, se on justiinsa hyvä, 60-luvun henkinen. Parempi toki olisi jos Uniqlo olisi tajunnut kopioida ivynsä 'oikein' ts. kolmas napinläpi mukaan (3/2 roll), ja takki voisi olla 'normaali'- eikä bumfreezer-pituinen. Mutta ihan hyvä aloitus joka tapauksessa, on täällä paaaaaljon pahempaakin nähty.

iGent-pelleilyyn tursutaskuliinoineen punaisine housuineen muine älyttömyyksineen ei kannata lähteä, se ei ole miehen tie.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8253 : 26.04.12 - klo:23:13 »
Jep, Barcalla taas hillityt, hyvät värit eikä mulla ole valittamista muutenkaan.

Nappikauluspaitaa ehdottomasti hankintaan - muista collar roll! Mikkihiirikaulus on paha paha.
get your kicks on route six six six

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8254 : 26.04.12 - klo:23:13 »
iGent-pelleilyyn tursutaskuliinoineen punaisine housuineen muine älyttömyyksineen ei kannata lähteä, se ei ole miehen tie.

UGH!

(Vaikka itsekkin joskus sekoilen ihme härpätysten kanssa. Menen häpeämään ja koitan parantaa tapani)

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8255 : 26.04.12 - klo:23:14 »
Jep, Barcalla taas hillityt, hyvät värit eikä mulla ole valittamista muutenkaan.

Nappikauluspaitaa ehdottomasti hankintaan - muista collar roll! Mikkihiirikaulus on paha paha.

Tänks, mikäs helvata on Mikkihiirikaulus?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8256 : 26.04.12 - klo:23:15 »
iGent-pelleilyyn tursutaskuliinoineen punaisine housuineen muine älyttömyyksineen ei kannata lähteä, se ei ole miehen tie.

UGH!

(Vaikka itsekkin joskus sekoilen ihme härpätysten kanssa. Menen häpeämään ja koitan parantaa tapani)

OIKEIN.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8257 : 26.04.12 - klo:23:16 »
Jep, Barcalla taas hillityt, hyvät värit eikä mulla ole valittamista muutenkaan.

Nappikauluspaitaa ehdottomasti hankintaan - muista collar roll! Mikkihiirikaulus on paha paha.

Tänks, mikäs helvata on Mikkihiirikaulus?

Nappikaulus joka ei rollaa kunnolla. TJEU: nyky-Ralph, useimmat tämän hetken Ben Shermanit jne
get your kicks on route six six six

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8258 : 26.04.12 - klo:23:19 »
Barcalla ihan hyvä setti, plussaa persolin arskoista.
" how`s it for stains?"

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8259 : 26.04.12 - klo:23:22 »
Jep, Barcalla taas hillityt, hyvät värit eikä mulla ole valittamista muutenkaan.

Nappikauluspaitaa ehdottomasti hankintaan - muista collar roll! Mikkihiirikaulus on paha paha.

Tänks, mikäs helvata on Mikkihiirikaulus?

Nappikaulus joka ei rollaa kunnolla. TJEU: nyky-Ralph, useimmat tämän hetken Ben Shermanit jne

Nyky-Ralph rullaa, mutta itse kaulukset ovat onnettoman pienet. Näyttää tyhmältä irtotakin ja rouheampien neuleiden kanssa..
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8260 : 26.04.12 - klo:23:27 »
Tää on kyllä paha paikka ihmisen olla. Lupasin heikkona hetkenä Theodorelle että hommaan jotkut broguet ja nyt oon sit lipsumassa nappikauluksiin. Jos viellä lipsahdan rakenteettomaan olkapäähän niin lupaan erota tästä klubista! Todennäköisesti se on soro noo jo ennen vuoden vaihdetta, TANA!

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8261 : 27.04.12 - klo:01:14 »
Päivän palautteet.

Tane: Pidän tästä, mutta housut tosiaan kuriin. Letistä plussaa, toisin kun täällä on puhuttu. Tossa on sitä ehdottomasti aidointa pertsaa!

Co-respondent: Jos takin rypyt tosiaan johtuvat siittä, että pidät helmoja hieman auki, istuu takki hienosti. Vaalean sininen on aina upea väri keväisin ja kesäisin! Hyvä lookki, mutta punainen vyö on mielestäni aika irrallinen, ja lopullisen arvosteluun näkisi mielellään myös kengät.

Meneekö oman tyylin ohi, vai näkiskö teikäläisenkin päällä joskus chinoja (tuohon ne, jep, navyt)?

barca: Kaveri on aika uskollinen noille pitämillesi sävyille. Sopii hyvin sinulle ja kaikki on polopaitaa lukuunottamatta kunnossa. Hyvä hyvä.

potheb: Tervetuloa! Ensinnä lähtisin takista. Olkapään ja niskan välille tulee nyt molemmin puolin aika näkyvä ja hieman ruma ryppyyntyminen, jota en oikein osaa ilman parempia kuvia analysoida. Liian leveä/kapea tai kiertää pahasti. Seuraavaksi, neule voisi tosiaan olla hieman kevyempi ja V-aukkoinen, ja lopuksi vaihtaisin ehdottomasti ruskeat kengät. Mielestäni tähän sopisi täydellisesti keskiruskeat full broguet (malliin Herringin Gladstonet tms) , jotka toimivat aina mainiosti sekä farkkujen että vaaleanharmaan kanssa.

Yleisesti taskuliina tuollaiseen (ainakin kuvissa näyttäisi) neulemateriaalia olevaan takkiin on mielestäni ihan itsestä kiinni. Jos tuntuu luonnolliselta, valkoinen puuvillaliina puolihuolimattoman oloisena taskussa menee hienosti. Silkkiseen tai värikkääseen en koskisi.

« Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo:09:27 kirjoittanut Uunottaja »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8262 : 27.04.12 - klo:07:05 »
Co-respondent: Jos takin rypyt tosiaan johtuvat siittä, että pidät helmoja hieman auki, istuu takki hienosti. Vaalean sininen on aina upea väri keväisin ja kesäisin! Hyvä lookki, mutta punainen vyö on mielestäni aika irrallinen, ja lopullisen arvosteluun näkisi mielellään myös kengät.

Meneekö oman tyylin ohi, vai näkiskö teikäläisenkin päällä joskus chinoja (tuohon ne, jep, navyt)?

Takki tosiaan tuli diskreetisti nykäistyä levälleen juuri ennen itselaukaisijan napsahdusta, ei ole noin ryppyinen muuten paitsi nyt hihojen taipeista. Menee kuitenkin tänään takaisin Fereen koska niskassa on pientä pussia vaikka kaulusta jo kerran laskettiin mutta kehottivat ajamaan sisään vähän aikaa ja tuovan sitten lopulliseen korjaukseen.

Itseäni setissä kiusaa se, että seersucker paita murtaa vihertävään vaikka lähemmin tarkastellen värit ovat sininen ja valkoinen. Onkohan se tuon kankaan piirre? Toisaalta kuvassa valkoinen seinäkin murtaa hieman viherävään.

On minun päälläni täällä chinojakin näkynyt mutta sinänsä hyvä kommentti että minulla on navyt J.Lindbergit tulossa Asosilta beigejen seuraksi. Tällaiset löytyy jo kaapista sekä yhdet hieman siistimmät Dockersit:

[spoiler]
[/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo:07:37 kirjoittanut Co-respondent »

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8263 : 27.04.12 - klo:08:03 »
Co-respondent: Jos takin rypyt tosiaan johtuvat siittä, että pidät helmoja hieman auki, istuu takki hienosti. Vaalean sininen on aina upea väri keväisin ja kesäisin! Hyvä lookki, mutta punainen vyö on mielestäni aika irrallinen, ja lopullisen arvosteluun näkisi mielellään myös kengät.

Meneekö oman tyylin ohi, vai näkiskö teikäläisenkin päällä joskus chinoja (tuohon ne, jep, navyt)?

Takki tosiaan tuli diskreetisti nykäistyä levälleen juuri ennen itselaukaisijan napsahdusta, ei ole noin ryppyinen muuten paitsi nyt hihojen taipeista. Menee kuitenkin tänään takaisin Fereen koska niskassa on pientä pussia vaikka kaulusta jo kerran laskettiin mutta kehottivat ajamaan sisään vähän aikaa ja tuovan sitten lopulliseen korjaukseen.

Itseäni setissä kiusaa se, että seersucker paita murtaa vihertävään vaikka lähemmin tarkastellen värit ovat sininen ja valkoinen. Onkohan se tuon kankaan piirre? Toisaalta kuvassa valkoinen seinäkin murtaa hieman viherävään.

On minun päälläni täällä chinojakin näkynyt mutta sinänsä hyvä kommentti että minulla on navyt J.Lindbergit tulossa Asosilta beigejen seuraksi. Tällaiset löytyy jo kaapista sekä yhdet hieman siistimmät Dockersit:

[spoiler]
[/spoiler]


Jep, taisivat nuo ollakkin jalassasi jo. Suosittelen muuten 1-1.25" vöitä, toimisi tuossakin paremmin. Kerran Equusilta 2-3 eri väriä ja on nätti vyö moneksi vuodeksi moneen tarkoitukseen.

potheb

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #8264 : 27.04.12 - klo:09:21 »
Konda, Ivyman, Barcelona, Uunottaja: Kiitokset kommenteista! Tuli monta pointtia, joita en olisi itse osannut ajatella. Arvostan.

Pystyn varmaankin rakentamaan kevyelle takille sopivamman combon. Eleganssin riemuvoitto jäänee kuitenkin saavuttamatta tällä hinta/laatu-tasolla. Tavoitteena on toki panostaa laadukkaampiin vaatteisiin sitä mukaa kun (ja jos) oma ymmärrys niistä paranee.