Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973779 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7605 : 13.04.12 - klo:13:24 »
Eli se, jos oon menossa irstailemaan ihan aitoon ankeaan yökerhoon samanikäisten tyttärien kanssa (jotka pukeutuvat, kuten tämänikäiset yleensä). . .ja olen mielestäni nuori (24). . .ja haluan takin laittaa. . .niin sen täytyy olla smokkitakki tms. häröilyhaarniska. . .mutta ei missään nimessä kokonainen smokki. . .tai virallisenjäykkä klubbari tai liian päiväsaikainen lbm:än keskisininen pittirotsi. Farkkujen sävyä voitaneen halutessa hienosäätää.

Minusta suurin ongelma tässä on, että Keikarin foorumi ei ole häröilyfoorumi...
Härö yökerhopukeutuminen menee aika reilusti yhteisten käsitysten tuolle puolen ja on siis vähän samanlainen alue kuin vaikkapa tyylikkäät urheiluvaatteet... Ehkä tätä varten pitäisi olla ihan oma ketju kun katutyyliäkään se ei ole.

Itse edustan koulukuntaa, jonka mukaan yökerhoon ei tartte erikseen pukeutua. Ainoa "oikea" puketuminen olisi just yli vedetty Larry Laffer-tyyli, mutta toisaalta en nykyään käy yökerhoissa, koska olen yli 25 ja tylsä.

Lisää häröä perjantaihin:

Tässä tapahtuu liikaa.
Valkoiset napit kuviottamassa takissa, raidallinen kauluspaita kontrastikauluksella ja -manseteilla, paisleyta-taskuliinassa ja kravatissa. Taskuliinassa, krakassa ja paidassa eri värejä eikä kraka millään tava sido takkia samaan leikkipuistoon kauluspaidan kanssa, vaan takki näyttää hyvin orvolta eikä valkoiset napit pelasta asiaa.

Liikaa osasia, joista jokainen tahtoo olla kukkulan kuningas, joten lopputuloksena on sisällissota.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7606 : 13.04.12 - klo:13:43 »
Asusta niin tuo vyösolki hieman tökkii. Ja tuo takki näyttää hieman isolta?

Jep, onhan se hieman. Ei tosin ihan noin pahasti kuin tuossa järkkärikameraposessa näyttää. Pahin se on vyötäröltä kun en noin halvalla hankittua edes kokeile korjauttaa. Ostettu aikoinaan projektinimellä vapputakki tai muu loimi, jonka heittää puvun päälle sateella. Nyt vasta olen koittanut sovitella sitä muihin vaatteisiin. Jos innostun tästä poplarityylistä, niin sitten hankitaan se Burberry.

Jos nyt toivoa saa, niin pitäisi olla vyö, gun flap sekä epoletit.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7607 : 13.04.12 - klo:13:47 »
Jos vielä olisin nuorukainen ja yhä kävisin ns. yökerhoissa, Hotel Kämpin ja Teatterin paikat olisivat kai ne ainoat vierailun arvoiset. Näissä samettipuku olisi juuri sopivan paheellinen. Ehkä jonain päivänä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7608 : 13.04.12 - klo:14:27 »
Täytyy tähän tunnustaa feilanneensa pahasti/pahanomaisesti tuossa tämänaaamuisessa.

Kuvista itseni nähtyäni, heitin tuon solmion samaisen vessan nurkkaan (itse solmiossa ei ole vikaa) ja irrottelin kalvosinnapit hyllylle... vaihdoin tilalle tummansinisen, hillityn villa-silkkisen rykmenttiraitasolmion ja kalvosinnapit hopeisiin ympyröihin.

Tyylitaju-disclaimer: Settiä ei käytetty neljän seinän ulkopuolella.

----
^Teatteri on kyllä hyvänoloinen paikka noin viiden käyttökerran kokemuksella. Musta samettitakki eriparialaosan kanssa rokkailee. puku olisi kyllä jo syntistä ja todella hyvän näköistä.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7609 : 13.04.12 - klo:14:29 »
Taunolta kunnon rehellisyyttä! Valkoiset napit ja erityisesti kalvosinnapit ahdistivat.

Ville hei, eiköhän vielä olla nuorukaisia?

Co-respondentin setistä CD sanoi olennaisen. Värit ovat kyllä varsin hyvät.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:14:33 kirjoittanut Lh »

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7610 : 13.04.12 - klo:15:04 »
Myönnetään, että yökötyskerhopukeutuminen on paha paikka itsellenikin. Olen ratkaissut ongelman siten, että en mene yökerhoihin. Jos yökerhoihin joutuu saa päällä olevat vaatteet kelvata asenteen ollessa muutenkin man's gotta do what man's gotta do. On ollut sitä klubitakkia, pukua, kauluspaitaa ja jopa neuletta riippuen siitä, minkä tyyppisestä tilaisuudesta sinne helvettiin on pitänyt siirtyä. Painostettuna toki, yleensä vain asiakkaiden tai pomon painostus on riittävää.

Tanelle lisävapautta nuoresta iästä, luulin herraa huomattavasti vanhemmaksi.

Minä olen ollut tekemisissä päiväkerhojen kanssa, mutta en yökerhojen... siksi en tiedä, miten sinne tulisi keski-ikäisen pukeutua. Miten? Eikös pukeutuminen riipu vähän paikan "tasosta", kuten Ville antoi ymmärtää.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Tapsa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7611 : 13.04.12 - klo:15:10 »
Ei millään pahalla ketään kohtaan ja anteeksi off topicista, mutta kannattaako ottaa vastaan vinkkejä yökerhoista ja yökerhopukeutumisesta ihmisiltä jotka itse myöntävät etteivät käy yökerhoissa?

Vähän sama kun itse menisin jakamaan paikallisen R-kioskin toto-miehille ravitipsejä tuntematta yhtään koko lajia. 

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7612 : 13.04.12 - klo:15:12 »
^Meille esitettiin kysymys, mitä me laittaisimme yökerhoon ja yritämmen parhaamme mukaan vastata. Kyllä niihin joskus tulee jouduttua muttei ikinä tarkoituksella tai omasta aloitteesta.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7613 : 13.04.12 - klo:15:15 »
kannattaako ottaa vastaan vinkkejä yökerhoista ja yökerhopukeutumisesta ihmisiltä jotka itse myöntävät etteivät käy yökerhoissa?

Varauksella.

Kysyin, koska haluan mielipiteitä niin himokeikareilta, pertsajanareilta, madmeneiltä, katupojilta sekä ihan vaan tavallisilta tallajilta ja mieluusti naisilta (siksi olen kysynyt tuota muuallakin kuin täällä internetissä).

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7614 : 13.04.12 - klo:15:18 »
Liikun yöelämässä oikeastaan enää edustamassa. Silloin päällä on puku tai jokin klubitakkiyhdistelmä. Kukaan ei ole katsonut vinoon.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7615 : 13.04.12 - klo:15:22 »
kannattaako ottaa vastaan vinkkejä yökerhoista ja yökerhopukeutumisesta ihmisiltä jotka itse myöntävät etteivät käy yökerhoissa?

Varauksella.

Kysyin, koska haluan mielipiteitä niin himokeikareilta, pertsajanareilta, madmeneiltä, katupojilta sekä ihan vaan tavallisilta tallajilta ja mieluusti naisilta (siksi olen kysynyt tuota muuallakin kuin täällä internetissä).

Älä laita polvihousuja.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7616 : 13.04.12 - klo:15:25 »
Yökerhoon, baariin, keikalle- Tämäpä ongelma. Vielä muutama vuosi sitten opiskelijana ja peheettömänä ahkerasti kulutin aikaa eräällä Oululaisella rokkiklubilla ja satunnaisesti vierailin sedulan tyyppisissä "yökerhoissa". Vaatteet oli mitä oli. Meno hiljalleen väheni ja tyyli muuttui. Ehkä nyt jos johonkin lähtee niin päälle tulee vedettyä kauluspaita ja puuvillahousut tyyppistä settiä. Irtotakissa tulee "yökerhossa" niin setä olo.

Vasta menin pitkästä aikaa reggeakeikalle täällä nykyisessä kylässä, ja kyllä oli pohtiminen pukeutumisen suhteen. Suurena reggaen ystävänä en silti viitsinyt lähteä ihan jossain reggaeretkuissa. Eipä sellaisia olisi kaapista löytänytkään. No laitoin sitten tummat puuvillahousut, ruudullisen kauluspaidan ja ohuen pullonvihreän neuleen päälle sekä nahkakengät jalkaan. (oli siis vielä selvästi talvi). Keikan alkaessa ei ole ollut pitkään aikaan niin "väärin" pukeutunut olo kuin tuona iltana.. Niin muuten kyseisen yökerhon nettisivuilla oli myöhemmin hauskoja kuvia keikkayleisöstä. Ei ollut vaikea huomata missä kohtaa se ope rokkas musiikkiin... Morkkis oli ankara.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7617 : 13.04.12 - klo:15:27 »

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7618 : 13.04.12 - klo:15:27 »
Keikalle laitan farkut, nahkarotsin ja teepaidan. Jos siis on rokkikeikka kyseessä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7619 : 13.04.12 - klo:15:32 »
Tauno ja Atas - kaksi parittajaa eri vuosikymmeniltä.

Kyllä äijät aikakin näkyvät. Molemmilla on hyvät paidat!