Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6976417 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7575 : 12.04.12 - klo:16:07 »
Kuva on huono ja tukkakin on sekaisin, mutta vessan sattuessa eteen oli pakko ottaa kuva.

Takki: Mikä lie ebaystä olikaan
Paita: SöörPukimo
Taskuliina: Stokka
Housut: HM

 

Enfield

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7576 : 12.04.12 - klo:16:20 »
Mä ja, taitaa olla ensimmäinen kerta kun pidän solmiota bd:n kanssa tai vasenta lahjetta olkapäällä.



No brands, all cotton.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7577 : 12.04.12 - klo:16:36 »
Enfield: Kivoja värejä, aika notkea kaveri olet jos noin jalka nousee! Tuohon vielä päälle rouhea tweed-takki (tuollainen kuin Kondalla) ja voilá!

Konda: Erittäin asiallinen takki, todellinen keeper. Housut näyttävät hieman kevyeltä materiaalilta suhteessa takkiin, vaikka paidan kanssa toimivatkin erinomaisesti. Farkkujen kanssa antaisin täydet 10 pistettä :). (Kuvausmiljööstä lisäpisteet!)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7578 : 12.04.12 - klo:16:47 »
^ Kylläpä osuitkin arkaan paikkaan:-) Hattuasiaa olen nimittäin pähkäillyt jo pitkään. Mieleistä hattua ei vain ole löytynyt. Kävin lopulta Wahlmannillakin Trilbyjä sovittamassa, mutta jostain kumman syystä ei mikään tuntunut istuvan päähän. Lierit tuntuivat joko himpun liian leveiltä tai sitten aivan avuttoman kapeilta, nuorisolakkimaisilta.

Kokeile seuraavaksi modistia kuten Hattuateeljee Miia tai Memmu Lankilaa, vielä tovi sitten ainakin molemmilta sai hiushuopaisen mittatilaushatun samaan hintaan kuin Wahlmanilta hyllyhatun.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7579 : 12.04.12 - klo:21:17 »
Kiitos. Taskuliina on turkoosi/beessi.

Manu

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7580 : 12.04.12 - klo:22:40 »
Tulee kyynel herkän miehen silmään kun katselee ketjun kuvia sekä palautteita.

Tahdonkin siis lausua kiitokseni jokaiselle joka on ulkomuotonsa, vaatteensa sekä itsensä antanut muiden arvosteltavaksi, jotta muut saisivat tuntumaa heidän tyyliinsä.

Kiitän teitä siitä, että olette antaneet minulle paljon ajattelemisen aihetta siitä miten käytetään ja yhdistellään erilaisia artikkeleita sekä saavutetaan mahtavia asukokonaisuuksia. Järkytyksiltä tässä ketjussa ei voi välttyä, mutta jokaisesta asiasta voi saada hieman kontrastia omaan pukeutumiseen.

Täytynee itsekin tehdä jotain jota olen harkinnut siitä saakka kun olen tälle foorumille rekisteröitynyt ja laittaa oma pukeutumiseni näytille kehitysehdotusten toivossa.

Siihen saakka, au revoir Manu.
Ei ole häpeä olla tyhmä, mutta on häpeä jäädä tyhmäksi.

Justus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7581 : 12.04.12 - klo:22:58 »
Tuosta kondan edellisestä kuvasta vielä: kuten muutkin ovat sanoneet tuo kahden neuleen yhdistelmä näyttää vähän kummalliselta. Totta kyllä että turtleneck näyttää aika ohuelta, mutta niin näyttää sen päällä oleva neuletakkikin. Toimisi mielestäni paremmin jos neuletakki olisi selkeästi paksumpaa/rouhempaa kudosta ja turtleneck alla taas ohuempaa. Lisäksi tuon neuletakin istuvuus on mielestäni hieman turhan napakka, vähän alkaa tulemaan jo ns."makkarankuori"-fiilistä (edelleen raskaammalla neuleella tuo sama istuvuuskin näyttäisi todennäköisesti paremmalta).

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7582 : 12.04.12 - klo:23:01 »
Tämäpä se ongelma meillä riisitikuilla on - napakka M tai telttamainen ja löysä L. Menee toi HaukkaMenkan L meinaan aika viitaksi. Made to Meaure, Made to Measure. Älkää muuten ostako tuota HM:n puuvillaista cardigania. On niin ohut rätti kun vaan vaate voi olla. Ei ihme, että ei paljon mitään maksakaan.
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo:23:03 kirjoittanut konda »

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7583 : 12.04.12 - klo:23:02 »
Mun pitää muuten vieläki päästä sanomaan siitä viimesimmästä smokkihäröilystä, koska en saanut juurikaan vastauksia siihen, mitä muut olisivat päälleen laitaneet...

Eli se, jos oon menossa irstailemaan ihan aitoon ankeaan yökerhoon samanikäisten tyttärien kanssa (jotka pukeutuvat, kuten tämänikäiset yleensä). . .ja olen mielestäni nuori (24). . .ja haluan takin laittaa. . .niin sen täytyy olla smokkitakki tms. häröilyhaarniska. . .mutta ei missään nimessä kokonainen smokki. . .tai virallisenjäykkä klubbari tai liian päiväsaikainen lbm:än keskisininen pittirotsi. Farkkujen sävyä voitaneen halutessa hienosäätää.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7584 : 12.04.12 - klo:23:23 »
Ah, kevät! Ernon takki on kuvassa niin tumma, että en voi lausua siitä muutakuin että hihan pituus näyttää olevan mieleiseni. Päällystakin hihojen tulee olla niin pitkät, että paidan hiha (ja pikkutakin hiha tietty) hyvin peittyy.
...tai ainakin pikkutakin. Paidanhihaan nähden päällystakin hiha voi olla aavistuksen lyhyempi, samanpituinen tai (jos ei haittaa silloin tällöin pesettää takkiaan ja hyväksyä ennenpitkää hihasuuhun ilmestyvät rasvarannut) pidempi.
Paidanhiha on kokonaisuudesta pisin yksinkertaisesti paidan pestävyyden takia.

Jussi: Paidan hiha siis pisin, koska se suojaa päällystakin hihaa rasvarannuilta!? Ehkä se niinkin on, mutta ainakaan minä en halua, että paidan hiha pilkistää päällystakin hihasta.

Enfield: Sininen ja ruskea yhteen soppii...

erno: jatka etsimistä, maailmahan on täynnä hattuja (ja naisiakin, kuten sanonta kuuluu)

Tauno: Hyväksyn smokkiselityksesi ikäluokkasi takia!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7585 : 13.04.12 - klo:00:08 »
Mun pitää muuten vieläki päästä sanomaan siitä viimesimmästä smokkihäröilystä, koska en saanut juurikaan vastauksia siihen, mitä muut olisivat päälleen laitaneet...

Eli se, jos oon menossa irstailemaan ihan aitoon ankeaan yökerhoon samanikäisten tyttärien kanssa (jotka pukeutuvat, kuten tämänikäiset yleensä). . .ja olen mielestäni nuori (24). . .ja haluan takin laittaa. . .niin sen täytyy olla smokkitakki tms. häröilyhaarniska. . .mutta ei missään nimessä kokonainen smokki. . .tai virallisenjäykkä klubbari tai liian päiväsaikainen lbm:än keskisininen pittirotsi. Farkkujen sävyä voitaneen halutessa hienosäätää.

Ymmärrän ja jos pidit tuosta yhdistelmästä niin laita vain päälle. Minusta se ei vaan näyttänyt niin hyvältä kuin mitä teikäläinen yleensä tänne foorumille pistää. Jos keskisininen on päiväsaikainen ja klubitakki on virallisen jäykkä niin mitä on tummansininen pehmeälinjainen takki? Enkä kyllä ymmärrä, että miten se smokkitakki ei ole virallisen jäykkä.

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7586 : 13.04.12 - klo:07:51 »
^^^ Itselle smokkitakki farkkujen kanssa vie ajatukset 80-luvun. Ainakin tietyissä piireissä oli muotia ostaa kirppareilta "hienoja" irto- tai puvuntakkeja ja tuplakalvosinpaitoja ja pitää niiitä farkkujen kanssa. Itselle yhdistelmästä tulee mieleen edelleen lähinnä kirppari. Mutta eihän kirppareissa sinänsä mitään pahaa ole.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:08:53 kirjoittanut erno »

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7587 : 13.04.12 - klo:08:49 »
Mun pitää muuten vieläki päästä sanomaan siitä viimesimmästä smokkihäröilystä, koska en saanut juurikaan vastauksia siihen, mitä muut olisivat päälleen laitaneet...

Eli se, jos oon menossa irstailemaan ihan aitoon ankeaan yökerhoon samanikäisten tyttärien kanssa (jotka pukeutuvat, kuten tämänikäiset yleensä). . .ja olen mielestäni nuori (24). . .ja haluan takin laittaa. . .niin sen täytyy olla smokkitakki tms. häröilyhaarniska. . .mutta ei missään nimessä kokonainen smokki. . .tai virallisenjäykkä klubbari tai liian päiväsaikainen lbm:än keskisininen pittirotsi. Farkkujen sävyä voitaneen halutessa hienosäätää.


Itsekin olen miettinyt tuota yökerhodilemmaa ( jos vaikka joskus joutuisi vielä hmm irstailemaan) Kenties jokin syntinen sametti, jossakin pervossa värissä, alle joku yksivärinen chambraypaita ja sitten byysat. Niitä en nyt hahmota....

Socrates

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7588 : 13.04.12 - klo:09:20 »
Mun pitää muuten vieläki päästä sanomaan siitä viimesimmästä smokkihäröilystä, koska en saanut juurikaan vastauksia siihen, mitä muut olisivat päälleen laitaneet...

Eli se, jos oon menossa irstailemaan ihan aitoon ankeaan yökerhoon samanikäisten tyttärien kanssa (jotka pukeutuvat, kuten tämänikäiset yleensä). . .ja olen mielestäni nuori (24). . .ja haluan takin laittaa. . .niin sen täytyy olla smokkitakki tms. häröilyhaarniska. . .mutta ei missään nimessä kokonainen smokki. . .tai virallisenjäykkä klubbari tai liian päiväsaikainen lbm:än keskisininen pittirotsi. Farkkujen sävyä voitaneen halutessa hienosäätää.


Itsekin olen miettinyt tuota yökerhodilemmaa ( jos vaikka joskus joutuisi vielä hmm irstailemaan) Kenties jokin syntinen sametti, jossakin pervossa värissä, alle joku yksivärinen chambraypaita ja sitten byysat. Niitä en nyt hahmota....

Yöelämäpukeutuminen on kyllä snadisti haasteellista, etenkin näin varttuneempana herrasmiehenä. En keksi lähtökohtaisesti yhtään toimivaa settiä yli kolmekymppiselle.

Exciter

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7589 : 13.04.12 - klo:09:28 »
Yöelämäpukeutuminen on kyllä snadisti haasteellista, etenkin näin varttuneempana herrasmiehenä. En keksi lähtökohtaisesti yhtään toimivaa settiä yli kolmekymppiselle.

Tähän kysymykseen tulevan asiallisen vastauksen luen tarkkaan, tulostan, kopioin , kehystän ja laitan toisen taulun työhuoneen seinälle ja toisen kotiini.