Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973654 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7485 : 08.04.12 - klo:22:59 »
Choirilla on kyllä istuvuus kunnossa! Vain housut saisivat nousta ylemmäs, jotta vyötärö ei näy liivin alta. Tämä on tietysti mahdoton tehtävä, jos liivi on lyhyt ja/tai housut matalavyötäröiset. Solmio ja taskuliina ovat samankaltaisuudessaan liian ilmeiset valinnat. Molemmat ovat käyttökelpoisia, mutta eivät yhdessä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7486 : 08.04.12 - klo:23:10 »
Ville, trenssin/macin pituutta koskeva mielipiteeni ei ollut kehenkään kohdistunut. Jos pitkä takki ei miellytä, voi sen minun puolestani modernisoida ja lyhentää. Joillekin sopii lyhyempi, joillekin pidempi takki. Yleisesti jonkun esikuvan matkiminen ei toimi, ellei ole väri- ja tyylisilmää.

Jk. Jos tarkoitukseni olisi loukata, tekisin sen niin, ettei asia jäisi normaalilla sisälukutaidolla epäselväksi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7487 : 08.04.12 - klo:23:27 »
^ Normaalia paremmallakin sisälukutaidolla jäi kuitenkin kyllä mairaksisen asua koskeva kommenttisi harvinaisen epäselväksi. Solvasitko mairaksista vai joitain muita, on aivan saman tekevää. Se, että ylipäätään katsoo olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että voi pitää muita reppanoina, on lähinnä vastenmielistä. Mikäli tämä ei ollut kirjoituksesi tarkoitus, kannattaisi ehkä nimenomaan opetella itse kirjoittamaan selkeämmin, eikä odottaa muilta parempaa sisälukutaitoa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7488 : 08.04.12 - klo:23:37 »
No niin, rautalankaa:

- Mairaksisen kokonaisuus oli hattua (erit. väri) ja mustia hanskoja lukuunottamatta hyvä.
- Pidin Choirin pääsiäisteemasta
- Trenssin pituuteen kommentoin siksi, että vastustin joidenkin aikaisempien viestien antama kuvaa siitä, että pitkä takki automattisesti tekee miehestä puistoharrastajan näköisen. Ei tee.
- Täydellinen kopio vaikka Humphrey Bogartin trenssiasusta näyttää hitusen huvittavalta, jos asun kantajalla ei ole tarvittavaa karismaa. Ts. vaikutelma reppanasta.
- En ole tai pidä itseäni minään übermenschinä.
- En ole tietääkseni solvannut täällä ketään vielä.
- Olen kirjoittanut ärsyttävään sävyyn ärsyyntyneenä - virhe.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7489 : 08.04.12 - klo:23:42 »
^ Just joo. Reppanoille "rautalankaa". Kiitos kovasti!

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7490 : 08.04.12 - klo:23:46 »
Saanko sanoa?

Ensin vähän säpsähdin, mutta parin uusintalukukerran jälkeen en nähnyt tarvetta herneiden vetämistä nenääni.

Oleellisempi kysymys on, että onko jollain vielä julkaisematonta kuvamateriaalia pääsiäisen pukeutumisestaan? ;-)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7491 : 08.04.12 - klo:23:58 »
^ Asia on siis kunnossa. Hyvä. Ei, ei ole mitään nähtävää. Olin kesähuvilalla landella ja pukeuduin kai kuten joku vähän paremman yhteiskuntaluokan puistokemisti. Vähän Barbouria, Saint Jamesia, Meindlia ja kuorivaatteita.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7492 : 09.04.12 - klo:00:00 »
^ Just joo. Reppanoille "rautalankaa". Kiitos kovasti!

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7493 : 09.04.12 - klo:00:09 »
Kapten GT: On kahdenlaisia ihmisiä: toiset osaavat tunnustaa virheensä miehekkäästi, toiset eivät.

Mairaksinen: kehotuksestasi rohkaistuneena Daniel tunnusti virheensä ja tuli kuvatuksi makkarissamme pääsiäisenä:



Juba: Empatia kasvattaa aina ihmistä, sitä kannatta yrittää tosissaankin joskus. Harva vain pystyy siihen aidosti. Kannattaa kuitenkin harjoiteella, joskus voi kasvaa sen ansiosta vahan itseään suuremmaksikini.
« Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:00:39 kirjoittanut erno »

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7494 : 09.04.12 - klo:00:13 »
Lihakseni ovat maksimikoossa, joten en voi kasvaa itseäni suuremmaksi.

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7495 : 09.04.12 - klo:00:16 »
^ Syö lisää läskiä.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7496 : 09.04.12 - klo:00:20 »
Perjantai-irstailua. Kuvatkin vinossa puhelimesta ladatessa.
[spoiler]






[/spoiler]

Noniin, palataampa nyt itse aiheeseen.

Kiitoksia palautteesta ensinnäkin.

Settihän pelasi, enhän muuten sitä päälleni olisi laittanut! Ja setti nimenomaan toimii, kun sen kantaa oikein. Siitähän täällä on ollutkin puhetta. Ei saa kainostella. (Omasta mielestä tuo paketti ei edes ole kovin repäisevä, sillä siinä ei ole mitään selvästi erottuvia elementtejä - jopa tupsutossut harmaine silkkisukkineen ovat hyvin erottumattomat. Paitsi tietenkin "pukeutumisen sääntöjä" ulkoa opiskeille järkyttävä farkut vs. smokkitakki.

Takista pidän sen istuvuuden takia. Jos minulla olisi ollut vaihtoehtoja,  olisin valinnut tähän settiin kaksirivisen takin!

Se oli tarkoitettu päivän mittaiseen itsensä marinoimiseen kodissani ystävien ympäröimänä ja myöhemmin hämärämielikuvaiseen klubivierailuun.

Setti on epäformaali, ei velmuiluketjua, vaan totisinta totta. Tämä on sitä irrottelua, joka samalla korostaa luonnettani. Ei klubeille mennä puvuissa tai neuleissa. . . Varsinkaan, jos muu seurue ei niin ole pukeutunut.

Korostan näissä, "miten joku setti toimii" -pohdiskeluissa tuota Villen esille tuomaa oikean ympäristön merkitystä. Esim. Antonin setit toimivat juuri siksi, että ne ovat ympäristöönsä täydellisiä ja kantajansa ikää esille tuovia, ajanmukaisia kokonaisuuksia. Pukeutumisemme, olipa se kuinka klassista hyvänsä, on siltikin sidottu aikaamme.

- Ja heitämpä lopuksi edelleen sen kysymyksen, miten itse pukeudut klubille/yökerhoon?


---------
PS. arvostan kaikkien mielipiteitä setistäni! Kiitokset, sitä varten olen täällä.

PPS. alexilla paras setti evö, ja jätkät vääntää kyynärpaikoista (jotka vielä kuuluu tuohon, ku nyrkki silmään...) Pittimatskua. Sitähän sä haet?

PPPS. Anton, pirun hyvä. Voisin vetää tollasilla itekki, jos vaan poolokaulusneule ois mitenkään mulle sopiva, mutta kun ei vaan ole :(

PPPPS. Ja sille kaverille, joka huuteli tosta streetwear+muusta antonin setistä: Muah.

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7497 : 09.04.12 - klo:00:26 »
^ Syö lisää läskiä.

ei sovi makroihin veikkaan
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7498 : 09.04.12 - klo:00:35 »
maira: Nostan hattua, että sulla on ballseja kokeilla kaikkea erilaista. Kaikki ei aina toimi, mutta niin sitä oppii. Sitten kun toimii ja asia "loksahtaa", tekee se kummasti hyvän fiiliksen. Jatka samaan rataan ja kokeile kaikkea erilaista. Sitä kautta se oma tyyli sieltä sitten löytyy.

Choir: Suits you very well sir!

erno:Daniel harmaissa on todella tyylikäs. Nyt harmaa kerrankin toimii. Taskuliinan asettelu sinetöi siistin kokonaisuuden. Paras kokonaisuutesi tähän mennessä.
« Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:00:37 kirjoittanut konda »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #7499 : 09.04.12 - klo:00:47 »
Settihän pelasi, enhän muuten sitä päälleni olisi laittanut! Ja setti nimenomaan toimii, kun sen kantaa oikein. Siitähän täällä on ollutkin puhetta. Ei saa kainostella. (Omasta mielestä tuo paketti ei edes ole kovin repäisevä, sillä siinä ei ole mitään selvästi erottuvia elementtejä - jopa tupsutossut harmaine silkkisukkineen ovat hyvin erottumattomat. Paitsi tietenkin "pukeutumisen sääntöjä" ulkoa opiskeille järkyttävä farkut vs. smokkitakki.

Itse nimenomaan totesin, että en noista "säännöistä" perusta.

Lainaus
- Ja heitämpä lopuksi edelleen sen kysymyksen, miten itse pukeudut klubille/yökerhoon?

Ocbd, farkut ja tennarit. Eipä tosin tule hirveästi käytyä.