Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973619 kertaa)

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5880 : 17.02.12 - klo:11:33 »
Hard Core Kasual Rai-day:


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5881 : 17.02.12 - klo:11:44 »
^tää on vähän sellainen bad ääs kun neule on miten sattuu ja vessaparapheneliaa on kovasti tyrkyllä toissa oikeanpuoleisessa kuvassa. Hyvä casual setti. Kyllä tolla saisi. Onko kauluspaidassa tuplanapit kauluksessa? Mikä kaulustyyppi toi on?

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5882 : 17.02.12 - klo:11:52 »
^ Toi kaulus on yksinappinen kohtalaisen korkea italialais-mallinen kaulus, ja sama mikä minulla on joka ikisessä pukukuvissani.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5883 : 17.02.12 - klo:11:56 »
Tauno: älä hyvä mies tunge neuletta housuihin kun et ole vintage-pukeutuja 20-30-lukujen hengessä.

Kasarilla lätkätukat ja Nykäsen Matti harrastivat samaa - minulle tulee housuihin tungetusta neuleesta e r i t t ä i n pahat vibat.

Värit toki hillityt mutta asialliset.

Vessahommista aina plussaa!

get your kicks on route six six six

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5884 : 17.02.12 - klo:12:12 »
^ luulin että tulis sanomista kauluspaidan napittomuudesta ;)

- fixed.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5885 : 17.02.12 - klo:12:44 »
^ Toi kaulus on yksinappinen kohtalaisen korkea italialais-mallinen kaulus, ja sama mikä minulla on joka ikisessä pukukuvissani.

Jotenkin turhan korkea v-aukon kanssa, menisi paremmin o-aukon kanssa.
Tuota vyön korostamista paitaa rullaamalla en vaan tajua... jos neule menee vyön yli niin antaa mennä... Kyllä sen ymmärrän, että letin pitää olla hyvin ja kellon näkyä, mutta vyössä alkaa mennä jo joku raja.

Niin ja vessanpönttö ei näy.

Värit, istuvuus ja asenne kunnossa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5886 : 17.02.12 - klo:12:51 »
Mitä enemmän tätä ruskeeta käytän, sitä vähemmän siitä tykkään. Tuntuu istuvan välttävästi ja en oikein löydä hyviä comboja tälle.

Konda! Ota tämä luettavaksi tämä Dan-D:een linkkaama: http://www.styleforum.net/t/287922/practical-thoughts-on-coherent-combinations-for-beginners, tosta löytynyt ainakin itselle apu noihin "hankalampiin" irtotakkeihin.

Hyvvää settiä sulla btw.


:DD kiitokset.

Tässä neuleessa on kyllä oikeasti hyvin tiukka resori alhaalla, joten se laskeutuu käytännössä aina tuohon vyön päälle, tai nousee siihen kun istuu. Se on jotenkin epäsuhdassa siihen, että kalvosimet taas ovat hyvin väljät. (Kappahl 7 euroa, vuosimallia 2009)

Värit, istuvuus ja asenne kunnossa.
Mutta ovatko harmaa ja valkoinen värejä? Ja onko asenne oma?

Väriteknisesti, ja tässä reaalimaailmassa, nuo eivät kai edes ole puhtaasta harmaasävyskaalasta. Asenne on lainattu.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5887 : 17.02.12 - klo:12:54 »
Värit, istuvuus ja asenne kunnossa.
Mutta ovatko harmaa ja valkoinen värejä? Ja onko asenne oma?

Meiksi on niin väritön kaveri, että kyllä ovat.
Tauno on sen verran kätevä isäntä, että on varmasti askarrellut oman asenteen. Tokihan asenne voi olla hankittu myös mittatyönä, mutta hankalahan sitä on silloin omasta erottaa.

Tässä neuleessa on kyllä oikeasti hyvin tiukka resori alhaalla, joten se laskeutuu käytännössä aina tuohon vyön päälle, tai nousee siihen kun istuu.

Ei se tuossa niin kamalasti haittaa vaan päätin taas purkaa yleistä ihmettelyä.
Jotenkin viime aikoina täällä kuvissa ja sitten konkreettisen maailman puolella on näkynyt sitä, että vyön pitää näkyä neuleen alta. Ajattelin josko siihen joku keksisi nohevan selityksen.

Tai ainakin hauskan.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5888 : 17.02.12 - klo:13:02 »
^ luulin että tulis sanomista kauluspaidan napittomuudesta ;)

No siitäkin toki! :D

Jaa-a, flunssaisena ei jaksa olla niin kauhean tarkka!
get your kicks on route six six six

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5889 : 17.02.12 - klo:13:15 »
Mitä enemmän tätä ruskeeta käytän, sitä vähemmän siitä tykkään. Tuntuu istuvan välttävästi ja en oikein löydä hyviä comboja tälle.

Konda! Ota tämä luettavaksi tämä Dan-D:een linkkaama: http://www.styleforum.net/t/287922/practical-thoughts-on-coherent-combinations-for-beginners, tosta löytynyt ainakin itselle apu noihin "hankalampiin" irtotakkeihin.

Hyvvää settiä sulla btw.



Thanks. Luen läpi.

Laittakaahan mietteitänne sopiiko toi ruskea takki mun tämän päivän setissä?! Jotenkin potkii itselleni vastaan. Sellainen menettelee, mutta nääh fiilis.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5890 : 17.02.12 - klo:13:21 »
Laittakaahan mietteitänne sopiiko toi ruskea takki mun tämän päivän setissä?! Jotenkin potkii itselleni vastaan. Sellainen menettelee, mutta nääh fiilis.

Minusta ihan jees.
Takin kuvio ja väritys on aika rohkea, mutta paita tasapainottaa sitä ja harmaat housut tuovat neutraalisuutta. Näin ollen takki pääsee olemaan suurin stara esityksessä eikä muut osaset vie huomiota.

Paidan kanssa matsäävän taskuliinan kyllä vaihtaisin, vaikka se toki sopii takkiin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5891 : 17.02.12 - klo:13:35 »
^olisiko valkoinen liina uhka vai mahdollisuus? Tai tumman sininen?

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5892 : 17.02.12 - klo:13:50 »
^olisiko valkoinen liina uhka vai mahdollisuus? Tai tumman sininen?

Tummansininen ennemmin.
Kuvioton valkoinen olisi aika orpo tuossa värikokonaisuudessa.

Joko hillitty punaisia palloja sinisellä pohjalla voisi olla aika jees.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5893 : 17.02.12 - klo:13:52 »
Itse en vain näe tuollaisiakaan settejä väistämättä ongelmallisina. Korrektiudella viittasin siihen, että minusta tv-taskuliinan, tuplakalvosimen ja solmiottomuuden ristiriita on minusta jo aika ynseää sääntöuskovaisuutta.

Onko tuossa olemassa joku sääntökin?

Minusta on yksinkertaisesti esteettisesti tyhmän näköistä jos kokonaisuus on muuten formaali ja tiptop, mutta sitten yksi elementti on jätetty pois ilman korvaavaa elementtiä. Sääntöjen saati uskovaisuuden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Lisäksi kukaan muukaan ei vedonnut sääntöihin tai edes etikettiin, joten aika kauas pointista olet päässyt ihan vain olettamalla liikaa.

Semantiikkaa.

Minusta on puhdasta periaatteellisuutta/sääntöriippuvaisuutta/korrektiutta jos ei todella kyetä näkemään kokonaisuutta joka voisi toimia sekä solmion kanssa, että ilman sitä.

Olen pahoillani että mopo keuli jo, mutta hankala tätä on muutenkaan ymmärtää:
Lainaus
Tuskin kuitenkaan, solmioton setti täytyy vain toteuttaa eri tavalla kuin ainoastaan jättämällä se pois.

Mikä oli myös se minun pointtini.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5894 : 17.02.12 - klo:13:56 »
Minusta on puhdasta periaatteellisuutta/sääntöriippuvaisuutta/korrektiutta jos ei todella kyetä näkemään kokonaisuutta joka voisi toimia sekä solmion kanssa, että ilman sitä.

Olen sitten puutteellinen.
Tosin minä en myöskään käsitä alkoholitonta viiniä, makaroonitonta makaroonilaatikkoa tai rasvatonta juustoa.

Toisaalta olen nähnyt kokonaisuuksia, jotka toimivat solmion kanssa ja ilman solmiota, joten kai tässä on toivoa.
Keskustelun aloituksena toiminut kokonaisuus ei vain aiemmin esitetyistä syistä sellainen ole.

En siis oikein edelleenkään ymmärrä mitä ihmettä yrität sanoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.