Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973764 kertaa)

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5835 : 16.02.12 - klo:15:47 »

Jos haluaa välttää vaikutelman niin sitten jotain muutakin "rentoa" elementtiä kuin pelkkä solmion unohtaminen, vaikka se miten kuuluisi firman sisäiseen etikettiin. Firmojen pukeutumiskulttuuri kun ei välttämättä tarkoita tyyliä.

Pitää vain laittaa omat arvot järjestykseen: tyyli vai ura.

Muoks: Tyhmä kysymys, tietenkin tyyli:-)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5836 : 16.02.12 - klo:15:49 »
Pointti siis oli, että tuplakalvosimet ja tuolla tavalla taiteiltu taskuliina sotivat solmiottomuuden kanssa.
Eli kun rynttäät taskuliinan vähemmän muodokkaasti rintataskuun ja lisäät kokonaisuuteen vaikka neuleen niin "ongelma" katoaa.

Ymmärsin kyllä pointtisi ja vinkit ovat hyviä. Olisi tuohon joku neulekin löytynyt, taskuliinan taittelin hetken mielijohteesta noin.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo:15:50 kirjoittanut Bordeaux »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5837 : 16.02.12 - klo:15:52 »
mairaksinen - Otit sitten varaslähdön, etkö malttanut odotella koulutusketjua? ;) Anyway, hyvä kokonaisuus värien puolesta kunhan housut ovat varmasti riittävästi eri paria.

Lisäsin toisen kuvan. Kengät ovat sitten kurassa, kun tetsasin Snadin viidakossa.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5838 : 16.02.12 - klo:15:53 »
Kappas, kylläpäs kalvosimista saatiin hyvä vääntö :)  Itse olen hurahtanut noihin ranskalaisiin, sopivasti spessua verrattuna työpaikan normitasoon. Sama koskee taskuliinan käyttöä. Solmion käyttäminen minun asemassani rikkoisi kirjoittamatonta firman sisäistä etikettiä.

Varsinkin silkkisolmuilla leikittelemällä tuplat on ihan jees ja paidan kuviointikin vaikuttaa. Tänään täällä näin:



Piti vähän kiertää ja vetää hihaa, että sai järkevämmän kuvakulman
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5839 : 16.02.12 - klo:15:54 »
Mairaksiselta kysyisin, oletko itse tyytyväinen hihojen pituuteen (sekä takki että paita)? Jos olet, niin hyvä setti!
Mä kyllä taidan sentin lyhentää takin hihaa, niin on vielä paremmin kohdallaan. Päälläni on itse asiassa lempikauluspaitani, jonka ostin aikanaa Ideaparkin Wagnerista. On kestänyt hyvin kulutusta.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5840 : 16.02.12 - klo:16:01 »
Väriyhdistelmä on mielestäni sopivan helmikuisen raikas - pientä kevättä jo rinnassa. Jos housut ovat eri harmaata kuin takki nin kiinnostaisi kovasti nähdä yhdistelmä, samoin kengät. Näkyvästä osasta muuttaisin neuleen kaula-aukon väljemmäksi, koska solmiota näkyy tuskin ollenkaan ja kauluksetkin ovat melkein piilossa. Näyttää vähän siltä, että tuohon kuristuu. Tiedän, että tuo on vaikeasti toteutettavissa nykymaailmassa - itsellänikin on usein samaa ongelmaa vaikka neuleet ovatkin v-aukkoisia.

Nyt kun täällä on puhuttu jonkin verran ruseteista niin saiskos tuota kaula-aukko vähemmän ahtaaksi sopivalla solmukkeella?

Tässä kävi klassisesti niin, että pesu vähän kutisti villaneuletta ja sitä pitäisi kai vähän venytellä. Johtuu siitä tuo "kuristavuus", jossa olet ihan oikeassa. Aamulla uni maistui sen verran hyvin, että tuli ns. kiirelähtö ja jäi viimeinen silaus tekemättä. :-)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5841 : 16.02.12 - klo:16:02 »
No melko saivartelua sanon minä.
Täytyy kyllä kompata.

Visuaalisuus tuntuu monelta unohtuvan ja lainalaisuuksista tulee itsetarkoitus. Nähtävästi väki alkaa näyttää jo niin hyvältä että täytyy keksiä väkisin jotakin.

Itse käytän arkenakin pelkkää tuplapaitaa ilman neuletta tai mitään, silkkisolmuilla on mukava neppailla. Herännyt huomio on ollut pelkästään positiivista.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo:16:07 kirjoittanut Lh »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5842 : 16.02.12 - klo:16:25 »
Sinällään mielenkiintoinen "keskustelu", että yksi osanottaja (sproily) esitti näkemyksen, että tuplakalvosimet eivät sovi ilman solmiota ja tämäkään väite ei ollut ehdoton.

Siitä huolimatta ollaan päästy jo tällaisiin sfääreihin:
Visuaalisuus tuntuu monelta unohtuvan ja lainalaisuuksista tulee itsetarkoitus. Nähtävästi väki alkaa näyttää jo niin hyvältä että täytyy keksiä väkisin jotakin.



Ilmaisesti ihan oikeasti internetissä on vain kahdenlaista porukkaa: niitä, jotka lukevat ja niitä, jotka kirjoittavat.

Hyvin harva tekee molempia.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5843 : 16.02.12 - klo:16:28 »
^ilmaisestipa hyvinkin.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5844 : 16.02.12 - klo:16:29 »
LUEN tätä ketjua huvittuneena ja mietin, millaista tämä keskustelu olisi konjakin tai oluen ääressä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5845 : 16.02.12 - klo:16:46 »
^ Silloin viimeistään kaulaan voi sitoa ascotin ja käyttää niitä tuplamansetteja. Ja vähät välittää internjetin tuomiosta.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5846 : 16.02.12 - klo:16:55 »
Itse käytän arkenakin pelkkää tuplapaitaa ilman neuletta tai mitään, silkkisolmuilla on mukava neppailla. Herännyt huomio on ollut pelkästään positiivista.

"Positiivista huomiota" saa Suomessa myös laittamalla jalkaan ne valkoiset muurahaiskarhuloaferit. Lisäksi mustan paidan yhdistämistä valkoiseen tai neonväriseen krakaan pidetään yleisesti helvetin hyvän näköisenä.

Ite en tajua alkuunkaan tuplakalvosinpaitojen käyttämistä neuleiden kanssa. Rumaa ja epäkäytännöllistä.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5847 : 16.02.12 - klo:17:05 »
Tuplakalvosimet näyttää kummallisilta esimerkiksi hihallisen neuleen kanssa, kun kalvosin venyttää neuletta. Puhumattakaan siitä, että ovat vähän epäkäytännölliset urheilussa ja liikkumisessa, kun eivät anna ranteen liikkua yhtä vapaasti.

Tämä siis vielä ajalta, kun kauluspaitoja käytettiin myös urheilussa.

Nappikalvosimet ovat rennompia ja niiden kanssa sopii paremmin olla käyttämättä solmiota. Itse en kyllä siitä tiedä yhtään mitään, koska minulla on aina kauluspaidan kanssa solmio tai solmuke.

Erno, itse käytän välillä tärkättyjä irtokalvosimia.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5848 : 16.02.12 - klo:17:09 »
Ite en tajua alkuunkaan tuplakalvosinpaitojen käyttämistä neuleiden kanssa. Rumaa ja epäkäytännöllistä.

+1. Enkä tajua niiden käyttämistä ilman solmiota puvun tai irtotakin kanssa.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5849 : 16.02.12 - klo:17:28 »
No melko saivartelua sanon minä.

Sitähän varten nämä foorumit on!

New adventures in hi-fi.
get your kicks on route six six six