Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6974451 kertaa)

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5535 : 04.02.12 - klo:19:46 »
Olen joskus pohdiskellut, että mikä siinä on kun iGentit upottavat uskomattomia summia vaatteisiin, mutta peiliä josta niitä voisi tarkastella (ja kuvata) ei löydy muualta kuin vessasta.

Johtunee siitä, että (useimmat) iGentit eivät oikeasti ole varakkaita. Näin ollen kaikki rahat on menneet vaatteisiin, kelloihin sun muihin röpöttimiin eikä ole ollut rahaa ostaa peiliä. Ja vaikka peili olisikin, taustalla näkyvä ankea opiskelijaboksi näyttäisi todennäköisesti pahemmalta kuin jonkun tavaratalon vessa.

:D tässä saattaa olla totuuden siemen. Tosiaan moni Igentismin tosissaan ottava laittaa aika ison osan nettotuloistaan vaatetukseen ja siihen liittyviin vimpaimiin ja muihin härpättimiin. Mikä on jossain mielessä ihan arvostettava asia. Pidän ihmisistä jotka ovat fanaattisia jonkun asian suhteen, oli se sitten vaatteet, vinyylilevyt, hevoset, postimerkit, autot tai mikä nyt ikinä. Toisaalta itse pidän elämistä yleensä sen verran tärkeänä että koitan jakaa tuloni vähän laajemmalle sektorille joka sisältää muutamia harrastuksia (lue: pakkomielteitä, kuten Ivy tämän ilmaisi), mutta myös asunnon, ruokailun, liikuumisen, taiteen, matkustelun, jne. Voi olla että kun oma tulotasoni harpaa seuraavalle levelille, niin voin siirtyä tähän 80% tuloista vaatteisiin, koska silloin tuo jäljelle jäävä 20% riittää kaikkeen muuhun. No sitä lottovoittoa/ tulotason aika roimaa kasvua odotellessa :)

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Katutyylin mitä tänään on päälläsi -ketju
« Vastaus #5536 : 04.02.12 - klo:19:49 »
No tuo kaveri nyt ei vielä missään kauheissa sfääreissä ole itsekään.


Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5537 : 04.02.12 - klo:20:40 »
Ikean henkarit värjäävät vaatteita.

...mutta ne 4-5mm teräshengarit ovat loistavia paidoille. Jämäköitä, mutta eivät vie liikaa tilaa kaapissa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5538 : 04.02.12 - klo:22:37 »
Tänään olin tällaisessa vessassa.

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5539 : 04.02.12 - klo:23:02 »
^ Oujee, palautit uskoni vaaleampiin takkeihin, toimii kympillä :)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5540 : 04.02.12 - klo:23:12 »
Tommi: solmio sopii loistavasti, taskuliina sopiin siihen hyvin olematta liian samanlainen. Vaalea takki näyttää hyvältä, tuli mieleen että kohta on taas kevät. Valkoinen paita tekee yhdistelmästä melko juhlavan, mutta vaalea takki toisaalta keveltää vaikutelmaa. Takin kaulukset/käänteet ovat omaan makuun melko leveät, ei silti häiritse. homma toimii kyllä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5541 : 04.02.12 - klo:23:17 »
^^ Oikeastaan tuo ei ole pelkkä takki, vaan puku. :)

^ Kiitos! Itse asiassa kyseessä oli päiväjuhla eli valkoinen paita oli suorastaan itsestään selvä valinta.
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:10:03 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5542 : 04.02.12 - klo:23:20 »
Varsinkin siinä tapauksessa asusi oli nappivalinta.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5543 : 04.02.12 - klo:23:32 »
Olen joskus pohdiskellut, että mikä siinä on kun iGentit upottavat uskomattomia summia vaatteisiin, mutta peiliä josta niitä voisi tarkastella (ja kuvata) ei löydy muualta kuin vessasta.

Johtunee siitä, että (useimmat) iGentit eivät oikeasti ole varakkaita. Näin ollen kaikki rahat on menneet vaatteisiin, kelloihin sun muihin röpöttimiin eikä ole ollut rahaa ostaa peiliä. Ja vaikka peili olisikin, taustalla näkyvä ankea opiskelijaboksi näyttäisi todennäköisesti pahemmalta kuin jonkun tavaratalon vessa.

:D tässä saattaa olla totuuden siemen. Tosiaan moni Igentismin tosissaan ottava laittaa aika ison osan nettotuloistaan vaatetukseen ja siihen liittyviin vimpaimiin ja muihin härpättimiin.

"Dandy on rikas ja joutilas keikari. Ainakin hän yrittää antaa mielikuvan ihmisestä, jonka ei tarvitse laskea rahojaan tai miettiä mitään arjen velvollisuuksia, vaikka todellisuudessa olisi rutiköyhä. Pukeutumisellaan hän viestii ylhäistä eleganssia, tahallaan ärsyttävää kylmäkiskoista arroganssia." (http://www.teoblogi.fi/category/girardinantropologia/halujennaamiaiset/dandy/)
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5544 : 05.02.12 - klo:11:37 »
Nämä pakkaset pakottivat lykkäämään siirtymistä puhtaasti MADMEN tyyliin, ja jouduin turvautumaan muutaman vuoden takaiseen paksumpaan villatakkiin. Housut tumman siniset sammarit (edelleen olen hvyin varautunut siniseen väriin muissa paitsi paidoissa, mutta näin se kovimmankin jääräpään selkäranka rutisee). Kengät Pittiskenen hengessä Churchin bootsit. Päällystakki onkin jossain vaiheessa täällä ollutkin.



barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5545 : 05.02.12 - klo:11:59 »
Tämä takki oli eillen päällä. Takki viellä vaatii pientä hienosäätöä. Hihoja tulen ehkä himpun lyhentämään jossa yhteydessä napit toimiviksi, niin saa sprezzailtua niidenkin kaa ;) Takki tehty hiukan väljäksi että mahtuu puku hyvin. Hartiat näyttävät taas leveiltä mutta ylitystä ei oikeasti ole kuin n. sentti, ja tämäkin sen vuoksi että ei ahdista kun alla puku. Kangas minkki cashmir.


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5546 : 05.02.12 - klo:13:36 »
Hyvä näköisiä takkeja barcelonalla! En kyllä ymmärrä miten Church's-bootsit liittyvät erityisesti pitti-skeneen tai miksi sininen, tuo miesten pukeutumisen perusväri, on sinulle vastenmielinen. Itse olen kovin mieltynyt siniseen väriin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5547 : 05.02.12 - klo:13:51 »
Kiitoksia. Ei siis Church sinällään vaan tuo bootsimalli taisi ainakin CB:n mukaan olla se juttu viimeisessä Pittiuumoilussa. Olin siis vahingossa trendikäs jos se oli juuri tuo popomalli :) Sininen on siis se väri jota en ennen keikarin lukemista oikein sulattanut. Ei siis sen kummemmin mitään sitä vastaan. Ei vaan ole minun juttu ainakaan toistaiseksi vaikka pientä lipsumista onkin tapahtunut. Kunhan ilmat lämpenevät siirryn takaisin harmaisiin.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5548 : 05.02.12 - klo:18:37 »
Hyvä näköisiä takkeja barcelonalla!

Smam!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5549 : 06.02.12 - klo:02:16 »
1700-luvun porokengät, violetit sukat, ruskeasävyiset kasmirflanelli-POW:it, raita-OCBD, sininen merinoneule, kalanruotolätsä.

Eikä kuvaa. Megafail. Mutta ei ollut päivän suurin fail.
Kaikki villa tottelee rautaa.