Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6976564 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5115 : 13.01.12 - klo:11:14 »
Tommi: Tämä ei varsinaisesti liity nyt noihin viimeisimpiin kuviisi, mutta noin yleisesti. Jos esimerkiksi tuo viimeinen kuva henkii sitä estetiikkaa mitä kohti pyrit (ja näin olen ymmärtänyt), niin suosittelisin miettimään vielä toisissa ketjuissa heittelemiäsi tulevia kenkähankintoja uudestaan. Tuplamunkit tai tupsuloaferit ovat omasta mielestäni melkeinpä viimeisiä malleja, mitä setteihisi voisi kuvitella. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö niistä pitäisi, ei todellakaan. Suurimpaan osaan kokonaisuuksistasi ne eivät vain juurikaan tuntuisi luontevilta. "Kaikki muotijutut ei oo kaikille"...

IMHO.

Tuo puku itsessään näyttäisi istuvan hyvin istuvalta ja setti toimii muutenkin varsin nätisti. Tuollaiseen tilaisuuteen ehkä olisi voinut valita myös kokovalkoisen paidan ennen kontrastikaulusta.

Puhut täysin asiaa. Olen tätä tuplamunkkiasiaa pyöritellyt mielessäni ja todennut, että onneksi AS Trunk Show peruuntui. Niin hyvältä kuin AS Ramseyt näyttävätkin, ei meikäläisen niitä tällä haavaa kannata miettiä, ja sama koskee tietysti kaikkia tuplamunkkeja. Eivät ne kuitenkaan sovi siihen palettiin, johon tällä hetkellä pyrin.

Tupsuloafereista olen eri mieltä. Näen ne oikein hyvin irtotakin ja chinojen kaverina tai vaikka ihan chinojen ja pellavapaidan kanssa kesällä käytettynä - siis myös minun päälläni.

Itsekin olen aina toitottanut, että sinivalkoinen kontrastikauluspaita on bisneshenkinen ja ansaitsee lempinimen "pankkiiripaita", mutta eilen päätin murtautua ulos tuosta ahtaasta ajatusmallista. Siitähän tässä kuitenkin on vain kyse, pinttyneestä ajatusmallista, joka sekin lienee vain Flusserin luoman Gekko-tyylin perua. Teatteriin lähtiessä olin itsekin vähän epäileväinen, että miltähän paita lopulta "tuntuu" päällä tuollaisessa tilaisuudessa. Turhaan olin epäluuloinen, sillä en tuntenut itseäni työvaatteissa vapaa-aikaa viettäväksi pankkiiriksi. Toki tuo paita pysyy jatkossakin maltillisessa käytössä, sillä eihän se mikään varma valinta ole, toisin kuin valkoinen paita.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5116 : 13.01.12 - klo:11:30 »
Perjantai, sama puku kun eilen, koska logistiikka ei pelannut.










PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5117 : 13.01.12 - klo:11:56 »
Tommi: Istuvuus on mainio, käsien asento ehkä hieman vääristää ja luo ryppyä takkiin napitukseen. Tykkään erityisesti solmio+kaulus+takin käänteet -kokosuhteiden harmoniasta. Valko+sini -kontrastipaitaa en ole itselleni vielä kokeillut, tekisi mieli, mutta muistan aina siitä Gekkon ja "power dressingin" joka ei ihan omaan luonteeseeni välttämättä toimi. Takin hartialinja kaartuu hieman alaspäin tai tekee niskasta oudon kuprun. Onko vähemmän topattu tai toppauksessa joku, joka tökkii? Voisi olla ryhdikkäämmän näköinen jos hartialinja olisi suora (ei mikään piikkipudotus kuitenkaan tarvitse olla päädyssä, siinä voi mennä oman "koulukuntansa" mukaan mistä tykkää :). Itse tykkään myös että takissa rintatasku on hieman korkeammalla, joka luo myös vähän ryhtiä. PS. Onko puvun valmistaja jenkki? :)

Tauno: Onko takin hihaa pidennetty vai onko napit aavistuksen kauempana hihan reunasta asti katsottuna? Marianne-solmion vaihtaisin, muuten taattua laatua :). Pitääpä tuota solmiosolmuasi kokeilla joskus sillä vaikuttaa hieman vanhan lempparini, Pratt/Shelby-solmun tyyppiseltä periaatteeltaan mutta "oikeinpäin" tehtynä.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5118 : 13.01.12 - klo:12:50 »
Tauno: Onko takin hihaa pidennetty vai onko napit aavistuksen kauempana hihan reunasta asti katsottuna? Marianne-solmion vaihtaisin, muuten taattua laatua :). Pitääpä tuota solmiosolmuasi kokeilla joskus sillä vaikuttaa hieman vanhan lempparini, Pratt/Shelby-solmun tyyppiseltä periaatteeltaan mutta "oikeinpäin" tehtynä.

Kuvakulman valehtelua. Napit samassa paikkaa kuin muissakin puvuissani, 3 senttiä reunasta. Mariannesta ne tytöt tykkää ;) Prat-solmu on kovvaa kammaa.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5119 : 13.01.12 - klo:12:56 »
Tommin setissä räikeänpunainen solmio ei toimi, mutta itse puvun istuvuus on varmaan parhaasta päästä mitä kaverin mtop-kuvissa on näkynyt. Good job.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5120 : 13.01.12 - klo:13:03 »
Mariannesta ne tytöt tykkää
Mitä tapahtui tummansinisille solmioille, kysyn vaan!

Logistisia ongelmia. Tuo oli ainoa saatavilla oleva eilisen solmion kanssa. En oikein ollut varautunut. - Tummaa sinistä saatte nähdä jatkossa. Huomasin tosin, ettei minun tummista sinisistä oikein mikään sovi tuohon pukuun, näyttävät joko liian "löysiltä" (puku on jämäkkyysasteeltaan robocop-haarniska meets sotilasuniformu) tai ovat tismalleen samaa sävyä.

Jos sinulla on vielä se yönsininen samhooperi, niin kai tuo 35:llä lähtee? Että saataisiin tämäkin asia kuntoon...

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5121 : 13.01.12 - klo:13:30 »
Nonii. Asiat on taas reilassa, ja voin hengähtää helpotuksesta. Täytyy mennä polttamaan Pitti Uomo -savuke.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5122 : 13.01.12 - klo:13:34 »
Tauno on siirtynyt selkeästi foorumin kärkeen pukujen istuvuudessa. Todella kauniita ilman makkarankuoriefektiä. Toki taitaa kropan mittasuhteet olla puolellasi mutta niin pitääkin.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5123 : 13.01.12 - klo:13:41 »
Toki taitaa kropan mittasuhteet olla puolellasi mutta niin pitääkin.

Puvut ovat alkaneet istumaan siitä lähtien kun 1,5 vuotta takaperin lopetin liikunnan ja kasvatin ujon kaljamahan. (Toisaalta olen itse lupaavana ompellijanalkuna kaventanut kaikkia pukujani parilla sentillä keskeltä selkää.)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5124 : 13.01.12 - klo:14:40 »
Takin hartialinja kaartuu hieman alaspäin tai tekee niskasta oudon kuprun. Onko vähemmän topattu tai toppauksessa joku, joka tökkii? Voisi olla ryhdikkäämmän näköinen jos hartialinja olisi suora (ei mikään piikkipudotus kuitenkaan tarvitse olla päädyssä, siinä voi mennä oman "koulukuntansa" mukaan mistä tykkää :). Itse tykkään myös että takissa rintatasku on hieman korkeammalla, joka luo myös vähän ryhtiä. PS. Onko puvun valmistaja jenkki? :)

En tiedä ymmärränkö mitä tarkoitat, mutta toisessa kuvassa hartialinjan outouden syy on kuvausasento. :) Puku on ihan britti-Hackett, josta toppausta löytyy jonkin verran, mutta silti hartiat eivät ole "kovat". Voisiko puhua pehmeästä toppauksesta?

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5125 : 13.01.12 - klo:14:49 »
Itsekin olen aina toitottanut, että sinivalkoinen kontrastikauluspaita on bisneshenkinen ja ansaitsee lempinimen "pankkiiripaita", mutta eilen päätin murtautua ulos tuosta ahtaasta ajatusmallista. Siitähän tässä kuitenkin on vain kyse, pinttyneestä ajatusmallista, joka sekin lienee vain Flusserin luoman Gekko-tyylin perua. Teatteriin lähtiessä olin itsekin vähän epäileväinen, että miltähän paita lopulta "tuntuu" päällä tuollaisessa tilaisuudessa. Turhaan olin epäluuloinen, sillä en tuntenut itseäni työvaatteissa vapaa-aikaa viettäväksi pankkiiriksi. Toki tuo paita pysyy jatkossakin maltillisessa käytössä, sillä eihän se mikään varma valinta ole, toisin kuin valkoinen paita.

Itse käytän usein kontrastikauluspaitaa, enkä koe sitä ollenkaan pankkimiesten juttuna, varsinkin Vintage-henkisessä setissä toimii mainiosti. Solmion väri ihan jees, mutta olis kaivannut (ehkä) jotain pientä pilkutusta tms siroa, mutta menee noinkin.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5126 : 13.01.12 - klo:15:10 »
[spoiler]
Takin hartialinja kaartuu hieman alaspäin tai tekee niskasta oudon kuprun. Onko vähemmän topattu tai toppauksessa joku, joka tökkii? Voisi olla ryhdikkäämmän näköinen jos hartialinja olisi suora (ei mikään piikkipudotus kuitenkaan tarvitse olla päädyssä, siinä voi mennä oman "koulukuntansa" mukaan mistä tykkää :). Itse tykkään myös että takissa rintatasku on hieman korkeammalla, joka luo myös vähän ryhtiä. PS. Onko puvun valmistaja jenkki? :)
[/spoiler]

En tiedä ymmärränkö mitä tarkoitat, mutta toisessa kuvassa hartialinjan outouden syy on kuvausasento. :) Puku on ihan britti-Hackett, josta toppausta löytyy jonkin verran, mutta silti hartiat eivät ole "kovat". Voisiko puhua pehmeästä toppauksesta?

Kaivelen esiin kuvan minkä joskus bongasin aiheesta, nyt loppuu jo sanat kesken :D

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5127 : 13.01.12 - klo:16:15 »


Puvut ovat alkaneet istumaan siitä lähtien kun 1,5 vuotta takaperin lopetin liikunnan ja kasvatin ujon kaljamahan.

Hymähdin.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5128 : 13.01.12 - klo:16:56 »
Näinkö oikein että Taunolla on kuvassa takin hiasta yksi nappi sprezzasti auki? Muy bien.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #5129 : 13.01.12 - klo:18:04 »
Liityn kuoroon ja totean, että Tommilla näyttäisi nyt olevan istuvuus aika mallillaan ja muutenkin mukava kokonaisuus.
Suositellaan täysraittiutta.