Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973726 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4710 : 11.12.11 - klo:18:22 »




« Viimeksi muokattu: 24.03.12 - klo:23:37 kirjoittanut ChuckBass »

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4711 : 11.12.11 - klo:18:27 »
^ Tähtipää-kuvassa takki on melko pitkän näköinen? Muuta valittamista en keksi.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4712 : 11.12.11 - klo:18:29 »
^^Toimii mulle.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4713 : 11.12.11 - klo:18:29 »
^^^ Solmio on mielenkiintoinen, koska ensimmäisessä kuvassa se näyttää aivan grenadine-solmiolta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4714 : 11.12.11 - klo:18:43 »
Magee päällystakki. Pikkutakki näyttää minustakin aika pitkältä ja valehtelevatko silmäni vai onko se musta? Joka tapauksessa workkii täysillä.

Liinurilla kanssa hyvä setti. Punaiset housut ovat vain vähän liian kesäiset näille keleille, itse olisin mennyt harmailla flanukoilla. Takin niska istuu vähän huonosti. Sukat kehoittaisin myös vaihtamaan. Eli yksityiskohdat kuntoon, niin hyvin menee! =)

Taunon smokki + hupsulouferit ovat mahtavat. Alkaa melkein harmittamaan, ettei itsellä ole smokille käyttöä. Niissä harvoissa juhlissa joita on yhdistelmäasukin on rankkaa ylipukeutumista poislukien rippijuhlat ja muut vastaavat. Noh, kai sitä vielä ehtii..
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4715 : 11.12.11 - klo:18:48 »
Sun pitää vaan alkaa käymään kaikissa elitistiriennoissa.

Mä käytän smokkia tosi usein. Lähes niin usein, että voisin harkita niiden opera pumpsien ostamista täysihintaisina. Ja minähän harvoin ostan mitään uutena, aina vain käytettynä.

Burleskijubileet on aina hyvä tilaisuus käyttää smokkia. Samoin teatterit ja konsertit.


Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4716 : 11.12.11 - klo:18:50 »
Cb:lla todella retee päälystakki ja skragan solmusta olen kateellinen. Laitappa ohjeet/ vinkit miten solmit. Puvun takki tosiaan kai liian pitkä näihin yleisesti hyväksyttyihin normeihin mutta so what, toimii hyvin. Ja mitäs väliä jos on musta? Ei kaikkea pidä niin kirjaimellisesti ottaa. Musta oikein puettuna näyttää hyvältä.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4717 : 11.12.11 - klo:18:52 »
^Sillä minä juuri, koska se näyttää niin hyvältä. Ensimmäinen kerta kun olen nähnyt musta pikkutakin pelittävän hyvin, mikäli tuo siis on musta.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4718 : 11.12.11 - klo:18:53 »
Smokin käytöstä olen myös sitä mieltä että sille on paljon käyttöä. Kun eka kerran lähtee smokki päällä illan rientoihin niin sen jälkeen lähes kaikki muu tuntuu alipukeutumiselta. Käyn aika vähän ulkona mutta silti smokki päällä kutakuinkin joka toinen kuukausi.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4719 : 11.12.11 - klo:18:53 »
Musta ja harmaahan pelittävät vallan mainiosti. Hence, lounaspuku, mikä tuo periaatteessa on.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4720 : 11.12.11 - klo:19:07 »
Takista: Väri on yönsininen. Eli siis hyvin hyvin tummansininen. Väri on kuitenkin niin tumma, että mikäli tarvitsisin tummaa pukua, tuo ajaa asian vallan mainiosti. Ketjusta löytyy aiemmalta ajalta enemmän kuvia tuosta rotsista, joka on siis varsinaisesti puvun takki, mutta toimii vähemmän rennoissa seteissä myös irtotakkina. Sitten taas esim farkkujen kanssa tuota olisi ihan turha lähteä kokeilemaan.

Takin pituutta on kerran lyhennetty ja varsinkin "koko pukuna" käytettäessä pituus on melko optimaalinen, vaikkakaan yhtään pidempi se ei voisi olla.

Todella härski päällystakki. Onko se mallia pea coat vai pidempi?

Thanks. Pituus on aika tasan polven korkeudelle (hieman yläpuolelle).

Cb:lla todella retee päälystakki ja skragan solmusta olen kateellinen. Laitappa ohjeet/ vinkit miten solmit.

Kiitos. Jokainen on jossakin hyvä. Toiset osaa kiillottaa kenkiä, toiset solmia solmioita. Solmu on "prince albert", eli FiH molempien lenkkien ali vietynä. Omalta osaltaan noissa solmuissa on merkitystä sillä, millaisia solmioita käyttää. Laadun huomaa useimmiten myös solmussa (ja hinnassa).

Ja solmio on siis silkkiä, ei grenadine.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4721 : 11.12.11 - klo:19:16 »
Hei cb:llä juuri sellaiset housut, joita olen etsinyt! Mistä tällaiset saisi pk seudulta (on sovitettava)? Pitäisi saada juuri tummansinisen, todella tumman, klubitakin pariksi tälläiset kuviolliset harmaat housut.

Cb:n paidasta: onko tuo vaaleansininen? En näe tältä tihrunäytöltä kunnolla...

Solmusta: gief... Toiset vaan osaa.

ultra

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4722 : 11.12.11 - klo:19:21 »
Hei cb:llä juuri sellaiset housut, joita olen etsinyt! Mistä tällaiset saisi? Pitäisi saada juuri tummansinisen, todella tumman, klubitakin pariksi tälläiset kuviolliset harmaat housut.

Cb:n paidasta: onko tuo vaaleansininen? En näe tältä tihrunäytöltä kunnolla...

Solmusta: gief... Toiset vaan osaa.

Uskoisin, että housut on henkkamaukasta. Itselläni ainakin tuollaiset on sieltä ostettu.
I am a Gooner.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4723 : 11.12.11 - klo:19:23 »
Olen kolunnut itiksen läpi mutta siellä ei ole juuri mitään ihmeellistä, saatika näitä cb:n housuja. Olisikohan keskustassa sitten... Viime käymällä ei sielläkään ollut juuri mitään.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4724 : 11.12.11 - klo:20:21 »
Kiitoksia kehuista herrat!

Housut ovat tosiaankin Dressmannin, joita olen parannellut paljolti. Tämä on todellakin kunnollinen budjettikombo vaikka kaikki osaset solmuketta lukuunottamatta on ostettu uusina. Juuri sopivaa tekoa päihtymiseen hyvässä seurassa.

Smokkia tulee käytettyä kyllä kohtalaisesti - enemmänkin voisi. Pitää vaan olla sopivaa seuraa tai seuralainen,ja nauttia! Ja AE! Varmasti ehdit!

Pitäis muuten oikiasti tulla joskus käymään burleskihäppeningeissä! (Siitäpä tulikin mieleeni: harmi kun unohtui tuosta punainen napinreikäkukkanen.)

- Hyvä setti CB:llä!