Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6974646 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4680 : 10.12.11 - klo:01:10 »
^ Mp, onko takki ratkaisevan sentin tai pari liian kireä vyötäröltä, kun siihen näyttää muodostuvan tuollaisia ryppyjä? Housut menevät turhan paljon läjälle kenkiesi päälle eli suosittelen punttien lyhentämistä. Solmiokin on hieman löysällä. Nämä pienet asiat korjaamalla asusi olisi yksi tämän ketjun parhaista pitkään aikaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4681 : 10.12.11 - klo:01:58 »
Leiska: kokeilepa vääntää solmuketta hieman eteenpäin, niin ettei se ole aivan tasossa. Itse tykkään tehdä näin, sillä solmu (mikä sinulla on aivan loistava, ellei jopa täydellinen) saa ulottuvuutta ja näyttää aavistuksen rennommalta.

Itsellä se näyttää lähinnä tältä:




Tietysti kannattaa luottaa aina omaan makuun :)
« Viimeksi muokattu: 10.12.11 - klo:02:03 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4682 : 10.12.11 - klo:05:49 »
sproily, housunkannattimet ja...vyö?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

ps

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4683 : 10.12.11 - klo:06:51 »
Sproilyn kokonaisuus on liian kostyymi. Kaveri näyttää olevan väärässä ajassa ja tarkoitan asiaa huonolla tavalla.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4684 : 10.12.11 - klo:09:48 »
^ Jaahas, kostyymikortti - foorumin oma "natsikortti".

Nämä ovat tietysti subjektiivisia juttuja, mutta minun mielestäni sproilyn vaatteet eivät ole koskaan kostyymeja. Tämä johtuu siitä, että mies on kokonaan omistautunut vintagevaatteille, eikä vain silloin tällöin. Silloin voitaisiin puhua kostyymista, jos vintagevaatteet olisivat naamiaisasu, jotka vedetään päälle kerran tai pari viikossa, ja muulloin käytetään college-housuja ja hupparia.

Tässä on foorumin heikkous: on liian helppo kutsua kostyymiksi pelkän kuvan perusteella asukokonaisuuksia, jotka sopivat ihmisen persoonalle todella hyvin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4685 : 10.12.11 - klo:09:54 »
Mielestäni Sproily on niin taitava ja tinkimätön tuossa tyylissään, että asut näyttävät aina hyvältä ajasta ja paikasta riippumatta.

Leiskalla siististi solmittu rusetti. Yleisesti vähän rennolla tyylillä solmitut solmukkeet näyttävät mielestäni mukavilta. (Etenkin kun en itse ole kovin taitava niiden kanssa. : )
Keep Calm and Carry On.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4686 : 10.12.11 - klo:09:57 »
Sproily tosiaan osaa hommansa ja edelleen tyylikkäimpiä herroja koko foorumilla. Koostyymimäisyyttä mielestäni on enemmän niillä jotka pukeutuvat räikeisiin muotivaatteisiin. Kostyymin luonteeseen kuuluu että sitä pidetään rajattu aika ja sitähän moni nykymuoti on.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4687 : 10.12.11 - klo:10:52 »
Kostyymin raja on vähän häilyvä. Sproily, kostyymi tai ei, lähes poikkeuksetta aina toimittaa. Samaa kaikista muista olkihattupäistä ei kuitenkaan voi sanoa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.11 - klo:11:44 kirjoittanut Juba »

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4688 : 10.12.11 - klo:11:40 »
Leiska: kokeilepa vääntää solmuketta hieman eteenpäin, niin ettei se ole aivan tasossa. Itse tykkään tehdä näin, sillä solmu (mikä sinulla on aivan loistava, ellei jopa täydellinen) saa ulottuvuutta ja näyttää aavistuksen rennommalta.

Kiitos vinkistä :)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4689 : 10.12.11 - klo:12:20 »
Kiitokset kommenteista, vaikka kuvissa ei ollutkaan mitä minulla oli päälläni. Tarkoitus oli vain yrittää havainnollistaa mitä selitin solmukkeen solminnasta.

Ville: olen tykästynyt tähän komboon ja lähinnä mukavuussyistä. Pidän siitä, että housut istuvat vyötäröltä hyvin. Yksin vyö ei kuitenkaan pidä housuja siinä oikealla kohdalla ja siksi myös olkaimet.

Voisi sanoa, että tämä on etiketin vastaista. Ehkä sitten sitä sprezzaturaa ;) Juttu kuitenkin on, että näin on mukavampi. Jos jonkun trademark on erikoisesti leikattu takki, niin tämä on minun.

ps: ymmärrän kyllä reaktiosi. En kuitenkaan kuulu niihin, jotka kannattavat foorumin yleistä Brummelilaista linjaa, sillä moderni miestenmuoti ei leikkauksineen viehätä minua. Rakastan kuitenkin klassista tyyliä (johon siis sisältyy viime vuosisadan alkupuoli) ja siksi olen tämän foorumin jäsen. Miksi minun pitäisi pukeutua niin kuten muutkin, vain sen takia, että muutkin pukeutuvat niin? Mielummin jokainen löytää oman tyylinsä :)

Eikä minua rehellisesti sanoen kiinnosta olenko silmätikku jollekulle. Noudatan omaa esteettistä ihannettani.

Mielestäni on myös kiehtovaa, kuinka montaa tyyliä voi klassisen pukeutumisen kannattaja noudattaa. Klassisen tyylin kattokäsitteen alle kuuluvat eri tyylit voivat kuvottaa toista ja ihastuttaa toista vaikka kuuluvatkin samaan lokeroon.

PS. Tässä pari omasta mielestäni kauniisti solmittua solmuketta
[spoiler]
[/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 10.12.11 - klo:13:24 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4690 : 10.12.11 - klo:12:37 »
Komppia Juballe ja Cdosille.

Valitussa tyylissä tärkeintä on se, että hallitsee sen. Sproily vetää linjaansa aika suvereenisti, pukeutumisen eri elementit pelaavat yhteen tavalla jota tällä foorumilla näkee harvoin.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4691 : 10.12.11 - klo:14:22 »
Sproily voisi postata vaan enemmänkin kuvia tänne. Onneksi nitä pääsee näkeen muuallakin. Vaikka ei olekkaan ihan oma tyylini niin ihan loistavia sekä vaatetukseltaan että kuvauksellisesti. Huomaa että miehellä on esteettistä silmää (ja aikahyvin jo sitä varastoa myös vaatteista ja asusteista).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4692 : 10.12.11 - klo:16:58 »
Sori eiliset häröilyt. Olin siis smokissa. . .ja hieman kännissä. Tuli otettua kuvia hieman matkan varrelta. Laatu on taas sen mukainen.

Hakemani hätävarasmokkihousut löytyivätkin pikaisesti stresssmannin alerekistä. . .täysvillaisina niistä tulikin ihan kelpo pelit kun poisti vyölenkit ja paranteli hieman istuvuutta. Koko setti kenkineen kaikkineen on kasattu 165,- eurolla.

Mokkaiset tupsuhöpöttimet ja helmenharmaat pallosukat olivat mielestäni parhautta tässä. ;)

Kiitos Tommille solmukkeesta!



[spoiler]



[/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

AK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4693 : 10.12.11 - klo:17:38 »
Upea setti, komee mies!
« Viimeksi muokattu: 11.12.11 - klo:13:25 kirjoittanut AK »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4694 : 10.12.11 - klo:17:51 »
Todella maukas smokki! Mahtavaa!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.