Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6974815 kertaa)

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4665 : 09.12.11 - klo:16:54 »
Ajattelin, että nyt annan mennä ja solmin elämäni ensimmäisen kunnon solmukkeen.

Tältä näyttää kolmas yritys, kommentoikaa ihmeessä:


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4666 : 09.12.11 - klo:17:02 »
Loistava, aivan todella mahtavan hieno väri.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4667 : 09.12.11 - klo:17:50 »
^^ Leiska, hyvän näköinen solmuke ja täydellinen solmu. Oikeastaan vähän liiankin täydellinen, sillä solmukettasi voisi luulla valmiiksi solmituksi malliksi. Pieni vinous, lerpattaminen tms. tekee solmukkeesta persoonallisen samalla tavalla kuin solmun epäsymmetria ja dimple tuovat eloa solmioon.

U-Haul, nuo brogueni ovat Alfred Sargentin valmistamat Stirlingit.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4668 : 09.12.11 - klo:18:40 »
Tuossa ehdin jo kehaista Liinuria, niin pitää antaa samat propsit myös Leiskalle. Pienellä hienosäädöllä molempien asusteet todella hienoja. Sopivaa maanläheisyyttä ja simppeliä tyyliä, ilman liikoja koreiluja/ kikkailuja.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4669 : 09.12.11 - klo:19:02 »
Leiska, upea solmukesolmu. Minä kun vierastan sprezzaturaa, tämä täydellisyyden tavoittelu ja vaaliminen jää sitten tärkeämmäksi. Olisiko solmu kuitenkin liian leveä kauluksiin nähden? Ne jäävät neuleen alle, on vaikea sanoa miten asia on.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4670 : 09.12.11 - klo:20:01 »
^ Hieman epätäydellisessä solmukkeessa näkyy ihmisen kosketus, joka ainakin minua viehättää suuresti. Ihmisen kosketus ei ole mielestäni yhtä kuin sprezzatura, jonka "hyödyntämisestä" minäkään en ole oikein innostunut.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4671 : 09.12.11 - klo:20:39 »
Tässä tätä Sprezzailua jonkin aikaa seuranneena olen todennut että omaan silmääni vain tahaton sprezza toimii. Lähes poikkeuksetta kaikki suunnitellusti tehdyt "epäkohdat" näyttävät juuri siltä että niitä on pitkään ja hartaasti mietitty. Eräällä kaverillani on oikeasti vahingossa kaulukset pystyssä, napitukset miten sattuu, kengät auki jne. Yleensä häneltä löytyy aina joku kohta vaatetuksesta joka mennyt vähän sinnepäin kun ei ole muistanut vilkaista peiliin kotoa lähtiessään. Tälläisessä pukeutumisessa tämä huolimattomuus saa aikaan omaleimaisen ja sopivan huolettoman mielikuvan. Toisaalta tuo tarkoituksella tehty sprezza kuvastaa toisenlaista ajattelumaailmaa mutta se ei vain kolahda oikein itselleni. Siksi koitan pukea asut ylenni säntillisesti ja jos sinne joku huolimattomuus lipsahtaa, se on sellainen odottamaton plussa, joka kruunaa pukeutumisen.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4672 : 09.12.11 - klo:20:58 »
ChuckBass tarjoilee duffelin sellaisena kun sen mielestäni kuuluukin olla: väljänä. Lisäksi kangas (ilmeisesti boiled wool -sekoitus?) on duffelikankaista eniten mieleeni. Slimmit leikkaukset on valttia monessakin vaatekappaleessa, mutta duffeleissa siloitellut makkarankuoret ei sytytä yhtään. Tosin se mitä en ole oikein koskaan hiffannut on vetoketju tuossa rotsissa..

Jep. Duffeli ja öljykangastakki ovat niitä, joiden alle pitää mahtua tarvittaessa paljonkin välikerroksia. Siksi leikkaukset ovat väljiä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4673 : 09.12.11 - klo:21:07 »
Kauluspaidan kanssa aikoinaan itse käytin aina aluspaitana t-paitaa, nykyään en enää koskaan. Nykyään, jos kauluspaita on liian vilpoinen, laitetaan ulkotakkia päälle tai neuletta paidan päälle, tai molemmat :)

Miten raati suhtautuu miesten aluspaitoihin? Lyhyt- vai pitkähihainen? Hihaton, vai kokonaan ilman? Vai verkkopaita à la Uuno Turhapuro? T-paita vai oikea aluspaita? Jos more casual-pukeutumisessa paidan ylin nappi on auki, eikö näytä kivalta, jos valkia T-paita näkyy? (Tätä mieltä minä olen, sanotte mitä tahansa.)

Tästä voisi tulla oma threadinsa.

Itse käytän joskus tilanteesta riippuen ja on AINA tekninen paita. Olen huomannut että ei ole mitään syytä laittaa puuvillaista paitaa kauluspaidan alle.

Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4674 : 09.12.11 - klo:21:29 »
^ Mitä?
^^ Voisiko tuon: HTC please excuse my whatever mainostan älypuhelintani en viitsi kirjoittaa täydellisiä lauseita automaagilisän editoida siitä puhelimen profillista pois. Ainakin minua se ärsyttää. Ja ei, en ole millän muotoa kateellinen.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4675 : 09.12.11 - klo:21:33 »
Minä olen ainoastaan huonolla tuulella.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4676 : 09.12.11 - klo:22:18 »
^ Mitä?
^^ Voisiko tuon: HTC please excuse my whatever mainostan älypuhelintani en viitsi kirjoittaa täydellisiä lauseita automaagilisän editoida siitä puhelimen profillista pois. Ainakin minua se ärsyttää. Ja ei, en ole millän muotoa kateellinen.
No tuolla puhelimella nyt ei paljon leveillä... katsontaan VIITSINKÖ ja huvittaako joskus räpelöidä noita Tapatalkin asetuksia. Niin monella keikarilla täällä pienet asiat häiritsevät vähän liikaa, niin tällainen siedätyshoito tekee varmaan ihan hyvää :)
« Viimeksi muokattu: 09.12.11 - klo:22:23 kirjoittanut konda »

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4677 : 09.12.11 - klo:22:19 »
Liinurin puku on erittäin hieno ja istuu hyvin. Haluaisin itsekkin samanlaisen. Longwingit ovat amerikkalainen juttu. Puku on mielestäni aika englantilaisen näköinen, joten brogue-derbyt sopivat siihen vallan mainiosti.

Oletko harkinnut upslaakien laittamista? Näytät aika pitkältä, ja muutenkin tuollaiseen rouheaan pukuun voisi sopia hyvin upslaakit.

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4678 : 09.12.11 - klo:22:38 »
Konda, kiitän :)

Ville, kieltämättä kallistuisin kanssa siihen, että solmu on hiukan leveä kauluksiin nähden. Kaulus on muuten bd.

Tommi, en nyt ihan pidä sitä niin hyvänä, joten tuli yllätyksenä kehut. Hyvin todennäköistä, että tulevissa solmuissa esiintyy sitä persoonallisuutta, kun tuo solmiminen on suht uutta vielä.

Barcelona, pyrin juurikin kuvaamaasi meininkiin pukeutumisen suhteen :)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4679 : 09.12.11 - klo:23:04 »
Konda, kiitän :)

Heh ei mitään hajua mistä, mutta ole hyvä vaan :)