Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973593 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4500 : 01.12.11 - klo:14:08 »
Joo, ei tartuta siihen katutyyli-sanaan eikä katutyylissä mitään vikaa ole, mitä se sitten onkaan. Ja itsekin sanoin, että Tommin monista kokonaisuuksista saisi mielestäni paremman paremmalla leikkauksella. Kritisoin vain sitä, että ehdotetaan Tommille siirtymistä kokonaan toisenlaiseen tyyliin (kuinka tosissaan tuo ehdotus tehtiin, en tiedä). Minusta ongelma ei ole Tommin valitsemassa klassisessa tyylissä eikä siksi tyyliä ole tarpeen vaihtaa. Sen tapaisen asenteen, että tyyli ei ole tätä päivää, olin vain lukevinani rivien välistä, sillä en keksi muutakaan syytä, miksi olisi koko pukeutumisen tyylilajia vaihdettava.
Suositellaan täysraittiutta.

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4501 : 01.12.11 - klo:14:15 »
mistä lähtien dessut, neuleet, kauluspaidat ja slimmit farkut ovat olleet katutyyliä? Juuri tuota kamaa käyttää arjessa todella moni tällä foorumilla, vaikka pukuja osteleekin.

Melko street kamaa näissä piireissä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4502 : 01.12.11 - klo:14:36 »
En tiennytkään että pukeudun 'katutyyliin'.. Dessut, ocbd ja neule lähes joka päivä päällä. Nyt on farkkujen sijaan tosin sammarit ja dessujen sijaan Sandersin Hi Topit.

http://www.youtube.com/watch?v=qannFs974gg
get your kicks on route six six six

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4503 : 01.12.11 - klo:15:03 »
Olen pahoillani jos kritiikki loukkasi, se oli tarkoitettu vain avustavaksi jollain kierolla tavalla.

Ei loukannut, eli ei tullut vahinkoja. :)

Tässä ketjussa tulee itsekin arvosteltua ihmisten pukeutumista, joten pitää pystyä myös ottamaan kritiikkiä vastaan. Se on mielestäni vain hyvä, että täällä istuvuudesta yms. asioista huomautellaan herkästi, koska ilman niiden tiedostamista ei voi kehittyä pukeutujana. Toki aloitteleville jäsenille kova ja suora kritiikki voi olla vaikeaa sulattaa, kuten esimerkiksi Liinuri muutama sivu sitten antoi ymmärtää.

Kuten jo aiemmin mainitsinkin, tulen varmasti kiinnittämään yhä enemmän huomiota leikkauksiin ja istuvuuteen. Niiden tarpeen ymmärrän itsekin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4504 : 01.12.11 - klo:15:06 »
Puhut asiaa. Juuri tätä varten itsekin täällä seilaan.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4505 : 01.12.11 - klo:21:47 »
Varsinaisena pointtina oli, että kova ja suora kritiikki on kenelle tahansa vaikeaa sulatettavaa. Senpä takia sen vastaanottamisesta ei kannata ainakaan tehdä yhtään vaikeammaksi palautteen kohteelle, esimerkiksi käyttäytymällä palautetta antaessaan epähienosti :>

Ajattelin itse asiassa kirjoittaa palautteesta oman lankansa jollekin toiselle alueelle tänne. Harvinaisen oleellista problematiikkaa tämän foorumin ja ketjun osalta, joten ehkä tätäkin puolta kannattaa vähän pohdiskella.
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4506 : 01.12.11 - klo:21:53 »


Ajattelin itse asiassa kirjoittaa palautteesta oman lankansa jollekin toiselle alueelle tänne. Harvinaisen oleellista problematiikkaa tämän foorumin ja ketjun osalta, joten ehkä tätäkin puolta kannattaa vähän pohdiskella.
+1. Palaute on aina hyvästä mutta sen antamista hienotunteisemmin kannattaa harjoitella. "Väärä" näkemys tai tyyli johtaa usein aikamoiseen happosateeseen. Tee vaan Liinuri ketju asiasta.
« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo:21:54 kirjoittanut konda »

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4507 : 01.12.11 - klo:21:54 »
Minä olen aikalailla Liinurin linjoilla. Välillä on vaikea uskoa, että kyseessä on herrasmiesten foorumi, niinkun täällä moni itseään tituleeraa. Foorumikeskustelun perusteella se herrasmiehenä oleminen rajoittuu tasantarkkaan pukeutumiseen. Eikä tämä tietenkään koske kaikkia. Oudoksuttaa silti.

Minä en ole saanut huonoa palautetta, eikä asia ole millään lailla henkilökohtainen, mutta välillä särähtää todella pahasti silmään jotkut kommentit. En tarkoita, että kaikkien pukeutumista tarvitsisi kehua, tai "sontaläjästä" etsiä ruusuja, mutta kritiikki ja pään aukominen on aika tavalla eri asia.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4508 : 01.12.11 - klo:22:01 »
Minä kun olen pitkään ollut enemmän sitä mieltä, että tämän foorumin heikkous on enemmänkin "hyvä veli-halailu", jossa jokaista foorumia lukevaa / foorumille kirjoittavaa pidetään automaattisesti tyylikkäänä ja jos jossain nähdään joku hyvin pukeutunut kaveri, "on sen pakko olla keikarin foorumilta"...

Mutta ilman muuta nimenomaan erillinen ketju palautteen antamisesta.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4509 : 01.12.11 - klo:22:02 »
Minä en tunnista edellisistä kommenteista Keikarin foorumia. Onko minulla jokin suodatin päällä foorumisoftasta vai omassa päässänikö on jotain eroa? Vakavasti siis: en ole huomannut foorumiittien pukeutumisen kommentoinnissa epäasiallisuuksia, vaan päin vastoin asiallista palautetta on annettu varovaisesti. Esimerkiksi Ron Burgundyn antama palaute Tommille oli asiallista, vaikka siitä voikin olla eri mieltä. Muutenkin on tympeää, jos rakentavaa ja asiallista palautetta ei voi antaa toisten siitä loukkaantumatta. Jatkuva hampurilaismallin soveltaminen alkaa lopulta tympäisemään. Jos ei kestä palautetta, varsinkin, kun sitä on täältä lähtenyt hakemaan, on itsetunnossa vikaa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4510 : 01.12.11 - klo:22:07 »
Minä kun olen pitkään ollut enemmän sitä mieltä, että tämän foorumin heikkous on enemmänkin "hyvä veli-halailu", jossa jokaista foorumia lukevaa / foorumille kirjoittavaa pidetään automaattisesti tyylikkäänä ja jos jossain nähdään joku hyvin pukeutunut kaveri, "on sen pakko olla keikarin foorumilta"...

Samaa mieltä. En koe että tässä pukeutumisketjussa kommetit olisivat olleet millään muotoa liian rankkoja ja / tai henkilökohtaisuuksiin meneviä. Pientä kritiikkiä - hiukan tylyäkin - pitää kestää. Miten voi pärjätä oikeassa elämässä jos pieni foorumitölväisy - usein kuitenkin hyvässä hengessä annettu - haavoittaa?

Kieltämättä tietyillä muilla keskustelualueilla kuittailua ja henkilökohtaisuuksiin menemistä on esiintynyt, ja olen kuumakallena syyllistynyt siihen myös itse. Ja tulen syyllistymään - tunnen itseni sen verran hyvin.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4511 : 01.12.11 - klo:22:08 »
Minä en tunnista edellisistä kommenteista Keikarin foorumia. Onko minulla jokin suodatin päällä foorumisoftasta vai omassa päässänikö on jotain eroa? Vakavasti siis: en ole huomannut foorumiittien pukeutumisen kommentoinnissa epäasiallisuuksia, vaan päin vastoin asiallista palautetta on annettu varovaisesti. Esimerkiksi Ron Burgundyn antama palaute Tommille oli asiallista, vaikka siitä voikin olla eri mieltä. Muutenkin on tympeää, jos rakentavaa ja asiallista palautetta ei voi antaa toisten siitä loukkaantumatta. Jatkuva hampurilaismallin soveltaminen alkaa lopulta tympäisemään. Jos ei kestä palautetta, varsinkin, kun sitä on täältä lähtenyt hakemaan, on itsetunnossa vikaa.

Todella.
get your kicks on route six six six

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4512 : 01.12.11 - klo:22:23 »
Ja tulen syyllistymään - tunnen itseni sen verran hyvin.

Ei haittaa yhtään. Teikäläisen avautumiset ovat oikein hauskaa luettavaa :D

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4513 : 01.12.11 - klo:23:27 »
Minä kun olen pitkään ollut enemmän sitä mieltä, että tämän foorumin heikkous on enemmänkin "hyvä veli-halailu", jossa jokaista foorumia lukevaa / foorumille kirjoittavaa pidetään automaattisesti tyylikkäänä ja jos jossain nähdään joku hyvin pukeutunut kaveri, "on sen pakko olla keikarin foorumilta"...
Tämäkin on totta. Minun silmiini ongelma ei juurikaan ole tässä ketjussa, vaan kulminoituu pitkälti "Mitä inhottavaa näit tänään" -ketjuun, ja muutamaan muuhun, josta oikein huokuu asenne jossa minä (ja ehkä keikarilaiset) tulee ensin, kaikki muut kaukana perässä. Sellainen asukokonaisuus, joka keräisi kehut MTOP-ketjussa, löytyy "inhottavuutena" toisaalta. Eli suoraa palautetta nimenomaan ei ole munaa antaa, mutta kavereiden kesken on kiva naureskella muiden alemmuudelle.

Tämä foorumi ei käsittääkseni ole vain pukeutumisfoorumi, vaan pyrkii profiloitumaan herrasmiehen elämää käsittelevänä. Minun on kovin vaikea yhdistää tätä "sartoriaalinen eliitti" ja "Turo- ja Ecco-luuserit" huutelua herrasmiehen käytökseen, vaikka siihen tietynlainen elitismi ja ylevyys yhdistyykin.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4514 : 01.12.11 - klo:23:35 »
Mulla on ryhti mutta ei minkäännäköistä rotia.

Positiivinen palaute on aina mukava ottaa vastaan, negatiivinen ei ja sen hyväksyminen on sitten ihan eri seikka. Jos täällä ihan rehellisiä oltaisiin, niin MTOP-ketju hiljenisi aika äkkiä. Varsinkin näillä habitukseltaan 'haastavilla' kavereilla - ihan sama mitä rytkyjä niskaansa kiskoo, ihan derpiltä näyttää silti.

Miten muuten olisi toi Styleforumin malli.

MTOP kuvat vaan, ei keskustelua
ja
MTOP keskusteluketju

Modeille vähän seulottavaa.
« Viimeksi muokattu: 02.12.11 - klo:00:01 kirjoittanut Juba »