Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973731 kertaa)

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4245 : 16.11.11 - klo:16:15 »
Young Alex: värit ja istuvuudet oikein hyvin kohdallaan, vookikin on kunnossa. Ruskea mokka kenkien värinä on oikein kaunis, vaikken noisya munkkimalleista itse tykkääkään, ne kun ovat ihan liian dääääändyjä meikäläisen makuun.

No kyllähän nyt Suomen Turun mielipiteen munkkeihin saattoi arvata. ;) Kiitos sinulle ja muillekkin!
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4246 : 16.11.11 - klo:17:39 »
^ Oikein hyvältä näyttää.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4247 : 16.11.11 - klo:17:52 »
Yhdyn edelliseen lausuntoon.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4248 : 16.11.11 - klo:17:56 »
Young Alex: värit ja istuvuudet oikein hyvin kohdallaan, vookikin on kunnossa. Ruskea mokka kenkien värinä on oikein kaunis, vaikken noisya munkkimalleista itse tykkääkään, ne kun ovat ihan liian dääääändyjä meikäläisen makuun.

No kyllähän nyt Suomen Turun mielipiteen munkkeihin saattoi arvata. ;) Kiitos sinulle ja muillekkin!

Äh, minähän olen Turun Oppositio. Virallinen Turku pukeutuu kontrastikauluksiin ja käyttäisi (tupla)munkkeja jollie hölmöyttään sekoittaisi niitä piispanmunkkeihin.

(Piispanmunkki on se vehje, jota Varsinais-Suomen ulkopuolella asuvat ulkomaalaiset kutsuvat erheellisesti Berliininmunkiksi.)
get your kicks on route six six six

Masa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4249 : 16.11.11 - klo:22:27 »
Hienoa että Jappan takista tuli parempi ja työnjälki oli onnistunutta. Pitää viedä lähiaikoina tuonne ompelimoon omakin takki :)

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4250 : 16.11.11 - klo:22:38 »
avataanpa peli tässä ketjussa vihdoin. pukeudun näin "muodollisesti" vain joitakin kertoja vuodessa, eli korjattavaa varmasti löytyy. kuva on napattu kiiressä, joten laatu ja pönötys ovat sen mukaiset, solmio hieman vinossa ja toinen hiha kadonnut johonkin (ovat kyllä oikeastikin hieman turhan lyhyet) - mutta ei anneta sen haitata:



koska tuosta sutusta ei saa juuri mitään selvää, tässä muutama huomio yksityiskohdista:

- flanellihousut
- takki villaa, pehmeä hartialinja
- nappikauluspaita + neulesolmio
- jalkineet florsheim imperial -tykkiveneet


Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4251 : 16.11.11 - klo:22:42 »
^Näyttääkö vain vai roikkuuko takin vasen hartia? Itse vaihtaisin NKP:n ja tykkiveneet pois. Jossain toisessa setissä ne ovat parhautta, mutta tässä itse näkisin mieluummin cutaway-kauluksen ja sirommat kengät. Ja taskuliina seuraavalla kerralla mukaan!

E: Unohtui aivan mainita, että takki näyttää todella hyvältä! Eivätkä housutkaan pahat ole. ;)
« Viimeksi muokattu: 16.11.11 - klo:22:57 kirjoittanut Alex Entwistle »
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4252 : 16.11.11 - klo:23:01 »
^Näyttääkö vain vai roikkuuko takin vasen hartia? Itse vaihtaisin NKP:n ja tykkiveneet pois. Jossain toisessa setissä ne ovat parhautta, mutta tässä itse näkisin mieluummin cutaway-kauluksen ja sirommat kengät. Ja taskuliina seuraavalla kerralla mukaan!

näyttää vain, istuu takki istuu - vaikka itse sanonkin - oikein hyvin. kengät yritin valita oikeastaan muiden materiaalien mukaan, joten koin että ne eivät ainakaan luonnossa näyttäneet liian raskailta. muut seikat lienevät makuasioita, itse diggailen bd-paidoista ja se tuntui sopivan tämän setin henkeen ehkä paremmin kuin mainitsemasi cutaway-kaulus (kokeilin myös).

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4253 : 17.11.11 - klo:09:22 »
Itse vaihtaisin NKP:n ja tykkiveneet pois. Ja taskuliina seuraavalla kerralla mukaan!

Setti on toimiva ja osat toimivat yhteen niin väreiltään kuin muutenkin. Taskuliina ei tuohon settiin omasta mielestäni kuulu. Sanoisin, että onnistunut business casual yhdistelmä.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4254 : 17.11.11 - klo:09:27 »
Sillä erotuksella, että Cholo- / Chicano-tyylissä paidat ovat lähes poikkeuksetta nappikauluksettomia chambray- , puuvillaflanelli ja poly/cotton -työpaitoja, Carharttia, Dickiesiä, Pendletonia jne.

Joo totta, sellainen mielleyhtymä mulle kuitenkin niistä napituksista ja prässäyksistä tulee. Mielestäni roll on parhaimmillaan silloin kun nappeja ei edes huomaa. Katsotaan pääsenkö samaan tulevan OCBD-paidan kanssa.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4255 : 17.11.11 - klo:10:30 »
^Näyttääkö vain vai roikkuuko takin vasen hartia? Itse vaihtaisin NKP:n ja tykkiveneet pois. Jossain toisessa setissä ne ovat parhautta, mutta tässä itse näkisin mieluummin cutaway-kauluksen ja sirommat kengät. Ja taskuliina seuraavalla kerralla mukaan!

Ei ei ei ei.

Raskaat wingtipsit, nappikaulukset ja taskuliinattomuus vähentävät blazerin tiettyä jäykkyyttä ja etäännyttävät  blazerehihn jossain määrin vastenmielisesti liittyvää pursiseuramielikuvaa.

Cutaway ja taskuliina jäykentävät blazeria aika lailla ja tekevät sen pursiseuramieningin.

Noin on hyvä, voisin itsekin pukutua tuohon tapaan oikein hyvin.

Kyl meil Turus osata.

FNB Talk Ivyllä muuten hyvä keskustelu blazerista - tätä jäykkis / yachting toff -teemaa sivuten:
http://forums.filmnoirbuff.com/viewtopic.php?id=9279
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4256 : 17.11.11 - klo:10:32 »
Sillä erotuksella, että Cholo- / Chicano-tyylissä paidat ovat lähes poikkeuksetta nappikauluksettomia chambray- , puuvillaflanelli ja poly/cotton -työpaitoja, Carharttia, Dickiesiä, Pendletonia jne.

Joo totta, sellainen mielleyhtymä mulle kuitenkin niistä napituksista ja prässäyksistä tulee. Mielestäni roll on parhaimmillaan silloin kun nappeja ei edes huomaa. Katsotaan pääsenkö samaan tulevan OCBD-paidan kanssa.

Jos siinä on pehmeät, vuoraamatomat oikeaan kulmaan® ja oikeaan mittaan® leikatut kaulukset niin varmasti.

get your kicks on route six six six

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4257 : 17.11.11 - klo:11:15 »

Ei ei ei ei.

Raskaat wingtipsit, nappikaulukset ja taskuliinattomuus vähentävät blazerin tiettyä jäykkyyttä ja etäännyttävät  blazerehihn jossain määrin vastenmielisesti liittyvää pursiseuramielikuvaa.

Cutaway ja taskuliina jäykentävät blazeria aika lailla ja tekevät sen pursiseuramieningin.

näin minäkin tämän asian ajattelin. mainittakoon vielä, että takki on siis keskiraskasta flanellia, housuja raffimpaa materiaalia. kuvistahan tämä ei käy ilmi.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4258 : 17.11.11 - klo:11:32 »
avataanpa peli tässä ketjussa vihdoin.
[spoiler]

[/spoiler]

Kokonaisuus toimii.

Tv-fold liina olisi varmasti tuossa toiminut, mutta yhtä hyvin se on voinut jättää pois.

Keep posting. Seuraaviin kuviin ehkä hieman parempi kuvauskulma...
« Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo:13:50 kirjoittanut ChuckBass »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #4259 : 17.11.11 - klo:11:55 »
mainittakoon vielä, että takki on siis keskiraskasta flanellia, housuja raffimpaa materiaalia. kuvistahan tämä ei käy ilmi.

Kyllähän tuo näkyy - ainakin minun koneella.
get your kicks on route six six six