Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973907 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3825 : 30.09.11 - klo:17:26 »
Chuck, setissäsi takki on hieman pitkä ja se lyhentää sinua. Muuten asu osoittaa hyvää tyylitajua kuten aina!

Kiitokset. Takin pituudesta ei voi ottaa pois, tulisi nuo taskut vastaan. Mutta totta, että siinä voisi puolisen senttiä olla lyhennettävää. Sehän se onkin, kun tämän varren saa entisestään näyttämään lyhyemmältä...

Kengät: [spoiler][/spoiler]
Makeet kengät! Mikähän merkki&malli?

Thanks. Kengät on AS:n Mooret.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3826 : 30.09.11 - klo:17:37 »
Mitä mieltä muuten jäsenet on, onko tuollainen takin pituus, mitä Bespokella on kuvassaan päällä, ollenkaan hyväksyttävää? Minä jotenkin pidän tuollaisesta vähän lyhyemmästä takista, joka ei kokonaan peitä pakaroita. Johtuen varmaan siitä, että ruumiinrakenne on mallia selkä 2/3 pituudesta, niin lyhyempi takki vähän tasoittaa tätä. Onko lyhyt takki aina tyylivirhe?

Käväisin tänään Feressä tilaileilemassa paitoja ja T&A:n mittaaja letkautti että Englannissa miesten takit alkaa olla niin lyhyitä että näyttää siltä ettei heillä ole varaa ostaa riittävästi kangasta. Toivoi ettei sama muoti tule myös paitoihin :D Olen ollut enemmänkin liian pitkien takkien ystävä kuin lyhyiden mutta tähän minulla ei ole minkään näköistä teknistä tietoa, minkä mittainen takki olisi ns. "oikean" pituinen. Tähän varmaan jollain (tod näk tuolla bloginkin puolella) vastaus. Lyhyt takki toimii minusta farkuissa ja täälläkin paljon puhutussa hipster tyylissä mutta puvun takkina en kovin lyhyttä käyttäisi.

Jaska

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3827 : 30.09.11 - klo:17:44 »
Tuo takin lyhyys tuntuu olevan muotia, kuten liian pienet vaatteet yleensäkin. Eikös perinteisesti takin alareunan tulisi olla rystysten tasalla ja takin peittää peppu?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3828 : 30.09.11 - klo:17:57 »
Mitä mieltä muuten jäsenet on, onko tuollainen takin pituus, mitä Bespokella on kuvassaan päällä, ollenkaan hyväksyttävää? Minä jotenkin pidän tuollaisesta vähän lyhyemmästä takista, joka ei kokonaan peitä pakaroita. Johtuen varmaan siitä, että ruumiinrakenne on mallia selkä 2/3 pituudesta, niin lyhyempi takki vähän tasoittaa tätä. Onko lyhyt takki aina tyylivirhe?

Minä kannatan hieman pitempaa helmaa heille, joilla on kovin pitkät jalat. Tämä takin lisäpituus nimittäin auttaa katkaisemaan epäsuhdassa olevia koipia, mikäli torso taas on lyhyt. Harmonia - eli oikeat mittasuhteet - on kaikki kaikessa.
Tässä tapauksessa oli tosin kyse juuri toisinpäin. Eli jalat lyhyet ja selkä pitkä, ilmeisesti. Tai ainakin sitä Parry kysyi.
Mielestäni sillä voi vähän korjata, mutta ei paljoa. Liian lyhyt näyttää liian lyhyeltä ja liian pitkä liian pitkältä (itselläkin on tosin pari aika lyhyttä takkia joita käytän joskus nimenomaan farkkujen kanssa).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3829 : 30.09.11 - klo:18:14 »
Tuo takin lyhyys tuntuu olevan muotia, kuten liian pienet vaatteet yleensäkin. Eikös perinteisesti takin alareunan tulisi olla rystysten tasalla ja takin peittää peppu?

Mielestäni "rystysten tasalla" on näistä säännöistä huonompi, koska kehosuhteet vaihtelevat niin paljon. Esim. minulla rystysiin yltävä rotsinhelma olisi naurettavan alhaalla - olen pitkäraajainen ja lyhytselkäinen. Pakaroiden alareuna on hyvä minimimitta juuri sen takia, että käsien pituus vaihtelee huomattavasti. Tunnenpa pari kunnon semaforia, joiden kädet ovat huomattavan pitkät kehoon ja jalkoihin nähden...
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jaska

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3830 : 30.09.11 - klo:18:52 »
Komppaan Jussia. Noista vähintäänkin lyhyempi on oikea mitta.

hyvä oikaisu.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3831 : 30.09.11 - klo:19:02 »
...jos haluaa palautetta sekä kehitysehdotuksia vaatteiden istuvuudesta, yhteensopivuudesta, valinnoista, niin kannattaa hieman yrittää panostaa myös kuviin. Villen edellinen koko kuva on hyvä esimerkki (itsekin yritin tuota tänä aamuna, mutta kokokuvat jäi hieman liian kaukaisiksi). Seistä suorana kädet sivuilla ja ottaa kuva niin, että kokonaisuus näkyy selkeästi. Värivalinnat ja asusteet voi sitten tuoda esiin lähikuvilla. Jos kuvakulma on heikko tai kuvat on otettu esim vain penkillä istuen, ei oikeastaan mihinkään istuvuus seikkoihin voi juurikaan kiinnittää huomiota.

Iso plussa tästä. Mikäli uudet jäsenet - jotka ovat epävarmoja istuvuudesta ja mittasuhteista - haluavat juuri näistä seikoista palautetta, tulee kaikenmoisia poseerauskuvia välttää ja ihan vain seistä selkä suorana, kädet sivuilla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3832 : 30.09.11 - klo:19:40 »
Korkataanpa itsekin tämä osio kepeämmällä setillä:
[spoiler]

[/spoiler]

Ylhäältäpäin tuleva valo näyttää käyvän ryppyihin inhasti. Ja ne polvipussit! Mutta muuten, minkälaisia ajatuksia herättää?

[spoiler]

[/spoiler]

[spoiler]

[/spoiler]

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3833 : 30.09.11 - klo:19:55 »
Kiva nähdä, että varsikengät ovat melkeinpä palaamassa muotiin.

Suomessa ne on olleet kova juttu silloin kun täällä vielä kenkiä tehtiin. Lieneekö geografisella sijainnilla jotain vaikutusta tähän seikkaan.

Ainakin ne antavat hyvän tuen nilkalle ja eivät päästä esim. vettä sukkaan yhtä herkästi.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3834 : 30.09.11 - klo:19:57 »
Chuckilla taas hieno DB ja samanlaiset "täydellisen" harmaat flanellit kuin itselläni. :)

Nyt sitä casualia peliin:

http://antonhelsinki.blogspot.com/2011/09/friday-afternoon-mattolaituri.html
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3835 : 30.09.11 - klo:19:59 »
Schnitzel: istuvuus näyttäisi olevan kohdillaan, mutta kalvosimia sanoisin näkyvän sentti liikaa.

Tällainen olisi optimi:

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3836 : 30.09.11 - klo:20:06 »
Itse kallistuisin enemmän tuohon Schnitzelin kalvosinmittaan. Puhuttelee enemmän esteettistä silmääni ja lisäksi jos kalvosinta näkyy kovin vähän, se helposti vetäytyy piiloon kokonaan, mikä on aina ikävää.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3837 : 30.09.11 - klo:20:12 »
Arskan kanssa samaa mieltä, mielestäni kalvosimet ovat varsin mallikkaasti.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3838 : 30.09.11 - klo:20:43 »
Tuo takin lyhyys tuntuu olevan muotia, kuten liian pienet vaatteet yleensäkin. Eikös perinteisesti takin alareunan tulisi olla rystysten tasalla ja takin peittää peppu?
Minä olen kanssa nämä määritelmät kuullut ja kyllähän noita tunnutaan tuolla kaupoissa myyjien keskuudessa pitävän ojenuorana oikeasta koosta. Eivät vaan tosiaan toimi kaikilla, kuten Jussi sanoi. Jos ottaisin takkini tuolla rystysmitalla, pakaroita vilkkuisi vielä reilu viisi senttiä. Pakaramittaan ei taas tahdo koskaan rekistä otettu takki yltää. Kompromisseilla soljutaan.

Tykkään Schnitzelin setin väreistä todella paljon!

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3839 : 01.10.11 - klo:13:59 »
Pahoittelut pahasti ylivalottuneista kuvista. Lastenjuhlat, omassa kodissa joten ei kenkia kun en ulkona kaynytkaan. Ja muistutus etta olen Australiassa, taalla kevat. Siksi kevaiset vaatteet.

Otan mielellani palautetta, silla kyseessa on uuden vaatturin tekema takki, ensimmainen takkini ilman toppauksia ja vain puoliliinoitettu. Ja lisaksi olen liian hullaantunut tahan talla hetkella etta voisin objektiivisesti tata analysoida.


[spoiler]
Napituskohta vaikuttaa kuvissa hieman kirealta, salama korostaa sita mutta tilanne ei mielestani ole ihan noin paha oikeasti.
[/spoiler]
[spoiler][/spoiler]
[spoiler][/spoiler]
[spoiler]Yksityiskuva pellavasta:

[/spoiler]
Great minds think alike - fools never differ.