Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973707 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3810 : 29.09.11 - klo:23:11 »
BowTiePasta: popot ovat nuo blogissa aikaa sitten esitellyt Lattanzit. Reunos on sen verran muhkea, ettei niistä puvun pariksi ole millään.

choir et al.: kiitosta, kiitosta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3811 : 30.09.11 - klo:11:57 »
Anton: Hyvin istuvia 6x2 nappisia on kyllä melko vaikea löytää, ainakin jos budjetilla mennään...

Ville: Mikäs paidan kauluksia vaivaa? Noin "pehmeänä" bd-kaulus voisi olla setissä enemmän kotonaan, kenties?

Perjantai:


 


Muutama juttu, mikä näissä mtop-ketjuun laitettavissa on syytä huomioida. (ehkä joku on maininnut tästä ennenkin)...

On monia syitä, miksi joku voi haluta laittaa kuviaan tänne. Mutta jos haluaa palautetta sekä kehitysehdotuksia vaatteiden istuvuudesta, yhteensopivuudesta, valinnoista, niin kannattaa hieman yrittää panostaa myös kuviin. Villen edellinen koko kuva on hyvä esimerkki (itsekin yritin tuota tänä aamuna, mutta kokokuvat jäi hieman liian kaukaisiksi). Seistä suorana kädet sivuilla ja ottaa kuva niin, että kokonaisuus näkyy selkeästi. Värivalinnat ja asusteet voi sitten tuoda esiin lähikuvilla. Jos kuvakulma on heikko tai kuvat on otettu esim vain penkillä istuen, ei oikeastaan mihinkään istuvuus seikkoihin voi juurikaan kiinnittää huomiota.

Josta pääsenkin siihen, että kommentit tämän päivän setistä ja varsinkin takista tuolta pohjalta ovat tervetulleita. Se on aina pitkään kaapissa ja välillä kaivan sen ulos (ja laitan taas samantien takaisin). Osaisiko joku (Jussi?) kertoa, voisiko tuollaisesta 4x1 nappisesta takista muokata onnistuneesti 6x2 nappisen, eli lisäisi yhden napinläven ja sitten pari nappia sinne yläpuolelle. Hieman olen sitä nuppineulojen kanssa mallaillut ja luulen, että takin ulkonäkö paranisi, jos sen vain joku onnistuisi toteuttamaan.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että haluaa muuten vaan heittää kuviaan tänne, inspiraatioksi tai värivalintojen ja muiden yhteensopivuuksien osalta "arvioitavaksi". Jotkut casual setit ovat helpostikin sellaisia ja varmasti palstan kannalta ihan yhtä arvokkaita, mutta eivät lähettäjälleen anna välttämättä kovin paljon takaisin...
« Viimeksi muokattu: 25.03.12 - klo:00:18 kirjoittanut ChuckBass »

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3812 : 30.09.11 - klo:12:07 »
Omaperäiset casual setit ovat aika hankalia totettaa varsinkin, jos sattuu vielä tykkäämään erityisesti semmoisesta sopivan huolettomasta lookista. Tuntuu, että juuri noissa seteissä kuvien merkitys vielä korostuu entisestään - huonosta kuvasta ei tule kokonaisvaikutelma tarpeeksi esille.

Kaksirivisiä on saatavilla harmittavan vähän, varsinkin budjettiluokassa. Klassisen muodin uudestaan tulemisen luulisi tuovan lisää tarjontaa myös kaksirivisille, sillä niille olisi taatusti kysyntää. Pirun hyvältä näyttävät myös vapaa-ajalla: http://www.thestyleblogger.com/3749/casually-double-breasted/

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3813 : 30.09.11 - klo:12:22 »
Chuck, my man, minä en käytä nappikauluksia. Tästä tattersallista jätin kaulustuet pois, ilmeisesti Cordingsin paidat kuitenkin sellaiset tarvitsevat.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3814 : 30.09.11 - klo:12:34 »
Josta pääsenkin siihen, että kommentit tämän päivän setistä ja varsinkin takista tuolta pohjalta ovat tervetulleita. Se on aina pitkään kaapissa ja välillä kaivan sen ulos (ja laitan taas samantien takaisin). Osaisiko joku (Jussi?) kertoa, voisiko tuollaisesta 4x1 nappisesta takista muokata onnistuneesti 6x2 nappisen, eli lisäisi yhden napinläven ja sitten pari nappia sinne yläpuolelle. Hieman olen sitä nuppineulojen kanssa mallaillut ja luulen, että takin ulkonäkö paranisi, jos sen vain joku onnistuisi toteuttamaan.

Teoriassa tämä ainakin on mahdollista, enkä usko, että sille takissa valtavia rakenteellisia esteitäkään olisi. Kannattaa kysyä vaatturin/korjausompelijan mielipidettä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3815 : 30.09.11 - klo:12:36 »
Kaksirivisiä on saatavilla harmittavan vähän, varsinkin budjettiluokassa. Klassisen muodin uudestaan tulemisen luulisi tuovan lisää tarjontaa myös kaksirivisille, sillä niille olisi taatusti kysyntää. Pirun hyvältä näyttävät myös vapaa-ajalla: http://www.thestyleblogger.com/3749/casually-double-breasted/

Yooxin kesä- ja talvialet lienee paras paikka hankkia kaksirivisiä, monet takit siellä tippuvat tuolloin jopa 'budjettiluokkaan'.  
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

DennyCrane

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3816 : 30.09.11 - klo:14:06 »
Vähän myöhässä: Kiitos kommenteista, etenkin Chuckille syvällisemmästä analyysista.

sproily: Hienosti olet rakentanut 20-30 luvun henkeä asukokonaisuuteesi, bigup.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3817 : 30.09.11 - klo:14:20 »
Chuck, setissäsi takki on hieman pitkä ja se lyhentää sinua. Muuten asu osoittaa hyvää tyylitajua kuten aina!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Bespoke

  • Kisälli
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3818 : 30.09.11 - klo:15:52 »
Ensimmäinen kontribuutio tähän ketjuun.. ja joo, huomasin että takki voisi olla hitusen pidempi.




PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3819 : 30.09.11 - klo:16:25 »
Bespoke: Kiva saada aina uusia "naamoja" MTOP-ketjuun :). Takki on, kuten mainitsitkin, aavistuksen lyhyt. Hartioista istuvuus näyttää hyvältä. Itse vaihtaisin paidan valkoiseen paitaan, en ole tummien paitojen ystävä :). (Tumman paidan kanssa kun solmiot eivät toimi, joten olen luopunut vaatekaapistani LÄHES kokonaan tummista paidoista)

Yleensä tummansininen takki + punainen neule toimii hienosti yhteen, itsekin olen käyttänyt moista yhdistelmää usein (myös farkkujen kera)!

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3820 : 30.09.11 - klo:16:36 »
Mitä mieltä muuten jäsenet on, onko tuollainen takin pituus, mitä Bespokella on kuvassaan päällä, ollenkaan hyväksyttävää? Minä jotenkin pidän tuollaisesta vähän lyhyemmästä takista, joka ei kokonaan peitä pakaroita. Johtuen varmaan siitä, että ruumiinrakenne on mallia selkä 2/3 pituudesta, niin lyhyempi takki vähän tasoittaa tätä. Onko lyhyt takki aina tyylivirhe?

Niguel

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3821 : 30.09.11 - klo:16:41 »
Kengät: [spoiler][/spoiler]
Makeet kengät! Mikähän merkki&malli?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3822 : 30.09.11 - klo:16:46 »
Mitä mieltä muuten jäsenet on, onko tuollainen takin pituus, mitä Bespokella on kuvassaan päällä, ollenkaan hyväksyttävää? Minä jotenkin pidän tuollaisesta vähän lyhyemmästä takista, joka ei kokonaan peitä pakaroita. Johtuen varmaan siitä, että ruumiinrakenne on mallia selkä 2/3 pituudesta, niin lyhyempi takki vähän tasoittaa tätä. Onko lyhyt takki aina tyylivirhe?

Itselläni on myös yläkroppa pitkän sorttinen, olen joskus pohtinut että lyhyempi takki voisi luoda illuusion hieman sopusuhtaisemmasta kropasta, mutta käytännössä olen huomannut että se lähinnä saa mielestäni housut näyttämään roikkuvilta, kun takki on selvästi lyhyen näköinen. Tuossakin kuvassa Bespoken napituskorkeus nousee vähän korkealle, kun taas pidemmässä takissa se olisi varmasti lähempänä "parempaa" korkeutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3823 : 30.09.11 - klo:16:58 »
Mitä mieltä muuten jäsenet on, onko tuollainen takin pituus, mitä Bespokella on kuvassaan päällä, ollenkaan hyväksyttävää? Minä jotenkin pidän tuollaisesta vähän lyhyemmästä takista, joka ei kokonaan peitä pakaroita. Johtuen varmaan siitä, että ruumiinrakenne on mallia selkä 2/3 pituudesta, niin lyhyempi takki vähän tasoittaa tätä. Onko lyhyt takki aina tyylivirhe?

Minä kannatan hieman pitempaa helmaa heille, joilla on kovin pitkät jalat. Tämä takin lisäpituus nimittäin auttaa katkaisemaan epäsuhdassa olevia koipia, mikäli torso taas on lyhyt. Harmonia - eli oikeat mittasuhteet - on kaikki kaikessa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3824 : 30.09.11 - klo:17:13 »
Paljon vaikuttavat myös muut vaatekappaleet ja se, minkälaista tyyliä haetaan. Lyhempi = rennompi noin kärjistetysti. Mielestäni hieman normaalia lyhyemmät takit ovat OK, kunhan tilanne on oikea.