Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973604 kertaa)

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3465 : 03.09.11 - klo:02:45 »
Hyvältä näyttää.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3466 : 03.09.11 - klo:08:19 »
Komea puku ja istuvuus vaikuttaa hyvältä.  Lyhentäisin kuitenkin housuja.  Ensimmäisessä kuvassa (au naturel) on aika runsas breikki, toisessa (kädet taskussa, mikä muuttaa tilanteen) mielestäni hyväksyttävämpi.  Eli vaikkei olisi italialaisen lahkeenpituuden ystävä, noita kannattaisi korjata vähän skarpimmiksi.  Koko asukokonaisuus hyötyisi siitä kovasti.

Valkoinen yksivärinen paita ja keltainen yksivärinen solmio on mielestäni tuosssa se tylsä valinta, taskuliina ei ole niinkään ongelma.  Rohkeammalla meiningillä paidan tai solmion kanssa nousisi seuraavalle tasolle.  Mutta tässä mennään toki jo hifistelyn puolelle - näitä ehdotuksia ei pidä ottaa kritiikkinä.  Ne ovat lähinnä ajatuksia tuon puvun suomista mahdollisuuksista, koska se rokkaa täysillä.  Hyvältä näyttää.

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3467 : 03.09.11 - klo:11:58 »
Samaa mieltä, todella upea puku. Ehkä omastakin vaatekaapista vielä joku päivä se kolmiosainenkin löytyy...

ultra

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3468 : 03.09.11 - klo:12:13 »
Sopiiko kysyä, että mistä tuo puku on kotoisin?
I am a Gooner.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3469 : 03.09.11 - klo:12:33 »
Kolmiosainen pystykauluksilla! Lisää huutomerkkejä!

Puku liiveillä on tänä päivänä virallisin valinta, jättäen taakseen kaksirivisetkin, joten solmio olisi ollut mukava virallisemmassa värissä. Kenties tummansinisenä täsmäämään kankaan tummansinisten liituraitojen kanssa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3470 : 03.09.11 - klo:13:17 »
Hyvältä näyttää.

Kiitos!

Komea puku ja istuvuus vaikuttaa hyvältä.  Lyhentäisin kuitenkin housuja.  Ensimmäisessä kuvassa (au naturel) on aika runsas breikki, toisessa (kädet taskussa, mikä muuttaa tilanteen) mielestäni hyväksyttävämpi.  Eli vaikkei olisi italialaisen lahkeenpituuden ystävä, noita kannattaisi korjata vähän skarpimmiksi.  Koko asukokonaisuus hyötyisi siitä kovasti.

Valkoinen yksivärinen paita ja keltainen yksivärinen solmio on mielestäni tuosssa se tylsä valinta, taskuliina ei ole niinkään ongelma.  Rohkeammalla meiningillä paidan tai solmion kanssa nousisi seuraavalle tasolle.  Mutta tässä mennään toki jo hifistelyn puolelle - näitä ehdotuksia ei pidä ottaa kritiikkinä.  Ne ovat lähinnä ajatuksia tuon puvun suomista mahdollisuuksista, koska se rokkaa täysillä.  Hyvältä näyttää.

Olen samaa mieltä lahkeista ja tulen varmaankin viemään ensiviikolla räätälille. Paidan vaihtaisin itse siniseksi, mutta kuviollisesta paidasta en kyllä itse hirveästi pidä liituraidallisen puvun kanssa. Ehkäpä pienen kontrastin gingham, mutta ei ehkä muuten. Solmion tekstuuri tuo mielestäni tässä ihan mukavasti eloa (lähinnä tosin läheltä), mutta taskuliinan tosiaan vaihtaisin kuten jo sanoin. Makuasioita ehkäpä, kiitos kuitenkin palautteesta. Sehän tässä on ideana, että saa hyvää palautetta ja saa vähän tuumailtua mitä seuraavaksi kokeilisi :-)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3471 : 03.09.11 - klo:13:26 »
Sopiiko kysyä, että mistä tuo puku on kotoisin?

SuitSupplystä löytyy.

Kolmiosainen pystykauluksilla! Lisää huutomerkkejä!

Puku liiveillä on tänä päivänä virallisin valinta, jättäen taakseen kaksirivisetkin, joten solmio olisi ollut mukava virallisemmassa värissä. Kenties tummansinisenä täsmäämään kankaan tummansinisten liituraitojen kanssa.

Kokeilenpa ensi kerralla navyn pallosolion kera. Tulen toisaalta useimmiten käyttämään tätä pukua ilman liivejä, mutta aika näyttää. Kiitokset kommenteista.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3472 : 03.09.11 - klo:15:29 »
Hain ompelijalta ensimmäisen käytettynä hankitun pukuni. Jenkkiläinen mittatilauspuku kaiketi 80-luvulta. Itse olen lopputulokseen tyytyväinen.




[SPOILER]


[/SPOILER]

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3473 : 03.09.11 - klo:16:19 »
Tällaisella tänään.

Tätä kommentoin jo aiemmin, kiitos Tapatalkin editin sijasta se sitten meni menojaan. Lyhyesti uudestaan...
Ne osat, mistä olit eniten itse "huolissasi", eli solmio ja sukat, toimii tuossa kombossa heikoiten. Itse vaihtaisin solmion tosiaan silkkiseen (tai "tavallisen malliseen", taskuliinan sävystä reilummin poikkeavaan neulesolmioon). Sukat taas yksivärisenä toimisivat näpäkämmin.

Takin osalta, nuo hartiat näyttävät omaan silmääni edelleen melko leveiltä. Tämä voi olla käyttämäsi räätälin tai mittatilaustoimijan "housestyle"(tai sitten vain tyyliseikka, josta pidät), mutta uskoisin, että tuo olisi tehtävissä (huolimatta hankalista olkapäistä) myös niin, että look ei olisi aivan noin "power dressing"-henkinen. (varsinkin tässä kokonaisuudessa ottaen huomion valittu solmio ja sukat, jotka taas henkivät osittain ristiriitaisesti hieman rennompaa ilmettä...)

Päivän työsetti
[spoiler]


[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler][/spoiler]

This is working. Dan-D:n ja Villen kommentteihin koskien lahkeita ja solmiota +1.
Luultavasti kuukauden kuluttua edessä olevalla Lontoon reissulla tuokin puku tulee testattua, näyttää hyvältä.

Ja tuossa on muuten esimerkki, miten liivi näyttää hyvältä kaikki napit napitettuna.

Hain ompelijalta ensimmäisen käytettynä hankitun pukuni
[SPOILER]



[/SPOILER]

Kyllä tuohon on syytä olla tyytyväinen. Joidenkin silmään takki saattaa olla hieman lyhyt ja tuo napituspiste voi joidenkin silmään myös olla turhan matala,mutta itselleni tämä toimii. Taskuliinan vaihtaisin itse johonkin hieman vaaleampaan ja eloisampaan.
« Viimeksi muokattu: 03.09.11 - klo:16:55 kirjoittanut ChuckBass »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3474 : 03.09.11 - klo:17:24 »
Hain ompelijalta ensimmäisen käytettynä hankitun pukuni. Jenkkiläinen mittatilauspuku kaiketi 80-luvulta. Itse olen lopputulokseen tyytyväinen.
Mainion näköinen puku, herringbone on IMHO hemmetin hyvä kuosi arkipukuun. Koska puku on kuvioltaan kohtuu karhea yhdistäisin itse siihen vähän rouheammasta kankaasta tehdyn paidan, samoin solmiokin voisi olla esimerkiksi raakasilkkinen tai muuta vähän robustimpi. Muuten tykkään itse kovasti juuri tuon tyyppisistä vähän raskaammista kankaista tehdyistä puvuista. Kengät istuu hyvin pukuun.
« Viimeksi muokattu: 03.09.11 - klo:17:31 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3475 : 03.09.11 - klo:17:26 »
Hain ompelijalta ensimmäisen käytettynä hankitun pukuni. Jenkkiläinen mittatilauspuku kaiketi 80-luvulta. Itse olen lopputulokseen tyytyväinen.
[spoiler]
[/spoiler]


[SPOILER]


[/SPOILER]

Puku näyttää hyvälle, luulen, että kuvakulma ei ehkä tee tuolle ihan oikeutta tässä tapauksessa. CB:n kommenttiin yhdyn, ja ehkä solmiotakin harkitsisin. Makuasioita, mutta itselleni tässä on hieman liikaa raitoja yhteensä :)

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3476 : 03.09.11 - klo:17:28 »
Hypno, romantiikka voi katketa kuin kanan lento mikäli olet kriittisellä hetkellä sukkanauhat karvaisia sääriä puristamassa...
Ville on oikeassa. Sääret pitää miehellä olla ehdottomasti ajeltuna sukkanauhoja käytettäessä. Jos ei sittenkään lempi leisku, on mies kaikkensa tehnyt ja vikaa voi etsiä daamista.

Tulipa taas todettua, että elän ihan eri todellisuudessa, kuin arvon keikariherrat. Sukkanauhaherrat kun ovat mielestäni nimenomaan juuri niitä, jotka VOIVAT olla ajelematta sääriään. Se on kamalaa, kun lahkeensuusta vilkkuu karvajalka, ryttysukkien yllä. Tosin röllijalat ovat aika luotaantyöntäviä, kun kyseessä on naisihminen, kera sukkanauhojen... ;)
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3477 : 03.09.11 - klo:18:02 »
Tässäpä vielä lauantaipäivän käyskentelysetti. Kuvat ovat palanneet iPhone-tasolle, ja selkeytykseksi taskuliina on 80% villaa 20% silkkiä. Antaa mukavan syksyisen silauksen mielestäni, joka ei aivan tule kuvista ilmi. Kenkiin en ole täysin tyytyväinen, mutta sateeseen oli pakko hieman varautua ja turvauduinkin 'baarikenkiini'. Ovat myös ehdottomasti huonoimmat reunoskengät jalkaan mitä olen ikinä omistanut, tämän päivän jälkeen pääsevät jalkaan vain humaltuneena jolloin nämä asiat unohtuvat nopeasti..



[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3478 : 03.09.11 - klo:18:48 »
Onko Uunottajan takki teetetty? Minusta hyvän näköinen. Joku voi kysellä, miksi kaksi kukkaläpeä, vai mikä sen on nimeltään. Hihansuunapit toimivia? Eri väri napinlävissä.

Housut näyttävät minusta olevan ehkä vähän arkisemmat kuin valkoinen paita. Vaikutelmaa lisää se, että lahkeet on käännetty.

Komea ja samalla rento nuori mies!
« Viimeksi muokattu: 03.09.11 - klo:18:51 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3479 : 03.09.11 - klo:19:00 »
Thomee:

Kiitos, pitäisi ehkä tosiaan solmia se hieman lyhyemmäksi.

choir:

Takki on itseasiassa RTW-malli, kuten Thomeekin jo huomasi. Hihansuunapit ovat todellakin toimivat, mutta paita on kylläkin vaalean lila, miksikä tuon sitten tarkalleen määrittelisi. Taskuliinalla, väreillä ja housuilla (kuvassa 2 housut ovat ihan tarkoituksella vielä yhden käännökset enemmän ylhäällä hieman provosoidakseni) ihan tarkoituksella haetta hieman arkisempaa ja rennompaa fiilistä

Kiitokset palautteesta!