Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6975914 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3090 : 26.07.11 - klo:20:13 »
Tuli käytyä häissä. Yllä oli tyköistuva tumma puku, valkoinen napolilaispaita, pallosolmio, tärkätty taskuliina sekä kreppiparerinen ikinapinläpikukka, mustat sea island -sukat ja Lobbit. Juhlapaikka oli kukkuloilla, joten tuli myös tähysteltyä vävymiehen kanssa.


Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3091 : 26.07.11 - klo:20:30 »
^ Ah, raikkaan konservatiivista. Minkä värinen puku tarkkaan ottaen on?
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3092 : 26.07.11 - klo:21:47 »
Chuckin skraka on aivan mieletön. Äärettömän kaunis. Muistelisin sinun maininneen jokin aika sitten tilanneesi Drake'sin solmion...? Villi veikkaus, tämä voisi olla se? Oli eli ei, vielä kerran, se on upea. Sen sijaan takin napit eivät nappaa. Jotenkin tuntuvat hyppäävät liiaksi silmille. Hieno kokonaisuus kaikkiaan.

Very nice Chuck! Tykkään erityisesti solmiosta ja takin napeista. Drakesilla ois just sopivasti ale, mutta pitää yrittää vastustaa kiusausta  ::)

Kiitoksia vaan.
Napit on tietysti hieman silmiinpistävät, mutta itse olin tyytyväinen vaihdoksen tehtyäni.

Solmio on tosiaan made by Drake's ja ei voi kyllä muuta kuin kehua. Pehmeä, sopivan levyinen ja solmii nätin solmun. Tuon lisäksi samaan aikaan saapui sininen ja nyt on tilauksessa vielä yksi, väriltään hieman lilaan taittuva.

Chuck, Chuck...voi noita lahkeitasi ;)

Ville hyvä, tällä kertaa ne eivät itseasiassa olleet niin lyhyiksi käännetyt kuin noista kuvista voisi päätellä. Molemmissa lahkeet näyttävissä kuvissa asento hieman hämää. Mutta eipä niissä kyllä breikkiä silti ollut.

Hääkokonaisuus näyttää hyvältä, niin istuvuuden kuin yhdistelmien osalta. Sen verran täytyy kuitenkin huomioida, että ei kai nyt sentään vävymiehesi ole tuo kaveri vieressäsi? Lankomies kenties?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3093 : 26.07.11 - klo:22:15 »
Arska, valitettavasti puku on musta. Minulla on niin harvinainen koko (46L ja vielä slim), etten kuollaksenikaan ole löytänyt kirpputoreilta tai eBaystä sopivasti istuvaa, riittävän laadukasta pukua, joten tällä wanhalla Tommy Hilfigerillä mennään yhä. Onneksi sentään villaa ja hoikka. H&M:n tai Dressmannin sisälle kieltäydyn astumasta.

Chuck, aivan piruuttani piti kommentoida pituutta vaikka kuvakulma antoikin odottaa sitä riittävän kyllä. Olen iloinen tuon "psykopaattikampauksesi" (Arskanko termi tämä oli?) pysyvyydestä yhä. Töks, lankomieshän tuossa. Inhottavan kimurantteja nämä suomalaiset sukulaisuustermit.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3094 : 27.07.11 - klo:00:45 »
Inhottavan kimurantteja nämä suomalaiset sukulaisuustermit.
Nää yleisimmät vielä menee mutta kun joku rupee pukuun kytystä, näälästä tai natosta niin mulla menee sormi suuhun.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3095 : 27.07.11 - klo:05:53 »
Mielestäni ketjun parhautta on, kun ns. loppumattomien resurssien ihmiset kuitenkin ovat ihmisiä. Myönnän oman vastaavan tilanteeni heti.

Mutta hiton hyvin vedetty kaikilla viimeisimmillä, silti. Kun Suomessa voi nipottaa, asiat ovat hyvin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3096 : 27.07.11 - klo:09:35 »
Chuck, hyvät värit kaikkiaan. Valkoiset napit sopivat hyvin yhteen valkoisten housujen kanssa, ja oranssi solmio hyppää silmille juuri sopivasti.

Ei voi Villenkään asusta isommin valittaa, vaikka musta puku ihmetyttikin aluksi.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3097 : 27.07.11 - klo:09:54 »
Arska, valitettavasti puku on musta.

Ajattelinkin, että olisi musta, ja ei sitä tarvitse valitella. Mustakin puku voi näyttää hyvältä, kuten tämä kuva osoittaa. Täällä foorumilla tunnetaan joitakin sääntöjä, jotka olen valmis oikopäätä kyseenalaistamaan: tumma puku ei saa olla musta, mustat kengät ovat tylsät, taskuliina on pakollinen jne.

Chuck, värit ovat taas kerran hyvin hallussa mutta itselläni hieman tökkii muutama yksityiskohta. Ainakin hihoissa nuo valkoiset napit näyttävät jopa suhteettoman suurilta kahvilautasilta. Housuissa ei niinkään iske silmään pituus kuin tuo vähän turhankin kapea leikkaus, jota tosin tuuli saattaa noissa rantakuvissa korostaa painaen kankaan ihoa vasten, jolloin vaikutelma on, anteeksi, hieman Sloggi. Ja noinkin muodolliseen kokonaisuuteen olisin laittanut sukat jalkaan. Mutta makusioita nämä ovat jälleen kerran.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3098 : 27.07.11 - klo:10:31 »
Chuck, hyvät värit kaikkiaan. Valkoiset napit sopivat hyvin yhteen valkoisten housujen kanssa, ja oranssi solmio hyppää silmille juuri sopivasti.

Thanks!

Chuck, värit ovat taas kerran hyvin hallussa mutta itselläni hieman tökkii muutama yksityiskohta. Ainakin hihoissa nuo valkoiset napit näyttävät jopa suhteettoman suurilta kahvilautasilta. Housuissa ei niinkään iske silmään pituus kuin tuo vähän turhankin kapea leikkaus, jota tosin tuuli saattaa noissa rantakuvissa korostaa painaen kankaan ihoa vasten, jolloin vaikutelma on, anteeksi, hieman Sloggi. Ja noinkin muodolliseen kokonaisuuteen olisin laittanut sukat jalkaan. Mutta makusioita nämä ovat jälleen kerran.

Kiitokset kommenteista ja meikäläiseltä ei kyllä tarvitse koskaan "pyydellä anteeksi" niistä vaikutelmista tai mielipiteistä, mitä kuvat herättää.

Hihanappien suhteen olen kanssasi osittain samoilla linjoilla, olisin halunnut ne ihan hivenen pienempinä. Eurokangas / stocka eivät kuitenkaan tähän hätään antaneet paljon vaihtoehtoja (enkä päässyt käymään muualla), ja koska halusin nuo napit välttämättä vaihtaa, päädyin noihin ja tällä hetkellä ne ajavat asiansa.

Housut on tosiaan kapeat, joidenkin mielestä jopa liian kapeat varsinkin kun ovat hyvin ohuet, mutta omista kesähousuista ne ovat kuitenkin ehkä jopa suosikit. Makukysymyksiä tosiaan nämä.

"Säännöistä" olen kanssasi samaa mieltä, jokaiselle jutulle on aikansa ja paikkansa, myös mustille kengille ja puvuille.
« Viimeksi muokattu: 27.07.11 - klo:11:31 kirjoittanut ChuckBass »

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3099 : 27.07.11 - klo:10:51 »
CB, kokonaisuus oli loistava yhdistelmä klassisuutta ja modernia röyhkeyttä.  Perinteisemmillä lahkeilla tuo olisi ollut paljon tylsempi.  Ilman sukkia slimmeillä housuilla mielenkiintoinen.  Sopivan rohkea (ellei peräti tosiaan röyhkeä) kokonaisuus ja hyvät värit.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3100 : 27.07.11 - klo:11:56 »
Cdos: tuosta puvusta sinun täytyy kysyä Armanilta. Eipä minulla varsinaista tarvetta olisi ollut kuin kaksi kertaa sitä käyttää, mutta projekti on jossakin limbossa nyt. Olen harmissani.

Jussi: olen panostanut popoihin irtotakkien ja pukujen kustannuksella. Vielä kun en työelämässä ole, ei käyttötarvetta ole ollut.  Tartossa olisi kyllä yksi kiinnostava räätäliliike, joka tekee käsin kolmiosaisia pukuja noin 500 eurosta alkaen. Turhapa sitä on oikein muuta katsella, kaikki off the rack olisi vain kompromissia paitsi - Phineas Cole. Se on upein näkemäni valmismallisto, pystykauluksia ja väriä kuin 20-luvulla.

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3101 : 27.07.11 - klo:12:22 »
Tuo kolmas on kyllä komea.  Mistäköhän noita saa?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3102 : 27.07.11 - klo:12:33 »
Tuo kolmas on kyllä komea.  Mistäköhän noita saa?

Paul Stuart / Phineas Cole (http://www.paulstuart.com/shop_phineas.cfm?MainCatId=19&headermenuid=1)
Liikkeistä New York ja Chicago (plus jossai päin Aasiaa, Japani jne...)

Nuo kuvat tosin taitaa olla uudesta lookbookista, eikä mallistoa vielä ole saatavilla.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3103 : 27.07.11 - klo:12:49 »
Ohoh, aika hintavia.  Teetän mieluummin.

Carlos B

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3104 : 27.07.11 - klo:13:08 »
Tuo sinivihreä kiinnostaa värinä, on aina ollut yksi mun suosikkeja. Tuskinpa pukuna kuitenkaan jaksan hankkia.