Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973603 kertaa)

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2880 : 29.05.11 - klo:00:54 »
En pidä yhdistelmästänne & asun istuvuudesta kokonaisuutena siksi, etten näe sitä sopivaksi alle 60 vuotiaille dandyille.
Kokonaisuus painuu raskaanpuoleiseksi kuvioineen kaikkineen. Kengistä pidän erityisesti, merkkiä ja mallia kertokaa tietämättömälle?

Ymmärrän jos yhdistelmä ja/tai istuvuus ei miellytä, kysehän on toki puhtaasti makuasioista, mutta mielelläni kuulisin mikä tuosta kokonaisuudesta tekee sellaisen, ettei se mielestäsi sovi kuin eläkeläiselle? Heh, voipi olla että asuvalintaani vaikutti ainakin alitajuisesti käyttötarkoitus; kävin nimittäin noissa vermeissä nopealla onnittelukäynnillä eräillä epäformaaleilla kuuskymppisillä :)

Olen itsekin kovin mieltynyt noihin kenkiin, ne ovat Cheaneyn valmistamat ja malli muistaakseni Fenchurch (mallin voin muistaa väärinkin).



Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2881 : 29.05.11 - klo:01:22 »
Pika-analyysit & kritiikit:

Tauno - takki on aika lyhyt ja kengät laittaisin vaihtoon. Lähinnä noista johtuen setistä tulee ennemmin mieleen muodikas kuin tyylikäs.
Henrik - kokonaisuus on tunkkaisen oloinen, johtuen väreistä, leikkauksista ja istuvuudesta. Tuo punainen/oranssi taskuliina ei oikein sovi.
Uunottaja - takki on liian lyhyt ja housunlahkeiden extra-pituus menee varmaan mainitsemasi pudotuksen piikkiin (kannattimet käyttöön?). Väriyhdistelmät ja kokonaisuus ovat mahdollisesti (yleistäen) naisten mieleen, omasta mielestäni ei ihan sieltä tyylikkäimmästä päästä.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2882 : 29.05.11 - klo:11:14 »
Hypno: Hyvät rennot kokonaisuudet. Ehkä ensimmäisen kuvan paita on kuosiltaan hieman liian hallitseva, mutta menettelee kuitenkin.
Kaulukset rullaavat kuitenkin nätisti molemmissa paidoissa - siitä erityisplussaa.

Tauno: Olen Gafferin kanssa samaa mieltä asustasi. Seuraavaksi pidempää takkia päälle ja pyöremmillä kärjillä varustetut kengät jalkaan.
Solmuke lienee valmiiksi solmittu? Solmukkeen värissä ei sinänsä ole vikaa, sillä se sopii asusi hillittyyn värimaailmaan, mutta itse olisin
varmaankin valinnut jonkin räväkämmän värisen yksilön.

Henrik: Tuossa asussa on liika värejä, jotka eivät oikein soinnu yhteen: punainen, vaaleansininen, tummansininen, ruskea, keltainen,
(kulta,) harmaa, vihreä. Pelkästään housujen vaihtaminen paremmin muuhun väripalettiin sopiviin housuihin nostaisi yleisilmettä.
Taunon tavoin pidän kengistäsi - ja varsinkin niiden väristä - erittäin paljon!

Uunottaja: Ensimmäisenä tuli mieleen kuva (muistaakseni) Ralph Laurenin uudesta mallistosta, jossa oli käytetty hyvin samantyyppistä
solmio-paita -yhdistelmää. Pidän värimaailmasta, vaikka ehkä taskuliina voisi tarjota enemmän kontrastia paitaan ja solmioon nähden.
Leveämmät paidankaulukset, jotka leveydellään täyttäisivät koko takin kauluksien väliin jäävän alueen, toisivat lisäpisteitä. Takki on liian
lyhyt, hartioissa tulee jonkin verran ylitystä ja näyttää se myös vähän kiristävän vyötäröltä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2883 : 29.05.11 - klo:14:09 »
Uunottajan tyylissä on asennetta, silmälaseja ja hiuksia myöten! rokrok!

Tykkään itse hieman pidemmistä takeista tosin.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2884 : 29.05.11 - klo:14:12 »
Henrik: Kokonaisuuden koen raskaaksi, koska kaikki kuviot, materiaalit ja tekstuurit näyttävät edustavan skaalan painavampaa päätä. Nuoremmalta herralta odottaisin hieman enemmän kepeyttä, ainakin näin kesäisin. Samaten väreistä ja niiden yhteensovittamisesta nuoremman pukeutujan silmin: kokonaisuus kaipaa jotakin raikkaampaa elementtiä, joko paidan tai sitten esimerkiksi housujen puolesta. Em. asioiden raskauden vastapainoksi.

Mielestäni nuori mies voi kyllä pitää raskaita materiaaleja ja jopa tunkkaisia kuviota yllään, kunhan kokonaisuudessa on myös raikkaan vaikutelman antava pinta tai asuste. Esimerkiksi raskaasta materiaalista valmistetun kokotweedpuvun värin tai kauniiden ruskeiden kenkien (kuten teillä) tahi vaaleapohjaisen paidan kautta.

Jo sävyasteikon vaaleasta päästä valittu taskuliina toisi mielesäni yhdistelmäänne parannusta yhdistettynä toveri Cdosin mainitsemaan kapeampaan housujen leikkaukseen. Siten kauniit kenkännekin pääsisivät oikeuksiinsa. (Reunahuomiona - sukat ovat kokonaisuudessa oivasti valittu.)

Gafferille: vaihdoin kengät, luojan kiitos. ;) Näyttävätpä onnettomilta kuvassa. Luonnossa mukavannäköiset, kapeat, jopa pukukäyttöön sopivat louferit. Pitänee laittaa noista tarkempaa kuvaa ja altistaa yhteisön kritiikille. -Takki on tarkoituksella valittu lyhyeksi, kuten muutkin takkini. (Takki on sama kuin aiemmissa kuvissani: http://aijaa.com/v.php?i=001738032301.jpg) Ratkaisuuni olen päätynyt huomattuani, että näytän lyhyeksi leikatussa takissa pitemmältä (olen ruumiinrakenteeltani tanakka ukonkäppänä). Koska vaatteiden on tarkoitus parantaa olemustani ja korjata ruumiinrakenteen rajoituksia, on minusta sallittavaa muutostöiden tekeminen näiden avittamiseksi. Kunhan nyt ei mennä ihan sinne muodikkuuden "high-water-territorylle". Esimerkiksi taas Mr. Uunottajalle pitempi takki olisi perusteltumpi - oman valintani ymmärtäisitte, jos näkisitte minut elävänä. Toisaalta olen myös itserakas paskiainen, ja lyhyeksi leikatut takkini erottavat ja yksilöivät minua. Pidän siitä.

Takin pituudesta voitasiin keskustella muutoinkin, pyydän kertomaan näkemyksiänne.

Samaten Tommille: Solmuke on valmiiksi solmittu. Se on ensimmäinen mirrini, joten annettakoon anteeksi. Samalla se olkoon elämäni viimeinen valmiiksisolmittu. Värivalinnan pyydän ymmärtämään myös tämän kautta; erottuvammassa värissä kokisin itseni ehkä liian eksentriseksi. Solmuke kun aina erottuu massasta, ja se voi tehdä sen myös - ainakin näin alkuun - hienovaraisesti vihjaillen.

Kiitoksia parannusehdotuksistanne ja loistokasta sunnuntaipäivää!

« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:14:14 kirjoittanut Tauno »

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2885 : 29.05.11 - klo:15:31 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:13 kirjoittanut Connection Problems »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2886 : 29.05.11 - klo:19:52 »
Takki on tarkoituksella valittu lyhyeksi, kuten muutkin takkini. (Takki on sama kuin aiemmissa kuvissani: http://aijaa.com/v.php?i=001738032301.jpg) Ratkaisuuni olen päätynyt huomattuani, että näytän lyhyeksi leikatussa takissa pitemmältä (olen ruumiinrakenteeltani tanakka ukonkäppänä). Koska vaatteiden on tarkoitus parantaa olemustani ja korjata ruumiinrakenteen rajoituksia, on minusta sallittavaa muutostöiden tekeminen näiden avittamiseksi. Kunhan nyt ei mennä ihan sinne muodikkuuden "high-water-territorylle". Esimerkiksi taas Mr. Uunottajalle pitempi takki olisi perusteltumpi - oman valintani ymmärtäisitte, jos näkisitte minut elävänä. Toisaalta olen myös itserakas paskiainen, ja lyhyeksi leikatut takkini erottavat ja yksilöivät minua. Pidän siitä.

Takin pituudesta voitasiin keskustella muutoinkin, pyydän kertomaan näkemyksiänne.

Samaten Tommille: Solmuke on valmiiksi solmittu. Se on ensimmäinen mirrini, joten annettakoon anteeksi. Samalla se olkoon elämäni viimeinen valmiiksisolmittu. Värivalinnan pyydän ymmärtämään myös tämän kautta; erottuvammassa värissä kokisin itseni ehkä liian eksentriseksi. Solmuke kun aina erottuu massasta, ja se voi tehdä sen myös - ainakin näin alkuun - hienovaraisesti vihjaillen.

Kuvakulma vaikuttaa hieman takin pituudesta saatavaan vaikutelmaan. Tuossa joskus postaamassasi kuvassa, jonka postasit nyt uudelleen,
takki ei ole niin silmiinpistävästi liian lyhyt. Ehkä housujen värikin vaikuttaa tähän vaikutelmaan.

Niin tai näin, se on pääasia, että tiedostat pitäväsi "normaalipituista" lyhyempiä takkeja ja pyrit kompensoimaan kroppasi heikkouksiksi
kokemiasi ominaisuuksia.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2887 : 29.05.11 - klo:20:04 »
Niin tai näin, se on pääasia, että tiedostat pitäväsi "normaalipituista" lyhyempiä takkeja ja pyrit kompensoimaan kroppasi heikkouksiksi kokemiasi ominaisuuksia.

Juuri näin olen ajatellut. - Normaalipituinen voisi tullakin kysymykseen, jos minulla olisi mahdollisuus bespoke-vaatetukseen ja sen suomiin mahdollisuuksiin saada puutteet korjattua muilla keinoin.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:20:06 kirjoittanut Tauno »

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2888 : 29.05.11 - klo:21:20 »
Viikonloppu meni muuttohommissa, mutta muutama kommentti edellisistä:

Tauno: Olen Tommin ja Gafferin kanssa hieman eri mieltä takin pituudesta. Itse diggailen hieman "normaalia" lyhyemmistä takeista, osaksi ehkä myös siksi, että itsellä on lyhyet jalat, jotka sitten vähänkin liian pitkän takin kera näyttävät vielä lyhyemmiltä.
Valmiiksi solmituista solmukkeista sen verran, etten itse näe niitä kategorisesti "pahoina", kuten enemmistö täällä. Usein ne vaan ovat hyvin kapeita, kuten tuo sinunkin yksilösi ja sellainen "muhkeus" mitä itse solmukkeelta kaipaan, jää puuttumaan.

Uunottaja: Meitsi diggailee tästä. Ja takki ei tässäkään ole ollenkaan liian lyhyt. Housuja tosiaan ylöspäin ja tuollaiseen lookkiin jopa hieman "liian lyhyet" lahkeet sopisivat mainiosti.

Henrik: Tässä jotenkin kaikki näyttää "yhtä koko liian isolta", takki hartioista, housut lahkeiden osalta. Ja väreissä pieni yksinkertaistaminen voisi olla paikallaan.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2889 : 29.05.11 - klo:21:36 »
Kiitokset rakentavista huomioistanne, hyviä ja perusteltuja pointteja itse kullakin. Ja kyllä, myös Juba saa lausua mielipiteensä jatkossakin, se olisi jopa suotavaa :)
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2890 : 29.05.11 - klo:21:54 »
Kiitokset kaikille kommenteista. Takin pituuteen olen itse varsin tyytyväinen, hieman lyhyehkö takki tuntuu itselle hyvältä ja sopii mielestäni tyyliini. Monet takkini olen ompelijalla lyhennyttänytkin ostaessani. Ymmärrän kyllä kommentit, mutta oma silmä ehkä vain lepää lievästi enemmän fashion-forwardimmassa kamassa. Mukana myös lievää oman pituuden maksimointikikkailua.

Kyseinen puku on pari vuotta vanha ja ei ihan sovi päälle enään yhtä hyvin kuin ennen, selkä levennyt lavoista sen verta että aikaisemmat 'slimmit' takkini tuppaavat jäädä nyt hieman pieniksi, etenkin lavoista. Tässäkin yläselkä vetää tuon etumuksen hieman rypylle.

Housut näyttävät tosiaan hieman pitkiltä näin itsekkin kuvaa katsoessa, voisipa harkita ylimääräistä lyhennystä. Kannattimia olen etsiskellyt itseasiassa jo kauan, mutta kunnon nappihenkseleitä tuntuu olevan yhtä paljon tarjolla kuin itsesolmittavia solmukkeita - eipä juurikaan.

Ohi mennen mainiten - jollain muuten ollessa myydä laadukkaita ruskeita tai esim. punaisia tai muita mielenkiintoisen värisiä nappihenkseleitä niin olen kiinnostunut.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2891 : 29.05.11 - klo:23:24 »
Kannattimia olen etsiskellyt itseasiassa jo kauan, mutta kunnon nappihenkseleitä tuntuu olevan yhtä paljon tarjolla kuin itsesolmittavia solmukkeita - eipä juurikaan.

Ohi mennen mainiten - jollain muuten ollessa myydä laadukkaita ruskeita tai esim. punaisia tai muita mielenkiintoisen värisiä nappihenkseleitä niin olen kiinnostunut.

Itse hankin ne ainoat oikean väriset henkselit, eli punaiset, Albert Thurstonilta ja suosittelen: http://www.albertthurston.com/

Toki edullisempiakin ja varmasti täysin asiansa ajavia vaihtoehtoja löytyy, esim:
http://www.varusteleka.fi/product/henkselit-ja-ripustimet/tsekkoslovakialaiset-henkselit-uudenveroiset/_36S0NOEB1
tai http://www.varusteleka.fi/product/henkselit-ja-ripustimet/bw-henkselit-kaytetyt/_2IE0X8XUR
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2892 : 29.05.11 - klo:23:33 »
Ohi mennen mainiten - jollain muuten ollessa myydä laadukkaita ruskeita tai esim. punaisia tai muita mielenkiintoisen värisiä nappihenkseleitä niin olen kiinnostunut.

Laitoin yv:tä, eiköhän noita ylimääräisiä, värien tuplauksia ja vähemmälle käytölle jääneitä jouda pois luovuttamaan.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2893 : 30.05.11 - klo:10:48 »
Valitut palat.







Navy takki, valkoinen ocbd-paita, harmaa villasolmio & vaaleat chinot.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2894 : 30.05.11 - klo:11:04 »
^ Hyvät releet ja hyvän näköinen kello, joskin itse valitsisin hillitymmän rannekkeen. Minkä valmistajan paita?
Suositellaan täysraittiutta.