Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6977293 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1635 : 30.09.10 - klo:10:04 »
Chuck: Hyvännäköinen setti, vaikka paita onkin kontrastikauluksellinen, joiden suuri vastustaja olen. Mutta paita toimii setissä oikein hyvin, kokonaisuus varsin hillitty. Erityisplussat sitä, että pastellin pastellia ei ole näkyvissä: paidan vaaleansinistähän ei lasketa. ;)

Kokonaisuus, jota itse en käyttäisi mutta joka sinulla toimii.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1636 : 30.09.10 - klo:10:08 »
Tänään takaisin normaaliin:





get your kicks on route six six six

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1637 : 30.09.10 - klo:10:52 »
Chuck: Hyvännäköinen ja elokuvan maailmaan hienosti istuva kokonaisuus. Solmio ja kengät sointuvat mukavasti ja prässit kunnossa. Siitä leffan ensimmäisestä osasta jäi aikoinaan mieleen erityisesti ne Mr Gekkon henkselit ja kontrastikaulukset.

Elokuvien onnistunut uudelleenlämmittely taitaa olla haastava laji. Tämä käsittääkseni ensimmäinen jatko-osa ohjaaja Oliver Stonen kohdalla. Ehkä tämän jatko-osan suhteen riittää, että odottelen sen aikanaan tulevan televisiosta.
Keep Calm and Carry On.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1638 : 30.09.10 - klo:13:05 »
ChuckBass: Osuva asuvalinta leffan suhteen, henkselit rokkaa! Pitäisi varmaan itseänikin tutustuttaa henkseleihin - vai housunkannattimiako ne virallisesti on - kun tähän asti olen ollut vyömiehiä.. :). Mitkä popot on kyseessä?

Enfield

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1639 : 30.09.10 - klo:13:35 »
ChuckBass osaa, asu näyttää hyvältä vaikkakin kuvat ovat täysin luokattomat kertomaan kankaista mitään.

henkselit rokkaa! Pitäisi varmaan itseänikin tutustuttaa henkseleihin - vai housunkannattimiako ne virallisesti on

Henkselit, olkaimet, housunkannattimet, viilukkeet, mitkä vaan. Itse kutsun mielelläni viilukkeiksi.


Onkohan mulla mennyt jotain ohitse mutta missä on Sproily?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1640 : 30.09.10 - klo:13:47 »
Chuck: Hyvännäköinen setti, vaikka paita onkin kontrastikauluksellinen, joiden suuri vastustaja olen. Mutta paita toimii setissä oikein hyvin, kokonaisuus varsin hillitty. Erityisplussat sitä, että pastellin pastellia ei ole näkyvissä: paidan vaaleansinistähän ei lasketa.

Kokonaisuus, jota itse en käyttäisi mutta joka sinulla toimii.

Thanks. Jätin sukat kuvaamatta, niissä se vaaleansininen olisi tullut vielä esiin

Chuck: Hyvännäköinen ja elokuvan maailmaan hienosti istuva kokonaisuus.
Kiitos, leffan henkeä tuossa hieman tavoiteltiin.

ChuckBass: Osuva asuvalinta leffan suhteen, henkselit rokkaa! Pitäisi varmaan itseänikin tutustuttaa henkseleihin - vai housunkannattimiako ne virallisesti on - kun tähän asti olen ollut vyömiehiä.. :). Mitkä popot on kyseessä?
Kiitos. Itse olen kyllä housunkannattimien ystävä, harmillisen vähän vain on housuissa nappeja niille, enää en oikein jaksa varsinkaan puvun housuissa lämmetä niille irtonapeille. Noissakaan housuissa ei ollut nappeja ennen eilistä, mutta nytpä on, kun oli riittävä motivaatio ne niihin iskeä. Kengät on Bexleyn Paulit.
« Viimeksi muokattu: 25.03.12 - klo:17:13 kirjoittanut ChuckBass »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1641 : 30.09.10 - klo:14:44 »
Onkohan mulla mennyt jotain ohitse mutta missä on Sproily?
Taitaa olla nykyään aika kiireinen mies. Aika hiljainen on ollut myös Fintagen foorumilla.

Olkaimiksi itse kutsun noita "henkseleitä". Käytän liian vähän vaikka ystävä olenkin. Erittäin paljon mukavammat päällä housut kannattamilla pidettynä kuin vyöllä. Jos jotain negatiivista niin vessassa käynti olkaimien ja liivin kera on jokseenkin työlästä :D
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1642 : 30.09.10 - klo:16:07 »
Jos jotain negatiivista niin vessassa käynti olkaimien ja liivin kera on jokseenkin työlästä :D

Aika hyvä huomio, pitäisikö olkaimissa olla jokin pikavapautus-nappula jos on hätä, joka ei odota sekuntiakaan :D

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1643 : 30.09.10 - klo:19:05 »
Täytyy sanoa, että olen aika otettu jonkun ihmettelevän poissaoloani.

Jami osui oikeaan. Olen elossa, mutta kovin vähän aikaa jää nettikirjoitteluun, sillä YO painaa päähäni gnosiksen seppeleen.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1644 : 02.10.10 - klo:13:06 »
Pari ebaystä hankittua tweed-takkia (ylempi DAKS ja alempi Dunn & Co Harris Tweed) olivat sitten hiukan nafteja kooltaan, vaikka yritin mittoja tarkistella. Menee jo vähän kuukausiliitteen pikkupoika-lookin oloiseksi. Eikö etenkin tuo hihan pituus  ole jo hieman lyhyen puoleinen?


« Viimeksi muokattu: 03.10.10 - klo:10:59 kirjoittanut U-Haul »
Keep Calm and Carry On.

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1645 : 02.10.10 - klo:13:48 »
Pari ebaystä hankittua tweed-takkia (ylempi DAKS ja alempi Dunn & Co Harris Tweed) olivat sitten hiukan nafteja kooltaan, vaikka yritin mittoja tarkistella. Menee jo vähän kuukausiliitteen pikkupoika-lookin oloiseksi. Eikö etenkin tuo hihan pituus  ole jo hieman lyhyen puoleinen?

Molemmat tosiaan ovat hieman lyhyitä, erityisesti hihoista, mutta muuten minun silmääni näyttävät hyviltä (alemman kauluksessa on ehkä jotain hassua, mutta vaikea erottaa kuvista). Hihojahan voisi ehkä pidentää?

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1646 : 02.10.10 - klo:14:15 »
Pari ebaystä hankittua tweed-takkia (ylempi DAKS ja alempi Dunn & Co Harris Tweed) olivat sitten hiukan nafteja kooltaan, vaikka yritin mittoja tarkistella. Menee jo vähän kuukausiliitteen pikkupoika-lookin oloiseksi. Eikö etenkin tuo hihan pituus  ole jo hieman lyhyen puoleinen?

No vähän ehkä, mutta itse käyttäisin pokkana. Niin maukas leikkaus ynnä väri on noissa molemmissa. Oma Harris Tweed-takkini on niin karkeaa kangasta, että hyvä jos hihat ovat 1-1½cm liian lyhyet, muuten niihin tarttuisi kiinni kaikki oravaa pienempi.

Mutta hyvännäköinen kokonaisuus, itse olen heikkona tattersallcheck-paitoihin.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1647 : 02.10.10 - klo:19:44 »
Kiitokset arvioista! Täytyy sitten ehkä hieman totutella noihin ensiksi ja katsoa jos vaikka hihoja voisi toisesta vähän pidentää. Ehkä vähän tummemman paidan kanssa eivät olisi niin erottuvat nuo kalvosimet. Mutta jos ei ala tuntumaan toimivalta, niin täytyy vaan laittaa Laatutorille myyntiin. Koot ovat 40R ja 41R, mutta melko niukoiksi mitoitettuja.

Alempi Harris Tweed -takki on vähän rinnuksesta ahdas, niin tuntuu hieman nostavan tuota kaulusta niskasta. Aika jykevän karkeaa on tuonkin kangas - vähän sellaista ryijymäisen oloista.

Keep Calm and Carry On.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1648 : 03.10.10 - klo:10:53 »
Aika jykevän karkeaa on tuonkin kangas - vähän sellaista ryijymäisen oloista.

Juttelin viikko pari sitten äitini kanssa ja mainitsin ostamastani tweedtakista ja juurikin, että kyseessä on "Harris-tweediä" oleva takki. Äitini muisti, että hänen äidillään oli useampikin Harris tweedinen (?) pitkä päällystakki, jotka tuntuivat olevan ikuisia.

Oma takkini on myös karkeaa ja jykevää, jopa takin paino yllättää kun sen nappaa vaatepuulta.


CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1649 : 03.10.10 - klo:11:28 »
Täytyy sanoa, että olen aika otettu jonkun ihmettelevän poissaoloani.

Jami osui oikeaan. Olen elossa, mutta kovin vähän aikaa jää nettikirjoitteluun, sillä YO painaa päähäni gnosiksen seppeleen.

Kyllä täällä on yksi sun toinen ihmetellyt ja ikävöinyt poissaoloasi :)