Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6964953 kertaa)

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1560 : 12.09.10 - klo:15:22 »
Viikonloppu maaseudulle.




TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1561 : 12.09.10 - klo:16:06 »
^ Tykkään kyllä väreistä, materiaaleista ja niiden yhdistelmästäkin. Takki on itseasissa sen tyyppinen mikä itselläkin hakusessa.
Mielestäni takki on kyllä liian iso sinulle noiden kuvien perusteella, sekä hartioilta, rinnasta että vyötäröltä. Sanoisin että ainakin yhden koon voisi huoletta tulla alaspäin.

Tarkka silmä. Tuossa oli sellainen haaste, että kyseessä oli pienin koko mitä löytyi ja sama koko noin suunnilleen on taas muiden takkien osalta erittäin istuva. Tilasin takin pähkäiltyäni ja mittailtuani eri takkja pitkään. Siitä otettiin jo kainaloiden kohdalta hieman poiskin ompelijalla ja siellä huomattiin, että hartioissa on liiaa. Eräänä tavoitteena minulla oli, että alle menisi kylmemmällä kelillä paksumpikin neule (mitä tuo tämän hetkinen ei ole). Takin kangas sen sijaan on aika paksu ja raskas - lieneekö ominaista Harris tweedille. Tuo ylikoko ilmeni itsellekin oikeastaan kunnolla vasta näiden kuvien myötä. Täytyy katsoa mitä tuolle vielä keksisi.
« Viimeksi muokattu: 12.09.10 - klo:16:12 kirjoittanut TheodoreMaul »
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1562 : 12.09.10 - klo:16:37 »
Räyhäkäs, jumantsuga mikä piippu.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1563 : 12.09.10 - klo:17:04 »
^^ itsekin pistän kohta ainakin yhden HT takin laatutorille. Koko taitaa olla 40R.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1564 : 12.09.10 - klo:17:12 »
Räyhäkäs, jumantsuga mikä piippu.

On tosiaan. Onko tuo Churchwarden? Näyttää varrella olevan pituutta.
"The unexamined life is not worth living."

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1565 : 12.09.10 - klo:18:29 »
Hyvää settiä CB!
Onko Ralphin neuletakki? Päräyttävä!

Thanks. Ja yep, Ralphin kokoelmistahan tuo neuletakki on napattu. Outlet-hintaan oli pakkopoisto :D

Räyhäkkäällä melko tylyä maalaismeininkiä, onhan tuota diggailtava. :)

TheodoreMaulin kokonaisuudessa näyttää kaikki palaset hieman isolta. Tietysti itse olen sen kapeamman ja tyköistuvamman koulukunnan miehiä, mutta sieltä boksista ulostultaessakin sekä takin että housujen kokoa olisi varaa ottaa hieman pienempään päin. Mutta asiastahan tuossa tuli jo TM:n omatkin kommentit esille.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1566 : 12.09.10 - klo:19:30 »

TheodoreMaulin kokonaisuudessa näyttää kaikki palaset hieman isolta. Tietysti itse olen sen kapeamman ja tyköistuvamman koulukunnan miehiä, mutta sieltä boksista ulostultaessakin sekä takin että housujen kokoa olisi varaa ottaa hieman pienempään päin. Mutta asiastahan tuossa tuli jo TM:n omatkin kommentit esille.

Kuvat tosiaan paljastivat saman itsellekin. Päällä ja peilin edessä jostain syystä näyttää hieman paremmalta. Noh, meikäläinen ei ole koskaan viihtynyt kameran edessä muutenkaan. Täytyy myöntää, että teikäläisen päällä tyköistuvat näyttävät todella hyvältä. Minulle jo pelkästään sopivien farkkujen löytäminen on aina niin työn ja tuskan takana, että kun vyötärö on kohdallaan pitää usein muiden mittojen kohdalla tehdä myönnytyksiä - lahkeet toki saa aina oikeaan mittaan ja noissakin reiden leveys on aika hyvä myös istuessa. Lisäksi en vaan pysty laittamaan (oman mittapuuni mukaan) tiukkoja farkkuja jalkaan - ainakaan toistaiseksi. Noissa kuvissa tuli solmion kanssa kokeiltua ns. italialaista four in handia eli yksi vaakakierros tavallsita enemmän. Alan mieltyä siihen niiden solmioiden osalta millä se onnistuu.

+1 Räyhäkkään piipulle. Aivan hävyttömän upea muotoilu. Mikä muuten tuossa oikeassa kädessä sormien välissä on - Sorsapilli vai sikari?
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1567 : 12.09.10 - klo:19:36 »
+1 Räyhäkkään piipulle. Aivan hävyttömän upea muotoilu. Mikä muuten tuossa oikeassa kädessä sormien välissä on - Sorsapilli vai sikari?

Piippu ja sikari yhtä aikaa - a vot. Ja koska avatarissa on paperossi, löytynee sekin jostakin.
Suositellaan täysraittiutta.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1568 : 12.09.10 - klo:19:48 »
+1 Räyhäkkään piipulle. Aivan hävyttömän upea muotoilu. Mikä muuten tuossa oikeassa kädessä sormien välissä on - Sorsapilli vai sikari?

Itseasiassa se on sikari. Olin ulkona polttelemassa toscanoa ja totesin ilman olevan mitä mainioin muutamaan barbour-kuvaan, vähän usvaa ja pientä tihkua ilman tuulta.

Yritin piilottaa siggeä kouraan, mutta epäonnistuin. Piipun kaivoin povarista hampaiden väliin antamaan "kontrastia", sillä tiesin blurraavani kasvoni. Olisi pitänyt retusoida Toscano pois. Kiitoksia TheodoreMaulille sorsapilliepäilystä, annoit erittäin herrasmiesmäisen tekosyyn peitellä lapsusta.

Piippu ei ole oikeaoppinen churchwarden, sellainen toki hyllystä löytyy. Kyseinen piippu on Mokin-merkkinen, lieneekö tsekkoslovakialaista alkuperää, korkea pesä ja voimakkaasti käyrä varsi ovat tehneet tästä suosikki autoilupiippuni. Saisikohan tästä lanseerattua jonkin ekstravagantin alakulttuurin, brittimaalaistyyliin pukeutuvia miehiä japanilaisisvalmisteisissa pakettiautoissa? Aika näyttää...

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1569 : 14.09.10 - klo:09:31 »


Olen melko varma, että varsinkin tämän päivän solmio herättää ainakin joissain palstan jäsenissä lämpimiä tuntemuksia :D

Tuo päällä voi heittää laatat syliinsä nakkikioskijonossa ja kukaan ei huomaa eroa.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1570 : 14.09.10 - klo:21:33 »
Melko jyrkkää kommentointia!

Itse olen lievästi allerginen ns. "burberrykuosille", mutta CB saa homman toimimaan tuon neuleen kanssa.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1571 : 14.09.10 - klo:22:12 »
Melko jyrkkää kommentointia!

Itse olen lievästi allerginen ns. "burberrykuosille", mutta CB saa homman toimimaan tuon neuleen kanssa.
Ainakin minulle Burberry kuosi on inhotus lähinnä siitä syystä, että kuosi suorastaan huutaa, että on kallis merkki kyseessä. Tietenkin tuota kuosia näkyykiin liian usein, mutta muuten esimerkiksi takkien vuorena mitä hienoin materiaali.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1572 : 14.09.10 - klo:22:38 »
Kieltämättä britti-chavit - ja Suomessa mäyräkoira ulkoiluttavat varakkaat tädit - ovat tehneet burberrykuosille tietyn inflaation, mutta kyllä toveri CB saa krakan väriyhdistelmällisesti toimimaan ihan hyvin.

Itse en koskisi Nova Check -ruutuiseen kravaattiin pitkällä tikullakaan, mutta voisin ihan hyvin käyttää jotain Burberryn macia jossa kuvio on vuorissa.
get your kicks on route six six six

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1573 : 14.09.10 - klo:23:57 »


Havaitsin lempisolmioni ylikäytön täällä - minulla ihan oikeasti on muitakin! :D

- Laivastonsininen TM Lewinin takki (saa uudet napit, jottei näytä irtokäytössäkään orvolta - myös pöksyt löytyvät), "kireys" johtuu alla sään takia olevasta neuleliivistä.
- Tummansininen-ruskea kukonaskelkuvioinen neuleliivi.
- Vaaleanpunainen, pienikuvioinen (n. millin ruudut) paita.
- Valkopilkkuinen yönsininen solmio.
- TV-fold -pellavaliina
- Taitteettomat harmaat flanellit (lököttävät, damn).
- Merkittömät liimapohjacaptoeblucherit (beaterit).
- Ruskea-musta -herringbonetweedhattu sään vuoksi.
- Klassikko-Seiko.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo:00:08 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1574 : 15.09.10 - klo:00:21 »
^ Varsin tyylikästä (vaikkei lätsät oma juttuni olekaan). Paremmat kengät nostaisivat kokonaisuutta entisestään.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"