Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973635 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16755 : 18.02.14 - klo:14:56 »
jk, myöskään minulla ei ole farkkuja. Denim on yksi parhaista ihmisen keksimistä kankaista, mutta käynyt tylsäksi minulle. Kun vastaantulevista 90%:lla on farkut jalassa, on mukava muistuttaa myös muiden kankaiden olemassaolosta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16756 : 18.02.14 - klo:15:29 »
Farkkumaailman sisälläkin voi erottua. Denim voi olla tavallisen lisäksi double dye, broken twill, lefthand twill, crosshatch, herringbone etc. etc. Selvedgeä on tuhatta erilaista ja kangaspainoa kaikkea kuuden ja kolmenkymmenenkahden unssin väliltä. Erilaisuus ei ehkä näy metrien päähän, muttei aina ole pakko näkyäkään.

Herttua

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16757 : 18.02.14 - klo:17:51 »
Katselin ohjelmaa eräästä brittiläisestä keikarista. Hän asui tyyliltään samankaltaisessa asunnossa kuin Sproily ja lisäksi hänellä oli hovimestari. Ei hänkään omistanut yksiäkään farkkuja, enkä syytä miestä. Itselläni on kolmet farkut, joiden käyttö on vähentynyt päivä päivältä.
"The better you dress, the worse you can behave."

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16758 : 18.02.14 - klo:18:12 »
Hieman väriä solmiolla ja taskuliinalla vintage-etsy -hankintaani eli kalanruototweedtakkiin..mitä keikarikunta sanoo? Olen kyllä astumassa konservatiivisten rajojeni ulkopuolelle, mutta ihan mieluusti. Takki on kyllä pelkästään harmaan sävyjä vaikka läppärin näytöllä siinä pienenpientä rusehtavaa vivahdetta on.



« Viimeksi muokattu: 18.02.14 - klo:18:17 kirjoittanut Laurentius »

Herttua

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16759 : 18.02.14 - klo:18:22 »
^ Oon kalanruototweedin ystävä, pidän. Laurentiuksen parissa viimeisessä postauksessa on ollut pirteitä taskuliinoja, just ton tyylisiä oon ite metsästämässä.
"The better you dress, the worse you can behave."

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16760 : 18.02.14 - klo:18:38 »
Hieman väriä solmiolla ja taskuliinalla vintage-etsy -hankintaani eli kalanruototweedtakkiin..mitä keikarikunta sanoo? Olen kyllä astumassa konservatiivisten rajojeni ulkopuolelle, mutta ihan mieluusti. Takki on kyllä pelkästään harmaan sävyjä vaikka läppärin näytöllä siinä pienenpientä rusehtavaa vivahdetta on.

[spoiler][/spoiler]

Olen pitänyt tuon takin olemuksesta siitä kun sen ensimmäisen kerran esittelit.  Nyt...nyt tuo setti on täydellinen. Kaikkine yksityiskohtineen; paita, solmio ja taskuliina.  Hienoa.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16761 : 18.02.14 - klo:18:42 »
Kyllä vaatekaapista pitää ainakin yhdet tummat ja yhdet vaaleet farkut löytyä, jos näin ei ole niin on menty metsään ja pahasti ainakin niin kauan kun niitä korvaamassa ei ole jotain maaseutukartanoa. Varsinkin jos vielä suht nuorelta kundilta denimit puuttuu niin mun mielestä ollaan vahvasti vaaravyöhykkeellä.

Itse en tykkää tweedistä sitten yhtään koska miellän sen tunkkaiseksi ja tympeäksi, mutta kyllähän tossa Laurentiuksen setissä palaset noin objektiivisesti katsoen on ihan jees. Vähän vois ehkä liinaa survasta syvemmälle taskuun, enkä oo oikein näiden bd&kravatti -kombojen ystävä, mutta hienosäätöö.
Larppaus sallittu

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16762 : 18.02.14 - klo:18:49 »
jk, myöskään minulla ei ole farkkuja. Denim on yksi parhaista ihmisen keksimistä kankaista, mutta käynyt tylsäksi minulle. Kun vastaantulevista 90%:lla on farkut jalassa, on mukava muistuttaa myös muiden kankaiden olemassaolosta.
En väitä vastaan...en ainakaan paljoa.  Sallinet kuitenkin pienen napinan.  Denim on, kuten hyvin tiedät, työasuihin kehitetty kangas.  Enkä oikein pidä sen kovuudesta joskin käytän farkkuja kotona varsinkin remontti/siivous asuna.  Joskus kaupungillakin.  Toki denimiä on erilaisia, mutta kaikki yhtä kylmiä Suomen talvessa.  
Kumma juttu, mutta käytin vielä joku aika sitten mustia farkkuja lähes aina, nyt ne ovat korvautuneet flanellilla, villalla ja vakosametilla.  Kumma Omituinen vaikutus tällä foorumilla.

edit: kirjoitusvirheitä.
« Viimeksi muokattu: 18.02.14 - klo:18:55 kirjoittanut Don Pedro »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16763 : 18.02.14 - klo:19:52 »
Laurentius, tuohan on puhdasta Ivy League -kamaa jo nyt! Toki solmio voisi olla pelkistetty rykmenttiraita, sillä taskuliinassa ja takissa on jo kuviota reippaasti. Vaikkapa tällaista mallia:

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16764 : 18.02.14 - klo:20:00 »





get your kicks on route six six six

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16765 : 18.02.14 - klo:20:03 »
jk, myöskään minulla ei ole farkkuja. Denim on yksi parhaista ihmisen keksimistä kankaista, mutta käynyt tylsäksi minulle. Kun vastaantulevista 90%:lla on farkut jalassa, on mukava muistuttaa myös muiden kankaiden olemassaolosta.

Farkkumaailman sisälläkin voi erottua. Denim voi olla tavallisen lisäksi double dye, broken twill, lefthand twill, crosshatch, herringbone etc. etc. Selvedgeä on tuhatta erilaista ja kangaspainoa kaikkea kuuden ja kolmenkymmenenkahden unssin väliltä. Erilaisuus ei ehkä näy metrien päähän, muttei aina ole pakko näkyäkään.

90 prosentilla vastaantulevista on siitä huolimatta farkut jalassa, jolloin mikä tahansa muu kuin denim on erottautumista.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16766 : 18.02.14 - klo:20:29 »
Kiitoksia kommenteista ja palautteesta! Huomaan hiljalleen makuni ja tyylimaailmani edenneen dry martinien, vintagekellojen ja sittemmin -kenkien kautta myös varsin Ivy-henkiseen vintagevaatemaailmastoon. Kohta varmaan ostan vanhan Pontiacin... Inspiraatiota olen saanut parin varsin visuaalisesti taitavan Etsy-kauppiaan myyntikuvista joissa vanhoihin tweed-takkeihin on saatu aika raikasta otetta värikkäillä taskuliinoilla.

Ville: vähän aprikoin tuota solmiota juuri tuon kokonaisuuden riehakkuuden vuoksi, mutta pistin sen päälle juuri rajojenkoetustesti mielessä ja myös siksi, että sen värit ja tekstuuri tuntuivat parhaiten sopivan yhdistelmään.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16767 : 18.02.14 - klo:20:44 »
Taidat shoppailla Newton Street Vintagessa? Laitoin tänään haastattelupyynnön puodin pitäjälle, joka kertoi jo olevansa Keikarin lukija ja myyvänsä säännöllisesti vaatetta Suomeen asti. Pieni, hullu maailma!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16768 : 18.02.14 - klo:20:47 »
Zach on hieno mies!
get your kicks on route six six six

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #16769 : 18.02.14 - klo:21:01 »
Taidat shoppailla Newton Street Vintagessa? Laitoin tänään haastattelupyynnön puodin pitäjälle, joka kertoi jo olevansa Keikarin lukija ja myyvänsä säännöllisesti vaatetta Suomeen asti. Pieni, hullu maailma!

No kyllä on myynyt Suomeen asti, toinen hankintani (BB-tweedrotsi) on Newton Streetiltä, ja muistelen jonkun foorumilaisen aiemmin kertoneen täällä ostaneensa sieltä jotain. Kuvat ovat kyllä herkkua ja liipasimella on vielä toinen takki sieltä. Vähemmän visuaalista antia mutta selkeästi hyvännäköistä kamaa myös TyphoidJonesilla ja Pandajtie-nimisellä myyjällä, jolta tuon kalanruototakin poistin.