Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6960964 kertaa)

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14400 : 28.03.13 - klo:21:37 »
Itsehän olen juuri lähdössä himasta tummissa housuissa ja vaaleassa takissa, kunhan länkytän lämpimikseni.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14401 : 28.03.13 - klo:21:45 »
Hmm..en ole kyllä Manton kanssa samaa mieltä. Mutta jos sanomansa on Totuus, niin sitten kaikki oljenväristen pellava- ja ruskeiden kamelinkarvapikkutakkien käyttäjät ovat väärässä, sillä näiden kanssa yleensä aina on tummemmat housut.

Totta kyllä että tummempi yläosa -linjauksella saavuttaa helpommalla paremman lopputuleman, ainakin jos katsoo mallistokuvia. Jotenkin olen joutunut väärälle puolelle rintamalinjaa sikäli, että minulla on useita vaaleahkonsävyisiä tweed-takkeja, sekä tuo setissäni postaama vaaleanharmaa rotsi. Minulle on usein toiminut nimenomaan tämä kerettiläisempi linjaus, en tiedä miksi. Onko täysin kaukaahaettua että lyhyempi ja rotevampi vartalo hyötyy käänteisestä tummuus/vaaleus -kontrastista?

Mene ja tiedä.

Edit: kielioppia.
« Viimeksi muokattu: 28.03.13 - klo:21:51 kirjoittanut Laurentius »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14402 : 28.03.13 - klo:21:53 »
Eivätkö nämä muka toimi?




Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14403 : 28.03.13 - klo:21:59 »
Ajatus siitä, että cutaway-kaulusten kanssa pitäisi käyttää suunnilleen jotain double windsoria on aivan järjetön. Krakasolmun tehtävänä ei ole täyttää kauluskulman muodostamaa tyhjää tilaa.

Muutenkin kaulustyyppi keskustelee pikemminkin kasvojen muodon kanssa kuin kravattisolmun.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14404 : 28.03.13 - klo:22:07 »
Ajatus siitä, että cutaway-kaulusten kanssa pitäisi käyttää suunnilleen jotain double windsoria on aivan järjetön. Krakasolmun tehtävänä ei ole täyttää kauluskulman muodostamaa tyhjää tilaa.

Muutenkin kaulustyyppi keskustelee pikemminkin kasvojen muodon kanssa kuin kravattisolmun.

Amen. Solmun sivuilta näkyvän solmiopannan voi hyvin antaa näkyä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14405 : 28.03.13 - klo:22:11 »
En jaksa kirjoittaa uudelleen, mutta alta omat neuvot Farmerille ja kotiläksyksi tyyliblogien lukemista.


....

Varsinaisen inspiraation lähteeksi tästä ketjusta ei uusille jäsenille tällä hetkellä juurikaan ole, koska postaajia on vähän ja kuvia harvakseltaan, vaikka sanallisia neuvoja osa kirjoittajista jakaakin hyvin kaikkitietävästi enemmän kuin mielellään. Mutta koska itse pidän kuvista opettajina paljon enemmän kuin sanoista, niin heitän loppuun vielä yhden vinkin, minkä avulla on myös mahdollista miettiä ja kehittää niitä omia valintoja ja omaa tyyliä.

1) avatkaa koneen tiedostoihin uusi kansio
2) aina kun selaatte blogeja, tätä ketjua, jotain muuta foorumia ja näette jonkun hyvän yhdistelmän tai kuvan, jossa on värejä käytetty omaa silmää miellyttävällä tavalla tai on jotain sellaista, että "hei, tuon mä haluan tehdä", tallentakaa se kuva sinne kansioon.
3) käy kuvat läpi vaikkapa kerran kuussa ja valitse sieltä omat suosikkisi / suosikkipalaset (housut, takit, kengät) sekä se, miten voisit sovittaa ne omaan vaatekaappiin samalla kun mietit ja teet uusia hankintoja.

=> Jo lyhyen ajan kuluessa alkaa helpommin löytyä se oma linja ja samalla pystyy kokeilemaan, toimiiko esim tietyt väriyhdistelmät itsellä niin hyvin kuin jollain toisella.

Tähän tarkoitukseen voin suositella esim seuraavaa ketjua, tosin sillä rajauksella, että kyseessä on kuitenkin aika pitkälle puku / irtotakki ja -housut-linja (mutta myös hyvin inspiroivia rennompia kokonaisuuksia):
http://www.styleforum.net/forum/thread/253439/waywrn-hall-of-fame-pre-2010

Blogit ja mallistokuvat tottakai toimii myös, mutta nuo kuvat nyt kuitenkin ovat ihan "oikeasta eletystä elämästä" ja siinä mielessä myös ehkä helpommin samaistuttavissa.

Kiitos tästä vinkistä, pitää alkaa selaamaan blogeja. Ei ole ihan helppoa löytää itseään inspiroivia blogeja tietomassan keskuudesta, mutta eiköhän sieltä kohta löydy suosikkeja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14406 : 28.03.13 - klo:22:42 »
Kannattaa aloittaa CB:n ja Uunon blogista. Uunon blogissa kuvien kopiointi on vaan rasittavaa kun page back palauttaa aina etusivulle ylös ja saa scrollata maileja jos on lukenut pitkälle. Lisäksi kannattaa kahlata läpi kaikki SF:n Victorin kuvat. Se äijä vaan osaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14407 : 29.03.13 - klo:02:28 »
Lisäksi kannattaa kahlata läpi kaikki SF:n Victorin kuvat.

Ei todellakaan kaikkia.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14408 : 29.03.13 - klo:09:38 »


Onko tässä ehtiny CLF jämähtää ja jäänyt puhdistustyö kesken?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14409 : 29.03.13 - klo:09:40 »


Mikä on tuo "ylimääräinen" ommel kalvosimessa? Jonkun valmistajan "juttu" ? :) Miten Chinojen värjäyksessä kävi, kuinka monta kertaa jouduit pesemään chinot kunnes niistä ei enää irronnut väriä?

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14410 : 29.03.13 - klo:10:12 »
Muutenkin kaulustyyppi keskustelee pikemminkin kasvojen muodon kanssa kuin kravattisolmun.

No kun tuossa kuvakollaasissa ei näy kasvoja, mutta jotain nillittämistä täytyy silti keksiä.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14411 : 29.03.13 - klo:10:31 »
Totta kyllä että tummempi yläosa -linjauksella saavuttaa helpommalla paremman lopputuleman, ainakin jos katsoo mallistokuvia. Jotenkin olen joutunut väärälle puolelle rintamalinjaa sikäli, että minulla on useita vaaleahkonsävyisiä tweed-takkeja, sekä tuo setissäni postaama vaaleanharmaa rotsi. Minulle on usein toiminut nimenomaan tämä kerettiläisempi linjaus, en tiedä miksi. Onko täysin kaukaahaettua että lyhyempi ja rotevampi vartalo hyötyy käänteisestä tummuus/vaaleus -kontrastista?
Taitaa olla kyllä juuri toisinpäin. Raskaampi (eli tumma) yläosa ja kevyempi (vaalea) alaosa luo vaikutelman pitemmästä henkilöstä. Kuin pystyssä seisova tulitikku. Näin olen lukenut ja näin sen olen itsekin näkevinäni.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14412 : 29.03.13 - klo:10:38 »
Hypno, en tiedä. Tuo on tuommoinen vanha vintage-Gant, ja ainakin Gantin archive-oxfordeista löytyy tuo sama jännä sauma.

Pesin ne ohjeiden mukaan värjäyksen jälkeen kertaalleen.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14413 : 29.03.13 - klo:11:00 »
Hypno, en tiedä. Tuo on tuommoinen vanha vintage-Gant, ja ainakin Gantin archive-oxfordeista löytyy tuo sama jännä sauma.

Se on niitä hauskoja detaljeja joita vanhoista ameriikan-vaatekappaleista löytyy. Joissakin vanhoissa Ganteissa ja (käsittääkseni) kaiksissa Seroissa on tuollainen kalvosinommel. FNB Talk Ivylla taisi aiheesta ola aikanaan viestiketjukin. Ja mullakin on varmaan jostyain omasta Sero-paidasta kuva, jossa detsku näkyy. Kaivan esiin jos löydän tai kuvaan uusiksi jos jaksan. Brooksin tai Pressin paidoissa tuo ei ole tullut vastaan, ja jotain Lion Of Troy -merkkiä mulla ei ole koskaan ollut.
get your kicks on route six six six

Freddie Freeloader

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14414 : 29.03.13 - klo:11:13 »
Mulla on Gant Ruggerin pullover (löysemmällä fitillä, ei se liian lyhyt ja slimmi leikkaus), josta kanssa detsku löytyy.
« Viimeksi muokattu: 29.03.13 - klo:13:34 kirjoittanut Freddie Freeloader »