Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6965659 kertaa)

Exciter

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14340 : 27.03.13 - klo:14:39 »
^haha

Sain tässä päivänä muutamana - kerrankin - tietyllä tapaa imartelevan pukeutumiskommentin duunissa:

'Sulla on aina semmoset tylsän asialliset vaatteet mikä on hämmästyttävää kun oot koko ajan täysin asiaton. Mut sulla on aina hyvännäköiset ja siistit kengät'.

Tuli hyvä mieli, semminkin kun kommentoija oli työpaikan parhaimman näköinen mimmi.


Kun luin tämän, huomasin kuinka turhaa on opetella taskuliinojen taittelua. Tähän kiteytyy kaikki mistä tässä nyt on puhuttu muutaman sivun verran, eli perusasiat kuntoon, kikkailuun voi jotkut osaavammat siirtyä sitten myöhemmin. Myös mimmiltä saatu huomio on tärkeää. ;-)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14341 : 27.03.13 - klo:15:08 »
^Ehdottomasti re. mimmit.

Omalta rouvalta tulee lähinn negatiivista huomiota, joka ei liity pukeutumiseen / pukeutumattomuuteen. Lähinnä saan kuulla jäkätystä niissä tilanteissa, jolloin olen hankkiutunut aamuyöstä eteisen lattialle koisimaan puoliksi syöty rullakebab tyynynä.
get your kicks on route six six six

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14342 : 27.03.13 - klo:15:46 »
Heh, nyt kun täällä on puitu foorumin eri jäsenten vaatetusfilosofioita niin tuonpa nyt itseni arvioitavaksi, oma lähtökohtani eli perustason setti, not more. Tämä ei ole teollisuuslarppausta vaan tässä varustuksessa kävin aiemmin tänään mahdolliseen työllistymiseen liittyvän keskustelun. Itselaukaisijalla on hieman hankala saada tarkkoja kuvia, eivätkä värisävytkään ole ihan 100% näin, mutta mieluusti kuulen ei pelkästään sen mikä on pielessä, vaan ennenkaikkea sen mihin kiinnittää huomiota. Koetin poseerata tositilannemaisesti! Taskuliina on näemmä vähän valahtanut, jne... :-)















MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14343 : 27.03.13 - klo:16:04 »
Eiköhän tuo ollut ihan sopiva asu työhaastattelussa, etenkin jos ei ollut rahoitusalasta kyse. Sellainen perusasu, joka ei vie huomiota itse asiasta. Eli juuri sopiva tilanteeseen. Mieluusti olisi nähnyt takin napin kiinni noissa kuvissa, joissa seisot. Hihat taitavat olla hieman pitkät? Ja pitää taas tuosta taskuliinasta napista, punainen väri ei nyt ihan paras valinta tuohon settiin ole.

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14344 : 27.03.13 - klo:16:12 »
Taskuliina tosiaan (jälleen) turhake + hihat pitkät. Aika hyvin kuvat tuo esille tyyliäsi, mistä tarinoit aiemmin.

Fitti on tietenkin väljä omaan makuun, mutta ikälopulle sopii varmaan oikein hyvin.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14345 : 27.03.13 - klo:16:29 »
Hyvä perussetti ja hoitaa asiansa eli on tyylikäs ihan klassislaseinkin katsottuna.
Kehitettävää niin takin hihoista pikkaisen pois ja seisovat kuvat aina mieluiten nappi kiinni. Jos vielä pikkuasiaa niin solmio on ehkä sentin-pari turhan lyhyenä.

Mitä tulee taskuliinaan niin punainen toki erottuu, mutta taskuliinaa näkyy aika vähän ja koska se nyt on jo yleisesti hyväksyttyä keikarointia (kuulemma kahden vuoden aikana taskuliinojen myynti monissa liikkeissä viisinkertaistunut), niin antaa mennä vaan. Sinällään olen jäävi, että itse käytän ja siis tykkään juuri tuollaisesta vähän pilkistävät taskuliinasta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14346 : 27.03.13 - klo:16:40 »
(tuomitsen ehkä itseni kadotukseen samantien, mutta sanon kuitenkin)
Taskuliina tuossa tilanteeseen sopivan hillityssä setissä on piristävä lisä, eikä kuitenkaan vie liikaa huomiota.
Taskuliinojen aktiivikäyttäjänä tykkään.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14347 : 27.03.13 - klo:16:54 »
Laurentiuksen setissä värit on todella tunkkaiset ja taskuliina vain korostaa tätä. Valkoisella paidalla ja taskuliinalla setti olisi ollut paljon ilmavampi. Nyt tuo setti ei kauheasti eroa fj:n parjatuista seteistä IMHO.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14348 : 27.03.13 - klo:16:55 »
Omalta rouvalta tulee lähinn negatiivista huomiota, joka ei liity pukeutumiseen / pukeutumattomuuteen. Lähinnä saan kuulla jäkätystä niissä tilanteissa, jolloin olen hankkiutunut aamuyöstä eteisen lattialle koisimaan puoliksi syöty rullakebab tyynynä.
Virtuaalinen yläviitonen.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14349 : 27.03.13 - klo:17:32 »
Itse olisin solminut solmion ehkä tuuman pidemmäksi. Ja hihoista jo mainittiinkin, eli paidan hihan olisi hyvä näkyä takin hihan alta ihan selkeästi.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14350 : 27.03.13 - klo:17:57 »
Kiitoksia kommenteista. Perhana, minulla oli kuvia myös jossa takin ylänappi kiinni mutta jätin ne pois kun olivat epätarkkoja muuten. Tuo taskuliina on kyllä hyvä kysymys, en ole ihan varma olenko sinut ylipäänsä sen kanssa. Mielestäni takki ja taskuliina pelaavat hyvin yhteen molempien ollessa murrettuja värejä ja harmaan ja punaisen sointuessa toisiinsa hyvin. Mutta ehkä tuossa kokonaisuudessa jossa muuten kaikki on sinistä tai sinertävää voi tuo yksityiskohta olla huono, en tiedä. Ehkä jätän jatkossa pois kokonaan, tai korvaan jollakin vaaleammalla. Solmio jäi lyhkäseksi näköjään. Olisiko parempi valkoisella paidalla? Jäin oikein miettimään tuota. Sitten saisi olla vähän toisenlainen solmio, mutta niitähän riittää...

Edit: taskuliina on huono. Peitän sormella kuvasta taskuliinan, kokonaisuus paranee ja rauhottuu. Sormi pois, ja liina iskee silmille, kyllä se näin on. Koetin yhdistää asiallista pikkutakkimiestä ja leikkisää nuorekkuutta, ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 27.03.13 - klo:18:20 kirjoittanut Laurentius »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14351 : 27.03.13 - klo:18:33 »
Laurentiuksen setissä värit on todella tunkkaiset ja taskuliina vain korostaa tätä. Valkoisella paidalla ja taskuliinalla setti olisi ollut paljon ilmavampi. Nyt tuo setti ei kauheasti eroa fj:n parjatuista seteistä IMHO.

Katsopas uudestaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14352 : 27.03.13 - klo:19:37 »
Jotain sälää puhelimesta viikon ajalta. Hipsterifilttereillä maustettuna, tottakai.














i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14353 : 27.03.13 - klo:20:19 »
Desert bootsit pelittää aina, samoin kuin rakenteeton irtotakki - kunhan se istuu hyvin. Alin satsi toimii kuin nyrkki natsin naamaan. Taskuliinan olisi toki voinut heivata hevon kuuseen tuosta ginghampaita-kokonaisuudesta. Muissa toimii. Vaikka en itse laittaisi mutta mä olenkin jääräpäinen mä.
get your kicks on route six six six

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14354 : 27.03.13 - klo:20:28 »
Olen antanut itseni olla sellaisessa uskossa, että taskuliinan tulisi myötäillä paidan väriä, ei koskaan solmion. Esim. vaaleansininen yksivärinen paita --> vaaleansininen hillitysti kuvioitu taskuliina. Monivärisen skragan kanssa taskuliina saa ja on ihan soveliastakin yhdistää johonkin sen väreistä, mutta ei koskaan pääväriin. Olenko vääräoppinut?