Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6977449 kertaa)

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14160 : 20.03.13 - klo:18:09 »
Tyylikästä Maira!

Mitäs mieltä noin ylipäätään ollaan navy blazerin käytöstä työelämän pukeutumisessa? Olen ajatellut sen olevan enempi vapaa-ajan juttuja, mutta olenko sittenkin hakoteillä?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14161 : 20.03.13 - klo:18:11 »
On se herkku, todellinen herkku: Herrainpukimon rullaava kaulus. Maira petraa vauhdilla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14162 : 20.03.13 - klo:18:41 »


Mitäs mieltä noin ylipäätään ollaan navy blazerin käytöstä työelämän pukeutumisessa? Olen ajatellut sen olevan enempi vapaa-ajan juttuja, mutta olenko sittenkin hakoteillä?

Määrittele työelämä.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14163 : 20.03.13 - klo:18:52 »
Mitäs mieltä noin ylipäätään ollaan navy blazerin käytöstä työelämän pukeutumisessa? Olen ajatellut sen olevan enempi vapaa-ajan juttuja, mutta olenko sittenkin hakoteillä?
Rautaruukillako? Not - Markkinointitoimistossa? Hot

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14164 : 20.03.13 - klo:19:02 »
Vedän navylla takilla ennemmin kuin suomalaisella versiolla harmaasta ja sinisestä, eli siniset farkut ja tummanharmaa/liituraita puvuntakki.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14165 : 20.03.13 - klo:19:21 »
Määrittele työelämä.

Joo niin tosiaan, tarkoitin nyt tällaista business casualia, irtotakkimeininkiä, puvusta seuraavaa. Napithan tuossa ovat sellainen silmiin pistävä juttu, jota olen vahän arkaillut. Laivastonsininen toimii kyllä aina.

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14166 : 20.03.13 - klo:19:40 »
On se herkku, todellinen herkku: Herrainpukimon rullaava kaulus. Maira petraa vauhdilla.

Mun mielestä kaulus ei kyllä näytä erityisen hyvältä, mittasuhteisiin nähden jopa isolta. Toimivassa rollissa ei välttämättä muodostuisi noita kuoppia sivulle. Toki kuvakulma voi hämätä.

Muuten: Navy klubitakki kultanapein -- joo, tiedän, mitä ajetaan takaa, mutta ei toimi kontekstissa ja ivy-vibatkin jää aika vaimeiksi.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14167 : 20.03.13 - klo:19:47 »
iPhonen optiikka kyllä vähän vääristää, samoin kuvaajan osaamisen puute. Erityisiä ivy-fiiliksiä en nyt hakenut, vaikka onkin ocbd ja hopsack-takki. Istuvuus on kohdallaan ja värit eivät sodi keskenään. Olen toki katsastamassa kasuaalimpaa rotsia navyna ja vaaleampana. Pala kerrallaan pistän garderoobia kuntoon, nyt kun olen jollain tavalla kondiksessa.

Mieluusti otan vinkkejä monikäyttöisestä takista vastaan, Suittarin short-mallin takit natsaaat hihojenkin puolesta varsin hyvin.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14168 : 20.03.13 - klo:20:07 »
iPhonen optiikka kyllä vähän vääristää, samoin kuvaajan osaamisen puute. Erityisiä ivy-fiiliksiä en nyt hakenut, vaikka onkin ocbd ja hopsack-takki. Istuvuus on kohdallaan ja värit eivät sodi keskenään. Olen toki katsastamassa kasuaalimpaa rotsia navyna ja vaaleampana. Pala kerrallaan pistän garderoobia kuntoon, nyt kun olen jollain tavalla kondiksessa.

Mieluusti otan vinkkejä monikäyttöisestä takista vastaan, Suittarin short-mallin takit natsaaat hihojenkin puolesta varsin hyvin.
Onkos nuo suittarin shortit oikeasti rinnasta niin väljiä kuin sivuilla annetaan ymmärtää?

Ts. onko 36/38-koon takkeja oikeasti shorttina?

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14169 : 20.03.13 - klo:20:31 »
iPhonen optiikka kyllä vähän vääristää, samoin kuvaajan osaamisen puute. Erityisiä ivy-fiiliksiä en nyt hakenut, vaikka onkin ocbd ja hopsack-takki. Istuvuus on kohdallaan ja värit eivät sodi keskenään. Olen toki katsastamassa kasuaalimpaa rotsia navyna ja vaaleampana. Pala kerrallaan pistän garderoobia kuntoon, nyt kun olen jollain tavalla kondiksessa.


Joo, kyllä värit jne. olivat oikein hyvät. Ehkä ne kultanapit hyppivät omaan makuun liikaa silmille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14170 : 20.03.13 - klo:20:41 »
Mä jotenkin diggaan noita nappeja. :-) Mutta siis ymmärrän pointtisi hyvin.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14171 : 20.03.13 - klo:20:55 »
^ Minä diggaan myöskin kiillotettuja messinkinappeja. Itsellä menossa ikuisuusprojekti omien messinkinappien valmistamiseksi. Vähän samanlainen juttu kuin ex-librikset kirjafriikeillä tai oma nimi kudottuna pukukankaan raitoihin.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14172 : 20.03.13 - klo:23:58 »
Navy blazer aka klubitakki menee Suomessa työelämässä kaikkialla paitsi niissä suunnilleen kolmessatoista paikassa, joissa vielä on kirjoittamaton pukukoodi (pankkien ja vakuutusyhtiöiden johto ja suurasiakasrajapinta, joidenkin suurten yritysten pääkonttorit, liikejuridiikka ja jotkut konsulttifirmat). Housut valitaan tavoitellun tyylin mukaan (harmaa flanelli, sammarit, chinot jne.) ja paita samoin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14173 : 21.03.13 - klo:07:26 »
^ Totta. Suomessa tosin menee työelämässä melkein mikä vain. Yleensä colleget tms.

Keikarin foorumin yksi merkitys onkin mielestäni lisätä tietoisuutta siitä, mistä miesten klassisen vaatetuksen eri kokonaisuudet tulevat ja mikä on ollut niiden käyttöympäristö ja -tarkoitus. Samalla se edistää perinteiden, historian ja tyylin jatkuvuutta tuleville polville.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #14174 : 21.03.13 - klo:08:35 »
^ Jep. Asiakasrintamalla useimmiten puku jos ollaan Helsingissä. Maakunnissa puku taas on monesti liikaa. Jolloin klubitakki tjsp. Konttorilla piilossa voi ivy-renttuilla joskus.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta