Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973614 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13455 : 06.02.13 - klo:13:20 »
^Mielestäni tuo ei ole mitenkään erikoinen assosiaatio, joskaan ei ehkä nykynuorille enää muodostuva. Liian pienet vaatteet viittaa selvästi siihen, että on kasvettu ulos eikä varaa uusiin. En ota kantaa siihen, miten assosiaatio tähän tapaukseen istuu.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13456 : 06.02.13 - klo:13:21 »
Itse en ollut aiemmin tajunnut, että pukeutumisen estetiikan pointti olisi näyttää rikkaalta. Kuulostaa melko venäläiseltä lähestymistavalta pukeutumishommiin.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13457 : 06.02.13 - klo:13:24 »
Laita Farmer John noihin housuihin Hermès-vyö, niin asukokonaisuus ei enää näytä köyhältä. Problem solved.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13458 : 06.02.13 - klo:13:27 »
Thom Browne-mittaisen takin omistajat lienevät köyhiä. Oon amatööri asiassa, mutta kyllä itse ainakin yleensä erotan vaatteet joista on kasvettu ulos ja vaatteet jotka on tarkoituksella tietyn mittaisia (huolimatta siitä että ovatko "liian lyhyitä").

Itse ainakin myönnän käyttäväni takkeja joiden pituus on lähempänä Thom Brownea kuin "Keikari approved = tienaan helvetisti"-mittaa. Tosin omalla kohdalla syynä on se että en ole kovin pitkä ihminen ja kädet on normaalia lyhyemmät - omaan silmään ainakin "oikean mittaiset" takit näyttää hieman hassuilta kun käsien lyhyys korostuu tällöin.

Kysymys: Jos alan käyttämään "oikean mittaisia" takkeja, niin saanko pyytää palkankorotusta? Vai tuleeko se automaattisesti?

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13459 : 06.02.13 - klo:13:28 »
Ehkä just näin nykynuorelta polvihousuissa koulutiellä menee ohi, mutten toisaalta ymmärrä lähinnä sitä, miten lyhyt takkimalli on muka pieni, vaikka istuvuus sinänsä on erinomaista.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13460 : 06.02.13 - klo:14:05 »
^Mielestäni tuo ei ole mitenkään erikoinen assosiaatio, joskaan ei ehkä nykynuorille enää muodostuva. Liian pienet vaatteet viittaa selvästi siihen, että on kasvettu ulos eikä varaa uusiin. En ota kantaa siihen, miten assosiaatio tähän tapaukseen istuu.

Selkeästi sanottu. Kuten sanottu, tämä on seniorisiiven näkemys, jolle tuo uloskasvaminen vielä oli arkipäivää lapsuudessa.

(Jos psykologisoimaan halutaan ryhtyä, niin ei siinä tarkkaan ottaen assosiaatiosta ole kysymys.)

Mielenkiintoista sinänsä, miten vaatimattimat kommenttini aina herättävät enemmän keskutelua kuin ne omasta mielestäni mitenkään voisivat ansaita. Pitäisi varmaan olla imarreltu siitä tai sitten ei.

Puolestani kukin saa kulkea millaisessa makkarankuoressa mielii. Pyrin ainakin itse arvioimaan ihmisiä aina ensisijaisesti lähes kaikin muin perustein kuin pukeutumisen perusteella. Jos pukeutuminen on jollain tapaa huomiota herättävää, niin se kuitenkin, ainakin omalla kohdallani väistämättä, vie huomiota muista seikoista. Lähinnä yleensä käy mielessä vain yleisesti, että haluaako henkilö viestittää mahdollisella huomiota herättävällä asuvalinnallaan jotain, ja jos niin mitä.

"Huomiota herättävä" on tietenkin henkilökohtainen näkemys. Mikä herättää yhden huomion, on tavanomaista toiselle. Sen vuoksi ihmetyttääkin yhden mielipiteen jälleen aiheuttama hurrikaani vesilasissa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.13 - klo:17:03 kirjoittanut Ernst, Max Ernst »

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13461 : 06.02.13 - klo:15:59 »
Tuli muuten mieleen että onko oikeasti olemassa ihminen jolla on selkä 15cm lyhyempi suhteessa minuun? Kämmenet olisivat tällaisella kaverilla siis kokonaan haarovälin alapuolella. Tämä olisi ehto jotta ko. takki olisi pituudeltaan yhteisesti hyväksytyn mallin mukainen.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13462 : 06.02.13 - klo:16:09 »
^esim minä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13463 : 06.02.13 - klo:17:09 »
(Ylipäätään musteläiskätestien tulkinta ei ole aivan sellaista, kuin suurin osa ihmisistä kuvittelee sen olevan.)

Jep. Rorschachin testit ovat vielä huomattavasti viheliäisempää kukkua kuin porukka yleensä tajuaakaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Rorschach_test#Controversy

MInua kiinnostaa lähinnä Poison Ivy Rorschach

get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13464 : 06.02.13 - klo:17:10 »
Itse en ollut aiemmin tajunnut, että pukeutumisen estetiikan pointti olisi näyttää rikkaalta. Kuulostaa melko venäläiseltä lähestymistavalta pukeutumishommiin.

Todellakin.

Approach for aspirational twats.
get your kicks on route six six six

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13465 : 06.02.13 - klo:17:26 »
Laita Farmer John noihin housuihin Hermès-vyö, niin asukokonaisuus ei enää näytä köyhältä. Problem solved.

Toihan olisi hyvä "mauton mutta sopii tyyliin" henkinen statement!

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13466 : 06.02.13 - klo:18:10 »

Ymmärsin, että Thom Browne (mittainen) takki riittää siihen, että ei "näytä köyhältä". Muilta osin viittaan jaron viestiin http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=111.msg134041#msg134041.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13467 : 06.02.13 - klo:18:20 »
Rorschachista puheenollen.

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13468 : 06.02.13 - klo:18:35 »
^ Olisiko aavistuksen pitkät hihat päällystakissa, ja hivenen vierastan tapaa kiinnittää trenssitakin vyö solmimalla, mutta muuten varsin ok sadekelin setti.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #13469 : 06.02.13 - klo:19:13 »
Tuli muuten mieleen että onko oikeasti olemassa ihminen jolla on selkä 15cm lyhyempi suhteessa minuun? Kämmenet olisivat tällaisella kaverilla siis kokonaan haarovälin alapuolella. Tämä olisi ehto jotta ko. takki olisi pituudeltaan yhteisesti hyväksytyn mallin mukainen.

Katsoin peilin edessä, ja tämä on tilanteeni. Ja mulla on vielä yleisesti ottaen lyhyet kädet, ainakin valmisvaatteiden normaaleista mitoituksista päätellen.