Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973768 kertaa)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11700 : 31.08.12 - klo:10:21 »
Maira: tyylikästä, sopivan eleetöntä.

Co-re ja muut: itse sain viime talvena satikutia kun oli solmio neuleen alla. Mutta meininki oli mielestäni sama kuin mairan kuvassa, ja itse kelpuuttaisin (ja varmaan myös "säännöt") neuleen ja solmion. Takki, neule ja solmio-yhdistelmä herätti muistaakseni keskustelua melko runsaasti puolesta ja vastaan, ja jos muistini palvelee minua oikein, vaakakuppi kääntyi vastaan. Oma mielipiteeni on, että neuletta voi käyttää irtotakin alla, varsinkin tweed sopii hommaan hyvin. Puvun kanssa neule ei ehkä toimi, pääministerimme on sitä muutamaan kertaan kokeillut.
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo:10:41 kirjoittanut danius »
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11701 : 31.08.12 - klo:10:35 »
Maira: tyylikästä, sopivan eleetöntä.

Co-re ja muut: itse sain viime talvena satikutia kun oli solmio neuleen alla. Mutta meininki oli mielestäni sama kuin mairan kuvassa, ja itse kelpuuttaisin (ja varmaan myös "säännöt") neuleen ja solmion. Takki, neule ja solmio-yhdistelmä herätti muistaakseni keskustelua melko runsaasti puolesta ja vastaan, ja jos muistini palvelee minua oikean, vaakakuppi kääntyi vastaan. Oma mielipiteeni on, että neuletta voi käyttää irtotakin alla, varsinkin tweed sopii hommaan hyvin. Puvun kanssa neule ei ehkä toimi, pääministerimme on sitä muutamaan kertaan kokeillut.


Minusta solmio kuuluu lähes kaikkeen paitsi lasketteluun. Neule ei tosiaan toimi puvun kanssa (pari toimivaa kuvaa nähnyt), mutta cardigan kyllä. Ja kiitos, firenze, olin itse tuohon jotenkin aika tyytyväinen ja hyvä fiilis ihan levis päivän myötä. :)

E. Ajatus vähän katkesi.
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo:10:44 kirjoittanut Uunottaja »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11702 : 31.08.12 - klo:10:40 »
Uuno: ymmärsinkö oikein, että mielestäsi solmio kuuluu lähes kaikkeen paitsi lasketteluun ja puvun yhteyteen?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11703 : 31.08.12 - klo:10:50 »
Kiitän kaikkia kommenteista. Kroppa on tosiaan tuollainen, eli rotsia ei ole yhtään ylikorostettu. Takin hartialinja on sellainen, että jos se olisi yhtään tuosta kapeampi, tulisi olkapää liikaa ulos linjasta. Tulee se vähän nytkin, jos katsoo sivusta. Edestä ei näy häiritsevästi. Kuten kirjoitin, painoa on sata kiloa ja alle kympin rasvoilla mennään ympäri vuoden.
Hihoja käyn pidentämässä jonkin verran ja lyhennän + kavennan housuja kevyesti. Tuota pukua olen käyttänyt skragalla ja ilman (!) ja ajettelin tehdä niin jatkossakin. Eilen ovesta ulos lähtiessä oli käytössä, kuvissa ei ollut, kun tosiaan kommentit fiksauksiin kysäisin.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11704 : 31.08.12 - klo:10:54 »
^Itse käytän nykyään vaaleanharmaan puvun kanssa useimmiten ruskeita solmioita. Sopii mielestäni nätisti valkoisen tai vaaleansinisen paidan kanssa ja kun vyö ja kengat ovat myös ruskeat, kokonaisuus on mielestäni levollinen. (En keksinyt parempaakaan sanaa kuvaamaan)
Ruskea on tosiaan hyvä. Erilaiset vihreätkin toimii. Etenkin vähän siniseen taittuva tummempi vihreä on vaalean- ja keskiharmaan kanssa kova.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11705 : 31.08.12 - klo:10:55 »
LA ja Maira vetävät erinomaisella understatementilla, LA:n housujen väri on tosi herkullinen, vyötärö ehkä aavistuksen matala (vaikka itse ihan diggaan matalavyötäröisistä pöksyistä, mukavuuden kustannuksella). LA:n setti on parempi ilman takkia.

Relaxed Bumilla voisi ehkä napata yhden napin paidasta lisää kiinni? Taskuliinaa kehiin ja kokonaisuus on hyvä. Takin istuvuus selästä olisi jännä nähdä, leikkaus on aika raisu (droppia on kuin Skrillexin tuotannossa) ja kehon mittasuhteet taitaa olla sellaiset, että valmiskamaa ei tuon malliselle paljoa ole olemassa.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11706 : 31.08.12 - klo:11:13 »
Kiitos kommenteista. Lisäsin vielä alkuperäiseen postaukseeni toisen kuvan, jossa näkyy solmion väri aika oikealta. Alla on siis vaaleansininen paita ja ruskea pallokuvioinen solmio. Jalassa tummansiniset pellavahousut, ruosteenruskeat sukat ja burgundiin sävyttyvät tummanruskeat loaferit. Loafereiden kanssa vähän pohdin, että ovatko liian kevyet kokonaisuuteen, mutta ei noita kohta pääse samalla tavalla käyttämään kun syksy tulee.


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11707 : 31.08.12 - klo:11:26 »
Oma mielipiteeni on, että neuletta voi käyttää irtotakin alla, varsinkin tweed sopii hommaan hyvin. Puvun kanssa neule ei ehkä toimi, pääministerimme on sitä muutamaan kertaan kokeillut.

Neule vaatii mielestäni kaverikseen raskaampaa takki- tai pukukangasta. Ohut sileäkänkainen puku ja selkeästi raskaampi tai raskaamman näköinen neulekangas ovat helposti häiritsevässä kontrastissa keskenään. Neule menee mielestäni hyvin talvipaksuisten karheampien pukukankaiden, kuten kampavillan, paksumpien kashmirien ja flanellin kanssa yhteen.

Just my 2c.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11708 : 31.08.12 - klo:11:42 »
Eilinen Barbouring




Voi sisältää pähkinää arkkitehtuurin ystäville.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11709 : 31.08.12 - klo:11:58 »
Valmisvaatetta ei löydy, juuei. Parhaimmillaan löytää sellaisen rotsin, missä takki ei lähde rintakehän kohdalta leviämään. Sitten alkaakin korjaaminen. Paidat pitää teettää, muuten ei kovin hyvin toimi. Poggiantilla on muutama paita mitkä pelaavat, vaikkei keskivartalon istuvuus ihan paras mahdollinen olekaan. Valentinon slimmit toimivat myös ihan semi-ok-tasolla.

Relaxed Bumilla voisi ehkä napata yhden napin paidasta lisää kiinni? Taskuliinaa kehiin ja kokonaisuus on hyvä. Takin istuvuus selästä olisi jännä nähdä, leikkaus on aika raisu (droppia on kuin Skrillexin tuotannossa) ja kehon mittasuhteet taitaa olla sellaiset, että valmiskamaa ei tuon malliselle paljoa ole olemassa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11710 : 31.08.12 - klo:12:21 »
LH:n setissä tänään paljon järkeä. Hyvä osoitus siitä miten Barbouria toimii kuin nyrkki p---eessä olematta hetkeäkään larp-englantilaisittain pönöttävän 'maalaismainen'. Toimii. Voisin itse mennä - ja menenkin - usein samantyyppisissä vetimissä.
get your kicks on route six six six

Juha R

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11711 : 31.08.12 - klo:12:39 »
Apropos neule + solmio: tässä räpsy parin päivän takaa.



[spoiler][/spoiler]

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11712 : 31.08.12 - klo:13:01 »
Lh:lla ihan asiallinen setti. Mielestäni se "raffius" ei olisi mitenkään pahitteeksi, mutta kyllä tuo toimii ja sopii Lh:lle. Mitkä chukkat?

Juhan setistä on vaikea sanoa mitään kokonaisuutena, mutta ihan kivoja paloja. Etenkin paita ja housut puhuttelevat. >>Uudemmin katsottuna on kyllä hieman vaikea kuvitella mustien toe cappien toimivan tuollaisen yläosan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo:13:16 kirjoittanut Uunottaja »

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11713 : 31.08.12 - klo:13:11 »
^Borrelli.

Juha R

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11714 : 31.08.12 - klo:13:40 »
Juhan setistä on vaikea sanoa mitään kokonaisuutena, mutta ihan kivoja paloja. Etenkin paita ja housut puhuttelevat. >>Uudemmin katsottuna on kyllä hieman vaikea kuvitella mustien toe cappien toimivan tuollaisen yläosan kanssa.

Ko. päivänä oli käytännöllisyyden ohjaama vaihtoehto, tänään melkein sama ilman krakaa ja ruskeilla mokkabrogueilla. Sinällään sopivat paremmin mutta en nyt tiedä miksei nuo mustat kengät kävisi suoriin harmaisiin housuihin ja harmaaseen neuleeseen?

Se mitä tuossa enemmän itse arvoin on solmio, jääkö turhakkeeksi.