Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6973775 kertaa)

Juha R

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11175 : 07.08.12 - klo:22:42 »
Kiitoksia vaan kommenteista, tutkiskelen niitä sydämessäni.

Auttaisko kontrastiin se että tätä menoa bucksien 'white' on pian yo-lakkiosastoa ts kellanruskea...

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11176 : 07.08.12 - klo:23:05 »
Onnea Helsinkiin! Ei mulla kyllä ollut Oulussa vaikea pitää pikkutakkia. Kaippa se on vähän siitäkin kiinni missä ja millä porukalla. Jos muilla kavereilla on skeittimeiningit niin kyllähän siinä pikkutakkimies erottuu, Helsingissäkin.
Totta, ehkä johtu porukasta, ehkä itsestä. :) Ehkä sitä pukeutu aikuisena lasten seurassa :D

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11177 : 08.08.12 - klo:06:54 »
Tuoreimmat larpit muutaman päivän takaa.

Hyvin onnistuttu rusetin kanssa. Mielestani rusetti on hatun kanssa samalla vaikeusasteella, siita tulee todella helposti pikkupoika tai jackassin partyboy mieleen. Takin hihoja voisi hieman lyhentaa kuten mainittiin, ehka reilustikin ja samalla myos paidasta. Itse olen jostain syysta sita mielta etta paikkataskujen kanssa myos rintatasku tulisi olla sellainen, mutta ei tuo tuossa niin osu silmaan.
Great minds think alike - fools never differ.

pekkakizz

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11178 : 08.08.12 - klo:07:35 »
Kaupunkikysymykseen vielä palatakseni, täytyy sanoa, että muutin Helsinkiin pari viikkoa sitten ja uskalsin ostaa ensimmäisen pikkutakin. H&M:ltä hillitty tummansininen herringbone. Oulussa nimittäin sellaisen pitäminen olisi ollut hieman turhan iso riski. DC:n, Osiriksen, Etniesin ja CTRL:n pukemat ikätoverit on sellainen massa, josta on turhan helppo erottua. Nyt laitoin sitten jo toisenkin, UFFista löysin hienon Tuomi of Finland tweed-takin, juuri omaa kokoani. Vielä takin laittaminen on hieman vaikeaa, kun sellaista ei ole tottunut käyttämään - vaikka on halunnut. Jos foorumilaisia on päiväsaikaan punavuoressa niin ei muutaku lounaalle kaveriksi niin saatte kuulla ihan aitoa oulun murretta.

Klassikko. Kuulostaa koomiselta, kun nuorimies muuttaa Oulusta Helsinkiin uskaltaakseen pukeutua pikkutakkiin. Kaupunkien välillä on tosiaan eroja, mutta joka kylässä ja kaupungissa pukeudun haluamallani tavalla. Suurimmassa osassa Suomea ylipukeutuminen tapahtuu toisinaan huomaamatta, varsinkin jos peilaa omaa pukeutumista muiden vaatteisiin. Enkä tarkoita ylipukeutumisella sitä, että tarvitsee liikkua solmio kaulassa.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11179 : 08.08.12 - klo:09:44 »
nuorimies muuttaa Oulusta Helsinkiin uskaltaakseen pukeutua pikkutakkiin.
Kuulostaa hauskalta, mutta ei se muutto tapahtunut takin perässä vaan ihan töiden :) Ja edelleenkään en erotu joukosta ylipukeutumisella, vaan lähinnä löysin ehkä enemmän kaltaisiani.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11180 : 08.08.12 - klo:14:03 »
Tervehdys kaikille,

löysin tämän ansiokkaan forumin ihan vahingossa ja olen nyt selaillut postauksia satakunta sivua. Hienoa settiä - kuten myös hienoa on, että tällainen forum on olemassa. Oma pukeutumiseni on nykyisin siitä rennommasta päästä, kun pukuduuneista on jo hetki aikaa. Olen aiemmin visiteerannut kelloharrastajien (lähinnä ulkomaisia) saitteja, mutta otetaan nyt pehmeä ensiräpsy tännekin. Jos sitä vaikka innostuisi aiheesta enemmänkin.
Paita meni silitykseen, kun tsekkasin kuvan. Uutta fotoa ei ollut enää aikaa ottaa, mutta saanette silti kiinni meiningistä. Rennosti hommiin, kun tänään ei ollut tapaamisia.

[spoiler][/spoiler]

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11181 : 08.08.12 - klo:14:05 »
Kenkien vaihto loafereihin (nahka tai mokka) ja Bum, homma on kunnossa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11182 : 08.08.12 - klo:14:08 »
^^Tervetuloa ja hauska saada lisää kelloharrastajia tänne. Keskustelua aiheesta on tuolla Kaunis elämä -alueella. Mikä malli tuo Panerai on?

CB kuittasi jo kengät. Itse vaihtaisin nappikauluspaidan vielä niin olisi keikari-approved mutta kyllä minä itselläni tuonkin kelpuuttaisin.

JStenfors

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11183 : 08.08.12 - klo:14:10 »
^^^ Perushyvää meininkiä! Hieno kello erityisesti, Panerai? Kengät vaihtaisin kyllä esim. mokkaisiin ruskeisiin tuplamunkkeihin.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11184 : 08.08.12 - klo:14:19 »
Kiitoksia positiivisesta vastaanotosta! Loafereita yritin hankkia jo aiemmin, mutten oikein löytänyt mieleisiäni. Ehkä maku ei ole vielä tarpeeksi jalostunut :) Meinaako Co-respondant paitaa, jossa on kaulusnapit? Jos tarkoitat, en ole onnistunut sytyttämään itseäni niihin sitten millään.
Kello on tosiaan Panerai ja malli on 288, eli Radiomir Chrono. 111 ja 270 löytyvät myös. Niistä kuvia sitten joissain muissa seteissä :)

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11185 : 08.08.12 - klo:14:27 »
Nappikauluspaita rennoissa seteissä nyt on lähinnä joidenkin käyttäjien preferenssi, eikä mikään sääntö. Minä vaihtaisin vain kengät, eikä niidenkään ole pakko olla loaferit. Kevyet kuitenkin.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11186 : 08.08.12 - klo:14:32 »
Kengät ovat itse asiassa eräänlaiset tennarit, kuvat voivat vähän vääristää. Löytyvät Saint Vacantin mallistosta. Mikä noista tekee turhan raskaat?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11187 : 08.08.12 - klo:14:36 »
Kengät ovat itse asiassa eräänlaiset tennarit, kuvat voivat vähän vääristää. Löytyvät Saint Vacantin mallistosta. Mikä noista tekee turhan raskaat?

Sehän niissä onkin vikana: tennarit, mutta vain melkein. Kuten ylempänä jo sanottiinkin, toimisivat avokkaat erittäin hyvin tuossa setissä. Puhdasveriset tennarit mielestäni eivät.

Tervetuloa foorumille!
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo:14:38 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11188 : 08.08.12 - klo:14:41 »
Kengät ovat itse asiassa eräänlaiset tennarit, kuvat voivat vähän vääristää. Löytyvät Saint Vacantin mallistosta. Mikä noista tekee turhan raskaat?

Ns. dress trainerit ovat saaneet täällä tyylituomion (tm), toisin sanoen eivät ole järin keikari-approved (sinetti tähän).

Jos pidät niistä, käytä niitä. Mutta jos laitat tänne kuvia, huomauttaa joku aina niistä. En minäkään kaikkia jalkineitani jaksa täällä esitellä kun tiedän, että tulee sartoriaalisia tyrmäyksiä mutta ei se estä minua käyttämästä niitä tai saamasta positiivista palautetta tuolla ulkona :)

Kiitoksia positiivisesta vastaanotosta! Loafereita yritin hankkia jo aiemmin, mutten oikein löytänyt mieleisiäni. Ehkä maku ei ole vielä tarpeeksi jalostunut :) Meinaako Co-respondant paitaa, jossa on kaulusnapit? Jos tarkoitat, en ole onnistunut sytyttämään itseäni niihin sitten millään.
Kello on tosiaan Panerai ja malli on 288, eli Radiomir Chrono. 111 ja 270 löytyvät myös. Niistä kuvia sitten joissain muissa seteissä :)

Sellaista tarkoitin. Ja etsivä löytää minunkin viestihistoriasta viestin, jossa kirjoitin etten ole lämmennyt nappikauluspaidoille mutta nyt on jo Gitman Vintagea ja Gant Yale co-oppia kaapissa ja pidän paljon!

Vai että paneristi? Ihan puhdas sellainen vai lämpenetkö muillekin merkeille? ;)
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo:14:44 kirjoittanut Co-respondent »

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11189 : 08.08.12 - klo:15:04 »
^ ja ^^
Ah så. Tämä selvä kenkien suhteen. Itse noista pidän, joten taidan kuitenkin jatkaa käyttämistä :) Jos bongaatte kadulla, älkää potkaisko nilkkaan...

Aika näyttää noiden nappikauluspaitojen kohtalon, mutta ihan hirveästi vetoa niiden puolesta en lyö. Ok, kyllä nytkin muutama sellainen kaapista löytyy, joten ihan ehdoton ei ne kuitenkaan ole, vaikkeivät pahemmin innostakaan.

Paneraihin veri vetää, ei siitä mihinkään pääse. Muotoilu on miellyttänyt jo todella kauan, mutta kyllä muutkin merkit maistuvat. Vuosien saatossa kädessä on ollut muutama Breitling (joskus aikaa sitten), Graham, Chopard, Anonimo ja mm. Hublot ihan viimeisimpänä. Laitoin muutaman näpsyn tuonne Kello-puolelle.